Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. juni 2024 | 09:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: KURO - nu også som LCD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 246
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:
Det som både Ronin og jeg reagerede på er denne sætning:

Pioneer skrev:
Alle Pioneer 9G plasma tv, LCD tv og projektor er "HD Ready 1080p".

edit: My bad - jeg læste det i første omgang som 8G, ikke 9G.

 

...præcis hvad jeg tænkte.
No hard feelings, hverken til dig eller Ronin.



__________________
Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik

Nu du deltager i tråden, kan du så oplyse, om de nye tv har samme kalibreringsmuligheder som eksempelvis 5090?


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Hvornår kan man få dem at se hva hva hva hva hva?

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 17 Juli 2008 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:
brasch skrev:
jeg bliver fandme gal hvis de LCD'er overhovedet er i nærheden af min nyerhvervede 5090H.

Så jeg håber det er noget hø

Nu vil vi jo nødig gøre folk gale, men de bliver altså ret gode.

helt fint hvis i laver det bedste LCD ever, men nu skal I jo ikke til at lave dem bedre end plasmaerne vel? Mit gode plasma kan da ikke blive slået af et LCD



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 17 Juli 2008 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Hvornår kan man få dem at se hva hva hva hva hva?

hm, du kan da overhovedet ikke være interesseret i hvordan et LCD fra pioneer bliver



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 17 Juli 2008 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:

Ronin skrev:
Full HD-mærket benyttes af alle producenter uden undtagelser, så snart at skærmen reelt er 1080-linier, og her kan vi vist godt blive enige om at så har forbrugerne trods alt noget reelt at forholde sig til!!

Ronin når du nu skriver "Full HD-mærket" mener du så EICTAs "HD Reay 1080p" mærke, eller mener du producentens eget mærke?

For der har nemlig været flere eksempler på tv med producenteres egene "Full HD" mærker, som ikke har kunnet modtage, behandle og vise 24Hz, og andre der ikke havde Progressive Scan drivning af selve panelet.

Det er der i sig selv ikke noget galt i - sålænge køberne er opmærksomme på at kontrollere at de får hvad de forventer - men det understreger at det er nødvendigt med et fælles logo med fælles krav der skal indfries, hvis man altså nemt skal kunne sammenligne muligheden for at vise HD.

problemet ved mærkerne er vel at "Full HD" blev opfundet og udbredt uden anden standard end 1920x1080 panel før "HD Ready 1080p" kom frem. Det forvirrer jo en smule, når de til dels dækker over det samme, men så alligevel ikke



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 246
Sendt: 17 Juli 2008 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
Hej Henrik

Nu du deltager i tråden, kan du så oplyse, om de nye tv har samme kalibreringsmuligheder som eksempelvis 5090?

Hej Gerdes.
LCD tv'ene har ikke samme kalibreringsmuligheder som vores Plasma TV.

AV Precision skrev:
Hvornår kan man få dem at se hva hva hva hva hva?

Roooolig nu...som pressemeddelelsen siger: i slutningen af August for 32 og 37" s vedkommende, og lidt senere for 46".

brasch skrev:
problemet ved mærkerne er vel at "Full HD" blev opfundet og udbredt uden anden standard end 1920x1080 panel før "HD Ready 1080p" kom frem. Det forvirrer jo en smule, når de til dels dækker over det samme, men så alligevel ikke
 
Lige præcis.

Netop derfor bruger vi heller ikke ordet "Full HD" hos Pioneer.
Vi vil meget hellere holde os til de vedtagne standarder som i dette tilfæle er f.eks. EICTAs.

Det er rigtigt at "HD Ready 1080p" var sent ude, hvilket også har været diskuteret før her på hifi4all.dk, og hvilket nok er hovedårsagen til at nogle af vores kollegaer følte sig nødsaget til at opfinde deres egne "Full HD" mærker.
Men i dag har massemarkedet vundet og dikteret 1080p TV over hele linien, så der er vel næppe nogen der bliver 'snydt' når de køber TV i dag - andet end dem der alligevel ikke kigger på billedet og stadig kun sammenligner på tal.



__________________
Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 17 Juli 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
hm, du kan da overhovedet ikke være interesseret i hvordan et LCD fra pioneer bliver

Det interessante for mig (ikke personligt, men fagligt) er 32" udgaven. Der er simpelthen ikke nogen der laver en 32" LCD som ikke har nogle i mine øjne helt åbenlyse og tåbelige mangler. Den nye Panasonic (husker ikke modelnummeret) har et generelt glimrende billede, men lider under for meget sharpness, man kan ikke slippe for edge enhancement. Samsung A656 har ikke imponerende kontrast i praksis, og gør "sjove" ting i signalbehandlingen, men kan ellers justeres til fornuftig farvegengivelse. Sony W4000 er ganske god, men Sony har fjernet nogle af farvejusteringsmulighederne, hvilket betyder at det er umuligt at justere sig til  tilnærmelsesvist korrekte farver - på det punkt var W3000 bedre, men den havde væsentligt ringere gengivelse af sort. Derfor synes jeg ganske enkelt markedet savner et 32" tv der er lavet ordentligt. Med andre ord, hvis vi nu kunne NØJES med de ulemper der er med LCD teknologien, uden at producenterne skulle påføre sine egne tåbeligheder oveni, så kunne vi måske få et rimeligt hæderligt 32" tv at se...

Mht. manglende ISF feature, så handicapper det ikke skærmene i forhold til konkurrenterne, eftersom de heller ikke har det, men det er lidt ærgeligt da LCD tv i realiteten har mere glæde af dag/nat indstillinger end plasma. Men Pioneer plejer jo at have en del memories i forvejen, så mon ikke det kan lade sig gøre at omgå det lidt.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Bom, bom

Næste gang der skal købes TV her, så skal det væe en 37" version. Nu laver Pioneer kun plasma fra 42" og op, så det nye 37" Pioneer LCD kunne så være det logiske valg. Men så læser jeg lige prisen, og den er næsten den samme som det - endnu formodet - bedre Pioneer 42" plasma.

Hvis ikke LCD udgaven er bedre en deres plasma TV, så er prissætningen da helt ude i skoven, eller...



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1887
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Helt fint hvis i laver det bedste LCD ever

Plasma det kan de!

Men har lidt svært ved at tro at Pioneer kan gøre det bedre end Loewe og Runco.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Men har lidt svært ved at tro at Pioneer kan gøre det bedre end Loewe og Runco.

Loewe, jo. Runco - det er straks sværere. Men eftersom de ikke rigtigt findes på det danske marked, da der ikke er lavet versioner der rigtigt er designet til Europa endnu, så ved jeg ikke rigtigt hvor meget det tæller med. Runco er i bund og grund en god scaler pakket sammen med et godt panel, så hvis panelet er i orden, kan man reelt opnå det samme ved at kombinere med en separat scaler, og stadig holde sig inden for prisen for et Runco.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

det store spørgsmål er vel om det reelt er en god afløser for 42" plasmaerne, det kan jeg så til gengæld godt tvivle lidt på.

__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:

Men har lidt svært ved at tro at Pioneer kan gøre det bedre end Loewe og Runco.

Loewe, jo. Runco - det er straks sværere.

nu er det jo (sidst jeg kiggede efter) heller ikke rigtigt samme prisklasse (Loewe og Pioneer). Jeg kan dog godt lide mulighederne for selv at vælge hvad tv'et skal indeholde og hvis det er nogenlunde samme niveau ville jeg nok vælge loewe



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Friman
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 608
Sendt: 20 Juli 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik

Jeg prøvede jeres produktsupport uden held, så du får lige spørgsmålet her:

Hvordan med DVB-C tunere i de nye skærme? MPEG-2 eller 4?

Mvh. Friman
Til top Vis Friman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friman
 
Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 246
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Friman skrev:
Hvordan med DVB-C tunere i de nye skærme? MPEG-2 eller 4?

Tunere:

KRL-32V/37V/46V     analog, DVB-T MPEG2
PDP-LX5090/6090     analog, DVB-T MPEG2
PDP-LX5090H/6090H analog, DVB-T MPEG2+MPEG4, DVB-S+S2, DLNA Streaming



__________________
Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
nu er det jo (sidst jeg kiggede efter) heller ikke rigtigt samme prisklasse (Loewe og Pioneer).

Netop derfor skulle man vel forlange at Loewe leverer bedre billede. Det synes jeg ikke de gør...

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

brasch skrev:
nu er det jo (sidst jeg kiggede efter) heller ikke rigtigt samme prisklasse (Loewe og Pioneer).

Netop derfor skulle man vel forlange at Loewe leverer bedre billede. Det synes jeg ikke de gør...

nu er det heller ikke specielt aktuelt for mig, men prisforskellen er også for stor. Kommentaren var egentlig baseret på tanken om at de var nogenlunde på niveau hvad pris angår, det fik jeg ikke lige med i sidste indlæg.



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1887
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

brasch skrev:
nu er det jo (sidst jeg kiggede efter) heller ikke rigtigt samme prisklasse (Loewe og Pioneer).

Netop derfor skulle man vel forlange at Loewe leverer bedre billede. Det synes jeg ikke de gør...

Jeg syntes du undervurdere Loewe en smugle. Syntes faktisk de har et generelt godt billede på alle modeller og topmodellerne er tæt på Runco som er min LCD reference.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
Jeg syntes du undervurdere Loewe en smugle. Syntes faktisk de har et generelt godt billede på alle modeller og topmodellerne er tæt på Runco som er min LCD reference.

Well, jeg kan jo ikke sige så meget andet end at jeg har både nærstuderet og kalibreret på dem, og det er da ikke dårlige TV, bevares - men med MIN målsætning for hvordan billeder skal gengives, så synes jeg ikke de for alvor skiller sig ud fra de bedste. Jeg kan dog sagtens forstå hvorfor man synes det er fede tv bedømt som en helhed, ingen tvivl om det, og jeg vil da også placere dem i toppen (ordentligt justeret, de er SINDSSYGT pumpede i standard-indstillingerne). Dét der irriterer mig mest ved Loewe, er at de er rimeligt gode _på trods af_ at de gør en række ting direkte forkert efter min mening - eksempelvis at der er nogle meget store trin i f.eks. brightness justeringen, og med en korrekt HDMI kilde kan du vælge mellem for højt eller for lavt, du kan ikke justere det korrekt. Enten klipper du detaljer i sort, eller også udnytter du ikke skærmens kontrast. At de stadig ligger i den gode ende viser jo netop at de kunne have gjort det så meget bedre, og det irriterer mig altså. Det skal jeg naturligvis ikke bedømme dem på alene, men altså - sæt en Lumagen på en Pioneer og kalibrer systemet ordentligt, så tørrer du gulv med Loewe. Jeg ved det, det er en anden pakkeløsning, og det er jo også dérfor jeg siger at pakkeløsningen holder, men på rå billedkvalitet er de ikke dét de burde være til de penge. Og de er da slet ikke "det bedre alternativ til B&O", sådan som de ofte bliver fremstillet.

EDIT: Jeg kan jo vende det om, og sige at det kan være det er dig der undervurderer Pioneer!

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1887
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Hi-Sonny-Fi skrev:
Jeg syntes du undervurdere Loewe en smugle. Syntes faktisk de har et generelt godt billede på alle modeller og topmodellerne er tæt på Runco som er min LCD reference.

Well, jeg kan jo ikke sige så meget andet end at jeg har både nærstuderet og kalibreret på dem, og det er da ikke dårlige TV, bevares - men med MIN målsætning for hvordan billeder skal gengives, så synes jeg ikke de for alvor skiller sig ud fra de bedste. Jeg kan dog sagtens forstå hvorfor man synes det er fede tv bedømt som en helhed, ingen tvivl om det, og jeg vil da også placere dem i toppen (ordentligt justeret, de er SINDSSYGT pumpede i standard-indstillingerne). Dét der irriterer mig mest ved Loewe, er at de er rimeligt gode _på trods af_ at de gør en række ting direkte forkert efter min mening - eksempelvis at der er nogle meget store trin i f.eks. brightness justeringen, og med en korrekt HDMI kilde kan du vælge mellem for højt eller for lavt, du kan ikke justere det korrekt. Enten klipper du detaljer i sort, eller også udnytter du ikke skærmens kontrast. At de stadig ligger i den gode ende viser jo netop at de kunne have gjort det så meget bedre, og det irriterer mig altså. Det skal jeg naturligvis ikke bedømme dem på alene, men altså - sæt en Lumagen på en Pioneer og kalibrer systemet ordentligt, så tørrer du gulv med Loewe. Jeg ved det, det er en anden pakkeløsning, og det er jo også dérfor jeg siger at pakkeløsningen holder, men på rå billedkvalitet er de ikke dét de burde være til de penge. Og de er da slet ikke "det bedre alternativ til B&O", sådan som de ofte bliver fremstillet.

EDIT: Jeg kan jo vende det om, og sige at det kan være det er dig der undervurderer Pioneer!

Tjaa jeg har jo ikke set Pioneer modellerne så jeg tager ikke stilling til om de er bedre eller ringere.
Men har bare gode erfaringer med Loewe og Runco, og i min bog vil det være lidt "sjovt" hvis Pioneer med deres første LCD skærme overhaler mine referencer.

Men du kender det jo nok lidt bedre end mig. Bevares du ser mange skærme hvorimod at jeg kun ser dem hos forhandler og bekendte. Så du ved hvad du snakker om, det er jeg slet ikke i tvivl om.

Men det hele er jo også lige meget. Jeg er "Pioneer" Plasma mand.

EDIT: Otto nu har du jo oplevet disse skærme. De nye plasma skærme fik navnet KURO for deres fantastiske sortniveau. Nu er titlen så kommet til deres LCD skærme. Er sort virkelig sort?

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes