| Forfatter |
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 23 Januar 2009 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
enten skrev:
| slet ingen der lige kan give et råd med den l**te p3:)? |
|
|
jeg er ikke umiddelbart helt sikker på hvad du vil? lyder det bare skidt eller kan du ikke finde den rette LPCM? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Gabriel Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 23 Januar 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
|
din receiver understøtter ikke lyd via HDMI. Den letteste måde at rette fejl på er ved at kigge i manualen
|
|
|
Arhhh crap! Jeg synes netop jeg læste at den kunne... beklager...
Så er der jo en åbenlys grund til at jeg ikke kan få det til at virke... takker...  __________________ //Gabriel
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 23 Januar 2009 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
...eeeeh undskyld, men i flere tests ( T3, What Hifi ) siger at PS3 er den dårligste Blu-ray afspiller overhovedet. Bevares det er da i High definition og det er jo imponerende nok i sig selv, men den får bøllebank af alle dedikerede blu-ray afspillere på farver og bevægelser.
Anyway- hvis man har behov for både at spille og se BD film så er det selvfølgelig en helt fin begynder maskine, men hvis man tager billedkvalitet på sine film seriøst bør man købe en 'rigtig' afspiller på et tidspunkt.
|
| Til top |
|
| |
Mr. Dude Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 23 Januar 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
...eeeeh undskyld, men i flere tests ( T3, What Hifi ) siger at PS3 er den dårligste Blu-ray afspiller overhovedet. Bevares det er da i High definition og det er jo imponerende nok i sig selv, men den får bøllebank af alle dedikerede blu-ray afspillere på farver og bevægelser.
Anyway- hvis man har behov for både at spille og se BD film så er det selvfølgelig en helt fin begynder maskine, men hvis man tager billedkvalitet på sine film seriøst bør man købe en 'rigtig' afspiller på et tidspunkt. |
|
|
Haha, det giver ballade det her tror jeg
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gabriel skrev:
brasch skrev:
|
din receiver understøtter ikke lyd via HDMI. Den letteste måde at rette fejl på er ved at kigge i manualen
|
|
|
Arhhh crap! Jeg synes netop jeg læste at den kunne... beklager...
Så er der jo en åbenlys grund til at jeg ikke kan få det til at virke... takker... 
|
|
|
det står også lidt kringlet. Ved et hurtigt overblik får man let opfattelsen at den gør, men ved lidt nærmere læsning står der at man skal forbinde enten analog eller digitalkabel til en indgang, ellers ryger det videre til tv'et __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
Anyway- hvis man har behov for både at spille og se BD film så er det selvfølgelig en helt fin begynder maskine, men hvis man tager billedkvalitet på sine film seriøst bør man købe en 'rigtig' afspiller på et tidspunkt. |
|
|
de tests har jeg lidt svært ved at tage seriøst, ikke fordi jeg som visse andre mener at PS3 er guds gave til Blu Ray, men fordi der er en hel del andre tests der siger at forskellen er meget lille. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2009 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| de tests har jeg lidt svært ved at tage seriøst, ikke fordi jeg som visse andre mener at PS3 er guds gave til Blu Ray, men fordi der er en hel del andre tests der siger at forskellen er meget lille. |
|
|
Det kommer vel an på 'øjnene der ser', og selvfølgelig skal man vurdere forskellige tests efter personlig præference - og helst selv se forskellen. Jeg kunne bare ikke undlade at gøre opmærksom på at der er forskel på billedkvaliteten fra en PS3 og en dedikeret bluray afspilller. Og med den forskel jeg har set på tre forskellige blu-ray afspillere så tager jeg de nævnte tests ret seriøst. Men for mange er PS3ens billede vildt imponerende blot fordi at det er i HD, og fred være med det / dem (især som jeg nævner hvis man også vil spille og ikke bruge alle sine $), men PS3 er i bund og grund en spillekonsol, og den er ikke lige så god som en BD-afspiller der er udviklet til kun det.
|
| Til top |
|
| |
enten Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 23 Januar 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
enten skrev:
| slet ingen der lige kan give et råd med den l**te p3:)? |
|
|
jeg er ikke umiddelbart helt sikker på hvad du vil? lyder det bare skidt eller kan du ikke finde den rette LPCM?
|
|
|
Ja det lyder helt igennem ringe, asso ikke ringe i den forstand at når man fx sætter en aldi dvd til 250 kr, til at afspille musik, nej ringe i den forstand, at det simpelthen forvringer inden jeg nårn at skrue op på et næsten hørbart niveau. så noget må være galt:) men aner ikke hvad..
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 24 Januar 2009 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
|
|
|
Farver og bevægelser? Beklager, men det lyder som nogle af de der forklaringer der kommer frem når man skal sætte ord på en placebo-effekt. Faktum er at det endnu ikke er bevist at PS3'en ikke er en reference-afafspiller. Det kan meget vel være at der kommer noget bedre en dag, men det er overhovedet ikke bevist, på nogen måde, at det allerede findes. Her snakker vi naturligvis rent 1080p-output; skal der de-interlaces 1080i kan PS3'en selvsagt ikke være med, da den ikke er i stand til at gøre dette overhovedet.
NriK skrev:
Jeg kunne bare ikke undlade at gøre opmærksom på at der er forskel på billedkvaliteten fra en PS3 og en dedikeret bluray afspilller. |
|
|
Der er sandsynligvis forskel på PS3'en og dedikerede afspillere, men
det er mest sandsynligt at det er de dedikerede afspillere der er
dårligere. 1080p-output fra Blu-ray-film lagret som sådan er næsten for
simpelt at gøre korrekt, så i fremtiden (og måske til dels allerede nu)
vil man nok se producenterne konkurrere på hvem der kan gøre tingene
mest forkert, mens de prøver at overbevise folk om at det bare er bedre.
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2009 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
1080p-output fra Blu-ray-film lagret som sådan er næsten for simpelt at gøre korrekt, så i fremtiden (og måske til dels allerede nu) vil man nok se producenterne konkurrere på hvem der kan gøre tingene mest forkert, mens de prøver at overbevise folk om at det bare er bedre.
|
|
|
Sikke en udmelding. Må vi andre høre hvad du baserer du den forventning på?
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 24 Januar 2009 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
enten skrev:
Ja det lyder helt igennem ringe, asso ikke ringe i den forstand at når man fx sætter en aldi dvd til 250 kr, til at afspille musik, nej ringe i den forstand, at det simpelthen forvringer inden jeg nårn at skrue op på et næsten hørbart niveau. så noget må være galt:) men aner ikke hvad.. |
|
|
Jeg oplevede det samme med min PS3 engang. Jeg fandt ud af at det skyldtes at jeg var komme til at stille på volumenkontrolen i PS3'en. Når du afspiller noget musik er der en volumen kontrol (hvis du trykker SELECT måske?) der kan indstilles mellem -2 og +2. Den SKAL stå på 0, ellers forvrænger lyden. Prøv lige at tjekke det. __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
enten Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2009 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm når jeg tryker på select sætter den på pause. der står den afspiller i pcm, håber nogen har flere evt. løsninger, for det er satme irriterende at høre på :)
|
| Til top |
|
| |
enten Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2009 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
en ting jeg måske også lige kan få smidt ind her, har nemlig en pan. fladskærm, desværre kun med en hdmi, som p3eren kører med pt, men har også en digitalboks som lige nu kører over scart, hvilket jo ikke ligefrem er en succes, kan der fåes et slags hdmiswitch ting så jeg kan bruge 2 hdmi? eller er det bare en ny fladskærm..
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 24 Januar 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej i ps3 freks .. med andre ord er det ikke lige her jeg har min viden .. så jeg vil lige høre om der er en digital udgang og om nogle har prøvet den som drev til en dak ?
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må sgu lige gøre en indsats for at finde den interne volumen kontrol. Prøv at trykke trekant. Det lyder meget som det problem jeg havde engang. __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
enten Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2009 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
har prøvet alle knapper, også r1-2 l1-2 og de indikere enten ingenting, eller pause mm. så det er ikke for jeg har prøvet, har haft problemet længe..
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2009 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg hører musik og trykker trekant, kommer der en masse ikoner frem. Oppe i ventre hjørne er volumen kontrolen.
__________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
enten Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2009 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
mærkeligt. ender nok med jeg sælger l**tet, inden jeg ødelægger den i raseri:)
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 24 Januar 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
Sikke en udmelding.
Må vi andre høre hvad du baserer du den forventning på? |
|
|
Det stod der jo egentlig sort på hvidt: Korrekt 1080p fra en Blu-ray-skive er så relativt simpelt at lave, at man hurtigt løber tør for argumenter for high-end afspillerne, hvis man kun fokuserer på billede (og digitalt overført lyd). En Denon DVD-3930 er på alle måder bedre end en Pioneer 696, men kigger du kun på billede og lydkvalitet vinder du ikke noget ved at bruge en Denon DVD-3800BD over en PS3. Dérfor vil du sandsynligvis se mange firmaer konkurrere på at 'forbedre' (altså ødelægge) 1080p-materialet på Blu-ray-skiverne, og bruge masser af reklamekroner på at overbevise folk om at dét er federe end helt korrekt, rent 1080p-output, som man altså allerede kan få.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
enten skrev:
| mærkeligt. ender nok med jeg sælger l**tet, inden jeg ødelægger den i raseri:) |
|
|
prøv at trykke 2 gange på trekant __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |