Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 04:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 443
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2018 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

MM. Du er da verdensmester i at svare uden om.

Jeg skrev jo at det kan være svært at forstå, når man selv blot har et ét-rum setup.
Jeg havde advaret dig...og undrer mig ikke over at du ikke kan følge med

MM

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2018 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Og så....hav’ en god dag - mand økseskaft.

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Marts 2018 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Når du har så travlt med at gøre reklame for B&O produkter, der inden længe udgår, er det så noget du føler du er nødt til,
for at gøre dig fortjent til at modtage den småkage og Dansk vand, du får på Bang & Olufsens årlige generalforsamling. ?

millemis. Du er da verdensmester i at svare uden om. Hvis det var dit svar.

beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Marts 2018 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

@PP

Jeg tror det Millermissen gerne vil frem til, er at NL muliggør et MULTI USER system.
Og unanset om det er et lidt søgt bruger scenarie, er det korrekt at det er ML ikke!

Men det beyder bestemt ikke at man kan nøjagtigt de samme ting med et ML, hvis man så ønsker.
Endda i en bedre kvalitet!
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Marts 2018 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

@ beovox141. ChromeCasten audio og ATV 3 / 4 er også et NetLink system, hvor man med et stand alone setup
    i hvert rum kan tilgå den streamingtjeneste, det musik man ønsker. Bare man husker at tænde modem / router.

beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2018 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

@ beovox141. ChromeCasten audio og ATV 3 / 4 er også et NetLink system, hvor man med et stand alone setup
    i hvert rum kan tilgå den streamingtjeneste, det musik man ønsker. Bare man husker at tænde modem / router.

I know... NL er bare en besvælig måde at gøre noget på, der altid har eksisteret...

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Marts 2018 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Det ser umiddelbart trist ud. Se på Bang & Olufsens produkt portefølje, det svinder ind hver ½ år.
Men topchef, Henrik Clausen udtaler stadig ' vi har en stærk produktportefølje'. Så stoler man på
det, er der da noget vi endnu ikke ved. ?

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2018 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

beovox141 skrev:
@PP

Jeg tror det Millermissen gerne vil frem til, er at NL muliggør et MULTI USER system.
Og unanset om det er et lidt søgt bruger scenarie, er det korrekt at det er ML ikke!

Men det beyder bestemt ikke at man kan nøjagtigt de samme ting med et ML, hvis man så ønsker.
Endda i en bedre kvalitet!

Hvorfor er det søgt?
1:at det skal være muligt for mig at bruge min Essence i stuen til f.eks at lytte til et radioprogram,
og for konen samtidigt at bruge en anden NL-enhed til et andet radioprogram?
2: at det skal være muligt at konen starter med at lytte f.eks til noget musik fra NAS’en på ‘konens NL-dims’ og jeg så
går i stuen for at lytte med dér til det samme, fordi hun havde fundet noget godt musik?
3: at det er muligt, at jeg kan starte i stuen og så kan gå til konens ‘NL-dims’ for at lytte videre - da hun vil se tv i stuen?
4: at det skal være muligt, at sønnen (når han er på besøg) kan caste til ‘konens NL-dims’, at jeg kan lytte til noget musik
på min V1 i gæsteværelset via Spotify Connect fra Essence-boksen, der er i stuen og at konen samtidigt kan bruge tv’et
5: at det skal være muligt, at jeg kan afspille en CD på tv’et/bluray-playeren og konen kan lytte med på sin ‘NL-dims’, hvis hun har lyst til det,
eller måske er det lige det radioprogram, jeg har startet dér, som hun vil lytte med på.

Hvorfor er det søgt???

Ved flere NL-dimser ville antallet af mulige scenarier øges - er vel stort set kun begrænset af antallet af samtidige brugere.

Har man ikke brug for det, er det da fint med ML’s lineære fordeling....enten lytter du med til,
hvad masteren vil eller også gør du ikke - færdig, nemt og enkelt, meeeen ikke min kop te!
Det kan dog være et perfekt setup for en enlig M/K. Smart var det og laaangt forud for sin tid i mange år.

P.S. I meget gamle dage var der et MCL2AV-setup, der gav mulighed for tilslutning af en lokal kilde (hvis man altså havde aktive højtalere i det rum).
En Active Link-boks har en såkaldt ‘PC-indgang’, hvor en lokal kilde kan tilsluttes (skal betjenes på den tilsluttede dims).
Ja, der er da et par muligheder...hvis man bliver hængende i de gamle systemer.

Hvordan er det ellers, at ‘man kan nøjagtigt de samme ting med et ML, hvis man så ønsker.?
Det er jeg da meget spændt på at få en forklaring på.

MM

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2018 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

beovox141 skrev:
Peter Pan skrev:

I know... NL er bare en besvælig måde at gøre noget på, der altid har eksisteret...

I et cast-setup kan du kun lave statiske grupperinger af CCAudio-dimser - godt til party-mode, men ikke særligt fleksibelt ellers.
Og forøvrigt kan en ChromeCastVideo-dims ikke indgå i sådanne grupper.
Man kan ikke have multioom på et AirPlay-baseret setup....med mindre man altså bruger iTunes hhv har købt sig en Mac.
AirPlay2 er i støbeskeen (hvor længe mon det varer endnu) og et ATV3 vil helt sikkert skulle stå ubrugt i den sammenhang.

NetLink er en B&O-specifik protokol........men det virker også kun, hvis man husker at tænde for modem/router

MM

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2018 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Det ser umiddelbart trist ud. Se på Bang & Olufsens produkt portefølje, det svinder ind hver ½ år.
Men topchef, Henrik Clausen udtaler stadig ' vi har en stærk produktportefølje'. Så stoler man på
det, er der da noget vi endnu ikke ved. ?

Humlen er vel bare, at de ikke laver noget du kan lide hhv har brug for.

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Marts 2018 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Beoberg
Jeg har lige købt en M5 til at forbinde til min Eclipse. De er i samme rum, men næsten.
10 meter væk fra hinanden. Jeg sætter alt op og presset på M5 kun for at have massivt
ekko. Jeg har været i netværksforsinkelsesindstillingen på Eclipse og sæt forsinkelsen
til 30 ms (lavest mulige), men stadig få en forfærdelig forsinkelse. Hvad mangler jeg?

Fl_ip
Sæt kablet til 200 og trådløst også til 200

Beoberg
Nå i går troede jeg det fungerede - Det har stadig ekko. Lyden fra fjernsynet er lige lidt
foran M5. Er det muligt at forsinke lyden fra fjernsynet for at kompensere?

tigerisak
Jeg har det samme problem på min Beovison Eclipse forbundet med Beosound Shape.

Beoberg
Jeg har videresendt problemet til Bang & Olufsen support. Måske skal du gøre det samme?
Hvis der ikke er nogen løsning i øjeblikket, skal de løse det.

Stan
Hvis du forsinker lydafspilningen på tv'et, bliver lyden ikke længere synkroniseret med billedet,
så nu skal du også forsinke billedet. Musikkilder, der stammer fra lydcentret (Deezer, Spotify,
Bluetooth), skal synkroniseres.

Peter Pan
Men kan man synkroniser musikkilderne. ?

beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2018 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:

1:at det skal være muligt for mig at bruge min Essence i stuen til f.eks at lytte til et radioprogram,
og for konen samtidigt at bruge en anden NL-enhed til et andet radioprogram?

Everyday life flere kilder ikke noget specielt der..

millemis skrev:

2: at det skal være muligt at konen starter med at lytte f.eks til noget musik fra NAS’en på ‘konens NL-dims’ og jeg så
går i stuen for at lytte med dér til det samme, fordi hun havde fundet noget godt musik?

CCA Cast to...

millemis skrev:

3: at det er muligt, at jeg kan starte i stuen og så kan gå til konens ‘NL-dims’ for at lytte videre - da hun vil se tv i stuen?

CCA Cast to...

millemis skrev:

4: at det skal være muligt, at sønnen (når han er på besøg) kan caste til ‘konens NL-dims’, at jeg kan lytte til noget musik
på min V1 i gæsteværelset via Spotify Connect fra Essence-boksen, der er i stuen og at konen samtidigt kan bruge tv’et

CCA eller CC Cast to...

millemis skrev:

5: at det skal være muligt, at jeg kan afspille en CD på tv’et/bluray-playeren og konen kan lytte med på sin ‘NL-dims’, hvis hun har lyst til
det,

Nu kan du netop IKKE afspille en CD på dit TV, jeg kan, ellers er det en Masterlink beskrivelse...

millemis skrev:

eller måske er det lige det radioprogram, jeg har startet dér, som hun vil lytte med på.

Ja det hedder Radio og virker selv i bilen, hentyder du til digitale kilder er det jo bare at CC CCA cast to...
For ret beset er er hele setuppet jo baseret på en eller anden form for extern display device eller bare en gættekonkurrence....

Her laver jeg jo reelt bare en sammenligning med en stock 320krs dims, og bortset fra punkt 2 hvor der er et sync problem hvis i vil sidde
i hvert sit rum og kunne høre hinandens musik samtidigt (derfor ordet søgt..?) er der jo reelt ingen forskel..

Ikke engang kvalitets mæssigt kan NL distancere sig da det hele tiden er nødt til at konveretere det digitale signal..

Og starter man først med alle tricksene er det vist en no contest..

beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2018 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg jo mest til hardware der bare virker helt uden fapps

En fin lille enhed der med lidt hjælp kan være en fin lille stand alone IR I/O extender. I know,- not even BT...

beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2018 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Vildt, på datterens værelse, kan man lige "Joine" en LC2, der igen kan styres af IHC fætteren ovenover.
Altsammen helt uden indblading af Æbler eller Slikkepinde... Se det er real life simplicity!
Eventuelt trykkes RADIO, 0-9 - så er der også lyd med i "Jointen" real time uden ekko!
Eller bare Masterlinken..

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2018 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

beovox141 skrev:
millemis skrev:
5: at det skal være muligt, at jeg kan afspille en CD på tv’et/bluray-playeren og konen kan lytte med på sin ‘NL-dims’, hvis hun har lyst til det,

Nu kan du netop IKKE afspille en CD på dit TV, jeg kan, ellers er det en Masterlink beskrivelse...

millemis skrev:

Ja det hedder Radio og virker selv i bilen, hentyder du til digitale kilder er det jo bare at CC CCA cast to... For ret beset er er hele setuppet jo baseret på en eller anden form for extern display device eller bare en gættekonkurrence....

Her laver jeg jo reelt bare en sammenligning med en stock 320krs dims, og bortset fra punkt 2 hvor der er et sync problem hvis i vil sidde i hvert sit rum og kunne høre hinandens musik samtidigt (derfor ordet søgt..?) er der jo reelt ingen forskel..

Det fremgår tydeligt at din konklussion er baseret på, hvordan du tror/forestiller dig, at et NL-setup virker/betjenes. I realiteten har du ingen erfaring med det - du ved, hvordan et ChromeCastAudio-setup virker (og en FM-radio), ja....men det var så også det!

Afspilning af en CD, der ligger i Bluray-spillen på Avant’en, i andre rum, er IKKE noget problem. På V1’eren er det bare et tryk på ‘Join’ på Beo4’eren - afspilnings-pause, skip af track osv foregår ligeledes via Beo4...som på Avant’en i stuen. På ‘konens M3-dims’ er det bare et tryk på dens ‘Join-knap’, så spiller det dér. Det er ikke nødvendigt at bruge nogen app for det - men det kunne hun selvfølgelig, hvis hun ville det. (Billedet af app’en er taget med for at vise, hvad der er sket, når der allerede er trykket ‘Lyt med’ begge steder.)

Radio i bilen hos mig er dels FM og dels TuneIn eller DR’s radio-app. I huset bruger jeg sjældent FM til radio-lytning....de stationer jeg hører dérhjemme, er der jo ikke hhv kun delvist....og så hjælper FM ikke en fis. Konen kan bare trykke på Join-knappen’ på ‘dimsen’for at lytte med - skrue op/ned foregår også direkte derpå. Her er der ikke brug for et ‘extern display device eller bare en gættekonkurrence’....som du fabler om. Men har hun lyst til det, kunne hun selvfølgelig starte Beomusic-app’en - hvis hun eksempelvis hellere ville høre noget andet/et andet radio-program.

MM

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2018 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

beovox141 skrev:

millemis skrev:

CCA Cast to...

Det lader til at være standart-svaret på alt - kunne du ikke prøve at beskrive, hvad du REELT gør....
....bare sådan så de uindviede kan følge med.

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Marts 2018 kl. 07:02 | IP-adresse registreret  

@ millemis
Du må se at komme videre. Hvordan NL-setup virker/betjenes, er fortid, lige som MasterLink. Nu handler det om BeoVision Eclipse.
For det er da et B&O produkt IK', og du skriver stadig 'B&O-ambassadør uden vederlag'. Så dette kan vel forvente, du kan svare på.

Kan man synkroniser de musikkilder man tilgår via et BV-Eclipse. ? . Hvor finder jeg en BV-Eclipse PDF manual. ?

beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2018 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
beovox141 skrev:

millemis skrev:

CCA Cast to...

Det lader til at være standart-svaret på alt - kunne du ikke prøve at beskrive, hvad du REELT gør....
....bare sådan så de uindviede kan følge med.

MM

Lad nu være! Hvorfro tror du ikke man kan tilgå en NAS fra en præcis samme type device du er nødt til anvende?
Med Chromecasten gør man blot direkte hvad du er nødt til bruge en formue på.

Og så skal man nok passe på med, at lade som om at det der med at kunne afspille en cd remote er verdens 7 vidunder.
Det har jeg i al beskedenhed kunnet siden 1986, og NEJ der er INGEN CD afspiller i dit TV, det er der i mit.
Den ser sådan her ud:

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Marts 2018 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

Ja men dog beovox141, har B&O så også sparet en DVD afspilleren væk på BeoVision Eclipse. ?

beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2018 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Ja men dog beovox141, har B&O så også sparet en DVD afspilleren væk på BeoVision Eclipse. ?

Det er da vist værre at NL/ML integration er ophørt, der bliver brændt nogle broer..

<< Forrige Side af 443 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes