Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 15:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 443
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

@ MM
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

For at der nu ikke skal opstå misforståelser...
Jeg pointerede, at Avant/2014 passer fint til mit behov, til min personlige situation.
Dette betyder ingenlunde at jeg mener, at B&O ikke skulle lave et tv som Eclipsen.
For det første havde de ikke andet valg end at indgå et samarbejde med en stor spiller som LG mht til tv-delen.
For det andet er SoundCenteret en fremragende løsning, når de nu ikke selv kan lave det hele.

Den app-baserede platform (nu fra LG) og SoundCenterets NL-teknologi er helt sikkert noget, som de fleste vil kunne lide....
....ikke noget fifleri med diverse eksterne løsninger.
Stil tv’et op, konfigurer det og brug det.
Desuden er det mega-flot!

Så tillykke med det, B&O - det er bare ikke min personlige kop te i den givne situation.
Vi får at se, hvad der ellers kommer fra gutterne i Struer i fremtiden

MM




__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 02 Marts 2018 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  


Tror stadig på vi på et tidspunkt vil se et B&O SoundCenter, med universal TV tilslutning. Men nok først når B&O's
unværende 'prøve kanin' er fuldt udviklet, og de har det fulde overblik over hvad kunderne egentligt ønsker af et sådan
nyt SoundCenter. Et eks. er HDMI version 2.1. Hvad med et interface der ligner tæt på det B&O's kunder kender fra
f.eks. BeoVision 11, med gardiner og det hele, der starter op når SoundCenteret aktiveres. Har DU nogle ide'er. ?

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 02 Marts 2018 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Tror stadig på vi på et tidspunkt vil se et B&O SoundCenter, med universal TV tilslutning.


Det kommer ikke til at ske, video folkene har forlængst forladt kontoret...
Desuden er hel konceptet med at trække en motorvej af ledninger til en soundbar,
for at kunne sende lyden trådløst til højttalerne IMHO helt og aldeles tåbelig.
Man behøver egentlig bare at kigge på hvormeget den sorte navlestreng ødelægger de ellers elegante TV setup!
Desuden bliver en god del af den volume der ellers kunne anvendes til god lyd,-
nu anvendt til vægbeslag og elektronik.

Soundbaren er heller ikke særligt fleksibel, det fine ved BV7 platformen var at der var myriader af valgmuligheder,
BL10, BL7-4, BL7-1,2,6 eksempelvis til at sammensætte præcis det man gerne ville have.

Den idelle sammensætning burde være en ren monitor i et ægte B&O design,-
her kan jeg ikke lade være med at tænke på hvad Davis Lewis eller Jacob Jensen
kunne have tryllet frem med et OLED panel,
en audiodel der kan præsentere sig selv, samt en videodel (reciver og switch).
En Beosystem løsning, blot splittet op i audio og video, så man løbende kan opgradere blot EN del!

Men igen er det helt hypotetisk, R&D musklerne findes ikke længere hos B&O.
Selv Beolab segmentet er nede på 6 modeller, hvor de to reelt er uden for rækkevidde for de fleste.

Kønt er det ihvertfald ikke med den tykke sorte navlestreng

Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 02 Marts 2018 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Fleksibilitet....

Jeg har haft et par fridage og hyggede mig lidt med Homeland på TV,
og faldt lige over et par klassiske B&O produkter.
BV 4-65 (Panasonic prof. monitor med lidt alu. og vupti det er et B&O)
BL8000, BS2, og BL7-2... og en BOSE box!


Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 02 Marts 2018 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Fejl 40..

Det er naturligvis et BC2 og ikke et BS2. Til gengæld er der et BS3 et eller andet sted

Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 02 Marts 2018 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Endnu et "lad mig fuldstændigt ødelægge æstetikken" snapshot..
300.000kr setup med hvide BL5,- psssttt brug dog i det mindste HVIDE kabelstrømper

Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 02 Marts 2018 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  


@ beovox141

Du konkluderer altså at B&O er død, og eneste mulighed er -



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 02 Marts 2018 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

@ PP

Ikke død,- men døende!
Især fordi de ikke er i stand til at finde tilbage til deres DNA.
De havde produkter der var ikoniske og letgenkendelige, som de to billeder ovenfor.
Man ser Homeland og Wouw, produkter fra Struer i Danmark!

Det kan bare ikke lade sig gøre med en Core, Beoapps og NL funtionalitet.
Det er livsnødvendigt at fremskaffe en portefølje af produkter man kan se og glædes over.

B&O var verdenmestre i at pakke OEM produkter ind i deres design,- hvor blev den kompetance af?
Et stock LG...wtf!

Hvad med en Nvidia Shield i et B&O design og interface ?
Så er hele video delen klaret ?

Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 02 Marts 2018 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  


Mærkeligt nok lader det til, at BV Eclipse både sælger godt og er populært blandt de, der køber det.

Så i må jo nok opruste til jeres lille korstog - det må i da kunne ændre på.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 02 Marts 2018 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  


Bemærk MM mit indlæg 09:18 omhandler fremtiden.

@ beovox141

Se her Nvidia Shield 4K benytter Android, nu Google systemet. Det vil jeg da ikke have.

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 02 Marts 2018 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

@MM

Nu er det jo svært at vide hvad "sælger godt" dækker, sælger det eksempelvis bedre end Avant gjorde?
LGs OLED er uden diskusssion en "Gamechanger" og Eclipse vil naturligvis være en del af den opgradering!

Og det er ikke noget korstog. jeg tror vi alle deler et ønske om at B&O overlever,
-men de er nødt til at komme ud af busken for at det skal ske.

Jeg læste med stor interesse om dine overvejelser om TV købet,- et ord snusfornuft!
Alle dine argumenter er spot on! Late (smart) adopter!

Dine billeder er netop eksemplet på ting man kan værdsætte BL 6000, BL 4000, BM 4000.
Produkter som du kan finde plads til i et hjem, hvor der tydeligvis også er plads til din partner.

Ikke et korstog,- men et oprigtigt ønske om at flytte et mindset fra "Lyngby" til den snusfornuftige del af Jylland!
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 02 Marts 2018 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Nvidia Shield 4K benytter Android, nu Google systemet. Det vil jeg da ikke have.


Du har i dag De Facto valget mellem Apple, og Google og måske en fremtidig tredie spiller!
Længere er den ikke, du bliver ikke spurgt mere!

Konsekvensen af en generation der intet ejer eller forstår!

Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 02 Marts 2018 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  


Jeg ser jo på BeoWorld at en del tidligere ejer af BeoVision tv, nu vælger tv fra Loewe.

Loewe er begyndt at udrulle softwareversion 4.4.40, som indeholder Amazon Alexa, nye funktioner
som Sat>IP Server og DVB Radio-optagelse samt en opfrisket medieafspiller. Loewes mobil-app er
også blevet opdateret. Mere her.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 02 Marts 2018 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Jeg ser jo på BeoWorld at en del tidligere ejer af BeoVision tv, nu vælger tv fra Loewe.
Loewe er begyndt at udrulle softwareversion 4.4.40, som indeholder Amazon Alexa,


Thus... "og måske en fremtidig tredie spiller"
Uber,- lad os dog snkke med et TV...
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 02 Marts 2018 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  


Det er vel som at give hunden en komando - det virker ikke hver gang.

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 02 Marts 2018 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  


Et spørgsmål -

Knoxville skrev -
Da mit effekttrin står i et andet rum, vil jeg gerne have mulighed for at tænde det med min harmony remote.
Desværre er det ikke lykkedes mig at finde et produkt der kan hjælpe. Ideelt søger jeg blot en 12V trigger
der kan tændes via fjernbetjening ( lige som dem der sommetider sidder i forforstærkere, recivere m.v.)

alterego skrev -
En 'autostarter' vil være bedre (og nemmere). Den fungerer i princippet som en mikrofonforstærker der 'smager'
på forstærkerens indgang. Når et signal detekteres, trækker relæet og forstærkeren tændes. Print og diagram
fandtes i det hedengangne H.F. Jeg kørte med systemet i mange år, og eneste ulempe var, at det lod sig trigge
i tordenvejr.
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ---

Så sluttede den tråd. Men jeg vil gerne hører om du beovox141 eller andre kende til dette 'trigger' 'autostarter' produkt. ??   Gerne et link.

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 02 Marts 2018 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Free shipping, whats not to like...

Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 02 Marts 2018 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  


Ok og tak beovox141. Enhed må så skulle Integreres i forstærkeren. Uha, så bliver det sku teknisk.

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 709
Sendt: 02 Marts 2018 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

beovox141 skrev:

Man behøver egentlig bare at kigge på hvormeget den sorte navlestreng ødelægger de ellers elegante TV setup!




Her i huset kalder navlestrengen for "lunten" - og den pynter.. sagde manden som ikke gider rode med skjulte installationer for et TV som kun holder i 3
år.

/HC
Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.
 

<< Forrige Side af 443 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes