Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 16:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 443
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Du behøvede jo heller ikke besvare hvad jeg skrev til beovox141.

Hvis ikke jeg skulle have eeageret, hvem skulle så?
Forventede du virkelig at beovox141 skulle svare på det?

Iøvrigt forstår jeg ikke hvad du har imod én (1) hvid boks - det lader det i hvert fald til.
Du som selv har tonsvis af små bokse, konvertere og (manuelle) switche i dit setup....bare så det hirker nogenlunde.

Køb du dig et BV Eclipse (mens du stadigvæk kan få lidt for den ganle BV7) - dér er alt bygget ind....
....ingen brug for en ‘lille hvid boks’ dér.

MM

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Per B skrev:
Hej. Jeg har en Sonos Connect, som jeg har sluttet til et sæt Beolab 3 (phono til din/powerlink stik). Nu overvejer jeg at forbinde den
til 2 sæt Beolab 3, så jeg får fire højttalere i samme rum (to mod køkkenet og to mod spisepladsen - skal monteres på hver sin side af halvvæg). Er
det en god idé, eller bør jeg hellere anskaffe en ekstra Sonos Connect og linke de to "rum" sammen? Hvilke kabler vil du forslå, hvis jeg skal forbinde
én Sonos Connect til fire Beolab 3?

I og for sig kunne du bare sløjfe pl-signalet videre.
Men i det tilfælde vil du få brug for PL-splittere - og hvor gemmer man dem fornuftigt på en væg?
Jeg ville nok foretrække din anden løsning, som så også har den fordel at du kan bruge BL3-sættene enkeltvis eller samlet.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  


@ MM, Jeg beskrev mine tanker for beovox141, og dem kan du alligevel ikke lave om på.
Mine bokse er absolut i økonomi klassen, hvad ikke kan sige om hvide B&O kasser. Husk
jeg har MasterLink på BV 7, når du bringer mit tv ind i billedet.
___________________

@ Per B

BeoLab 3 har kun LINE IN via 8 pin DIN indgang.

Du skal vide at BeoLab 3 allene modtager og sender signalet fra den 8 polet DIN indgang til venstre
kanal. Men fødes BeoLab 3 med L.& R. stereo signaler skal du bare vide om højttaleren modtager
det rigtige signal set i forhold til, om den skal spille højre eller venster højttaler i din opsætning.

Er du til gør det selv ?

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  


Per B - Er du til gør det selv -

Så køber du 4 stk. 5 polet DIN stik = et DIN stik til hver højttaler, og de længter (godt skærmet) Phono kabel
du har brug for, ud til de 4 BeoLab 3 højttaler. På hver længde lodder du et 5 pin DIN stik på, og et Phono stik.

I de 4 DIN stik lodder du plus ledningen på Pin 3 og minus på pin 2. Undervejs til højttalerne kan du evt. benytte
Phono Y adapert hvis dette kan give en kortere vej.

Som tidligere beskrevet er det det Phono stik du sætter til Sonos, der bestemmer om BeoLab 3 spiller som
højre eller venstre højttaler.

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Husk jeg har MasterLink på BV 7, når du bringer mit tv ind i billedet.

.....som du ikke kan bruge til en sk*d, når du ikke vil bruge tv’et til at høre musik på

Eller hører du måske til dem, der tager lyden fra fodboldkampen med på lok*m....
....nå, nej - der er jo ikke link derude

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  






__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Mine bokse er absolut i økonomi klassen, hvad ikke kan sige om hvide B&O kasser.

Nej, der var sikkert ikke mere at gøre godt med efter, at du havde købt det svinedyre BV7-40.
Så resten måtte jo blive budgetløsninger

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  


MM gå ud og ryd sne, så laver du noget fornuftigt.

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne stadigvæk tænke mig at høre lidt betragtningerne omkring Avant vs. Eclipse. ?

Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Her min betragtning.

HansC skrev:
    
jeg købte det på dagen for snigpremiere om aftenen d. 8. maj 2014. TV'et blev, som et af de førsteer,
leveret d. 30/5-2014. Det døde ved at panelet stod af. B&O foreslog opgradering til Eclipse (mod betaling).
/HC.


Alligevel væger nogen alligevel bare at lytte til musik på et BV Avant fra 2014. Det kan da kun være for at
opnå en undskyldning for at købe et Eclipse tv.

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  


11 måned 2007 blev BeoVision 7-40" Mk III lanceret. Det var dengang Bang & Olufsen satte prisen
på et TV efter kvaliteten. Derfor holder denne første version med BeoSystem 3 også den dag idag.
Det nærmer sig dobbelt så lang tid, som det før omtalte BeoVision Avant 55" fra maj 2014.

Dette selv om BV 7 TV'et med tilsluttet 5.1 Dolby digital surround setup, minus ferier, er blevet brugt
hverdag til at se film / TV på, eller som monitor for Oppo Blu-Ray afspilleren og den indbyggede DVD.

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  


Vedrørende indlæg af 01 Marts 2018 kl.11:14 - side 382. - Der arbejdes med spørgsmålet - Her.

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

11 måned 2007 blev BeoVision 7-40" Mk III lanceret. Det var dengang Bang & Olufsen satte prisen
på et TV efter kvaliteten.

Du er da godt nok blåøjet!
De satte prisen efter, hvad de kunne få for det.

Og den gik så længe, indtil kunderne rendte fra dem.
Næsten for sent begyndte de at tænke om.

Selvfølgelig kan det bruges i dag....men det er altså ikke noget at prale af.
Hvis man ikke har noget sammenligningsgrundlag er det jo også svært.
Du kunne da i det mindste have opgraderet til en BV7-55 hen ad vejen

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

beovox141 skrev:
Jeg kunne stadigvæk tænke mig at høre lidt betragtningerne omkring Avant vs. Eclipse. ?

Hvad mener du - en Avant 2014 eller en AvantNG vs en Eclipse?

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

@MM

Dit forhold til Goggle er vist ikke det bedste så jeg kan ikke forestille mig at du snuppede et NG ?
Men jeg kan jo nemt tage fejl.
Umiddelbart er (ny)priserne jo enslydende, så hvorfor netop du valgte et Avant over Eclipse rejser da et par spørgsmål?
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 709
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

beovox141 skrev:
Jeg kunne stadigvæk tænke mig at høre lidt betragtningerne omkring Avant vs. Eclipse. ?



Eclipsen er et klart bedre TV end Avanten (OLED er svært at slå) men Avanten er (var) mere B&O-ish end Eclipsen hvilket jo ikke er andet end et LG
panel placeret på/ en fantastik soundbar fra B&O - dog med et absolut glimrende resultat. På den negative side mener jeg at det er ærgerligt at B&O
ikke har formået at smelte grænsefladerne imellem de to produkter bedre sammen. Lyden i Eclipsen langt bedre end i Avanten hvilket overrasker mig
noget (Avanten var god!)

Eneste reelle anke er at Eclipsen ikke understøtter Dolby Vision igennem soundbaren. Jeg tænker at dette muligvis bliver løst med en
softwareopdatering. En klar opside er Airplay funktionaliteten som man nu endelig har fået fuldstændig styr på.

/HC
Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

@HC

Tak for svaret,- ser du nogle ulemper med dit OLED panel ?
Personligt har jeg måske et par små reservationer, hvad med dig ?
Ser du eksempelvis sport, hurtige bevægelser ?
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 709
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke bemærket nogen ulemper; har nu heller ikke haft tid til at se meget andet end TV2News :) Umiddelbart er jeg dog ikke i tvivl om at panelet
er en klar opgradering fra Avanten - Sort bliver til HELT sort på Oled'en og det er jeg klar fan af.

/HC
Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

beovox141 skrev:
@MM

Dit forhold til Goggle er vist ikke det bedste så jeg kan ikke forestille mig at du snuppede et NG ?
Men jeg kan jo nemt tage fejl.
Umiddelbart er (ny)priserne jo enslydende, så hvorfor netop du valgte et Avant over Eclipse rejser da et par spørgsmål?

Det er egentlig ganske simpelt (og så alligevel ikke).
Jeg har gennem længere tid haft et godt øje til BV11 - den platform kender jeg jo ganske udemærket fra min V1-32.
Men - som nok hos de fleste - skal pengene også være der (jeg sparer og køber/jeg køber ikke og betaler bagefter).
Og min ‘porto-kasse’ er ikke stor nok til bare at købe....bare sådan.
I mit tilfælde tager det altså lidt længere tid, før der er nok i sparegrisen.
N.B hen ad vejen er der jo ofte også et par andre småting, der bare måtte prioriteres og som også skulle betales.

Så kom tiden, hvor der blev snakket BV14 og afgørelsen om nyt, større tv blev sat på standby.
Ydermere var jeg rimelig tilfreds med 8-40’eren - så meget hastede det så heller ikke.
På standby indtil den dag, hvor det blev klart, at det skulle bygges på AndroidTV-platformen.
At det blev lavet i Polen - sammen med andre tv-mærker - var ikke så væsentligt for mig....
.....men at ha’ et AndroidTV i huset er simpelthen for meget Google!
Altså igen standby

Jeg vidste så ret tidligt, at Android-platformen kun ville være en overgangsløsning.
Et samarbejde med LG ventede forude og OLED-teknologien ville være at finde på første tv fra det samarbejde.
Dette indikerede så også , at ny-prisen nok ville blive noget over min formåen.
Hertil kom ydermere, at Eclipse er temmeligt stort i en mindre stue som vores.

Som en sidebemærkning - i hvert fald i første omgang - jeg er ikke begejstret for den app-baserede tilgang
til tv-oplevelsen, som nu er gængs - så gængs endda, at ingen mere stiller spørgsmålstegn ved det.
At sælge et tv nu om dage uden en integreret smartTV-platform er et nogo - også for B&O....
....uanset om de så vil det eller ej!
Der er en BV11/V1 osv anderledes - de har stadigvæk en ‘kildebaseret tilgang’ som det primære i brugeroverfladen.

Men....man kan jo ikke vente evigt - BV11-platformen forblev selvsagt min favorit.
Efter nøje overvejelse måtte jeg dog droppe tanken om et 11-55 på stafeli-fod (min favorit).
Det fylder i en lille stue og - vigtigtst af alt - jeg vidste ikke, hvor hen med alt mit nødvendige eksterne grej.
(Grej, som man delvist kunne kalde min personlige SmartTV-platform).

Løsningen blev en secondhand Avant/2014 i 55”....på væggen med mit gamle videobord (fra BV8-40’eren) nedenunder.
Ikke så meget pga 4K - jeg har længe ment, at HDR og co er vigtigere end flere pixels for et tv i den størrelse.
For den sags skyld ville 11’erens 2K være fint til mig.....og det, som jeg ser.
Det store skifte kommer alligevel først om 2-3 år, når UHD er modnet, de nye tunere kommer,
internethastigheden (i hvert fald hos os) er steget tilstrækkeligt til en fornuftig (UHD-) stream....
....og der er mere af det tilsvarende kildemateriale at se på tv’ene.

Avant’ens højtalerkoncept (den indbyggede 3.0 enhed) har altid imponeret mig, og at den er væk, når det er slukket,
gør at det er langt mindre dominerende end en BV11-55 ville være i vores stue.

Og jeg har ikke fortrudt det valg - for at sige det kort!
Ja, højtalerdelen på en Eclipse er klart bedre, specielt, hvis man kører tv’et solo.
Men jeg har jo mine eksterne højtalere og kombinationen fungerer lydmæssigt fint her.
Jeg er faktisk imponeret over, hvor godt det behandler et ganske almindeligt tv-signal.
De mange muligheder for lydopsætning kendte jeg jo godt til før - men nu kunne de rigtigt testes derhjemme.
At kunne integrere det med mine NL så jeg også frem til.

Det er en fornøjelse at ha’ det - og fruen har desuden for længst vænnet sig til det

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Og så den korte version:
Eclipsen for dyr, BV14 for Android - og Avant/2014 passer fint til mit behov.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 

<< Forrige Side af 443 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes