Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 02:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Lyngdorf billigere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jenssmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

ja hvem ved, jeg har lige sparet? 6kg på en dpa-1, da jeg fik den med hjem kostede den 26 dog aftalte jeg at jeg måske ville have den i sort, da jeg så henvendte mig for at få den i sort i stedet, var de noget rolige, da jeg oplyste dem om at på hifiklubbens hjemmeside var den sat ned til 20 kg

så jeg får en sort til 20

men om der så kommer nye modeller??

smeden

Til top Vis jenssmed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jenssmed

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Predator skrev:

Finder et fald på 7k ret voldsomt, når det tilsyneladende ikke har noget med den svækkede kurs at gøre.

jeg mener faktisk at have læst et sted herinde at det netop havde noget med dollarkursen at gøre. Der blev så ikke reageret da den var på sit laveste

Nu er NAD jo Engelsk, og det var derfor pund kursen jeg mente. Den er på et halvårs tid røget fra 11 og ned i ca. 8 kr. MEN! Selvom det er et rigtig godt argument for at der skulle være sket et prisfald, side det trykte katalog udkom, holder det jo ikke rigtig vand. Andre produkter i Masters serien, f.eks. M25, er jo fortsat prissat som den var for et år siden.

Chris Cornell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 04:28 | IP-adresse registreret  

Jeg aner ikke hvad årsagen til prisfaldet er, men jeg kunne forestille mig at det skyldes det samme som har ramt hardware-branchen.

Der har i længere tid været et voldsomt overforbrug af computerhardware og alle producenterne har derfor sat produktionen på 120%. Den økonomiske krise har så på nuværende tidspunkt resulteret bl.a. i følgende:

Udbuddet er større end efterspørgslen - mange store producenter bukker under (bl.a. ABIT), dette resulterer samtidig i bugnende lagre, af hardware som forældes i løbet af få måneder. Samsung, Texas Instruments og andre chipproducenter taber gigantiske summer p.t. på lagervarer der ligger og samler støv.

Udover at svække købelysten hos forbrugerne, er krisen med til at gøre folk mere bevidste om deres investeringer - snakker vi hardware og hifi betyder det så; at man godt lige kan vente lidt med at købe nyt, så længe det gamle virker.

Jeg tør vædde på at lavprismærker som: Cambridge Audio, NAD, YAMAHA etc. klarer sig bedre gennem krisen end high-end producenterne.

At betale for et produkt der mister værdi hurtigt plejer ellers kun at dreje sig om: biler, computere og mobiltelefoner - Det er surt hvis hifibranchen rammes af samme kedelige tendens.

Summa Summarum: Jeg tror at bl.a. Lyngdorf har et MEGET fyldt lager p.t.

Som sagt.....bare gisninger

Til top Vis Chris Cornell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chris Cornell

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Predator skrev:
brasch skrev:

Predator skrev:

Finder et fald på 7k ret voldsomt, når det tilsyneladende ikke har noget med den svækkede kurs at gøre.

jeg mener faktisk at have læst et sted herinde at det netop havde noget med dollarkursen at gøre. Der blev så ikke reageret da den var på sit laveste

Nu er NAD jo Engelsk, og det var derfor pund kursen jeg mente. Den er på et halvårs tid røget fra 11 og ned i ca. 8 kr. MEN! Selvom det er et rigtig godt argument for at der skulle være sket et prisfald, side det trykte katalog udkom, holder det jo ikke rigtig vand. Andre produkter i Masters serien, f.eks. M25, er jo fortsat prissat som den var for et år siden.

En mindre detalje:

Det er nu meget længe siden, at NAD var britisk. Hovedsædet er i dag i Ontario, Canada.

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Årsagen til at prisreduktionen på NAD M3 skyldes ganske enkelt, at Hifiklubben har overtaget et stort parti M3 fra den tyske NAD distributør, som de ikke kunne komme af med. Istedet for at sende dem retur til fabrikken fik vi tilbuddet om at tage imod dem til en fordelagtig pris, og det lader vi så gå videre til kunderne. Længere er den sådan set ikke.

Ændringerne Lyngdorf-priserne er en kombination af lavere produktionsomkostninger og justering til de udenlandske priser, nøjagtig som de fleste andre producenter og butikker benytter sig af.

Håber det hjalp lidt

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes