Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 17:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hi-fi klubben - professionelle? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Det lyder ikke godt. Jeg synes også at en stor del af fidusen ved fysiske butikker forsvinder når man ikke kan låne tingene
med hjem til demo. Hvis man vil have returret hos HFK, er man nødt til at købe over nettet. Bevares, så kan man høre
tingene i butikken forinden, men vi ved vel alle hvor svært det er derudfra at bedømme om det vil spille i ens eget setup og
rum. Så personligt har jeg valgt HKF helt fra i audiosammenhæng.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Da jeg engang skulle købe højttalere var jeg i Klubben og kigge. Jeg kunne få lov at høre og spørge derinde, men hjemlån kunne der absolut ikke blive tale om. Heller ikke selvom jeg stod med pengene kontant og ville ligge dem til de fik dem hjem igen, så burde de jo være dækket ind. Niks, jeg kunne købe over nettet og benytte mig af de 14dages fortrydelsesret.
Min daværende kæreste havde dog ingen problemer med at levere et par in-ear høretelefoner tilbage der var købt i butikken.
Derfor og så fordi jeg generelt ved mere om hvilke produkter de føre ind sælgeren er grunden til det højest bliver til et hurtigt overfladisk kig i deres butikker.

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Den der med, at B&W højttalere ikke kan "klare komprimeret musik"... det er sq nok tæt på ugens bedste røverhistorie
Naturligvis kan de det, og du bør holde fast i din oprindelige reklamation. Forklaringen på dine ødelagte højttalere er muligvis, at du har presset forstærkeren over evne, så den har forvrænget livet af højttalerne. Men at B&W kasser ikke skulle kunne klare komprimeret musik? Ahh, vel?

Hygge,
Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

brok skrev:
Den der med, at B&W højttalere ikke kan "klare komprimeret musik"... det er sq nok tæt på ugens bedste
røverhistorieNaturligvis kan de det, og du bør holde fast i din oprindelige reklamation. Forklaringen på dine ødelagte
højttalere er muligvis, at du har presset forstærkeren over evne, så den har forvrænget livet af højttalerne. Men at B&W
kasser ikke skulle kunne klare komprimeret musik? Ahh, vel?Hygge,Brok

Ja, det burde i sig selv være grund nok til ikke at handle i den biks.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

brok skrev:
Den der med, at B&W højttalere ikke kan "klare komprimeret musik"... det er sq nok tæt på ugens bedste røverhistorie
Naturligvis kan de det, og du bør holde fast i din oprindelige reklamation. Forklaringen på dine ødelagte højttalere er muligvis, at du har presset forstærkeren over evne, så den har forvrænget livet af højttalerne. Men at B&W kasser ikke skulle kunne klare komprimeret musik? Ahh, vel?

Hygge,
Brok

Konklussionen er vel så den samme. Højttalerne har været overbelastede og er derfor ikke omfattet af garantien. Det er vel fair nok ?

Så kan man altid diskutere det heldige i formuleringen, men det er vel mest ordkløveri.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

brok skrev:

Hygge,
Brok

Konklussionen er vel så den samme. Højttalerne har været overbelastede og er derfor ikke omfattet af garantien. Det er vel fair nok ?

Så kan man altid diskutere det heldige i formuleringen, men det er vel mest ordkløveri.

Næhh, det handler mere om at man enten bliver bundet en løgn på ærmet eller personalet absolut intet ved om det de sælger.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:

Næhh, det handler mere om at man enten bliver bundet en løgn på ærmet eller personalet absolut
intet ved om det de sælger.

Lige præcis!

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

brok skrev:

Hygge,
Brok

Jeg synes slet ikke, det handler om ordkløveri. I givet fald kunne de lige så godt have oplyst, at højttalerne altså ikke har så godt af at spille Johnny Madsen, for han sløser sådan med ordene

Om der er blevet spillet mp3, cd, flac-filer, lp eller P1 da de gik i smadder, er  jo komplet underordnet.
At de sandsynligvis er døde af overbelastning, fordi forstærkeren har forvrænget dem ihjel, er jo så det, den gode ekspedient burde have givet som begrundelse ved modtagelse af reklamationen.

Hygge,
Brok

Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2009 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
brok skrev:
Den der med, at B&W højttalere ikke kan "klare komprimeret musik"... det er sq nok tæt på ugens bedste
røverhistorieNaturligvis kan de det, og du bør holde fast i din oprindelige reklamation. Forklaringen på dine ødelagte
højttalere er muligvis, at du har presset forstærkeren over evne, så den har forvrænget livet af højttalerne. Men at B&W
kasser ikke skulle kunne klare komprimeret musik? Ahh, vel?Hygge,Brok

Ja, det burde i sig selv være grund nok til ikke at handle i den biks.

Jeg mener på ingen måde, at et enkeltstående, eller for den sags skyld 45, tilfælde af uheldig rådgivning skal gøre at man partout undgår en bestemt forretningskæde. I så fald skulle jeg aldrig, aldrig sætte mine ben i hverken Brugsen eller Netto. men det gør jeg fortsat.
Eksempler som dem her i tråden, bør dog under alle omstændigheder føre til en art selvransagelse, både hos bemeldte butikskæde og en hel del andre. Kunder kommer igen, hvis de oplever kompetent betjening

Hygge,
Brok

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Jeg synes slet ikke, det handler om ordkløveri. I givet fald kunne de lige så godt have oplyst, at højttalerne altså ikke har så godt af at spille Johnny Madsen, for han sløser sådan med ordene

Om der er blevet spillet mp3, cd, flac-filer, lp eller P1 da de gik i smadder, er  jo komplet underordnet.
At de sandsynligvis er døde af overbelastning, fordi forstærkeren har forvrænget dem ihjel, er jo så det, den gode ekspedient burde have givet som begrundelse ved modtagelse af reklamationen.

Det jeg mener er at man fokuserer på et enkelt ord (komprimeret) uden at vide præcist hvad sælgeren sagde.

HifiDog skrev:
Jeg fik en fremragende service da jeg skulle købe et par CM7 højtalere, men da dele filtrene og diskanterne brændte af med min 2x100w forstærker, fik jeg at vide at det var fordi jeg havde brugt musik fra en PC, og at disse højtalere fra B&W ikke kunne klare musik der var komprimeret, så garanti kunne der ikke være tale om.

Vi kender ikke sælgeren og vi kender ikke kunden. Det HifiDog skriver er hans, sandsynligvis forkortede, fortolkning af det sælgeren sagde. Det er altså ikke sikkert at sælgeren har sagt det ordret som han citeres her. Derfor synes jeg at det er meget tyndt at hænge Hifiklubbens sælgere ud på et offentligt forum på et så spinkelt grundlag. Man taler om løgnagtige og inkompetente sælgere, man skal ikke handle i kæden og det er grund til selvransagelse, men man overvejer tilsyneladende slet ikke om HifiDog har forstået og refereret beskeden 100% korrekt.

Jeg er selv ansat i en stor virksomhed i en anden branche. Jeg ville da ikke synes om at blive hængt ud offentligt som løgnagtig og inkompetent, fordi nogen har hørt en sige at en af mine kolleger har sagt noget forkert.

Derfor synes jeg at det var mest rimeligt om vi bare nøjes med at konstatere at højttalerne ikke skulle repareres på garantien, men her er vi så enige. Så behøver vi ikke debattere en samtale vi ikke har hørt.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes