| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 28 Februar 2018 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var det jo ikke dig, jeg spurgte, vel
‘Rabatten’ på et nyt/erstatnings-tv afhænger vel af alderen på det kaputte, går jeg ud fra.
Ydermere - hvis G kun fik tilbudt en ‘lille rabat’, hænger det jo nok også sammen med, at han ingen forsikring havde.
De tilbød ham det af ren kulans.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 28 Februar 2018 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igen millemis ved du at Dr. G havde en forsikring han holdt B&O fast på i ca. 3 år hvor
han næsten ikke havde sit tv hjemme, men på værksted. Såeee . . . . .
HansC. skrev:
Peter Pan skrev:
@ MM
Jeg har da også opfordret dig til at købe et Eclipse, over there. Så gå bare til den.
Tænk på dine aktier, 10.000 Kr. for et Avant fra 2014, er vel OK.  |
|
|
Mit Avant fra 5 md. 2014 døde "beyond repair" lige over nytår så overvej da at tage de 10.000 og byt til et Eclipse
/HC |
|
|
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 01 Marts 2018 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har svært ved at se hvorfor dette har noget med forsikring at gøre. De indtil nu fremlagte fakta tyder på at det ikke var muligt at reparere TV (beyond repair). Og det er vel at mærke blot få år after TV er købt. Hvis HC havde afslået et nykøb, hvad var der så sket? Proceduren er faktisk ganske snedig, fortæl kunden at TVet ikke kan repareres, og sæt ham i en situation, hvor et nykøb er den eneste reele mulighed, det er den måde det virker med billige hvidevarer. Men nu er det her jo netop IKKE et billig produkt. Og hvad mon HC har måtte betale for ombytningen? Både Avant og Eclipse har en reel nypris på ca 50kkr. 4år afskivning er således 20kkr. Det passer fint med den øjeblikkelige pris hos Danmarks største B&O forhandler, ca 30.000. Men nu er der jo netop ikke tale om en frivillig opgradering, der som indikeret fås for 20.000, men et problem der er påført kunden, så et rimeligt beløb burde vel ligge på ca 10- 15kkr? HC er jeg tæt på ? Som en sjov lille detalje : Avant 32 havde massive problemer med billedrøret, så dem er der skiftet en god del af. Prisen for denne operation, og den er IKKE triviel, var 10kkr og kunne indtil ihvertfald 2014, udføres af gode TV reparatører. Det kan de jo naturligvis ikke længere, da der de facto IKKE findes servicemanualer (reservedele) mere. Den gode nyhed for Eclipse ejere er at LG C7ern ikke er et B&O produkt og vil således have en massiv videnbase tilgængelig på nettet! Soundbaren er en anden historie... Stakkels Millermis, nu skal han sidde der med nerverne uden på tøjet, hver gang han skal høre musik....
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 01 Marts 2018 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt teknik...
Hvis man et øjeblik kigger lidt på hvad der bidrager til at LCD paneler fejler,
er der en altovervejende faktor, varme!
Desto varmere dit TV bliver, desto kortere vil levetiden være, så simpelt er det!
En af de ting der gør en stor forskel er den fysiske placering, hvor placering frit på en stand klart er bedst
og på en væg pakket ind på alle fire sider med et "close" beslag er værst.
Det kan undre hvorfor AVANT er tilgængeligt med stål bagside når det TV NETOP bliver rigtigt varmt.
Hvem ved, måske for at stimulere "opgraderings" salg ?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 01 Marts 2018 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
Stakkels Millermis, nu skal han sidde der med nerverne uden på tøjet, hver gang han skal høre musik....
|
|
|
Ja, det skulle jeg vel....hvis det her havde været noget nyt for mig.
Og hvis det var nyt for mig, havde jeg nok ladet være med at købe det
Nej, jeg nyder det skam hver gang, jeg tænder....og hører —— musik.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 01 Marts 2018 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
Samme størrelse, og pris, hvorfor blev valget Avant fremfor Eclipse
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 01 Marts 2018 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom spørgsmålet
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 01 Marts 2018 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige i dit tilfælde er det vel en "no-brainer"
Men hellere høre det fra "Hestens mule"
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 01 Marts 2018 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev - @ MM Samme størrelse, og pris, hvorfor blev valget Avant fremfor Eclipse ?
@ beovox141
1) Hvad skal MM bruge alle sine hvide kasser til med et Eclipse ?
2) MM udviklet er stor viden om Bang & Olufsens økosystem frem til og med Avant 55" / Beo4.
Hvad skal MM bruge sin viden til i fremtiden.
Kan de hvide kasser overhoved bruges sammen med et Eclipse LG tv ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 01 Marts 2018 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ PP
Lad os nu lige give Millermissen en chance for at svare
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 01 Marts 2018 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ beovox141
Idag har millemis også rigtig god tid til at formulere nogle brugbare svar.
 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 01 Marts 2018 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
@ beovox141
1) Hvad skal MM bruge alle sine hvide kasser til med et Eclipse ?
2) MM udviklet er stor viden om Bang & Olufsens økosystem frem til og med Avant 55" / Beo4.
Hvad skal MM bruge sin viden til i fremtiden.
Kan de hvide kasser overhoved bruges sammen med et Eclipse LG tv ? |
|
|
Spørgsmålet er rettet til beovox141 - jeg ved så ikke, hvordan han skal kunne svare ang mine ‘hvide kasser’
At det spørgsmål bliver stillet, tyder - først og fremnest - på manglende forståelse af, hvad B&O laver i dag hhv hvad NL er.
Men det kan man vel heller ikke forvente anderledes, når.....hmmm, jeg må vist hellere stoppe
Kort og salopt svar:
1: Millemissen har én (1) hvid kasse, en Essence 2nd gen aka MK2.
2: Angående NL har der ikke ændret sig meget - så almen moderne B&O-viden gælder stadigvæk.
3: Der er ikke brug for nogen ‘hvid kasse’ (hverken Essence eller Core) i et BV Eclipse- funktionaliteten er allerede en del af SoundCenteret.
Blev du klogere? Nej! Nå!
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 01 Marts 2018 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
@ beovox141
Idag har millemis også rigtig god tid til at formulere nogle brugbare svar.
|
|
|
N.B. Hvis jeg havde villet poste det billede her, havde jeg sikkert gjordt det selv.
Jeg ser ingen grund til, at du poster billeder, som jeg sender privat til dig!
Når det så er sagt - hvis man har så meget sne, så har man ikke så meget til til at lege med jer....
....for så skal der ryddes
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 01 Marts 2018 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Michael skrev.
Nye BV-Eclipse. Så har jeg en BS 9000 og to smukke BeoLab 18 tilsluttet BS 9000. Alt er fint og lyder godt.
Hvis jeg forbinder BS 9000 og BeoLab 18'erne med Eclipse, er det muligt at høre musik fra BS 9000 gennem
Eclipse til beolab 18. Hovedspørgsmål. Er det også muligt, Eclipse ikke vil blive tændt ???
Michael - Det indlæg kunde du lige så godt have lagt her, som en øvelse for millemis. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 01 Marts 2018 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
MM - Når det så er sagt - hvis man har så meget sne, så har man ikke så meget tid til at lege med jer, for så skal der ryddes
@ millemis
Du skal da ikke fjerne sne hos ham over for vel. Hvis nej, kan det da ikke tage ret lang tid.
Du behøvede jo heller ikke besvare hvad jeg skrev til beovox141. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 01 Marts 2018 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Michaels spørgmål går dels på om BS9000 kan interface direkte med Eclipse,-
og dels om Soundbaren kan køre uden TVet tænder.
Her er det så belært af erfaring nødvendigt at prcisere : PANELET (Videodelen).
Det samme spørgsmål stillede jeg et par sider tilbage omkring Avanat og har egentlig stadigvæk ikke fået svar.
Så det må jo siges at være et godt og åbenbart svært spørgmål at besvare.
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 01 Marts 2018 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
Og hvad mon HC har måtte betale for ombytningen? Både Avant og Eclipse har en reel nypris på ca 50kkr.
4år afskivning er således 20kkr.
Det passer fint med den øjeblikkelige pris hos Danmarks største B&O forhandler (DBA), ca 30.000.
Men nu er der jo netop ikke tale om en frivillig opgradering, der som indikeret fås for 20.000,
men et problem der er påført kunden, så et rimeligt beløb burde vel ligge på ca 10- 15kkr?
HC er jeg tæt på ?
|
|
|
Du er ikke tæt på; særligt idet jeg "bytter" et 55' Avant med et 65' Eclipse - Detaljerne omkring min aftale med B&O holder jeg nu for mig selv.
/HC
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 01 Marts 2018 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
@HC
Jeg var ikke klar over det var et 65"
Og selvfølgelig er din aftale mellem dig og B&O
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 01 Marts 2018 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
Det samme spørgsmål stillede jeg et par sider tilbage omkring Avanat og har egentlig stadigvæk ikke fået svar.
|
|
|
Enten har du så ikke læst/forstået, hvad jeg skrev - ellers også var jeg ikke tydelig nok.
Mon ikke du bare skulle finde en anden til at forklare dig det.
Mht hvoran BV Eclipse reagerer - kan du ikke bare vente til Michael får sit nye tv hhv spørger sin forhandler.
Så burde han jo kunne svare på det.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Per B Forum Bruger


Bruger siden: 24 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 01 Marts 2018 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har en Sonos Connect, som jeg har sluttet til et sæt Beolab 3 (phono til din/powerlink stik). Nu overvejer jeg at forbinde den til 2 sæt Beolab 3, så jeg får fire højttalere i samme rum (to mod køkkenet og to mod spisepladsen - skal monteres på hver sin side af halvvæg). Er det en god idé, eller bør jeg hellere anskaffe en ekstra Sonos Connect og linke de to "rum" sammen? Hvilke kabler vil du forslå, hvis jeg skal forbinde én Sonos Connect til fire Beolab 3?
|
| Til top |
|
| |