Forfatter |
|
thomas f Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 182
|
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det passe at HiFi-klubben har sænket priserne på Lyngdorf (igen)?
TDAI 2200 RP AD koster nu 29K. Kostede den ikke 35k for et par uger siden?
Finanskrisen kradser nu måske for alvor i hifi-verdenen? __________________ VH Thomas
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan vel også være at der er en ny model på vej og de så derfor skal sælge ud af lagerbeholdningen af gamle modeller? :)
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at den længe har kostet 29k. Du har ret i, at der har været prisreduktion på nogle af produkterne, men det skete tilbage i 2007/2008
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
volleborg Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Priserne er blevet sænket.
Jeg mener at TDAI 2200 RP AD kostede 34k før jul
CD-1 kostede 12k - nu 11k
SDAI2175 kostede 12k - nu 10k
|
Til top |
|
|
henrik j Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Jeg mener at den længe har kostet 29k. Du har ret i, at der har været prisreduktion på nogle af produkterne, men det skete tilbage i 2007/2008 |
|
|
Tjah!!! Jeg købte en i efteråret 2008 til 34.000kr.En værdiforringelse på over 25%,på så kort tid.Ikke noget der ligefrem får en til at kaste sig over Lyngdorf produkter i fremtiden. __________________ og husk´`altid smile.Aldrig være sur
|
Til top |
|
|
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt jeg købte min billigere i UK. Det kan være at "Klubben" har læst denne tråd: http://www.nerds.dk/?page=viewtopic&t=4441Edit: Jeg talte både med "Klubben" og Lyngdorf i den forbindelse, så det kan da være at de har lyttet.
|
Til top |
|
|
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
HFK (eller lyngdorf?) har indenfor de sidste 12 mdr lavet flg interessante prisjusteringer:
- prissat 2200 RP AD til 34K - sat prisen på 2200 ned med 5K - sat prisen på 2200 op med 5K - sat prisen på 2200 ned med 5K
Sur bagdel, hvis man har været uheldig at købe i de 4-5 måneder, hvor prisen sidst blev skruet op med 5K. Føler med dig Henrik J! __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
Til top |
|
|
pof@ Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, i efteråret var der vist tilbud på de sølvfarvede, da de havde lavet for mange af dem.
|
Til top |
|
|
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til henrik j,
jeg håber at dette kan gøre dig lidt gladere. For prisredutionen på Lyngdorfen er ikke på over 25% men kun på lidt under 15%.
__________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrik j skrev:
AM-E skrev:
Jeg mener at den længe har kostet 29k. Du har ret i, at der har været prisreduktion på nogle af produkterne, men det skete tilbage i 2007/2008 |
|
|
Tjah!!! Jeg købte en i efteråret 2008 til 34.000kr.En værdiforringelse på over 25%,på så kort tid.Ikke noget der ligefrem får en til at kaste sig over Lyngdorf produkter i fremtiden. |
|
|
Man køber vel det produkt der på købstidspunktet gav mest valuta for pengene. At produktet falder i pris nogle måneder senere, gør da ikke produktet ringere.
Jeg har da prøvet det samme på alle varetyper.
|
Til top |
|
|
henrik j Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
norvig skrev:
Til henrik j,
jeg håber at dette kan gøre dig lidt gladere. For prisredutionen på Lyngdorfen er ikke på over 25% men kun på lidt under 15%.
Den står til 26 k. på deres hjemmeside
|
|
|
__________________ og husk´`altid smile.Aldrig være sur
|
Til top |
|
|
henrik j Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups. sorry.
Den står til 26 K. på deres hjemmeside __________________ og husk´`altid smile.Aldrig være sur
|
Til top |
|
|
pof@ Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrik j skrev:
Ups. sorry.
Den står til 26 K. på deres hjemmeside |
|
|
29K hvis der skal være analog input på... Det var den til 34K også.
|
Til top |
|
|
henrik j Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde jeg overset.Undskyld.Gør det lidt nemmere at acceptere.  __________________ og husk´`altid smile.Aldrig være sur
|
Til top |
|
|
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyngdorf er ikke de eneste, der har fået voldsomme prisjusteringer. Jeg sad netop og kiggede lidt på HFK's side, og synes at nogle af produkterne er væsentligt billigere, end jeg huskede. Frem med "Higher Fidelity" bogen og ganske rigtigt: Lyngdorf er røget ned over hele linjen, men også andre er reduceret mange procent, bla. NAD M3 der i det trykte katalog står til 21.999.- koster pt. 14.999.-, mens effekttrinet M25 fortsat holder prisen angivet i kataloget. Finder et fald på 7k ret voldsomt, når det tilsyneladende ikke har noget med den svækkede kurs at gøre.
__________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, og RP-1 rumkorrektionsenheden er også faldet omkring 7K. Det var den pris en brugt var udbudt til for noget tid siden (Amphora). Kan være man skulle investere i sådan et stykke legetøj
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Predator skrev:
Finder et fald på 7k ret voldsomt, når det tilsyneladende ikke har noget med den svækkede kurs at gøre.
|
|
|
jeg mener faktisk at have læst et sted herinde at det netop havde noget med dollarkursen at gøre. Der blev så ikke reageret da den var på sit laveste __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skyldes det ikke bare produktionsoptimering? Hele produktionsprocessen er vel også flyttet til Kina - derfor de lavere priser? Kan ikke se sammenhængen med den faldende dollarkurs - som jo i øvrigt er stigende...
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Skyldes det ikke bare produktionsoptimering? Hele produktionsprocessen er vel også flyttet til Kina - derfor de lavere priser? Kan ikke se sammenhængen med den faldende dollarkurs - som jo i øvrigt er stigende... |
|
|
den er pt stigende, men den er faldet noget siden produkterne blev lanceret. Det er jo de færreste der laver prisjusteringer mere end et par gange om året (det er vist kun fødevareproducenter, hvor prisen er dag til dag) __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|