Forfatter |
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
sha107,
Kan sagtens følge dig i tankegangen med at betale, og på den måde forpligte forhandleren. Og det er da ringe at de ikke informerede dig da tiden skred, men jeg kender fra vore egne leverandører at mange har en tendens til først at informere een uge for sent, og så komme med en optimistisk dato, istedet for en pessimistisk... Men som sagt, ringe, men garanteret heller ikke udtryk for hifi klubbens generelle performance.
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
sha107 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
sha107,
Kan sagtens følge dig i tankegangen med at betale, og på den måde forpligte forhandleren. Og det er da ringe at de ikke informerede dig da tiden skred, men jeg kender fra vore egne leverandører at mange har en tendens til først at informere een uge for sent, og så komme med en optimistisk dato, istedet for en pessimistisk... Men som sagt, ringe, men garanteret heller ikke udtryk for hifi klubbens generelle performance.
|
|
|
Jeg siger heller ikke at det er deres generelle performance, for så ville bunden da så sandelig være nået... 
Jeg kan desværre jo så alligevel se på tråden at jeg ikke er et enestående tilfælde...  Heldigvis er der da også nogle der har gode erfaringer med hifi-klubben. 
Det eneste jeg så kan håbe på, er at den her tråd kan få hifi-klubben til at se lidt kritisk på, om de skal få lavet nogle retningslinier for, hvordan de håndterer de her udfordringer i fremtiden. __________________ Marantz SR5400 OSE - sort
Pure Audio 838 højtalere - modificeret
Cambridge azur 640P - Phono Pre-amplifier
Phillips DVDR-70
Leder efter udgangtrin til lineout på Marantzen (helst mono-blokke)
|
Til top |
|
|
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 10 Februar 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv forud bestilt ovenstående (30 december) på webshoppen og den er endnu ikke kommet. MEN pengene er trukket i forbindelse med at der kom et parti hjem, men der ikke var nok. DET har jeg brokket mig over for det er ikke lovligt. Det skal siges at jeg altid har fået hurtigt svar fra Jakob i weshoppen og kan ikke klage der. (er også blevet ringet op og vi har fået en snak)
Det der irriterer mig nu, er om min ordre er "opprioriteret" da de rent faktisk HAR trukket pengene eller jeg blot er en i køen. For godt nok er 1500.- ikke alverdens, men nu trækker de ikke renter på min konto, men på hifiklubbens. Og de kan ikke tilbageføres, for så mister jeg mit nummer i køen og kan få lov at vente til juli (og nej det har jeg IKKE lyst til)
Jeg synes infoen om bevægelser på selve ordren har været mangelfuld og jeg har "næsten" kun fået info ved selv at henvende mig.
Har også fået at vide start februar, men det er vist ved at være overstået.
@ Ronin:
Så hvis i har en liggende i butikken i sort (til nød i sølv), må i da godt smide den min vej 
|
Til top |
|
|
M.M.M. Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 565
|
Sendt: 10 Februar 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa
Jeg har gjort mig nogle erfaringer med hifiklubben, og det er at hvis jeg skal have noget i den butiks kæde, er jeg nød til at vide hvad jeg går efter først, og kende til produktet.. Det jeg har oplevet er ikke enormt positivt, og tit meget difust i hendhold til rådgivning. Men det er ikke alle medarbejdere i den kæde jeg har det forhold til. Der er nogle stykker hvor jeg har kunne mærke, at den person har haft en balast i viden omkring komponentet i forhold til virkeligheden, og ikke kun en oplæsning af databladet... Om det er froff eller ej ved jeg ikke, men hvis jeg skal lytte på noget udstyr i butikken, skal der altid skrues (i mine ører) ekstremt højt op, hvor efter jeg må bede dem at skrue ned da jeg ikke kan konsentrere mig.. det er jeg lidt træt af hver gang... Det er måske en smagssag
Jeg køber ikke rigtigt noget i hifiklubben mere, med mindre jeg finder noget jeg skal bruge, som jeg ikke kan skaffe andre steder... Jeg siger ikke at det er sådanne alle steder!!! jeg har nok bare været uhendig!
Martin __________________ Mvh: Martin
|
Til top |
|
|
Chris Cornell Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 272
|
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en noget ambivalent forhold til HFK.
Hvis man som noget af det første, gør opmærksom på hvad man søger og IKKE søger. Så er der dømt virkelig god service (ihvertfald på Amagerbrogade og Åboulevarden).
MEN hvis man er lidt i tvivl og købet drejer sig om kabler og eller højttalere, så bliver der virkelig kørt propaganda for Dali-produkter. Jeg kan og kommer aldrig til at kunne lide Dalis diskanter og derfor er jeg begyndt konsekvent at gå alle andre steder hen, når købet drejer sig om højttalere.
Gør man det klart fra start, at man ved nogenlunde hvad man snakker om, så bliver service-niveauet hævet tilsvarende. Det er i mine øjne den bedste form for service man kan få.
Min konklusion er altså:
+ Generelt en god viden hos HFKs sælgere
+ Hvis en sælger har specifik viden om en type produkter, bliver man "viderestillet"
+ Medarbejderne virker ofte oprigtigt interesserede i at hjælpe, i modsætning til f.eks Fona, hvor de kun tænker på at sælge "ekstraforsikring" nr. 6 i dag.
- Meget Dali propaganda, samtalen drejes ofte over på Daliprodukter.
__________________ Mit Anlæg
NAD C355 BEE, Cambridge AZUR640C, NAD T515, SONY BDP-S350, Tannoy Sensys
DC1, Philips 32PFL7762D lcd.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chris Cornell skrev:
Jeg har en noget ambivalent forhold til HFK.
Hvis man som noget af det første, gør opmærksom på hvad man søger og IKKE søger. Så er der dømt virkelig god service (ihvertfald på Amagerbrogade og Åboulevarden).
MEN hvis man er lidt i tvivl og købet drejer sig om kabler og eller højttalere, så bliver der virkelig kørt propaganda for Dali-produkter. Jeg kan og kommer aldrig til at kunne lide Dalis diskanter og derfor er jeg begyndt konsekvent at gå alle andre steder hen, når købet drejer sig om højttalere.
Gør man det klart fra start, at man ved nogenlunde hvad man snakker om, så bliver service-niveauet hævet tilsvarende. Det er i mine øjne den bedste form for service man kan få.
Min konklusion er altså:
+ Generelt en god viden hos HFKs sælgere
+ Hvis en sælger har specifik viden om en type produkter, bliver man "viderestillet"
+ Medarbejderne virker ofte oprigtigt interesserede i at hjælpe, i modsætning til f.eks Fona, hvor de kun tænker på at sælge "ekstraforsikring" nr. 6 i dag.
- Meget Dali propaganda, samtalen drejes ofte over på Daliprodukter.
|
|
|
synes amagerbrogade og frederiksberg plejer at give god service, modsat østerbrogade og åboulevarden __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Chris Cornell Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 272
|
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
synes amagerbrogade og frederiksberg plejer at give god service, modsat østerbrogade og åboulevarden
[/QUOTE]
Hvis man fanger Åboulevard-afdelingen når de ikke har for travlt, så synes jeg de gør det helt ok.
Klientellet på Amagerbrogade kan ikke lide Cambridge Audio, derfor er man nødt til at tage til Åboulevarden hvis man vil lytte på Cambridge desværre. Jeg har ikke været i Østerbrogade-afd. når jeg er på de kanter, så hopper jeg i Topsound istedet  __________________ Mit Anlæg
NAD C355 BEE, Cambridge AZUR640C, NAD T515, SONY BDP-S350, Tannoy Sensys
DC1, Philips 32PFL7762D lcd.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
MadsVP skrev:
jensen skrev:
Nogle gange er man ikke herre over hovr langtid der går, og det med at have penge ude, hovrfor skal de købe noget hjem til dig som du hopper fra ????.
|
|
|
Hun havde nok ikke hoppet fra hvis de blot nogenlunde havde holdt deres løfte om leveringstidspunktet eller informeret hende på passende vis?
|
|
|
Nej måske, men hvis man vil have noget så tager det nogle gange bare den tid det tager.
Klubben kan ikke gøre meget ved dette, nogle mærker er bare ikke seriøse overfor dem de handler med og deres kunder.
|
Til top |
|
|
HE88 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 50
|
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bestilt og betalt en LP hos www.systemrecords.co.uk, og aldrig modtaget den. Nu har jeg få pengene tilbage, da jeg har gjort indsigelse til banken.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 18 Februar 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
MadsVP skrev:
jensen skrev:
Nogle gange er man ikke herre over hovr langtid der går, og det med at have penge ude, hovrfor skal de købe noget hjem til dig som du hopper fra ????.
|
|
|
Hun havde nok ikke hoppet fra hvis de blot nogenlunde havde holdt deres løfte om leveringstidspunktet eller informeret hende på passende vis?
|
|
|
Nej måske, men hvis man vil have noget så tager det nogle gange bare den tid det tager.
Klubben kan ikke gøre meget ved dette, nogle mærker er bare ikke seriøse overfor dem de handler med og deres kunder.
|
|
|
jeg tror mere i dette tilfælde det handler om at efterspørgelsen var meget højere end de havde regnet med fra cambridge. Derudover informerede de vist hifiklubben om at den pris de havde fået var for lav, som så igen med det samme varslede en prisstigning. Det har nok heller ikke gjort hele problemet med levering mindre __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Thulemanden Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 303
|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Det der irriterer mig nu, er om min ordre er "opprioriteret" da de rent
faktisk HAR trukket pengene eller jeg blot er en i køen. For godt nok
er 1500.- ikke alverdens, men nu trækker de ikke renter på min konto,
men på hifiklubbens. Og de kan ikke tilbageføres, for så mister jeg mit
nummer i køen og kan få lov at vente til juli (og nej det har jeg IKKE
lyst til)
|
|
|
Når en internetbutik ikke må hæve på dit Dankort, før varen er sendt, er det jo ulovligt og du kan klage flere steder og få dine penge igen; banken og forbrugerklagenævnet.
__________________ Of all noises, I think music is the least disagreeable. Samuel Johnson (1709 - 1784)
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thulemanden skrev:
Citér:
Det der irriterer mig nu, er om min ordre er "opprioriteret" da de rent faktisk HAR trukket pengene eller jeg blot er en i køen. For godt nok er 1500.- ikke alverdens, men nu trækker de ikke renter på min konto, men på hifiklubbens. Og de kan ikke tilbageføres, for så mister jeg mit nummer i køen og kan få lov at vente til juli (og nej det har jeg IKKE lyst til)
|
|
|
Når en internetbutik ikke må hæve på dit Dankort, før varen er sendt, er det jo ulovligt og du kan klage flere steder og få dine penge igen; banken og forbrugerklagenævnet.
|
|
|
det er rigtigt, men det kræver jo nok at ordren bliver annulleret. Det er måske ikke den smarteste løsning med den ventetid det pt. er på dac'en, hvis han nu gerne vil have den __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thulemanden skrev:
Citér:
Og de kan ikke tilbageføres, for så mister jeg mit nummer i køen og kan få lov at vente til juli (og nej det har jeg IKKE lyst til)
|
|
|
|
|
|
Skal han klage til banken og forbrugerklagenævnet over at han mister sin plads i køen ? 
|
Til top |
|
|
Thulemanden Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Skal han klage til banken og forbrugerklagenævnet over at han mister sin plads i køen ? |
|
|
Nej Stanley - det kan man ikke. Man kan kun klage over, at betaling er hævet før varen er sendt og få sine penge tilbage. Man bør ikke miste sin plads i køen; det er rigtig dårlig service, kun fuskere værdigt. Men måske har forhandleren et likviditetsproblem og går konkurs uden kundernes lånekapital. Så er en anden forhandler nok et klogere valg.
__________________ Of all noises, I think music is the least disagreeable. Samuel Johnson (1709 - 1784)
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thulemanden skrev:
Nej Stanley - det kan man ikke. Man kan kun klage over, at betaling er hævet før varen er sendt og få sine penge tilbage. Man bør ikke miste sin plads i køen; det er rigtig dårlig service, kun fuskere værdigt. Men måske har forhandleren et likviditetsproblem og går konkurs uden kundernes lånekapital. Så er en anden forhandler nok et klogere valg.
|
|
|
Selvfølgelig kan han da klage, men det virker da både besværligt og unødvendigt når han kan få sine penge tilbage uden at blande banken og forbrugerklagenævnet ind i det. Derfor synes jeg at du overdramatiserer og at begynde at tale om konkurs er da helt ubegrundet.
Om han kan acceptere den service han får, er en sag mellem ham og forretningen. Det er hans eget valg om han vil annullere ordren eller gennemføre handlen.
|
Til top |
|
|
Thulemanden Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Stanley >Om han kan acceptere den service han får, er en sag mellem ham og
forretningen. Det er hans eget valg om han vil annullere ordren eller
gennemføre handlen. Ja, det er hendes eget valg. Men man skriver jo ikke om et råd i debatten uden at forvente et konstruktivt svar udover, at 'det er dig eget valg og din egen sag'.  Som sagt bør gribbene ikek slippe afsted med at tage pengene før varen er leveret, og man bør naturligvis bevare sin plads i køen efter ordrenummer. Alt andet er platfuskeri.
|
Til top |
|
|
Yhde Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis gribbene ikke havde taget imod penge på forhånd i denne sag, skulle hun betale 2000kr. istedet for 1500, hvis hun havde ventet.
Jeg kender kort til den aktuelle sag.
DacMagic er konstant blevet udskudt fra Cambrigde side, hvilket gør det umuligt at orientere kunden korrekt. Man skal også tænke på at det er "mennesker" der står bag disken og ikke en sammensvægelse af griske pengemænd.
Hvis man har et problem med den service man får, ringer man vel bare og brokker sig, det kommer der meget mere udad, end at snakke om det via forumer.
Tag fat i din Klub og få den korrekte forklaring, jeg kan se at de vidst nok er gået på lager nu.
Der er ingen grund til at flippe sådan ud. det er nok bare en menneskelig fejl der er sket.
JJy
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thulemanden skrev:
Ja, det er hendes eget valg. Men man skriver jo ikke om et råd i debatten uden at forvente et konstruktivt svar udover, at 'det er dig eget valg og din egen sag'. 
|
|
|
Ja, det er fair nok og det er også helt ok at du skriver hvad du mener om serviceniveauet. Jeg syntes bare at debatten var ved at køre lidt af sporet når du begyndte at skrive om banken, forbrugerklagenævn og konkurs når der ikke har været rejst tvivl om at han kunne få sine penge retur.
Det jeg mener med at det er hans eget valg er at vi alle af og til oplever noget vi opfatter som dårlig service i forskellige butikker. Jeg fik også en ret dårlig service sidst jeg handlede anlæg (ikke hos Hifiklubben). Det var bl. a. også noget med at sælgeren aldrig ringede når han havde lovet det. Når jeg så ringede til ham kom han med dårlige undskyldninger om hvorfor han ikke lige havde fået ringet. Det skete flere gange og til sidst besluttede jeg at grænsen var nået. Jeg valgte at give ham en ekstra dag (uden at fortælle ham det) og hvis han så ikke havde ringet ville jeg køre ind og annullere handlen næste dag. Han nåede det og jeg fik mine varer. Der manglede dog et vægbeslag, som jeg så valgte at købe hos Hifiklubben da jeg ikke orkede at diskutere mere med ham. Der var også andre ting i forløbet der irriterede mig, men jeg valgte altså alligevel at gennemføre handlen. Det har jeg aldrig fortrudt da jeg fik det anlæg jeg ville have og som jeg er fuldt tilfreds med. Det er kun en selv der kan afgøre hvor dårlig service man vil acceptere, og det valg afhænger vel også af hvilke alternativer man har m.h.t. den vare man vil købe. Jeg kan altså sagtens forstå at Susi har truffet et andet valg, jeg var selv tæt på at gøre det samme. Og jeg kan også forstå at Fasen har valgt at vente.
Jeg kan nu ikke se at Susi eller Fasen har bedt om råd, da de begge har truffet deres valg inden de skrev deres indlæg. Det handler vel mere om at få afløb for nogle frustrationer. Det valgte jeg at gøre ved at skrive en lang mail til butikschefen hvor jeg beskrev hele hændelsesforløbet og spurgte ham hvad der skulle afholde mig fra at handle hos en internetbutik næste gang hvis han ikke kunne tilbyde bedre service. Han beklagede forløbet og mente ikke at det var butikkens normale serviceniveau. Jeg blev også ringet op af sælgeren der undskyldte, men det var lidt for tydeligt at han kun ringede fordi chefen havde pålagt ham at gøre det. Jeg vil ikke udelukke at jeg vil handle i butikken igen hvis de har det rigtige tilbud, men jeg vil helt sikkert vælge en anden sælger.
Ps. Fasen hedder Per, så det må være hankøn. Du gjorde mig helt nervøs for at jeg havde taget fejl igen. To gange i samme tråd ville have været flovt. 
|
Til top |
|
|
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har valgt at annullere og har fået pengene tilbage (gik iøvrigt hurtigt og uden problemer.)
Jep er af hankøn.! 
|
Til top |
|
|
HifiDog Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik en fremragende service da jeg skulle købe et par CM7 højtalere, men da dele filtrene og diskanterne brændte af med min 2x100w forstærker, fik jeg at vide at det var fordi jeg havde brugt musik fra en PC, og at disse højtalere fra B&W ikke kunne klare musik der var komprimeret, så garanti kunne der ikke være tale om.  Jeg betalte forud for nye diskanter og filtre, og 2 mdr. efter kunne jeg hente dem for at finde ud af at filtrene var de forkerte, selvom jeg havde givet klare instruktioner. Efter at have skilt en højtaler ad i forretningen og jeg havde udpeget det rigtige filter, fik vi dog bestilt dem påny. Men fejl kan vel ske, og jeg er tålmodig. Nu er der gået 6 mdr., og beskeden er den samme at de er i restorder og leveres en ukendt dato. Jeg har nu haft mine højtalere i 8 måneder uden rigtig at kunne bruge dem, så jeg ved ikke helt om det er HIFI klubben eller mig der bare er besværlig. Nu har jeg bestilt en week-end i London og bestilt reservedelene til mit Hotel der fra B&W UK, så nu glæder jeg mig bare til god musik igen.  Jeg har tidligere købt i el-giganten, og der spiller det bare hvis tingene går i stykker, så det bliver vel konklusionen hvis man vil have noget der kan holde og repareres. Ole
|
Til top |
|
|