Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 23:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 443
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 28 Februar 2018 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Nu var det jo ikke dig, jeg spurgte, vel

‘Rabatten’ på et nyt/erstatnings-tv afhænger vel af alderen på det kaputte, går jeg ud fra.
Ydermere - hvis G kun fik tilbudt en ‘lille rabat’, hænger det jo nok også sammen med, at han ingen forsikring havde.
De tilbød ham det af ren kulans.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 28 Februar 2018 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  


Igen millemis ved du at Dr. G havde en forsikring han holdt B&O fast på i ca. 3 år hvor
han næsten ikke havde sit tv hjemme, men på værksted. Såeee . . . . .

HansC. skrev:
Peter Pan skrev:

@ MM
Jeg har da også opfordret dig til at købe et Eclipse, over there. Så gå bare til den.
Tænk på dine aktier, 10.000 Kr. for et Avant fra 2014, er vel OK.


Mit Avant fra 5 md. 2014 døde "beyond repair" lige over nytår så overvej da at tage de 10.000 og byt til et Eclipse
/HC



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har svært ved at se hvorfor dette har noget med forsikring at gøre. De indtil nu fremlagte fakta tyder på at det ikke var muligt at reparere TV (beyond repair). Og det er vel at mærke blot få år after TV er købt. Hvis HC havde afslået et nykøb, hvad var der så sket?

Proceduren er faktisk ganske snedig, fortæl kunden at TVet ikke kan repareres, og sæt ham i en situation, hvor et nykøb er den eneste reele mulighed, det er den måde det virker med billige hvidevarer. Men nu er det her jo netop IKKE et billig produkt.

Og hvad mon HC har måtte betale for ombytningen? Både Avant og Eclipse har en reel nypris på ca 50kkr. 4år afskivning er således 20kkr. Det passer fint med den øjeblikkelige pris hos Danmarks største B&O forhandler, ca 30.000. Men nu er der jo netop ikke tale om en frivillig opgradering, der som indikeret fås for 20.000, men et problem der er påført kunden, så et rimeligt beløb burde vel ligge på ca 10- 15kkr?

HC er jeg tæt på ?

Som en sjov lille detalje : Avant 32 havde massive problemer med billedrøret, så dem er der skiftet en god del af. Prisen for denne operation, og den er IKKE triviel, var 10kkr og kunne indtil ihvertfald 2014, udføres af gode TV reparatører. Det kan de jo naturligvis ikke længere, da der de facto IKKE findes servicemanualer (reservedele) mere.

Den gode nyhed for Eclipse ejere er at LG C7ern ikke er et B&O produkt og vil således have en massiv videnbase tilgængelig på nettet! Soundbaren er en anden historie...

Stakkels Millermis, nu skal han sidde der med nerverne uden på tøjet, hver gang han skal høre musik....

Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Lidt teknik...

Hvis man et øjeblik kigger lidt på hvad der bidrager til at LCD paneler fejler,
er der en altovervejende faktor, varme!
Desto varmere dit TV bliver, desto kortere vil levetiden være, så simpelt er det!

En af de ting der gør en stor forskel er den fysiske placering, hvor placering frit på en stand klart er bedst
og på en væg pakket ind på alle fire sider med et "close" beslag er værst.

Det kan undre hvorfor AVANT er tilgængeligt med stål bagside når det TV NETOP bliver rigtigt varmt.
Hvem ved, måske for at stimulere "opgraderings" salg ?
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

beovox141 skrev:


Stakkels Millermis, nu skal han sidde der med nerverne uden på tøjet, hver gang han skal høre musik....


Ja, det skulle jeg vel....hvis det her havde været noget nyt for mig.
Og hvis det var nyt for mig, havde jeg nok ladet være med at købe det

Nej, jeg nyder det skam hver gang, jeg tænder....og hører —— musik.

MM



__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

@MM

Samme størrelse, og pris, hvorfor blev valget Avant fremfor Eclipse

Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Så kom spørgsmålet

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Lige i dit tilfælde er det vel en "no-brainer"
Men hellere høre det fra "Hestens mule"
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  


beovox141 skrev - @ MM Samme størrelse, og pris, hvorfor blev valget Avant fremfor Eclipse ?

@ beovox141
1) Hvad skal MM bruge alle sine hvide kasser til med et Eclipse ?

2) MM udviklet er stor viden om Bang & Olufsens økosystem frem til og med Avant 55" / Beo4.
Hvad skal MM bruge sin viden til i fremtiden.

Kan de hvide kasser overhoved bruges sammen med et Eclipse LG tv ?

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

@ PP

Lad os nu lige give Millermissen en chance for at svare
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  


@ beovox141

Idag har millemis også rigtig god tid til at formulere nogle brugbare svar.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:


@ beovox141
1) Hvad skal MM bruge alle sine hvide kasser til med et Eclipse ?

2) MM udviklet er stor viden om Bang & Olufsens økosystem frem til og med Avant 55" / Beo4.
Hvad skal MM bruge sin viden til i fremtiden.

Kan de hvide kasser overhoved bruges sammen med et Eclipse LG tv ?


Spørgsmålet er rettet til beovox141 - jeg ved så ikke, hvordan han skal kunne svare ang mine ‘hvide kasser’

At det spørgsmål bliver stillet, tyder - først og fremnest - på manglende forståelse af, hvad B&O laver i dag hhv hvad NL er.
Men det kan man vel heller ikke forvente anderledes, når.....hmmm, jeg må vist hellere stoppe

Kort og salopt svar:
1: Millemissen har én (1) hvid kasse, en Essence 2nd gen aka MK2.
2: Angående NL har der ikke ændret sig meget - så almen moderne B&O-viden gælder stadigvæk.
3: Der er ikke brug for nogen ‘hvid kasse’ (hverken Essence eller Core) i et BV Eclipse- funktionaliteten er allerede en del af SoundCenteret.

Blev du klogere? Nej! Nå!

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

@ beovox141

Idag har millemis også rigtig god tid til at formulere nogle brugbare svar.


N.B. Hvis jeg havde villet poste det billede her, havde jeg sikkert gjordt det selv.
Jeg ser ingen grund til, at du poster billeder, som jeg sender privat til dig!

Når det så er sagt - hvis man har så meget sne, så har man ikke så meget til til at lege med jer....
....for så skal der ryddes

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  


Michael skrev.
Nye BV-Eclipse. Så har jeg en BS 9000 og to smukke BeoLab 18 tilsluttet BS 9000. Alt er fint og lyder godt.
Hvis jeg forbinder BS 9000 og BeoLab 18'erne med Eclipse, er det muligt at høre musik fra BS 9000 gennem
Eclipse til beolab 18. Hovedspørgsmål. Er det også muligt, Eclipse ikke vil blive tændt ???

Michael - Det indlæg kunde du lige så godt have lagt her, som en øvelse for millemis.

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

MM - Når det så er sagt - hvis man har så meget sne, så har man ikke så meget tid til at lege med jer, for så skal der ryddes

@ millemis
Du skal da ikke fjerne sne hos ham over for vel. Hvis nej, kan det da ikke tage ret lang tid.
Du behøvede jo heller ikke besvare hvad jeg skrev til beovox141.

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Michaels spørgmål går dels på om BS9000 kan interface direkte med Eclipse,-
og dels om Soundbaren kan køre uden TVet tænder.
Her er det så belært af erfaring nødvendigt at prcisere : PANELET (Videodelen).
Det samme spørgsmål stillede jeg et par sider tilbage omkring Avanat og har egentlig stadigvæk ikke fået svar.

Så det må jo siges at være et godt og åbenbart svært spørgmål at besvare.
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 709
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

beovox141 skrev:


Og hvad mon HC har måtte betale for ombytningen? Både Avant og Eclipse har en reel nypris på ca 50kkr.
4år afskivning er således 20kkr.
Det passer fint med den øjeblikkelige pris hos Danmarks største B&O forhandler (DBA), ca 30.000.
Men nu er der jo netop ikke tale om en frivillig opgradering, der som indikeret fås for 20.000,
men et problem der er påført kunden, så et rimeligt beløb burde vel ligge på ca 10- 15kkr?

HC er jeg tæt på ?



Du er ikke tæt på; særligt idet jeg "bytter" et 55' Avant med et 65' Eclipse - Detaljerne omkring min aftale med B&O holder jeg nu for mig selv.

/HC
Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

@HC

Jeg var ikke klar over det var et 65"
Og selvfølgelig er din aftale mellem dig og B&O
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

beovox141 skrev:

Det samme spørgsmål stillede jeg et par sider tilbage omkring Avanat og har egentlig stadigvæk ikke fået svar.

Enten har du så ikke læst/forstået, hvad jeg skrev - ellers også var jeg ikke tydelig nok.
Mon ikke du bare skulle finde en anden til at forklare dig det.

Mht hvoran BV Eclipse reagerer - kan du ikke bare vente til Michael får sit nye tv hhv spørger sin forhandler.
Så burde han jo kunne svare på det.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Per B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg har en Sonos Connect, som jeg har sluttet til et sæt Beolab 3 (phono til din/powerlink stik). Nu overvejer jeg at forbinde den til 2 sæt Beolab 3, så jeg får fire højttalere i samme rum (to mod køkkenet og to mod spisepladsen - skal monteres på hver sin side af halvvæg). Er det en god idé, eller bør jeg hellere anskaffe en ekstra Sonos Connect og linke de to "rum" sammen? Hvilke kabler vil du forslå, hvis jeg skal forbinde én Sonos Connect til fire Beolab 3?
Til top Vis Per B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Per B
 

<< Forrige Side af 443 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes