Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 20:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 443
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 26 Februar 2018 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:

et 88.2 analogt signal’ - den var go’
men den tror jeg ikke engang, at Peter Pan hopper på
MM


Nu tror jeg ikke du skal undervurdere Peter Pan, han plejer at være snedig nok at finde de rigtige kilder.
Hvilket jo er en vigtig engenskab hvis man vil lære og ikke mindst forstå!

Du kan jo overveje om 94.00 MHz FM er et digitalt signal...
eller 1439 kHz AM for den sags skyld (RTL 208 )
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 26 Februar 2018 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Jamen i hygger da bare og dinerer og lærer og forstår.

Det bliver sikkert megaherz-sjovt

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 26 Februar 2018 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Mens i så surfer på en 88.1 bølge, kan de andre læsere se, hvilke muligheder man har på en V1/BV11/BV Avant 2014,
vedrørende skærmen, når man afspiller en audiokilde (intern eller linket).

Bemærk: disse indstillinger kan laves individuelt for hver audio-kilde.
Dvs de kan være anderledes ved afspilning af linket Spotify end ved Netradio.....



MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 26 Februar 2018 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

beovox141 skrev:
Alle...

Kan man aktivere højttaleren i et Avant UDEN at tænde TV delen


MM skrev:
Nej, og du kan heller ikke køre i en bil uden at hjulene drejer


You lost me.... Betyder "Altid" ja til mit spørgsmål
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 26 Februar 2018 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Lige for en ordens skyld,- lige siden LX2800 har man kunne tænde audiodelen alene.
CTRL 2 hvis ikke jeg husker forkert!

@PP: har du en LX2800 Brugervejledning... ?
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 26 Februar 2018 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

MM - Jamen i hygger da bare og dinerer og lærer og forstår.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 26 Februar 2018 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

beovox141 skrev:
beovox141 skrev:
Alle...

Kan man aktivere højttaleren i et Avant UDEN at tænde TV delen


MM skrev:
Nej, og du kan heller ikke køre i en bil uden at hjulene drejer


You lost me.... Betyder "Altid" ja til mit spørgsmål


Nej, det (det fremhævede valg i mit billede) betyder at skærmen ikke tændes/altid er slukket.......hvis det altså er det, du beslutter dig for.
Tv-delen tændes selvfølgelig - hvordan skulle tv’et ellers håntere ir-kommando, kildevalg, valg af højtalergruppe osv, lydstyrke op/ned osv?

Det er i praksis dog oftest smartest, at ha’ timeout aktiveret, så man lige kan nå at orientere sig, om hvad der foregår.
Personligt tipper jeg så bare lige til joysticken/Beo4 ind imellem, hvis jeg er interesseret i kunstner/titel-info, hvorefter skærmen så igen slukker.
Men det kan man jo gøre som man lyster.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 26 Februar 2018 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

P.S. Der er også en P.Mute-funktion, hvis det skulle være af interesse.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 26 Februar 2018 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Og hvad kan man så bruge det til?
Tja, hvis man ellers interesserer sig for den slags informationer...
....det ser sådan ud ved en af Avant’ens netradiostationer.

P.S. Det er der vist ikke plads til på en Penta eller på det bette display på siden af en BV7



N.B. Skulle man ha’ behov for at vide mere —— om stationen, codec, bitrate osv osv,
så trykker man bare på den blå knap på Beo4’eren.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 26 Februar 2018 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

millemis
Nyt TV en skræmmende opgave med indstillinger og en bunke med kabler.
Men da du har kørt / båret / trukket det hjem, er det værd at bruge lidt ekstra
tid for at sikre, den korrekt opsætning. Der er utallige indstillinger, muligheder
og potentielle problemer før et smukt billede, en god lyd får du aldrig uden nye
højttaler. Vi vil da gerne give dig den vejledning du helt klart har brug for.

Start med at læse manualen.

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 26 Februar 2018 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Nå ja, kære støttepædagog...
....jeg kendte jo det meste fra min V1 og så de tv, jeg i tidens løb har hjulpet med at sætte op.
Ikke så svært endda (for mig) - manualen havde jeg ikke brug for (lige bortset fra Technical Sound Guide).

Udfordringen bestod sådan set kun i at få bøvlet et mega-kabelbundt op gennem ‘sokken’
og gennem vægbeslaget - samt at få ‘gemt’ alt grejet væk i skabet nedenunder.

Men du har da ret - der er nogle flere valg-/indstillingsmuligheder end på en BV7

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 27 Februar 2018 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  


Jeg holder af Bang & Olufsens gamle parole fra svundne tider. Det skal være nemt at være B&O ejer.
Montering og indstilling foretages af en teknikker, og er med i prisen. Hvor blev der service egentligt af. ?

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 27 Februar 2018 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  


beovox141 - @PP: har du en LX2800 Brugervejledning... ?

Nej beovox141. Nok fordi LX2800 er fra før man lavede pdf filer. Jeg solgte mit til en nabo, og han fik naturligvis manualen med.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 27 Februar 2018 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  


Hjælp til Ls190877

BeoVision Ellipse - Tilslutning af Sonos connect boks ?. På Avant er der A/V indgang.

Styring af subwoofer med BeoVision Eclipse. ? På Avant skulle der ændres noget for bas styring.

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 27 Februar 2018 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte jo nok, at det dukkede op her også - hvorfor skriver den gode mand m/k ikke bare her med det samme?

Ja, på Avant’en var der en A/V-indgang, men hvorfor brugte han ikke bare den digitale - spdif - indgang dér?
På Eclipse’s SoundCenter er der ligeledes en digital indgang, som med fordel kan bruges fra Sonos’ens toslink udgang.

Anden del forstår jeg ikke - der må han nok være lidt mere konkret.
Men principielt er der ikke ændret noget mht dette fra Avant’ens lydmotor og til Soundcenteret,
så hvis han kender det fra den, kan han nok også finde ud af det ved Eclipsen.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 27 Februar 2018 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

@MM

Et spørgmål til hvordan "JOIN" er implementeret.

Nu er der et fin billede af DR P8 på Avant skærmen, net radio med andre oed.
De tilgængelige 192kbs bliver konverteret til analog og afspillet, fint.
Hvis du nu går til et andet rum, eksempelvis dit Vone, og bruger Join kommandoen, hvad sker der så rent teknisk i systemet.

1. Vone finder den samme net radio stream, synker med systemet, dekoder og afspiller.
2. Dit Avant pusher den digitale net radio stream til Vone, der så dekoder og afspiller.
3. Dit Avant snupper det dekodede (analoge) signal A/D konverterer det sender det til Vone, der så igen D/A konverterer og afspiller.

Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 27 Februar 2018 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  


Tak MM, svar er vidersendt.

På Eclipse’s SoundCenter er der en digital indgang, som med fordel kan bruges fra Sonos’ens toslink udgang.

Basstyring er en simpel indstilling i SoundCenter lydindstillinger.

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 27 Februar 2018 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Jeg holder af Bang & Olufsens gamle parole fra svundne tider. Det skal være nemt at være B&O ejer.
Montering og indstilling foretages af en teknikker, og er med i prisen. Hvor blev der service egentligt af. ?

Så er det jo godt, at du kan få lidt - gratis - hjælp, når teknikeren for længst er gået (frigøre TV-knappen til andet brug, siger jeg bare).

Servicen er der vel stadigvæk...
...men hvis folk tror, at de kan få rabatter og service samtidig, er der jo ikke meget at leve af for en B&O-forhandler.
Dengang (i svundne tider, i 2007), hvor et B&O-tv/BV7-40 MK3 kunne sælges for små 100.000 kr (svarer til ca 115.000 kr i dag),
var der fortjeneste og dermed noget at gøre godt med, når det skulle leveres til kunden.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 27 Februar 2018 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  




__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 27 Februar 2018 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

beovox141 skrev:
@MM

Et spørgmål til hvordan "JOIN" er implementeret.

Nu er der et fin billede af DR P8 på Avant skærmen, net radio med andre oed.
De tilgængelige 192kbs bliver konverteret til analog og afspillet, fint.
Hvis du nu går til et andet rum, eksempelvis dit Vone, og bruger Join kommandoen, hvad sker der så rent teknisk i systemet.

1. Vone finder den samme net radio stream, synker med systemet, dekoder og afspiller.
2. Dit Avant pusher den digitale net radio stream til Vone, der så dekoder og afspiller.
3. Dit Avant snupper det dekodede (analoge) signal A/D konverterer det sender det til Vone, der så igen D/A konverterer og afspiller.



Via NL distribueres en ukomprimeret digital stream - lige pt husker jeg ikke den nøjagtige bitrate/samplingfrekvens....
...men det har jeg stående et eller andet sted - ellers kan du jo bare forhøre sig hos B&O
Så ingen af svarene er rigtige!

3: ville da være helt ude i hampen - med NL har man jo netop sagt farvel til de gode gamle analoge ML-dage.
Ikke at det ikke kan fungere (det gør det jo også i mit setup), men det er en noget anden infrastruktur....
....med langt færre muligheder.

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 

<< Forrige Side af 443 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes