beovox141 skrev:
@MM
Dit forhold til Goggle er vist ikke det bedste så jeg kan ikke forestille mig at du snuppede et NG ?
Men jeg kan jo nemt tage fejl.
Umiddelbart er (ny)priserne jo enslydende, så hvorfor netop du valgte et Avant over Eclipse rejser da et par spørgsmål?
|
|
|
Det er egentlig ganske simpelt (og så alligevel ikke).
Jeg har gennem længere tid haft et godt øje til BV11 - den platform kender jeg jo ganske udemærket fra min V1-32.
Men - som nok hos de fleste - skal pengene også være der (jeg sparer og køber/jeg køber ikke og betaler bagefter).
Og min ‘porto-kasse’ er ikke stor nok til bare at købe....bare sådan.
I mit tilfælde tager det altså lidt længere tid, før der er nok i sparegrisen.
N.B hen ad vejen er der jo ofte også et par andre småting, der bare måtte prioriteres

og som også skulle betales.
Så kom tiden, hvor der blev snakket BV14 og afgørelsen om nyt, større tv blev sat på standby.
Ydermere var jeg rimelig tilfreds med 8-40’eren - så meget hastede det så heller ikke.
På standby indtil den dag, hvor det blev klart, at det skulle bygges på AndroidTV-platformen.
At det blev lavet i Polen - sammen med andre tv-mærker - var ikke så væsentligt for mig....
.....men at ha’ et AndroidTV i huset er simpelthen for meget Google!
Altså igen standby
Jeg vidste så ret tidligt, at Android-platformen kun ville være en overgangsløsning.
Et samarbejde med LG ventede forude og OLED-teknologien ville være at finde på første tv fra det samarbejde.
Dette indikerede så også , at ny-prisen nok ville blive noget over min formåen.
Hertil kom ydermere, at Eclipse er temmeligt stort i en mindre stue som vores.
Som en sidebemærkning - i hvert fald i første omgang - jeg er ikke begejstret for den app-baserede tilgang
til tv-oplevelsen, som nu er gængs - så gængs endda, at ingen mere stiller spørgsmålstegn ved det.
At sælge et tv nu om dage
uden en integreret smartTV-platform er et nogo - også for B&O....
....uanset om de så vil det eller ej!
Der er en BV11/V1 osv anderledes - de har stadigvæk en ‘kildebaseret tilgang’ som det primære i brugeroverfladen.
Men....man kan jo ikke vente evigt - BV11-platformen forblev selvsagt min favorit.
Efter nøje overvejelse måtte jeg dog droppe tanken om et 11-55 på stafeli-fod (min favorit).
Det fylder i en lille stue og - vigtigtst af alt - jeg vidste ikke, hvor hen med alt mit nødvendige eksterne grej.
(Grej, som man delvist kunne kalde min personlige SmartTV-platform).
Løsningen blev en secondhand Avant/2014 i 55”....på væggen med mit gamle videobord (fra BV8-40’eren) nedenunder.
Ikke så meget pga 4K - jeg har længe ment, at HDR og co er vigtigere end flere pixels for et tv i den størrelse.
For den sags skyld ville 11’erens 2K være fint til mig.....og det, som jeg ser.
Det store skifte kommer alligevel først om 2-3 år, når UHD er modnet, de nye tunere kommer,
internethastigheden (i hvert fald hos os) er steget tilstrækkeligt til en fornuftig (UHD-) stream....
....og der er mere af det tilsvarende kildemateriale at se på tv’ene.
Avant’ens højtalerkoncept (den indbyggede 3.0 enhed) har altid imponeret mig, og at den er væk, når det er slukket,
gør at det er langt mindre dominerende end en BV11-55 ville være i vores stue.
Og jeg har ikke fortrudt det valg - for at sige det kort!
Ja, højtalerdelen på en Eclipse er klart bedre, specielt, hvis man kører tv’et solo.
Men jeg har jo mine eksterne højtalere og kombinationen fungerer lydmæssigt fint her.
Jeg er faktisk imponeret over, hvor godt det behandler et ganske almindeligt tv-signal.
De mange muligheder for lydopsætning kendte jeg jo godt til før - men nu kunne de rigtigt testes derhjemme.
At kunne integrere det med mine NL så jeg også frem til.
Det er en fornøjelse at ha’ det - og fruen har desuden for længst vænnet sig til det
MM
__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag