| Forfatter |
|
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 26 Februar 2018 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
’et 88.2 analogt signal’ - den var go’
men den tror jeg ikke engang, at Peter Pan hopper på
MM |
|
|
Nu tror jeg ikke du skal undervurdere Peter Pan, han plejer at være snedig nok at finde de rigtige kilder.
Hvilket jo er en vigtig engenskab hvis man vil lære og ikke mindst forstå!
Du kan jo overveje om 94.00 MHz FM er et digitalt signal...
eller 1439 kHz AM for den sags skyld (RTL 208  )
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 26 Februar 2018 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen i hygger da bare og dinerer og lærer og forstår.
Det bliver sikkert megaherz-sjovt
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 26 Februar 2018 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mens i så surfer på en 88.1 bølge, kan de andre læsere se, hvilke muligheder man har på en V1/BV11/BV Avant 2014,
vedrørende skærmen, når man afspiller en audiokilde (intern eller linket).
Bemærk: disse indstillinger kan laves individuelt for hver audio-kilde.
Dvs de kan være anderledes ved afspilning af linket Spotify end ved Netradio.....
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 26 Februar 2018 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
Alle...
Kan man aktivere højttaleren i et Avant UDEN at tænde TV delen  |
|
|
MM skrev:
| Nej, og du kan heller ikke køre i en bil uden at hjulene drejer |
|
|
You lost me.... Betyder "Altid" ja til mit spørgsmål
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 26 Februar 2018 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige for en ordens skyld,- lige siden LX2800 har man kunne tænde audiodelen alene.
CTRL 2 hvis ikke jeg husker forkert!
@PP: har du en LX2800 Brugervejledning... ?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 26 Februar 2018 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 26 Februar 2018 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
beovox141 skrev:
Alle...
Kan man aktivere højttaleren i et Avant UDEN at tænde TV delen  |
|
|
MM skrev:
| Nej, og du kan heller ikke køre i en bil uden at hjulene drejer |
|
|
You lost me.... Betyder "Altid" ja til mit spørgsmål  |
|
|
Nej, det (det fremhævede valg i mit billede) betyder at skærmen ikke tændes/altid er slukket.......hvis det altså er det, du beslutter dig for.
Tv-delen tændes selvfølgelig - hvordan skulle tv’et ellers håntere ir-kommando, kildevalg, valg af højtalergruppe osv, lydstyrke op/ned osv?
Det er i praksis dog oftest smartest, at ha’ timeout aktiveret, så man lige kan nå at orientere sig, om hvad der foregår.
Personligt tipper jeg så bare lige til joysticken/Beo4 ind imellem, hvis jeg er interesseret i kunstner/titel-info, hvorefter skærmen så igen slukker.
Men det kan man jo gøre som man lyster.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 26 Februar 2018 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
P.S. Der er også en P.Mute-funktion, hvis det skulle være af interesse.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 26 Februar 2018 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvad kan man så bruge det til?
Tja, hvis man ellers interesserer sig for den slags informationer...
....det ser sådan ud ved en af Avant’ens netradiostationer.
P.S. Det er der vist ikke plads til på en Penta eller på det bette display på siden af en BV7
N.B. Skulle man ha’ behov for at vide mere —— om stationen, codec, bitrate osv osv,
så trykker man bare på den blå knap på Beo4’eren.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 26 Februar 2018 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis
Nyt TV en skræmmende opgave med indstillinger og en bunke med kabler.
Men da du har kørt / båret / trukket det hjem, er det værd at bruge lidt ekstra
tid for at sikre, den korrekt opsætning. Der er utallige indstillinger, muligheder
og potentielle problemer før et smukt billede, en god lyd får du aldrig uden nye
højttaler. Vi vil da gerne give dig den vejledning du helt klart har brug for.
Start med at læse manualen. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 26 Februar 2018 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ja, kære støttepædagog...
....jeg kendte jo det meste fra min V1 og så de tv, jeg i tidens løb har hjulpet med at sætte op.
Ikke så svært endda (for mig) - manualen havde jeg ikke brug for (lige bortset fra Technical Sound Guide).
Udfordringen bestod sådan set kun i at få bøvlet et mega-kabelbundt op gennem ‘sokken’
og gennem vægbeslaget - samt at få ‘gemt’ alt grejet væk i skabet nedenunder.
Men du har da ret - der er nogle flere valg-/indstillingsmuligheder end på en BV7
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 27 Februar 2018 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg holder af Bang & Olufsens gamle parole fra svundne tider. Det skal være nemt at være B&O ejer.
Montering og indstilling foretages af en teknikker, og er med i prisen. Hvor blev der service egentligt af. ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 27 Februar 2018 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 - @PP: har du en LX2800 Brugervejledning... ?
Nej beovox141. Nok fordi LX2800 er fra før man lavede pdf filer. Jeg solgte mit til en nabo, og han fik naturligvis manualen med.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 27 Februar 2018 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjælp til Ls190877
BeoVision Ellipse - Tilslutning af Sonos connect boks ?. På Avant er der A/V indgang.
Styring af subwoofer med BeoVision Eclipse. ? På Avant skulle der ændres noget for bas styring. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 27 Februar 2018 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænkte jo nok, at det dukkede op her også - hvorfor skriver den gode mand m/k ikke bare her med det samme?
Ja, på Avant’en var der en A/V-indgang, men hvorfor brugte han ikke bare den digitale - spdif - indgang dér?
På Eclipse’s SoundCenter er der ligeledes en digital indgang, som med fordel kan bruges fra Sonos’ens toslink udgang.
Anden del forstår jeg ikke - der må han nok være lidt mere konkret.
Men principielt er der ikke ændret noget mht dette fra Avant’ens lydmotor og til Soundcenteret,
så hvis han kender det fra den, kan han nok også finde ud af det ved Eclipsen.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 27 Februar 2018 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
Et spørgmål til hvordan "JOIN" er implementeret.
Nu er der et fin billede af DR P8 på Avant skærmen, net radio med andre oed.
De tilgængelige 192kbs bliver konverteret til analog og afspillet, fint.
Hvis du nu går til et andet rum, eksempelvis dit Vone, og bruger Join kommandoen, hvad sker der så rent teknisk i systemet.
1. Vone finder den samme net radio stream, synker med systemet, dekoder og afspiller.
2. Dit Avant pusher den digitale net radio stream til Vone, der så dekoder og afspiller.
3. Dit Avant snupper det dekodede (analoge) signal A/D konverterer det sender det til Vone, der så igen D/A konverterer og afspiller.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 27 Februar 2018 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak MM, svar er vidersendt.
På Eclipse’s SoundCenter er der en digital indgang, som med fordel kan bruges fra Sonos’ens toslink udgang.
Basstyring er en simpel indstilling i SoundCenter lydindstillinger. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 27 Februar 2018 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Jeg holder af Bang & Olufsens gamle parole fra svundne tider. Det skal være nemt at være B&O ejer.
Montering og indstilling foretages af en teknikker, og er med i prisen. Hvor blev der service egentligt af. ? |
|
|
Så er det jo godt, at du kan få lidt - gratis - hjælp, når teknikeren for længst er gået (frigøre TV-knappen til andet brug, siger jeg bare).
Servicen er der vel stadigvæk...
...men hvis folk tror, at de kan få rabatter og service samtidig, er der jo ikke meget at leve af for en B&O-forhandler.
Dengang (i svundne tider, i 2007), hvor et B&O-tv/BV7-40 MK3 kunne sælges for små 100.000 kr (svarer til ca 115.000 kr i dag),
var der fortjeneste og dermed noget at gøre godt med, når det skulle leveres til kunden.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 27 Februar 2018 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 27 Februar 2018 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
@MM
Et spørgmål til hvordan "JOIN" er implementeret.
Nu er der et fin billede af DR P8 på Avant skærmen, net radio med andre oed.
De tilgængelige 192kbs bliver konverteret til analog og afspillet, fint.
Hvis du nu går til et andet rum, eksempelvis dit Vone, og bruger Join kommandoen, hvad sker der så rent teknisk i systemet.
1. Vone finder den samme net radio stream, synker med systemet, dekoder og afspiller.
2. Dit Avant pusher den digitale net radio stream til Vone, der så dekoder og afspiller.
3. Dit Avant snupper det dekodede (analoge) signal A/D konverterer det sender det til Vone, der så igen D/A konverterer og afspiller.
 |
|
|
Via NL distribueres en ukomprimeret digital stream - lige pt husker jeg ikke den nøjagtige bitrate/samplingfrekvens....
...men det har jeg stående et eller andet sted - ellers kan du jo bare forhøre sig hos B&O
Så ingen af svarene er rigtige!
3: ville da være helt ude i hampen - med NL har man jo netop sagt farvel til de gode gamle analoge ML-dage.
Ikke at det ikke kan fungere (det gør det jo også i mit setup), men det er en noget anden infrastruktur....
....med langt færre muligheder. __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |