Det sidste års tid er blevet brugt til at opgradere mit aldrende anlæg. Da jeg startede med opgraderingen henvendte jeg mig i hifi klubben hvor jeg tidligere havde handlet (5-10 år siden) Til min store skuffelse var den idealisme væk som prægede deres butikker dengang og det lignede en middelmådig FONA butik.
Jeg har købt forskellige ting her på siden brugt hvilket har været rigtigt godt og jeg syntes samtidig at der, når jeg har været i tvivl om noget har været mange der har hjulpet på forumet. Jeg har selvfølgeligt også været rundt i forskellige butikker hvor jeg syntes at det for det meste har drejet sig om at sælge noget i en fart. Jeg har den holdning at jeg ikke køber noget den første gang jeg lytter på det da jeg lige skal have det til at "bundfælde" inden jeg beslutter mig.
Ved et tilfælde kom jeg i kontakt med Stefan der er indehaver af Best Sound i Hamburg. Det er mest Linn han arbejder i men han er utroligt vidende om hvad der rører sig på HIFI fronten. Han har ydet mig en service der ligger langt over hvad der kan forventes og da han driver sin forretning fra sit hjem og primært sælger via annoncer på nettet er han yderst konkurrance dygtig når det kommer til prisen. Jeg har ved snart mange lejligheder besøgt ham og det er endt med at jeg har fået lavet en plan for min opgradering og startet med at indkøbe nogen af tingene. Det er primært Linn produkter der indgår, hvilket sikkert er en kombination af at de opfylder mine krav til lyd, multirums betjening, plas og design. Der er dog også andre komponenter i systemet, der ikke er købt hos ham men det tager han helt afslappet.
Venlig hilsen Torben |