Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: ADVARSEL - Ris for Kabel test (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jens J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har hørt Eben 2 gange og oplever det samme. En gjalden/voldsom betoning på bas/mellemtone der især på kvinde stemmer er umulig at overhøre. Sikke en larm den kan lave.

mvh Jens

Til top Vis Jens J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens J

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Asbjørn skrev:

Ronin skrev:
Der er så mange der mener at de kan høre både dette og hint, mens andre har helt andre opfattelser af tingene. Vi opnår ikke en verden af enighed fordi du mener at kunne høre alle mulige lyde fra, ikke kun højttalere, men også alt muligt andet.

Hvorfor skal vi nu være enige? Jeg tror kurt er temmelig ligeglad med om du er enig med ham eller ej.

Du har så ganske ret - jeg er også bedøvende ligeglad med om Kurt er enig med mig eller ej. Det er slet ikke det der er problemet - det der er problemet er at slynge en masse ting ud, uden at fortælle hvordan det rent faktisk opleves og hvad problemet kunne være - det er det jeg vil hen til! Det at være enige er jo noget andet, og var vi alle enige, var det jo pludselig hverken sjovt, interessant eller lærerigt!

Ronin skrev:
Så længe din indgangsvinkel til langt de fleste ting du omtaler, er negativ og uden villighed til at forsøge at finde ud af hvordan det så kan komme til at fungere inden det bliver fejet af bordet efter 2 minutters lyttesession, er det svært at spotte hvor det brugbare er henne!

Jamen jamen! Kurt er jo ikke anmelder, men bare en forbruger med klare holdninger. 

Jep, men klare holdninger der desværre ikke altid er bakket op af noget væsentligt substans. Det er let at slynge om sig med påstande uden nogensinde at have givet tingene en reel chance. Langt de færreste mennesker indenfor det her kan på noget tidspunkt kende grej baseret på 2 minutters lyt og så videre. Det tager sgu tid at lære det hele at kende, om man vil eller ej!

I dette tilfælde hedder det så tilfældigvis tit at enten duer det eller også gør det ikke. Der er ikke noget med "denneher er god til fløjte musik" eller ligende.  Og i Eben tilfældet behøvede kurt nok ikke lytte mere end 2 mikro sekunder før der var sket ting der måtte henkastes som værende uoprettelige hvis han skal være helt ærlig. Skal man ikke have lov at have det sådan? Nej, ikke hvis man ikke har givet tingene en chance og prøvet at finde ud af hvor det går galt. Det er den eneste måde at give et reelt billede af et problem og en løsning. Om man så kan lide det endelige resultat er en helt anden sag, og også her er vi jo heldigvis forskellige!

Jeg mener - hvorfor skulle man fx interessere sig for at få noget til at fungere hvis man har gjort forsøget grundigere end de fleste med tusindvis af andre ting der lød halvt så dårligt uden held? Follow me?

Nej, for i Eben-tilfældet er der ikke forsøgt noget. Hvis ikke de har været hjemme til leg, og udelukkende er bedømt ud fra demo-lokaler og messer, som vi alle ved kan variere ret så kraftigt i kvalitet, så kan jeg vitterligt ikke følge dig!

Og nej, selvfølgelig er det ikke brugbart bare at rakke alting ned, men jeg synes da næsten altid der kommer gode beskrivelser frem for mudderkastning fra lige netop den kant. Måske det ikke føles sådan når man tilfældigvis er uenig?

Du har ret - der kommer heldigvis en del gode beskrivelser, men der er af og til også noget der glipper. Bare se hvilken debat der kommer her fordi vi er uenige (for en gangs skyld) - vi sætter begge to spørgsmålstegn, fordi vi er uenige!

Men jeg synes ihvertfald ikke du skal skælde lige nøjagtigt dette brokkehoved ud i grøften. Måske jeg er alene om den holdning, men jeg synes det er fornøjeligt med sådan et godt gammeldags brokkehoved i en tid hvor dårlig kritik af hifi er en sjældenhed. Man kan jo alligevel altid gå et andet sted hen og finde en god test af sit hifi hvis man ikke kan klare mosten.

Ja, det er skam ganske fornøjeligt, og Von Kubik er da et af de sjovere indslag, men derfor er der intet forkert i at udbede nogle reelle fakta, så man kan få et billede af hvad der menes - så er det op til en selv om man er enig!

Kurt von kubik skrev:
Jeg håber på det bestemteste, at du selv kan høre fænomenet, det er virkeligt nødvendigt, hvis man skal anmelde produkter der er seriøst konstrueret.

Ronin skrev:
Jeg har på messer haft svært ved at høre noget nævneværdigt godt, ikke kun på Eben men også andre ting, men her er man altså også nød til at sætte messe-forholdene i perspektiv - al skyld skal ikke partout lægges på producenterne. Efterfølgende har jeg deltaget i 3 seriøse lyttesessions af bl.a. Eben Xcentric, og jeg aner virkelig ikke hvad du mener. Opstillingen er alfa og omega på de højttalere, og når først man rammer plet, fungerer det i allerhøjeste grad, sådan som det er med stort set alle højttalere. Man kan som regel altid finde et eller andet på et produkt da intet som bekendt er perfekt, men en enkelt negativ ting skal ikke opveje alle de positive ting der ellers kan siges om mange ting.

Det må man da selv bestemme? Har man et begrundet negativt forhold til fetter, bånd, polypropper, katte, fuldmåne om søndagen eller whatever skal man da have lov til det! Men lige nøjagtigt i dette tilfælde synes jeg altså næsten ikke man behøver sige så meget andet end "Båååt", eller "Naaaa" og sammenligne lyden fra ens mund med lyden fra højttaleren.

Jeps, man må lige nøjagtigt selv bestemme, men en ting er et negativt forhold. Noget andet er at feje alt af vejen der har et eller andet i sig, som man er modstander af.

Men hvis sammenligningen skal gå på lyden fra ens mund kontra den fra anlægget, så er vi vitterligt på herrens mark, for hvor mange ting fander man der reelt gengiver det der kommer ud af din mund??

Ronin skrev:
Er det kun en ting der fokuseres på, er jeg bange for at det er den forkerte hobby man har! Der skal lyttes i bund på alle ting for at kunne få det korrekte billede og så er en lyttesession på 2 x 2 minutter på Nordost Valhalla er jo heller ikke specielt brugbar, vel?

Altså hvis du ikke engang kan høre hvad Kurt snakker om vedr Eben selvom du har leget med opstilling af dem, så er det altså lige på hovedet i seng. Og så vil jeg ikke høre ordet brugbar fra dig igen før der kommer andre fisk på bordet.  

Jeg har ikke leget med opstilling på dem, men har hørt dem under særdeles gode betingelser. De er kræsne med opstillingen, men det er de bestemt ikke de eneste højttalere der er. Men se nu hvilken fuore der opstår fordi jeg er uenig med jer

Ej, sleeemme Bjørn.  Sorry Ronni - skal nok få styr på den. Hehe det går nok, men iøvrigt en ganske interessant debat, det er blevet til!

MVH Asbjørn

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Jens J skrev:

Hej

Jeg har hørt Eben 2 gange og oplever det samme. En gjalden/voldsom betoning på bas/mellemtone der især på kvinde stemmer er umulig at overhøre. Sikke en larm den kan lave.

mvh Jens

Jeg har hørt gjalden på andre højttalere der bruger plastik-enheder, og det var så at det ikke var til at tage fejl af, men jeg har slet ikke været i nærheden af det på Eben. Måske man også skulle kigge på det grej der står og leverer lyden til højttalerne - højttalere er jo altså ikke det eneste der kan lave ballade.

brorlille
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

hej ronin

Hvorfor denne iver for at forklare på ebens vegne? Tomos-knægten har såvidt jeg husker tidligere gjort rede for manglerne ved eben. Et synspunkt jeg for øvrigt deler helt og aldeles. Det kan da ikke være for at forsvare et bestemt produkt mod mobning, for hvor er du så når der laves grin med cervin-vega, eltax, denver e.lign?

mvh krydmads

Til top Vis brorlille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brorlille

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Tråden er oprettet, den hedder "Eben - kan du hører båttet ?" gå nu her ind og debater så serveren gløder det er det den er der til
Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

brorlille skrev:

hej ronin

Hvorfor denne iver for at forklare på ebens vegne? Tomos-knægten har såvidt jeg husker tidligere gjort rede for manglerne ved eben. Et synspunkt jeg for øvrigt deler helt og aldeles. Det kan da ikke være for at forsvare et bestemt produkt mod mobning, for hvor er du så når der laves grin med cervin-vega, eltax, denver e.lign?

mvh krydmads

HEY!! - Nu stopper legen altså!.... Cerwin-Vega må aldrig og jeg mener aldrig nogensinde bruges i samme sætning som de dersens lavpriskæde-produkter!!!!    

Derimod kan du sagtens bruge navne som: System Audio, Audio Pro, Dali i stedet for da det er noget tøselyd uden ordentlig bass de frembringer

Til top Vis Sezuan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sezuan

brorlille
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

hej sezuan

Nej undskyld , men uanset din eller min mening om cv er der nu mange, der rakker ned på dem. Personlig synes jeg cv varierer lige fra lavprisl**t til ekstrem potente rock/pa-højttalere.

mvh krydsmads

Til top Vis brorlille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brorlille

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Jens J skrev:

Hej

mvh Jens

Jeg har hørt gjalden på andre højttalere der bruger plastik-enheder, og det var så at det ikke var til at tage fejl af, men jeg har slet ikke været i nærheden af det på Eben. Måske man også skulle kigge på det grej der står og leverer lyden til højttalerne - højttalere er jo altså ikke det eneste der kan lave ballade.

Det kan aldrig være det udstyr de spiller med .

Enheder har ders egen lyd .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Gå nu over på den der til oprettede tråd "Eben - kan du hører båttet ?" det er meget sjovere
Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Det går nok Brorlille, men lad det ikke gentage sig  

Det sidste del af mit indlæg var mere GAS end en egentlig personlig mening, men mon ikke den kunne ha' givet lidt diskussion?  - tror jeg i hvert fald!

Til top Vis Sezuan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sezuan

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes