| Forfatter |
|
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 01 Marts 2018 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ MM
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 01 Marts 2018 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at der nu ikke skal opstå misforståelser...
Jeg pointerede, at Avant/2014 passer fint til mit behov, til min personlige situation.
Dette betyder ingenlunde at jeg mener, at B&O ikke skulle lave et tv som Eclipsen.
For det første havde de ikke andet valg end at indgå et samarbejde med en stor spiller som LG mht til tv-delen.
For det andet er SoundCenteret en fremragende løsning, når de nu ikke selv kan lave det hele.
Den app-baserede platform (nu fra LG) og SoundCenterets NL-teknologi er helt sikkert noget, som de fleste vil kunne lide....
....ikke noget fifleri med diverse eksterne løsninger.
Stil tv’et op, konfigurer det og brug det.
Desuden er det mega-flot!
Så tillykke med det, B&O - det er bare ikke min personlige kop te i den givne situation.
Vi får at se, hvad der ellers kommer fra gutterne i Struer i fremtiden
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror stadig på vi på et tidspunkt vil se et B&O SoundCenter, med universal TV tilslutning. Men nok først når B&O's
unværende 'prøve kanin' er fuldt udviklet, og de har det fulde overblik over hvad kunderne egentligt ønsker af et sådan
nyt SoundCenter. Et eks. er HDMI version 2.1. Hvad med et interface der ligner tæt på det B&O's kunder kender fra
f.eks. BeoVision 11, med gardiner og det hele, der starter op når SoundCenteret aktiveres. Har DU nogle ide'er. ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Tror stadig på vi på et tidspunkt vil se et B&O SoundCenter, med universal TV tilslutning. |
|
|
Det kommer ikke til at ske, video folkene har forlængst forladt kontoret...
Desuden er hel konceptet med at trække en motorvej af ledninger til en soundbar,
for at kunne sende lyden trådløst til højttalerne IMHO helt og aldeles tåbelig.
Man behøver egentlig bare at kigge på hvormeget den sorte navlestreng ødelægger de ellers elegante TV setup!
Desuden bliver en god del af den volume der ellers kunne anvendes til god lyd,-
nu anvendt til vægbeslag og elektronik.
Soundbaren er heller ikke særligt fleksibel, det fine ved BV7 platformen var at der var myriader af valgmuligheder,
BL10, BL7-4, BL7-1,2,6 eksempelvis til at sammensætte præcis det man gerne ville have.
Den idelle sammensætning burde være en ren monitor i et ægte B&O design,-
her kan jeg ikke lade være med at tænke på hvad Davis Lewis eller Jacob Jensen
kunne have tryllet frem med et OLED panel,
en audiodel der kan præsentere sig selv, samt en videodel (reciver og switch).
En Beosystem løsning, blot splittet op i audio og video, så man løbende kan opgradere blot EN del!
Men igen er det helt hypotetisk, R&D musklerne findes ikke længere hos B&O.
Selv Beolab segmentet er nede på 6 modeller, hvor de to reelt er uden for rækkevidde for de fleste.
Kønt er det ihvertfald ikke med den tykke sorte navlestreng
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fleksibilitet....
Jeg har haft et par fridage og hyggede mig lidt med Homeland på TV,
og faldt lige over et par klassiske B&O produkter.
BV 4-65 (Panasonic prof. monitor med lidt alu. og vupti det er et B&O)
BL8000, BS2, og BL7-2... og en BOSE box!
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fejl 40..
Det er naturligvis et BC2 og ikke et BS2. Til gengæld er der et BS3 et eller andet sted
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu et "lad mig fuldstændigt ødelægge æstetikken" snapshot..
300.000kr setup med hvide BL5,- psssttt brug dog i det mindste HVIDE kabelstrømper
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ PP
Ikke død,- men døende!
Især fordi de ikke er i stand til at finde tilbage til deres DNA.
De havde produkter der var ikoniske og letgenkendelige, som de to billeder ovenfor.
Man ser Homeland og Wouw, produkter fra Struer i Danmark!
Det kan bare ikke lade sig gøre med en Core, Beoapps og NL funtionalitet.
Det er livsnødvendigt at fremskaffe en portefølje af produkter man kan se og glædes over.
B&O var verdenmestre i at pakke OEM produkter ind i deres design,- hvor blev den kompetance af?
Et stock LG...wtf!
Hvad med en Nvidia Shield i et B&O design og interface ?
Så er hele video delen klaret ?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mærkeligt nok lader det til, at BV Eclipse både sælger godt og er populært blandt de, der køber det.
Så i må jo nok opruste til jeres lille korstog - det må i da kunne ændre på.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bemærk MM mit indlæg 09:18 omhandler fremtiden.
@ beovox141
Se her Nvidia Shield 4K benytter Android, nu Google systemet. Det vil jeg da ikke have. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
Nu er det jo svært at vide hvad "sælger godt" dækker, sælger det eksempelvis bedre end Avant gjorde?
LGs OLED er uden diskusssion en "Gamechanger" og Eclipse vil naturligvis være en del af den opgradering!
Og det er ikke noget korstog. jeg tror vi alle deler et ønske om at B&O overlever,
-men de er nødt til at komme ud af busken for at det skal ske.
Jeg læste med stor interesse om dine overvejelser om TV købet,- et ord snusfornuft!
Alle dine argumenter er spot on! Late (smart) adopter!
Dine billeder er netop eksemplet på ting man kan værdsætte BL 6000, BL 4000, BM 4000.
Produkter som du kan finde plads til i et hjem, hvor der tydeligvis også er plads til din partner.
Ikke et korstog,- men et oprigtigt ønske om at flytte et mindset fra "Lyngby" til den snusfornuftige del af Jylland!
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Nvidia Shield 4K benytter Android, nu Google systemet. Det vil jeg da ikke have.  |
|
|
Du har i dag De Facto valget mellem Apple, og Google og måske en fremtidig tredie spiller!
Længere er den ikke, du bliver ikke spurgt mere!
Konsekvensen af en generation der intet ejer eller forstår!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ser jo på BeoWorld at en del tidligere ejer af BeoVision tv, nu vælger tv fra Loewe.
Loewe er begyndt at udrulle softwareversion 4.4.40, som indeholder Amazon Alexa, nye funktioner
som Sat>IP Server og DVB Radio-optagelse samt en opfrisket medieafspiller. Loewes mobil-app er
også blevet opdateret. Mere her.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Jeg ser jo på BeoWorld at en del tidligere ejer af BeoVision tv, nu vælger tv fra Loewe.
Loewe er begyndt at udrulle softwareversion 4.4.40, som indeholder Amazon Alexa,
|
|
|
Thus... "og måske en fremtidig tredie spiller"
Uber,- lad os dog snkke med et TV...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et spørgsmål -
Knoxville skrev -
Da mit effekttrin står i et andet rum, vil jeg gerne have mulighed for at tænde det med min harmony remote.
Desværre er det ikke lykkedes mig at finde et produkt der kan hjælpe. Ideelt søger jeg blot en 12V trigger
der kan tændes via fjernbetjening ( lige som dem der sommetider sidder i forforstærkere, recivere m.v.)
alterego skrev -
En 'autostarter' vil være bedre (og nemmere). Den fungerer i princippet som en mikrofonforstærker der 'smager'
på forstærkerens indgang. Når et signal detekteres, trækker relæet og forstærkeren tændes. Print og diagram
fandtes i det hedengangne H.F. Jeg kørte med systemet i mange år, og eneste ulempe var, at det lod sig trigge
i tordenvejr.
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ---
Så sluttede den tråd. Men jeg vil gerne hører om du beovox141 eller andre kende til dette 'trigger' 'autostarter' produkt. ?? Gerne et link. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Free shipping, whats not to like...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok og tak beovox141. Enhed må så skulle Integreres i forstærkeren. Uha, så bliver det sku teknisk. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 02 Marts 2018 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
Man behøver egentlig bare at kigge på hvormeget den sorte navlestreng ødelægger de ellers elegante TV setup!
 |
|
|
Her i huset kalder navlestrengen for "lunten" - og den pynter.. sagde manden som ikke gider rode med skjulte installationer for et TV som kun holder i 3
år.
/HC
|
| Til top |
|
| |