Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 13:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Længe & kvali af analogkabler til bluray (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Hej,

Mit forstærkersæt (NAD S170/S250) har desværre ikke hdmi, hvorfor jeg må have fat på 6 stk analog kabler, hvis jeg skal have en blurayafspiller i nærmeste fremtid. Måske Denon BD-3800 eller Pioneer LX91.

Er 3m "for langt" når man tænker på kvalitetstab? Vil der være noget at hente ved at vælge max 1m? Med de nævnte apparater, hvilket kabel kunne så være at foretrække? Kom gerne med nogle forslag. Hvilket prisleje ligger vi i?

Hvilken er at foretrække; BD3800 eller LX91 ? Andre må have stået i samme dillemme. Hvad har I fundet ud af? Og kan de købes væsentligt billigere i udlandet?

Til top Vis Aliaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aliaz

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Hej Aliaz

Er der brug for 3 meter? Jeg vil sige at korte kabler altid er at foretrække, men hvis du sørger for at købe kabler af en god kvalitet der er skærmet fornuftigt så tror jeg ikke at du får videre problemer med lydkvaliteten.

Hvad skal du "parre" afspilleren med af TV/projektor? Begge afspillere er kanon lækre på hver deres måde synes jeg. Denon'en var den første "rigtige" highend bluray afspiller så den har f.eks. ikke Ethernet indgang og understøtter kun Profil 1.1, så er man til ekstra-materiale så vil Pioneer være den mans kal have. Jeg synes dog at Pioneer ser overdrevet gennemført ud, har du set bagsiden? Jeg synes faktisk at det ville være synd kun at bruge dens HDMI til andet end billede, den skal klart selv have lov til at dekode :)

I følge http://www.preissuchmaschine.de er priserne i Tyskland er ca:

LX91 2400€ = 18.000

3800BD 2000€ = 15.000

Mærkeligt nok er der ikke rigtig noget at spare på de afspillere ved køb i Tyskland.

Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2009 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik,

Jeg vil helst ikke have noget stående oven på Silverline grundet varmeudvikling. Designet er yderst smukt - i en klasse for sig. Det kommer til at se meget klodset ud, hvis noget står oven på.

Hvis jeg skal have bluray, så skal den kunne træde i stedet for Denon DVD 3930. Denne står ca. 3m fra forstærkersættet. Forstærkersættes flyttes ikke grundet for mange kabler så ikke vil kunne nå længere. Det er muligt jeg kan lave en "under-hylde" til skrivebordet. Det vil ikke gøre noget om en bluray-afspiller vil skulle stå en anelse skjult. Der er i forvejen for meget teknik i stuen

Det ville være en måde til at komme ned på max 1 m analog-kabler. Men den tid den sorg - står ikke og vil skifte lige nu. Jeg ved ikke om BD3800 og LX91 har nogen former for børnesygdomme, men det kunne da godt tænkes der kommer noget mere interessant inden for 6-10 mdr. Måske også prismæssigt. Vente i en evighed kan man altid gøre - I know. Dog er der ingen grund til at slå til først, med mindre man slet ikke kan vente

TV'et er et Pioneer 508XD. Jeg er ekstremt glad for det.

Jeg bruger Tara Labs Vector 2 mellem pre/pro på frontkanalerne og Vector 1 på centeren.

Er det noget i samme kvalitet man bør anvende til at forbinde forforstærker og en blurayafspiller ? Hvis det er ringere kabel, bliver det vel det "svageste led" og modsat, hvis et bedre vælges, så vil det være signalkabler mellem pre/pro der vil være flaskehals ?

Det ser umiddelbart ud til at Hifiklubben er ved at sælge ud af Tara Labs signalkabler. I hvert fald er der overflod af VDH og QED. Er de sidstnævnte mon væsentligt bedre, eller kan det tænkes HFK blot tjener mere på disse og derfor ladet dem indgå i sortimentet ? Hører gerne hvis nogen har testes mellem de nævnte kabler.

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2009 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Puha, ja Vector x 6 i 3 meter er nok ikke ligefrem en billig affære  Men jeg vil da mene du skal der op af, om ikke andet på frontkanalerne hvis den også skal stå for CD afspilning. Min lokale hifiklub har i hvert fald solgt godt ud af de gode gamle TaraLabs kabler igennem de sidste 6 mdrs tid eller der omkring.

Jeg har selv en 3930 som jeg er meget glad for og overvejer sådan set selv lige pt. om jeg skal spare sammen til en 2500BDT eller en 3800BD. Men realistisk set bliver det sikker enten en brugt når den tid kommer eller noget der er lidt billigere for mit vedkommende

Mvh. Henrik

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:

Puha, ja Vector x 6 i 3 meter er nok ikke ligefrem en billig affære  

det er jo også "kun" 3x vector, der skal jo ikke trækkes stereo på alle kanalerne

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2009 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
HenrikW skrev:

Puha, ja Vector x 6 i 3 meter er nok ikke ligefrem en billig affære  

det er jo også "kun" 3x vector, der skal jo ikke trækkes stereo på alle kanalerne

My bad, det er jo stadig morgen

Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2009 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt tænke mig noget debat om kvaliteten af signalkabler og længdens indflydelse på kvaliteten.

Nogen der har testet Tara Labs, QED, VDH ? osv. Hvad er jeres erfaringer?

Er nye kabler/modeller at foretrække eller kan et der har flere år på bagen ifht produktionsstart være lige så godt ? (selvfølgelig i samme prisklasse).

Kan vi ikke blive enige i at man bør have mindst de bedste kabler mellem pre/pro og at signalkabler mellem pre og bluray-player bør være lige så gode eller tæt på ? Sådan optimalt set.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes