Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
beovox141 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 07 April 2018 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
QUOTE]
Der er ikke nogle af mine BeoPlay-produkter, der fejler noget.
|
|
|
Måske har du været heldig...? HER
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2018 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 07 April 2018 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
Måske har du været heldig...?
|
|
|
Eller måske er der blot nogle, der har været uheldige....og har fået løst ‘problemet’.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2018 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
Du må endelig sige til, hvis du skal have hjælp til at få rippet dine MultiCh SACDs til et format Geoff "o" lizeren kan forstå
|
|
|
Det klarer jeg selv fint, hvis jeg skulle få brug for det - ellers tak.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 07 April 2018 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem alt om mappe struktur på streamers, inklusiv DLNA enheder. Alle ens filer bliver indekseret efter fx kunster,
album eller gener osv. og præsenteres herefter. Erfaring er at de fleste streaming systemer, kommer til kort når man
runder de 1000 albums, og man mister overblik over ens samling, og søgefunktionen er total håbløs. Skrev jukuluff.
Det er godt nok mange albums.
Hvordan klare Bang & Olufsens produkter med søge muligheder sig efter 1000 indlagte albums  .
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2018 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man kigger lidt på de sidste dages indlæg her på tråden, Peter der overvejer at lave hans Beotråd om til en streaming diskussion, og
Millermisssen der nu køber "Ali" varer med tysk moms istedet for Beoplay, er det vel ret klart hvad fremtiden vil bringe.
I 2007 havde Giganten Nokia det bedste år nogenside, stilhed før stormen kan man sige! 3 år senere var de væk.
En træt Henrik Clausen kender uden tvivl historien, der i dag findes i enhver lærebog, og brugen af ordet flatline var uden tvivl et Freudian
slip.
Han ved ganske som os, Peter, Missen og jeg, at han står på en "brændende platform", og at drømmen. sjælen og kunderne er væk!
B&O vil aldrig kunne matche Google og Apple i software udvikling, og med produkter der ikke længere er ikoniske kunstværker men blot
plastik routere der skal gemmes væk, er der egentlig ikke rigtigt mere tilbage, så det korte øjeblik hvor regnskabet i det mindste ikke var i
rødt, er uden tvivl stilheden før stormen.
Beoplay vill uden tvivl overleve med Kinesisk ejerskab, udvikling og produktion. Mens resten vil være væk inden 100års jubilæet.
I et ikonsk twist kommer slutningen sikkert til at blive præcis den dag stereo lysdioden i FM radioen slukker.
Bang og Olufsen,- Once a part of Denmark!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 April 2018 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og beovox141 er i gang med at lave tråden om til old school B&O.
BeoMaster 4400 købt jeg i 1976 for 3.795 Kr. Har nu stået på kælder
lageret siden 1998, hvor den blev afløst af Beocenter 9300. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 April 2018 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Før mine passive BeoVox Penta, havde jeg først et sæt TI højttaler. Herefter købte jeg et sæt skilsmisse højttaler.
De største Marantz man kunne få, med en bas højttaler på 24 cm. De spillede godt, og jeg var meget glad for dem
i mange år. Så måtte de vige pladsen da jeg blev gift. Hun påstod de var årsag til vi ikke havde sol nok i stuen.
 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2018 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ PP
Måske du kunne komme med et bud på hvad New School B&O er?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2018 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Før mine passive BeoVox Penta, havde jeg først et sæt TI højttaler. Herefter købte jeg et sæt skilsmisse højttaler.
De største Marantz man kunne få, med en bas højttaler på 24 cm. De spillede godt, og jeg var meget glad for dem
i mange år. Så måtte de vige pladsen da jeg blev gift. Hun påstod de var årsag til vi ikke havde sol nok i stuen.
|
|
|
Der var da ellers plads til mere end én potteplante ovenpå
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2018 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
Han ved ganske som os, Peter, Missen og jeg, at han står på en "brændende platform", og at drømmen. sjælen og kunderne er væk!
|
|
|
Jeg tror, at du bare skal nøjes med at tale for dig selv....og så måske Peter Pan.
Og så er der jo ikke nogen, der tvinger dig til at bekymre dig - det er vel dit eget valg.
Men hvorfor skal vi andre lide under dine frustrationer?
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2018 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
Ingen grund til bekymring her, jeg har ingen økonomiske interesser i B&O, men måske en del empati for de medarbejdere i Struer der er fanget i
krydsilden, det var vel næppe tilfædigt at fremlæggelsen foregik i Lyngby?
Når jeg kigger på de fora hvor B&O debatteres er der hovedsageligt tre ting tilbage, vedligehold af og spørgsmål til klassisk udstyr, software
opdateringer og problemer omkring nye produkter, og så selfiesegmentet.
Klikker jeg eksempelvis til side 1 i denne tråd, er det en HELT anden form for interesse.
Som sagt Play segmentet, skal nok klare sig, men med mindre der kommer noget, der kan røres og ses, bliver det uendeligt svært for B&O.
Det er vel ikke for sjov at divisonen er mere end halveret? Tror du virkelig på at snedige software menuer og apps kommer til at gøre det ?
Hvis du gjorde havde du vel netop valgt et NG AVANT.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2018 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
@MM
Hvis du gjorde havde du vel netop valgt et NG AVANT. |
|
|
Det valg havde flere grunde.
En af dem er - for mig en selvfølge - den økonomiske.......jeg ville slet og ret ikke kunne prioritere mine penge til en Eclipse.
En anden er, at at jeg er ‘gammel’ B&O-bruger med et setup, der er vokset gennem årene og som
er sammensat af flere generationer - jeg føler mig hjemme med en Beo4 f.eks.
Et tv med de funktioner, som en AvantNG eller en Eclipse byder på mht billedsiden og SmartTV er ikke noget, der trækker voldsomt i mig.
For nye og nyere B&O kunder er det dog en helt anden situation!
Mit valg - og du ved, at det var personligt....det beskrev jeg i mit indlæg dergang - er truffet ud fra mine behov og evner.
Det betyder ingenlunde, at det er mit forslag til alle.....sådan er jeg ikke!
Ser jeg på det sådan lidt ovenfra, er der ingen anden vej at gå for B&O som elektronik-producent i et moderne marked,
end at gøre, hvad de gør nu - et stærkt B&O Play brand er en naturlig del af B&O koncernen.
Jeg har stor glæde af noget af det, de laver nu - både fra både Play- og ‘Classic’-divisionerne.
Softwareproblemer mærker jeg personligt ikke meget til....ikke noget, der generer min måde at bruge produkterne på.
Software’problemer’ hører iøvrigt til nutidens måde at lave produkter på - de er nu engang meget mere komplekse,
end gammeldags apparater som pladespillere, båndoptagere og FM-radioer, billedrørs-tv.
Til gengæld er der langt flere muligheder og der bliver tilføjet muligheder, som man ikke havde før.
Helt klart....er man ikke til det, er det en slet udvikling ——— og så holder man selvfølgelig fast i de gamle produkter.
B&O har efter min overbevisning fat i den lange ende, men de opererer i et marked, der er uhyre svært.
Skal B&O tilbyde et tv i dag, er de tvunget til at gøre det sammen med andre (læs LG).
Et tv, som de selv ville kunne magte, ville være en dødsejler, en flatliner - og langt udenfor rækkevidden af et så lige firma.
At gå uden om behovet for små integrerede lydsystemer - og kun satse på traditionelle BS- og højtaler-kombinationer,
ville være at gå i blinde i markedet (selv ærværdige Dynaudio har realiseret dette på deres måde).
Jeg er overbevist om, at produkter som BS1 og 2 har mange tilhængere og at det er klogt af B&O at tilbyde sådanne lydsystemer.
Hermed er jo ikke sagt, at jeg skal have huset fyldt med dem!
Personligt afventer jeg mht tv gerne et par år eller tre og ser, om ikke teknologi-udviklingen ‘normaliserer’ sig (hvor lander f.eks video-streaming).
Ydermere er der flere nye teknologier (f.eks nye tunere) lige om hjørnet, som det sikkert kan betale sig at vente på.....
....når man som jeg ikke skifter tv hvertandet år.
Jeg forventer nye højtalere i løbet af de kommende år - og jeg forventer at f.eks Bang & Olufsen-app’en,
der allerede nu er god at arbejde med, bliver afpudset yderligere.....for bare at nævne to ting.
Tiderne med audio-produkter, der er til at ‘røre ved’ (og til at stille til skue) er et overstået kapitel - nutidens medier er jo usynlige, urørlige.
På den anden side har jeg så meget tiltro til, hvad gutterne i Struer kan finde på, at jeg tror at de stadigvæk kan overraske.
Jeg synes f.eks at ideen The Shapes er genial - er ikke for alle....not one size fits all, som man siger.
Jeg vælger at se positivt på udviklingen - og regner med nye vinkler på meget af det, som andre også kan levere på hver deres måde.
Jeg er overbevist om, at man også fremover kan mærke B&O’s DNA - nu i en metamorfoseret form - i deres bud
på fremtidens tilgang til moderne medier.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2018 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
Klikker jeg eksempelvis til side 1 i denne tråd, er det en HELT anden form for interesse.
|
|
|
Det er nu over tretten år siden - der er sandeligt løbet meget vand i åen i den tid
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2018 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
Selvom du behændigt svarer udenom et par ting, er jeg egentlig ikke uening i mange af dine betragninger, og havde nogen fortjent det TV var det dig, egentlig burde du havde modtaget det gratis med et personligt håndtryk fra Hr Clausen! +20000 indlæg er trods alt en præsentation man må respektere!
Der hvor vi fundamentalt er ueíge er nok i opfattelsen af hvad DNAet er. Personligt hælder jeg mest til at det handler om styrken til at gøre tingene anderledes, på min arbejdsplads hænger en indrammet B&O reklame fra sidst i halvfjerdserne med linen "we think differently". Lad endelig være med at fortælle nogen i disse me2 tider at den stammer fra Penthouse.. At sætte Netflix og Amazon på en B&O fjernbetjening og lave den om til BT, kan vist bedst betegnes om mainstream når det er værst!
De tænkte virkeligt anderledes dengang og de gik deres egne veje, og deres produkter VAR i høj grad designet for både øret og øjet, der var sjæl i produkterne! Ret beset var det jo kun ganske få af produkterne der levede helt op til den teknologiske top, men designet trak kunderne. Og du af alle ved at mange deler den holdning!
Produkter der er til at "stille til skue" er bestemt ikke døde, en god del af den danske eksport afhænger af præcis det! Og her er en rund plastic kasse "the Core" nok et eksempel på noget der aldrig opnår kult status, - den kommer til at rangere på linie med en ny version af Windows uden sevice pack!
For tyve år siden havde B&O ikke planket et LG på toppen af et højttaler,- de havde grebet muligheden for at lave noget unikt med en skrærm der er et par mm tyk! Nu tabte de bare bolden, og må lægge øre til kritik af alt det Eclipse IKKE kan, i forhold til orginalen!
Forøvrigt har jeg da netop investeret i et spritnyt B&O produkt,- alene ud fra design aspektet!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 April 2018 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snøft snøft - Sæt dog de teknologier der tiltaler jer samme på en måde så i opnår jeres AV ønsker.
Der er mange penge at spare ved at gå andre veje. B&O ligger som de har redt, de er idag totalt intritiv løse.
Rigtigt meget af det B&O engang producerede, kan jo indgå, så vi gamle Beofan stadig føler os hjemme.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 April 2018 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i mange år haft B&O AV anlæg, og udbygget det med andre produkter gennem årene. Har du B&O produkter, og vil du ikke være bundet helt af Bang & Olufsens låste linie, men kunne tilslutte, passive højttaler, og evt. gemme forstærkerne væk i et skab. Læse om ICEpower stereo trin, Pre-amp / Forforstærker - Dolby digital 5.1 surroundsound processor - Subwoofer - DVD - HD/DVD - CD - Blu-Ray, og stadig betjene lydstyrke og OFF/ON med Beo4 Fjernbetjening, så er her inspiration til flere løsninger.  Prøv også at aktivere link nederst, til mine DIN kabel adapter tegninger, som jeg har forsøgt at gøre så forståelige, at du bare behøver at tænde din loddekolbe og gå i gang. Se også Hi-Fi set-up, og få nogle idéer, som du måske kan bruge til dit grej. DIN kabler. Mit set-up. Adapter Connection. Råd. BeoLab uden andet B&O. Se her.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2018 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
| @MM Selvom du behændigt svarer udenom et par ting,...! |
|
|
Nu relaterede jeg i det indlæg egentligt kun til det, som jeg citerede - ellers kunne det jo hurtigt blive en hel roman
Der kunne nu være flere ting at gå ind på i din (forventede) reaktion på dette indlæg.
Jeg begrænser det til 2-3 stykker.
1: Så meget som jeg personligt - til mit setup - er glad for mine Beo4’er (navi-version), ser jeg BT-versionen af BROne som et fremskridt.
(IR-versionen derimod var for mig noget, hvor de øvede sig på en ny måde at lave en B&O remote).
Med det tiltagende antal ‘kilder’ og funktioner’ i deres tv og audio-produkter var der et stort behov
for at personliggøre styringen af disse - en umulg opgave for et Beo4-koncept.
Ikke alle har de samme og/eller lige mange kilder/funktioner i brug.
En Beo4 var begrænset af nogle faste hardkey-kommandoer, som i mange tilfælde efterhånden ikke svarede til det, de betjente.
Eksempelvis er en bluray-afspiller ikke en ‘DVD’ eller (som hos mig) et AppleTV/et ATV ikke et DTV,
Og hvad hvis Netradio er ens foretrukne kilde - eller man ikke har noget at bruge V.Mem-knappen til?
Med BeoRemoteOne forsvandt de dedikerede taster helt og blev lagt ind i to lister.
Til gengæld kan disse lister frit konfigureres alt after ens opsætning/behov - og de kan omdøbes
efter behov, sogar på det sprog, man foretrækker.
Der er masser af forskelle til Beo4’eren - nogle til det bedre for nogle, og til det værre for andre.
Men BROne er vel blot en reaktion på, at vi har andre medier end før og en anden tilgang til dem (i hvert fald nogle af os!).
Med bluetooth-funktionaliteten i BROne kom så muligheden for at synkronisere remoten med det til enhver tid benyttede apparat.
Der kom nemlig en tilbagemeldings-mulighed, så organiseringen i tv’ets menu afspejlede sig i remotens.
Der skulle ikke organiseres to steder (med ofte tvivlsomt resultat = ikke kundevenligt).
At de to ‘fy-knapper’ nu er der på den nyeste version, er en torn i øjet på mange - inklusive mig selv.
(Personligt ville jeg bare bruge forgængerversionen).
Allerede tidligere havde der været en problematik om en dedikeret Netflix-knap på remoten - den blev så valgt fra...i Struer.
Med det resultat at (på godt dansk) Netflix blev sure!
Det er svært at sidde til bords med ‘de store’ på markedet. Hvad gør man?
Kører en hård linie med de konsekvenser det har, eller er man mere pragmatisk og prøver at få det bedste ud af det?
Der er iøvrigt helt sikkert mange, der er glade for disse to ‘nye’ hardkeys.
Samarbejdet med LG på tv-siden gjorde det oplagt, at man valgte en pragmatisk løsning - om så du eller jeg kan lide det eller ej.
2: ‘stille til skue’ - jeg mener nu, at der stadigvæk er en del at ‘kigge på’ ved de nyere B&O-produkter.
Tænker man tanken ‘form follows function’ er det vel ganske naturligt at en ‘audioplayer’ som Core blot er en uanseelig lille dims.
(Det er en boks som ATV’et hhv en Chromecast jo også).
At ville give denne formidler af usynligt indhold en ‘kjole’ på, er i min optik temmeligt søgt.
Noget andet er en BS Moment, som indeholder et eget fysisk interface - her skal der ‘design’ til (som nogle så kan lide, andre ikke).
Iøvrigt er en BS Essence Remoten med dens få ‘knapper’ det, der behøver at være synligt....til daglig/hurtig betjening af Essence/Core.
Sådan er B&O’s koncept - reducer til det mest nødvendige som primær betjening.....det var det vel også tidligere.
For mig er herudover Bang & Olufsen-app’en en naturlig del af nyere B&O-produkters design (derfor fremhævede jeg den også i indlægget ovenfor).
Alt i alt en helt anden tilgang end ved de gamle produkter, men født af forandrede behov og forandrede teknologiske muligheder/nødvendigheder.
3: B&O tog konsekvensen af hvor langt deres resourcer rækker og indgik samarbeje med LG, fordi de vidste,
at de på sigt ikke vil kunne magte den opgave selv.
Til gengæld kan de nu fokusere mere på deres lyd- og design/materiale-kompetenser....
....til gavn for de, der fortsat ønsker B&O-DNA i deres lytte- og ‘kigge på’ oplevelse
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2018 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Snøft snøft - Sæt dog de teknologier der tiltaler jer samme på en måde så i opnår jeres AV ønsker.
Der er mange penge at spare ved at gå andre veje. B&O ligger som de har redt, de er idag totalt intritiv løse.
Rigtigt meget af det B&O engang producerede, kan jo indgå, så vi gamle Beofan stadig føler os hjemme.
|
|
|
Stort set enig - måske lige bortset fra det med at ‘B&O skulle være intritv (=initiativ) løse....
....det er de ikke for mig!
Er det vigtigt at spare, bør man helt sikkert gå andre veje - men så havde man sikkert aldrig købt et eneste B&O-produkt.
Man kan høre musik/se video-indhold på mange måder.
B&O byder ind med det, de tænker er rigtigt nu om dage - tag det eller lad’ være
Kan man finde ud af, at kombinere gammelt B&O med nyere B&O-ting eller 3. Parts-produkter....
.....og er man glad for resultatet, er det fint.
Men det er der jo ikke noget nyt i - det lægger B&O jo selv op til.
Hvorfor blive så ophidset?
Nyd dog dit setup og præsenter det som inspiration for andre - og ikke som ‘de vises sten’, den allerhøjeste sandhed, det eneste rigtige svar.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2018 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alsammen meget godt og troværdigt, hvis ikke det lige var for det faktum, at AV division på lidt mere end 10år er reduceret med næsten 60%!
En linær regression rammer 0 inden 100 året, så der må være nogen af betragtningerne der IKKE holder stik!
Sjovt nok er der også en næsten perfekt korrelation med antallet af produkter. Som idag på lydsiden består af tre monohøjttalere, en soundbar
og en hub. Jo alt er fint, det holder 100%!
Og lige en til den der med et "samarbejde" med LG. I virkeligheden er det vel blot en omskrivning af at B&O fik lov at købe C-7ere med lidt af
deres egen kode. I et rigtigt samarbejde havde man nok eksempelvis sørget for at LGs skærmopdateringer OGSÅ blev leveret til Eclipsen.
Det bliver de imidlertid ikke, fordi det åbenbart IKKE var en del af aftalen. Så i dag er Eclipsen billedmæssigt ikke længere på højde med et C7.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|