| Forfatter |
|
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ HC....
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beovox: mere arbejde: It ain't gonna happen.
/HC
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er altså ikke kun mig.....og HansC
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin skriver dér:
‘Hi, I have had my Eclipse 65 for a month now.
I am very satisfied with it. I had before a Beovision 7-55 Mark II and was "afraid" that the PQ on the Eclipse not was on par with 7-55 MkII.
But I was wrong.
I can say that all parameters regarding PQ is at least on par with 7-55 mkII (when looking at 720 p, 1080i and 1080P) and there is of course 4K
movies which is outstanding in PQ.
I have put a lot of efforts in calibrating the PQ. There is a lot of possibilities in the Eclipse.
Now I am very pleased. But I recommend NOT to use the eclipse with the "ECO" mode which is standard for the Eclipse.
I was also afraid that there was some software-bugs in the Eclipse that I have read on this forum.
But after a lot of SW-updates I can say that the Eclipse is free of SW-problems now and works like charm.
It is as good as my old BV 7-55 Mk2 which also was free from SW-problems.
Finally: I am very pleased totally with NO complaints at all.
I have also two Beoplay A6 as multiroomspeakers (in two other rooms) and the multiroom-system works perfect with the B&O-app.
So if anyone is worried about software problems as other earlier Beovisions had (BV14 and Avant NG), there is NO such things in the Eclipse and the
Beoplay A6 if combined together in a multioom setup.
The Beoplay A6 got a new softwareupdate a couple of days ago which makes the A6 very stable and the Cast-functions works perfect.
Have a nice weekend!
Best Regards Martin
Har man brug for, råd til og kan man lide konceptet, er så nogen grund til at holde sig tilbage?
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som den glade ejer af et 7-55 mkII er jeg da glad for at se sammenligningen:
"I can say that all parameters regarding PQ is at least on par with 7-55 mkII (when looking at 720 p, 1080i and 1080P)"
Det viser vist meget godt hvor godt det TV egenligt var,- on par med dagens førende display teknologi!
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal du da bare beholde - især hvis den øvrige funktionalitet ved Eclipse hhv de nyere tv ikke interesserer dig.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
Jeg tror ikke der er ret mange der anfægter billed eller lydkvaliteten i et Eclipse.
Problemet ligger i at hele TV delen kan hentes hos Elgigano torro til spot pris, hverken mere eller mindre.
Og man kan grine af Elgiganten, men hvis man har fået en dårlig skærm (det virker som en god del
af OLD panelerne har enten det ene aller andet problem) kan man få det fikset i en fart,- den lektie har de lært!
Det går jo som bekendt ikke helt så smertefrit hos B&O.
Lad os lave et lille eksperiment.
I prislisten koster et Eclipce 75" i absolut barebone konfiguration: 90kkr!
Nu ved jeg at du værdsætter NL og lyd mulighederne i BS4 (identisk med Eclipese ?, ligner det ihvertfald)
Så lad os putte et BS4 i indkøbsvognen til 28kkr, derfter en tur i Elgigante og hente et 75" LG OLED til 17kkr.
Funktionalitets mæssigt har vi nu en Eclipse 75" til 45kkr bare uden højttalere, til gengæld er der 45kkr tilbage!
Og der er det jo bare at vælge mellem både eksisterende Beolabs og klassiske.
45kkr skaffer feks et sær BL5 hos Danmarks største B&O forhandler, og nok er Eclipse højttaleren god,-
men den er IKKE BL5 god!
See my point?
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Det skal du da bare beholde - især hvis den øvrige funktionalitet ved Eclipse hhv de nyere tv ikke interesserer dig.
MM |
|
|
Tv (Display) kvaliteterne er i LG delen og har intet med B&O at gøre!
Det er præcis det der i min "snusfornuftige" verden taler imod Eclipsen!
Rent faktisk er det vist eksempelvis ikke muligt af få Dolby Vision patched igennem Soundbaren?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan vil du ha’ glæde af OLED-display’ets UHD-egenskaber, nå du fodrer det med et (højst) 2K-system/SD-system som BSys4?
Henholdsvis - hvordan vil du have glæde af lyden fra de interne kilder i LG-tv’et (tuner/app’s/hvad, der måtte være tilsluttet direkte dér).
Og så glemte du vist lige en center-højtaler - er den ikke vigtig nok for dig, eller vil du bare forlade dig på lyd fra LG-tv’et som pseudo-center?
Tror du virkelig på, at du derved opnår Eclipsens funktionalitet?
Desuden kunne det jo være, at folk netop er glade for/begejstrede for det kompakte BV Eclipse-koncept i forhold til en
flad OLED-skærm (på væggen eller på en standart LG-fod) plus nogle voldsomme højtalere ved siden af?
Mere overordnet:
Hvorfor belære folk om, at ‘tingene kan gøres meget billigere’, hvis ikke det er den slags setup, folk efterspørger.
I don’t ‘see your point’....men akcepterer, at det kunne være dit drømme-setup
P.S. BS4 = BeoSound 4 - men det var vel ikke det, du mente - vel!
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
millemis skrev:
Det skal du da bare beholde - især hvis den øvrige funktionalitet ved Eclipse hhv de nyere tv ikke
interesserer dig.
MM |
|
|
Tv (Display) kvaliteterne er i LG delen og har intet med B&O at gøre!
Det er præcis det der i min "snusfornuftige" verden taler imod Eclipsen!
Rent faktisk er det vist eksempelvis ikke muligt af få Dolby Vision patched igennem Soundbaren? |
|
|
Bemærk - jeg skrev ikke ‘ Tv (Display) kvaliteterne’, men ‘ den øvrige funktionalitet’, hvilket rummer langt mere, end det du nævnte.
Og selvfølgelig har det noget ‘med B&O’ at gøre - B&O har aldrig lagt skjul på, at Eclipsen er skabt i et samarbejde mellem B&O og LG.
Det vil du bare ikke akceptere som en mulighed....og fred med det.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
4k video delen inclusive T/S/C tunere og apps ligger i LG TVet, der som bekendt har HDMI in.
Der er intet B&O der! Så der er det blot at flytte et stik...
Tunerne i Bsys4 kan stadigt bruges til TV hvis det ønkes, da der kommer næppe UHD indhold i den nærmeste fremtid.
Bortset fra WISA (Indrømmet jeg troede det var i BSYS4) er der vel kun marginel forskel i funktionalitet,
og jeg tvivler stærkt på menu laget er designet i 4k
Du har om nogen været fortaler for 4erns fortræffeligheder i NL verdenen, så helt ved siden af kan den vel ikke være!
Skulle man (som mig) mene at en dedikeret center er et must, er det da bare at ty til klssikerne som BL10 eller 7-4.
Der er 45kkr at gøre godt med.
"Hvorfor belære folk om, at ‘tingene kan gøres meget billigere’, hvis ikke det er den slags setup, folk efterspørger"
Med ordet efterspørgsel følger som regel ordet udbud, og det er måske der hvor der pt er lidt tomt på hylderne.
Og mit gæt på hvad folk gerne vil have kan vel være lige så godt som dit, indtil der kommer tal på bordet?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hører man på hvad mange mennesker mener, griner de deres røv i laser over at nogen betaler så meget
for et BV Eclipse koncept. En OLED flad skærm, en pre-out surround receiver, løser jo opgaven for dem.
5.1/ 7.1 Passive eller aktive højttaler, er et frit valg for dem. Alt andet lige er det Eclipse er op imod. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
Peter Pan skrev:
Nvidia Shield 4K benytter Android, nu Google systemet. Det vil jeg da ikke have.  |
|
|
Du har i dag De Facto valget mellem Apple, og Google og måske en fremtidig tredie spiller!
Længere er den ikke, du bliver ikke spurgt mere!
Konsekvensen af en generation der intet ejer eller forstår!
 |
|
|
Er det nu rigtigt - helt rigtigt???
Det valg har vi i hvert fald (næsten) ikke, når det gælder tv.
Her er Google/AndroidTV snart ‘default’.
Apple-funktionen skal tilføjes via en ekstern kilde/HDMI, men kun hvis man vælger det aktivt til.
Hvilket betyder, at man sagtens kan vælge det fra.
AndroidTV-funktionaliteten kan du ikke vælge fra - med mindre ens tv ikke er på nettet, så man måske ikke mærker det.
OK - der er et par andre mindre OS-spillere på markedet, men de har så til gengæld en aller anden Android-funktionalitet indbygget.
Snart kan du ikke købe et tv, hvor du ikke kan snakke til det (ok, det kan man så bare undlade, ja!).
Dette gælder også LG’s tv.
Min pointe: på tv-delen er det svært at komme udenom Google.
Ser man derimod på audio-delen, er det noget anderledes.
Ja, der findes dedikerede Google-dimser (med Chromecast) og dedikerede Apple-dimser som AirPortExpress,
AppleTV (brugt til ren audio) og nu HomePod’en (med AirPlay).
Men der findes utallige andre dimser, der har support for begge dele (Cast og AirPlay).
Her kan man så bare vælge, hvad det passer en....og bruge den ‘teknologi’-løsning, der passer en.
En af de dimser, der gør det nemt for en ikke at skulle ‘vælge side’ i ét og samme produkt, er B&O’s BS Core (hhv den ‘gamle’ Essence 2nd gen).
Her er begge dele og mere......meget mere.
Man kan altså her bruge lige nøjagtig det, man har behov for....i en given situation.
(At man så ikke behøver at fifle med trigger-løsninger for at kunne tilslutte BeoLab-højtalere, kan jo også lige nævnes).
Personligt bruger jeg på trods af min Google-tilbageholdenhed helst deres cast-løsning,
når jeg f.eks streamer tidligere radio-udsendelser fra DR’s udemærkede app.
AirPlay ‘blokerer’ nemlig min iPad/iPhone, hvis jeg streamer via AirPlay.
Så jeg er glad for, at B&O (i al snusfornuft) har lavet et produkt/produkter, der favner bredt.....og kan bruges både af ‘Google- og Apple-folk’.
Se mere om BS Core f.eks her https://youtu.be/GTYZuEQioEg i John/B&O-Manchester’s nyeste video.
Bemærk iøvrigt hans lille afsluttende bemærkning
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hører man på hvad mange mennesker mener, griner de deres røv i laser over at nogen betaler så meget
for et BV Eclipse koncept. En OLED flad skærm, en pre-out surround receiver, løser jo opgaven for dem.
5.1/ 7.1 Passive eller aktive højttaler, er et frit valg for dem. Alt andet lige er det Eclipse er op imod.  |
|
|
Din konklussion er vel så, at de folk der køber Eclipse, må være snotdumme!
Det er åbenbart svært for dig at forstå, at andre mennesker kan have andre motivationer for deres handlinger, end du har det.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
Classic humor.. calm down mate buy an LG, it all right.
Good one!
Anyhow the Core is still daft you silly wan.er...
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 03 Marts 2018 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
...Og Peter viser lige hvorfor man ikke kommer uden om Apple...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 Marts 2018 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor det ? Jag vil bare ikke have Google. Men nu er de to giganter gået i krig, og lukker af for
hinanden kunne man læse for nyligt. Så det ender vel med at B&O bliver tvunget til at vælge side.
Sådan MM kan det også gøres, vidste du det. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 03 Marts 2018 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 03 Marts 2018 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående kampagnen på Eclipsen i øjeblikket ser jeg det nu mere som en løsning for folk at de kan “aflevere” deres gamle tv og ikke stå med tanken
om gerne og ville købe et B&O men ikke lige orke og skulle sælge det gamle, smide det ud osv.. bekvemmelighed måske mest af alt. De 10.000kr i sig
selv ville jeg mere eller mindre altid forvente i kontantrabat ved køb i den prisklasse.
Også synes jeg nu det er et fedt Tv, jeg kunne godt finde på og springe på om noget tid!
__________________ Mmmm VTEC!
|
| Til top |
|
| |