Forfatter |
|
power watt Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 948
|
Sendt: 28 April 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
Sendt: 28 April 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
De annoncerer dem oven i købet som demovarer? Jeg mener helt bestemt at man som forhandler KUN kan afskrive sig at give nogen form for garanti, såfremt man formidler salg i mellem to privatpersoner (kundesalg). Ellers mener jeg ikke at der er nogen vej udenom...
__________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 28 April 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
På dit link står der da intet om garanti. Men kun om de 2 års reklamationsret. (ret mig hvis jeg har overset det)
Men ellers er jeg enig. Mener da også at selvom det er demo-produkter skal han følge de 2 års reklamationsret, og mener da også han skal give 6 måneders garanti på demo-varer, og så må det være ligemeget og de er "afskrevet" eller hvad de nu er. __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 28 April 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Men ellers er jeg enig. Mener da også at selvom det er demo-produkter skal han følge de 2 års reklamationsret, og mener da også han skal give 6 måneders garanti på demo-varer, og så må det være ligemeget og de er "afskrevet" eller hvad de nu er. |
|
|
købeloven er temmeligt entydig - og kan ikke fraviges "til skade for køber" - Så længe man taler om forbrugerkøb
Der står intet mævnt i købeloven om Garanti - intet !
Når der er tale om demovarer - er der jo tale om demovarer, ergo varen skal svare til beskrivelsen, ellers er der tale om en mangel, der oftest er reklamationsberettiget.
Du kan sagten sælge en demovare, der ikke fungererer - sålænge det er beskrevet ;) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
power watt Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2009 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
okey men købeloven kan han vel ikke løbe fra ?
|
Til top |
|
|
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
Sendt: 29 April 2009 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej herinde.
Det er sandt at der er reklamtionsret på varerne.
De varer der er til salg herinde er varer fra Lydstuen i Silkeborg. Jeg hjælper Kurt med at få dem afsat. Da han er gammel i gårde og jeg er forholdsvis ny, har jeg lyttet til ham og lavet annoncerne efter hans ønske.
Der skulle stå at varerne er afskrevne varer uden garanti. Det er ret simpelt.
Om der så skulle være en lovgivningsmæssig fejl eller mangel, kan jeg desværre ikke svare på, men kontakt venligst Kurt og han vil meget gerne svare på hvad han giver af garanti på hans varer eller hvad han ikke giver.
Håber det er svar nok.
Mvh
Kennet Petersen
Hifi4real, Herning
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 29 April 2009 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Købeloven kan ikke tilsidesættes. Når det fremgår at der ikke ydes garanti, må det jo så være i forhold til hvad butikken plejer at tilbyde i forbindelse med salg af nye varer. Køber vil under alle omstændigheder have, og kunne gøre brug af, den 2 års reklamationsret, uanset hvor afskrevne produkterne er. Hygge, Brok
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
heltedellen Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 859
|
Sendt: 29 April 2009 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor godt er produktet lige hvis man ikke tør gi garanti ....bare en tanke
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 29 April 2009 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltedellen skrev:
hvor godt er produktet lige hvis man ikke tør gi garanti ....bare en tanke |
|
|
Den tanke kan du så give videre til alle butikke i DK. Der er stort set ingen der giver garanti, men har kun reklamationsret.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 29 April 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
det man kalder garanti er faktisk noget andet, og så ikke, i købeloven.
i købeloven hedder det vi andre kalder garanti en formodningsregel, men jeg er nu en gnag opdraget med at det i en praktisk realitet er det samme (selvom det ikke er det rent teknisk)
der forekommer en formodningsregel (det vi vil kalde garanti) i de første 6 måneder sideløbende med de 2 års reklamationsret, og det kan ganske rigtigt ikke fraviges til skade for forbrugeren, uanset hvad forretningen så end måtte kalde det eller mene. Denne form for regler er det man kalder beskyttelsespræceptive, og har i det her tilfælde til formål at beskytte forbrugeren. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
power watt Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2009 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lyder mere rigtig uden at vide det...
"´taget fra garanti i forbrugerkøb"
Den toårige reklamationsret gælder både ved køb af nye og brugte ting, og den gælder også, selv om sælgeren kun har givet dig garanti i fx tre måneder, hvilket er almindeligt ved salg af brugte ting. Dette hænger sammen med, at reglerne om den toårige reklamationsret ikke kan fraviges til skade for køberen, når det gælder et forbrugerkøb. Du skal dog være opmærksom på at mangelsbedømmelsen kan være anderledes ved brugte ting.
|
Til top |
|
|