Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. juni 2024 | 10:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Trådløs musik når nye højder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1301
Sendt: 11 August 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Sonos tager nu hul på næste generation af deres trådløse multirum-musiksystem. De nye ZonePlayere ZP90 og ZP120 er blevet opgraderet, og trådløs musik i hele huset er blevet nemmere, sikrere og mere vellydende.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1911&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 11 August 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Er der 24bit support i den nye udgave?
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 522
Sendt: 11 August 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Ja det kunne jeg egentlig også godt tænke mig at vide

ellers er der vel ikke den store nyhed over den
Til top Vis Langendorf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langendorf
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 11 August 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Nej, der er ingen 24bit support.

Egentlig kan jeg slet ikke se noget nyt i dette produkt. Og at de nye modeller er noget dyrere end de gamle, fatter jeg heller ikke.

Ret skuffende "produktnyhed".


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1086
Sendt: 12 August 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Er der 24bit support i den nye udgave?

Er alle dine dyrt indkøbte CD'ere måske optaget i 24 bit ?

Spøg til side.....Det ville selvfølgelig være rart med lidt flere muligheder, men sålænge jeg ikke kan finde noget musik i 24 bit som jeg gider lytte til, så har jeg god tid. Jeg optager dog "lyde" i 24 bit, men dem kan jeg putte diretke ind i min DAC. Så virker det såmænd osse. Forskellen på den "originale" fil og en 16 bit FLAC-kopi er minimal, men den er der dog (jeg har naturligvis sammenlignet).

Jeg kan stadigvæk godt lide at have den fysiske disk liggende i en "beholder", men jeg kommer måske på andre tanker, når "min musik" kan hentes i 24 bit på nettet. Det er bare ikke aktuelt endnu.

Det "nye" i ZP90 er vist kun noget med øget rækkevidde på det trådløse Sonos-net, men hvis man er uvenner med sine penge, laver et amerikansk firma modifikationer ud over alle grænser, men det koster.


__________________


Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 12 August 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

@Kalle, nix, men jeg vil meget gerne igang med at hente musik på nettet i 24bit, og da jeg har en DAC der kan spise 24bit PCM, så vil jeg have det . SACD gider jeg ikke pga. den sygelige trang til kopibeskyttelse. Ikke at jeg har ønsker om at snyde nogen, men det er dælme ikke DACs der kan spise DSD der hænger på trærerne. iLink fra Sony var vist tiltænkt den rolle, men det er ikke mange der kan bryste sig af at have det som input (har kigget lidt på Esoteric DACs i den forbindelse, da de har det)

Tilbage til Sonos. Jeg kan ikke begribe, hvorfor de ikke forlængst har implementeret det i deres ellers så overlegne udstyr. Det nye Stereophile har en anmeldelse af Sooloos, så måske skulle jeg bare smide grunkerne? eller købe en Squeezebox Transporter, den kan vist det jeg vil. Bare den lille SB dog kunne køre helt op i 96khz, så ville valget være lige til med den pris den efterhånden er nede i (13-1400)
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1086
Sendt: 12 August 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Tilbage til Sonos. Jeg kan ikke begribe, hvorfor de ikke forlængst har implementeret det i deres ellers så overlegne udstyr. Det nye Stereophile har en anmeldelse af Sooloos, så måske skulle jeg bare smide grunkerne? eller købe en Squeezebox Transporter, den kan vist det jeg vil. Bare den lille SB dog kunne køre helt op i 96khz, så ville valget være lige til med den pris den efterhånden er nede i (13-1400)

De gode folk fra Sonos-virksomheden er normalt vældigt flinke til at svare på tekniske spørgsmål, og hvad vi ellers kan finde på at spørge om i Sonos-forum, men når der kommer spørgsmål om 24 bit, er det som om der er lang frokostpause (vi er flere som HAR spurgt).

Sooloos ? Det må jeg lige finde noget om

Jeg sætter nu bare en SACD "over". Så spiller det uden at kny (ja ja, jeg ved godt hvad du mener).

Udfordring:
Hvis du kan finde 24/96 musik med Bob James, Lee Ritenour, Earl Klugh, BB King, Albert Collins, Arne Domnérus, Michael Brecker og andre af samme "skuffe", så vil jeg overveje at udskifte mit Sonos system, men jeg tror desværre ikke du kan finde denne musik i "høj" opløsning på nettet. Til gengæld kan man finde en masse skrammel (som jeg kalder det). Det er bl.a. opera, test-musik (???) og naturligvis en del klassisk, som da KAN være udmærket.

Iøvrigt kan man blive ved med at "vente", hvis man vil eje det nyeste og mest smarte, men så længe Sonos er så brugervenlig som det er, og de mange (forholdsvis mange) CD'ere kan afspilles via en lækker håndterminal som FLAC filer, så er jeg på Sonos-holdet.


__________________


Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 12 August 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Din udfordring med "prutte blues"  må du selv ud på ... ej ved godt hvad du mener med det. Jeg havde købt Sonos, hvis jeg virkelig havde behovet for at lagre min musik centralt. Nu må jeg nøjes med at rippe det så jeg kan bruge det på mit bærbare setup. Jeg ender sikkert med at vente til mit behovskurve krydser udviklingen og mit budget.

Sooloos!! Det ser dælme lækkert ud.



Jeg tror det er godt Artiklen kommer sikkert snart online hos Stereophile, så skal jeg nok linke til den. Det er dog dyrt! 10k$ ca. men det har så også en hel del komponenter. Jaja, jeg er ikke eksperten, så læs selv videre her.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1086
Sendt: 12 August 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Hvad mener du med "prutte-blues" ????? Det musik jeg skriver om er mange gange bedre end meget af det pop-skrammel
mange mennesker hører. Det gælder i særdeleshed indspilningskvaliteten, som er helt i top på det meste af det jeg har fundet,
så du er sikkert bare sarkastisk (igen).

Sooloos med femi-tryk-på-skærm......nej tak , og slet ikke til den pris


__________________


Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk
 
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1086
Sendt: 13 August 2008 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

Det var iøvrigt ikke længe "nyheden" måtte være på forsiden, men okay, så meget nyhed var der jo heller ikke at skrive om. Det undrer bare at visse ting, som f.eks. Clockradioer og andet gøjl kan ses på forsiden i ugevis, når Sonos åbenbart kun fik eet døgn, men hva, det spiller jo alligevel selvom det ikke bliver vist frem på hifi4all.

__________________


Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 14 August 2008 kl. 07:09 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:


Egentlig kan jeg slet ikke se noget nyt i dette produkt. Og at de nye modeller er noget dyrere end de gamle, fatter jeg heller ikke.

Ret skuffende "produktnyhed".

Nogen skal have jordskælv før det betragtes som nyt. Det er forskelligt

Hvor ser du, at de er dyrer end de gamle ?

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes