| Forfatter |
|
beovox141 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 26 Marts 2018 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Dette har den fordel, at det kan gøres fra standby (altså, at der ikke gøres andet
end blot at vælge dette som modtager i app’en hhv chromebrowseren).
|
|
|
Gad vide hvad standby betyder her? WOL kan næppe klares med 200mw.
Hvis Avanten virkelig brænder 42wh på at være klar er en CC dongle altså tjent hjem på mindre end 6mdr selv med tyske elpriser.
Det lyder HELT vanvittigt!
Millermis ?
|
| Til top |
|
| |
Søren B Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2012 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 26 Marts 2018 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beostystem 4 behøver ikke være i høj std.by for at det kan vækkes fra youtube app`en, ligesom det heller ikke er nødvendigt for at tændes via andre NL produkter.
Søren
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2018 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Søren
Altså WOL ? Hvordan kan man se CC "devicen" hvis ikke den er vækket?
og slutteligt,- hvad dækker sleep så over?
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2018 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool Livestream af B&O diskussion fra mikipedi4,- 6 watching!
Den unge herre til venstre kæmper en brav kamp med et par BL50.
Angiveligt bliver de forstyrret af internettet og tolerancer i sililicium dien.. Ifølge B&O altså.
Men han er en trooper, og henholder sig til at "de er stadigvæk under garanti"
Erik er den glade ejer af et Eclipse, et par BL5 (powerlink ?) og åbenbarten PH lampe.
Alt i alt virker det hyggeligt, men lidt stille.
Måske var det noget du kunne tage op Peter Pan, det kunne sikkert blive yderst underholdende
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 26 Marts 2018 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
@ Søren
Altså WOL ? Hvordan kan man se CC "devicen" hvis ikke den er vækket?
og slutteligt,- hvad dækker sleep så over?
|
|
|
CC’en hænger på en HDMI-indgang - denne skal aktiveres, før der kommer lyd/billede fra CC’en.
Dette gøres - i mit tilfælde - med knappen DTV2 på Beo4.
Det er jo en ganske normal fremgangsmåde på en BV - måske er det anderledes ved andre tv, der understøtter CEC....
....men det er jo ikke temaet her.
NETOP derfor caster jeg hellere til Avant’ens Youtube-app - denne vækkes nemlig via netværket.
Iøvrigt lige som ved brug af en NL-kilde, der joines på tv’et - sådan som Søren bemærkede.
At CC’en altid er klar, ved vi jo - den slukker jo ikke.
Det har jeg vænnet mig til - den smule strøm betyder intet for mig.
Værre er - er der nogle (med faste dataplaner/ikke flatrate), der synes - at CC’en hele tiden står og henter data....til f.eks de fine billeder.
Jeg har endnu ikke fundet en måde at undgå dette på!
Avant’ens standby-muligheder kan indstilles individuelt og efter et tid-skema....så den snorksover f.eks om natten.
I det tilfælde gavner det selvfølgelig ikke noget at forsøge at vække den med cast til dens Youtube-app!
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2018 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
beovox141 skrev:
millemis skrev:
Dette har den fordel, at det kan gøres fra standby (altså, at der ikke gøres andet
end blot at vælge dette som modtager i app’en hhv chromebrowseren).
|
|
|
Ehhhee,- Chromecasten er always on...Så det kan alle. |
|
|
Ja, det er den - du kan ikke engang slukke den.
Men hvad med displayet/tv’et, der skal vise billederne fra Youtube-videoen? Er det også ‘always on’?
Mig bekendt understøtter et BV7 ikke CEC (eller er der en ‘genistreg-beovox141-løsning’ på det....som vi har til gode at høre om?).
|
|
|
Sjov problemstilling, nu tænder TVet jo normalt når sourcen aktiveres, men det du siger er at TVet burde tænde når man caster til CCen
og at det så burde slukke igen når castingen bliver afbrudt. Der er jo masser af apps til CCen der kan det, via Google Home eksempelvis.
Nu kunne man blot "snyde" og bruge denne her, fiks lille sag forøvrigt Lige til en Peter tegning!
Eller bare stoppe den direkte i HTPCen
Men måske er der en helt anden måde at at få CCen til at tænde TVet? Super godt spørgsmål Millermis!
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2018 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
frankmj skrev:
Iphone skal jo fange airporten, og det gør den også :-) Nu har jeg lavet et forsøg, hvor jeg satte et jackstick der splitter i 2 RCA-
stik ind i airport og fra RCA ind i linestikket på beolab 4000. Det virker fint med lyd på beolab 4000. Hvis jeg så bytter til mit B&O AUX-stik, så spiller
det fint på mit ML netværk! Så jeg skal "bare" trigge med en højtaler først, så virker fint Nogen ideer, skal
der laves en lus i stikket så airport'en tror den har fat i en højtaler? |
|
|
Når du har tilsluttet til AUX-indgangen på din BS, er denne så aktiv, når du tænder for APE’n dvs når du sætter strøm til den?
Din opsætning BV, BS, højtalere, optioner er iøvrigt ok.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2018 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Avant’ens standby-muligheder kan indstilles individuelt og efter et tid-skema....så den snorksover f.eks om natten.
I det tilfælde gavner det selvfølgelig ikke noget at forsøge at vække den med cast til dens Youtube-app!
|
|
|
Er der mere end to modes? Søren siger den kan vækkes du siger at den ikke kan?
Jeg gætter på at når du siger "snorksover er det 200mw mode?
|
| Til top |
|
| |
frankmj Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 26 Marts 2018 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
@ frankmj
Jeg tror jeg har har fanget dit problem!
Din Airport giver ikke lyd til din BS3 unden at have været tilsluttet en Beloab 4000 først- Korrekt ? |
|
|
Ja det er korrekt
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2018 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
Sjov problemstilling, nu tænder TVet jo normalt når sourcen aktiveres, men det du siger er at TVet burde tænde når man caster til CCen
og at det så burde slukke igen når castingen bliver afbrudt. Der er jo masser af apps til CCen der kan det, via Google Home eksempelvis.
|
|
|
Et B&O-tv tænder vel kun når du trykker på den kildeknap, der er accocieret til et bestemt externt device.
Om der så kommer lyd/billede afhænger af, hvordan den externe kilde aktiveres.
B&O’s PUC-system sørger normalt for at den eksterne kilde aktiveres samtidigt.
PUC-styring af en CC er ikke mulig - der er ikke nogen ir-receiver dér og intet, der kan aktiveres derpå.
Den aktiveres - eller rettere vågner helt op - når der castes til den.
Sover gør den nemlig aldrig, du kan ikke engang tvinge den til det....med mindre du kapper strømmen til den.
Sådan vil Google ha’ det!
Og det er nok, fordi den skal kunne aktivere indgangen på et tv, der understøtter CEC, så snart der castes til den....
....eller via voice-command fra et tilsluttet Google Home device
Dette hjælper blot ikke BV-ejere - de skal først trykke på den passende knap.
Hvis du kan lave en løsning, hvor du fra standby trigger en HDMI-indgang på et BV ved at sende noget til en tilsluttet CC,
er du nok den første (og så også få den til at slukke BV’et, når castningen er slut).
P.S. Et (nyere) BV med indbygget support for Chromecast kan selvfølgelig aktiveres, når der castes til det.
Men sådan et er der jo ikke nogen af os to, der har
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
frankmj Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2018 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
Hvis det virker med en CC Og den kan tvinges til at virke ved at swappe mellem en BL4000 og APen, må de vel nødvendigvis være i Apen
problemet findes.
(er ikke helt sikker på hvor højttalerne er tilsluttet... BV7 ell B3k ?)
Er vi alle enige om at det er problemstillingen?
Jeg kunne godt tænke mig at billede? |
|
|
Der en en ren masterlink opstilling. BeoSound 3000 i Opt 0 og Beovision 7 i Opt 2 med alle højtaler tilsluttet i hovedrummet. Så er der 3 andre linkrum, med div højtalere el. fjernsyn, alle i opt 6.
Iphone kan sagtens finde airport'en og den kan også airplay'e til airport uden problemer.
Airport er sat til Aux på BS3000, og i de gods gamle CCA dage, skulle jeg blot aktive Aux ved at finde AUX i LIST eller, som jeg senere fandt ud af, blot trykke på A.tape eller A.mem. Så flød musikken ud af højtalerne enten på BV7 eller link-højtalerene, hvis det var der jeg befandt mig.
Om jeg tænder for BS3000 før eller efter jeg aktiverer airport, gør ingen forskel, jeg kan først få lyden ud af airporten, efter jeg har tilsluttet en Beolab 4000 direkte til jackstikket på airport'en.
Når BL4000 spiller det valgte musik fra airplay, kan jeg ved en hurtig manøvre tage kablet til BL4000 ud af airport og sætte kablet fra BS3000 tilbage i airport'en.
Først da kan jeg betjene min airport ligesom jeg kunne med min CCA, nemlig fra hovedrum el. valgfrit linkrum
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2018 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
millemis skrev:
|
|
|
Er der mere end to modes? Søren siger den kan vækkes du siger at den ikke kan?
Jeg gætter på at når du siger "snorksover er det 200mw mode?
|
|
|
De forskellige muligheder er beskrevet i Avant’ens brugervejledning.
Hvor meget strøm, der bruges og hvornår, ved jeg ikke.
Men jeg ved, at jeg har sparet en masse strøm ved at ‘tvinge’ mine børn til at slukke lyset på lokummet, når de var færdige dér
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 27 Marts 2018 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja millemis
Og kører jeg gennem byen med Hotel-Toyota, er luften renere end den var før jeg kørte gennem byen.
Husk så - - skift til LED pære.  God nat til jer alle. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2018 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
frankmj skrev:
Når BL4000 spiller det valgte musik fra airplay, kan jeg ved en hurtig manøvre tage kablet til BL4000 ud af airport og sætte kablet fra BS3000
tilbage i airport'en.
|
|
|
Her bliver jeg nysgerrig, det lyder som om det er TO forskellige kabler du bruger, idet du skiver at du sætter kablet fra BS3k tilbag i Airporten?
Kan du ikke poste et billede, måske overser vi alle noget helt grundlæggende. Sommetider er det sværere at spørge end at svare. Det erfarede
jeg selv da TV2 HD manglede i mnin kanalliste...
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2018 kl. 07:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
P.S. Et (nyere) BV med indbygget support for Chromecast kan selvfølgelig aktiveres, når der castes til det.
Men sådan et er der jo ikke nogen af os to, der har
|
|
|
Nice try
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 27 Marts 2018 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
frankmj skrev - BeoSound 3000 i Opt 0 og Beovision 7 i Opt 2 med alle højtaler tilsluttet i hovedrummet.
Det var også som jeg skrev tidligere, det jeg regnede med. Håber så for dig dit BV 7 er et Mk III eller
her over ? Hvis JA. Har du sat Option til at BeoVision 7 styrer MasterLink systemet. Altså skal du
tilgå BV 7, før systemet ved du vil 'ind på det' med airport'en.
Ude i dine linkrum kan du efterfølgende mamuelt styrer det du vil. Download Master control Link
håndbogen. HER.
Selv benytter jeg AV6 CAMERA (i den lille klap bag på VB 7) som Coaxial indgang. Tryker CAMERA
på Beo4 efter registrering i BV 7. Du kan så hvis du vil, tilslutter airport'en her opsat som RCA in.
Der er det minus ved MasterLink, at det ikke kan håndtere digital signaler. Men benytter du et adapter
kabel med 3.5 Stereo Jack > Phono R & L. konvertere airport'en det du streamer, til analog audio, til
BV 7. Som DU har valgt som dit hovedsystem (hovedrum), via DIN option opsætning.
frankmj, om du så syntes airport'en vil være placeret helt forkert, når adapterkablet skal kunne nå BV7
AV6, ved jeg jo ikke noget om. Og iøvrigt bygger du dit setup, så det virker bedst for dig.
Held og lykke med det. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 27 Marts 2018 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
frankmj Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2018 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
frankmj skrev:
Når BL4000 spiller det valgte musik fra airplay, kan jeg ved en hurtig manøvre tage kablet til BL4000 ud af airport og sætte kablet fra BS3000
tilbage i airport'en.
|
|
|
Her bliver jeg nysgerrig, det lyder som om det er TO forskellige kabler du bruger, idet du skiver at du sætter kablet fra BS3k tilbag i Airporten?
Kan du ikke poste et billede, måske overser vi alle noget helt grundlæggende. Sommetider er det sværere at spørge end at svare. Det erfarede
jeg selv da TV2 HD manglede i mnin kanalliste...  |
|
|
Ja, 2 forskellige kabler da der skal en RCA kabel til at køre line in på beolab 4000, mens der skal et DIN stik til BS3000.Airporten åbner ikke for lydstrømmen før den kan "se" en højtaler i den anden ende.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2018 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
frankmj skrev:
Ja, 2 forskellige kabler da der skal en RCA kabel til at køre line in på beolab 4000, mens der skal et DIN stik til BS3000.Airporten åbner ikke for
lydstrømmen før den kan "se" en højtaler i den anden ende.
|
|
|
PLEASE post et billede af de to kabler
|
| Til top |
|
| |
NIMA Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2017 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 27 Marts 2018 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Så var det dags igen att be om support för mina gamla B&O grejer.
Allt fungerar fint med ljudet i 3500 och från BO Overturen efter era råd
Har nu en fråga om det går att koppla en Apple TV till BeoCenter 6-26? Det saknas ju HDMI på tv.
Finns förstås adaptrar som kan kopplas till dvi uttaget men hur fungerar ljudet då?
Har sökt runt lite i forumet men kan inte hitta svaret så ställer frågan här.
vänlig hälsning NIMA
|
| Til top |
|
| |