Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis mellemtoneenheden er fysisk skadet af for stort membranudsving, så er delefrekvensen ned til bassen, sat for lavt, i forhold til mellemtoneenhedens evner i det frekvensområde.
Altså en fejlkonstruktion af delefilteret.
|
Til top |
|
|
heha Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 30
|
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Rapporten bliver lagt ud i weekenden-
Som jeg forstod det, har mellemtonerne modtaget
for meget "båndbredde" pga delfrekvendsen. Så den
har varetaget for dybe toner- Jeg husker det som at
den ene mellemtone modtager over 40% af den effekt
der bliver afsat i d 3basser samt den ene mellemtone.
Og det der gjorde udfaldet var at "musik typen" jeg
spillede levere konstant energi i netop det frekvens
område- Jeg kan ikke huske hved hvor mange Hz der
bliver delt ved- Det står i rapporten. Så pga delfrekvensen
er VGB ikke en udpræget "rock" højttaler ifølge sagkyndige.
- Der var også gået en diskant, den blev ikke skildt ad.
Tc brugte som grund for at det ikke var en fejl ved
enheden at det drejede sig om mere end en højttaler
der var defekte enheder/enhed i( 2 mellemtoner+ 1 diskant)
Mvh
He
|
Til top |
|
|
heha Forum Bruger

|
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Spencer.
Ja, som du får sagt mere enkelt- .Højttalerens område
er bare ikke "alt slags musik" pga konstruktionen.
Mvh
He
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
heha skrev:
Hej Spencer.
Ja, som du får sagt mere enkelt- .Højttalerens område
er bare ikke "alt slags musik" pga konstruktionen.
Mvh
He |
|
|
Hvis en højttaler ikke er egnet til techno og trance, skal man ikke prale med det i en reklame. Noget andet er, at det kunne være interessant at få målt om højttalerens impedans svarer til producentens opgivelser, eller dykker dybere. Dykker impedansen dybere end opgivet, kan det nemlig få brugeren til at vælge en forkert forstærker, der ikke magter opgaven. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må indrømme at det at der også er røget en diskantenhed tyder på at højttalerne har fået tæsk. Det kan vel ikke
forklares pga. delefrekvensen ... Desuden lader Verity og flere andre højttalerfabrikanter lader deres mellemtone-enheder
få hele signalet direkte - uden delefilter, som kun virker på diskant- og evt. basenhed.
I'm still confused ...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Jeg må indrømme at det at der også er røget en diskantenhed tyder på at højttalerne har fået tæsk. Det kan vel ikke
forklares pga. delefrekvensen ... Desuden lader Verity og flere andre højttalerfabrikanter lader deres mellemtone-enheder
få hele signalet direkte - uden delefilter, som kun virker på diskant- og evt. basenhed.
I'm still confused ... |
|
|
Hvis mellemtonen får hele signalet, og basserne får en del af samme signal, kan impedansen dykke så lavt, at forstærkeren vil klippe, længe før den egentlig bør. Jeg ved at importøren bruger Krell, der trækker alt - så et eller andet sted forstår jeg, hvis han ikke har opdaget problemet ( hvis det er det der sker). En anden bruger har oplevet at sikringsrelæet på hans forstærker gik i utide, og måtte have forstærkeren modificeret af forstærkerproducenten (en dansk producent). Muligvis var det en anden Vienna højttaler, men her er der nok nogen der husker hvilken. Så mistanken om lav impedans lurer lidt hos mig - må jeg indrømme.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
heha Forum Bruger

|
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg mener ikke højttalrens impedans kurve er nævnt i
rapporten.
Ja, som tideligere sagt spillede jeg højt men ikke ubehaligt
højt og uden for mig, hørebar forvræning. Jeg kan stadigvæk
høre fuglene pippe, græshopper spille og har ingen tinitus!!!
Umiddelbart appellere navnet "Beethoven" heller ikke til metal/
heavy for mig, men jeg så jo omtalen TC selv gav dem og skænkede
ikke navnet en tanke på daværende tidspunkt.
Mvh
He
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
heha skrev:
Hej.
Jeg mener ikke højttalrens impedans kurve er nævnt i
rapporten.
Ja, som tideligere sagt spillede jeg højt men ikke ubehaligt
højt og uden for mig, hørebar forvræning. Jeg kan stadigvæk
høre fuglene pippe, græshopper spille og har ingen tinitus!!!
Umiddelbart appellere navnet "Beethoven" heller ikke til metal/
heavy for mig, men jeg så jo omtalen TC selv gav dem og skænkede
ikke navnet en tanke på daværende tidspunkt.
Mvh
He
|
|
|
Den der hedder Beethoven Baby Grand dykker temmelig dybt i impedansen.  2 Ohm omkring de 100Hz er giftigt, for mange forstærkere. Er det den højttaler du havde? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
heha Forum Bruger

|
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Det var storebroderen jeg have: Vienna Beethoven Concert Grand.
Mvh
He
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Hvis mellemtoneenheden er fysisk skadet af for stort membranudsving, så er delefrekvensen ned til bassen, sat for lavt, i forhold til mellemtoneenhedens evner i det frekvensområde.
Altså en fejlkonstruktion af delefilteret. |
|
|
Det var da en meget klar og tydelig konstatering. D.v.s. at der ikke er nogen sammenhæng mellem membranudsving og volumen/amplitude ? 
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ole_hoejlund skrev:
Stanley skrev:
Real_Zeke skrev:
Nej det er jo netop det jeg ikke gør, og derfor ville jeg da også gerne høre TC's side af sagen. Derfor ville det være dejligt hvis de måske ville lægge et indlæg mere her i tråden :)
|
|
|
Okay, så blander du sagerne sammen. Du skrev at du mente den sag som denne tråd omhandler og det er da også den TC har kommenteret i starten af tråden. I den sag er der intet der indikerer at de ikke har talt sammen. De har jo netop skrevet deres version af sagen og skrevet at kunden har fået pengene og de er fjernet fra firmatjek. Så ser jeg nu ikke nogen grund til at de behøver kommentere yderligere på den sag.
|
|
|
Stanley, det er ukorrekt. TC ville netop ikke gå i dialog med FKN i sagen, som denne tråd oprindeligt omhandlede. Det vil stadig være relevant at TC uddyber, hvorfor de mener tavshed er den rigtige måde at håndtere en sag på.
|
|
|
Hvad er ukorrekt ? Real Zeke og jeg taler om dialog med kunden ikke om FKN.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Spencer skrev:
Altså en fejlkonstruktion af delefilteret. |
|
|
Det var da en meget klar og tydelig konstatering. D.v.s. at der ikke er nogen sammenhæng mellem membranudsving og volumen/amplitude ? 
|
|
|
Ligsom du kan lave en bil, hvor der advares imod at bruge 4. og 5. gear, kan du naturligvis lave en højttaler, der ikke kan tåle at spille højt, på trods af at den har et stort membranareal. Deres reklame har antydet at det er en højttaler, hvor man bare kan give den gas - hvilket ikke var tilfældet denne gang. Højttalere der lyder godt, lige til de brister, findes der en del af. Jeg har selv prøvet at flænse et kantophæng på nogle basser, fordi jeg ville se Star Wars med en bas equalizer sluttet til. Det lød godt til... det ikke lød godt længere.  Så længe man advarer folk imod at spille højt, kan man selvfølgelig ikke sige konstruktionen er forkert. Men det har forhandleren jo ikke gjort. En sportsvogn, hvor de nye dæk kun lige akkurat har det tilladte slidmønster, er vel heller ikke fejlkonstrueret, såfremt man altid har 4 reservehjul med.  EDIT: En konstruktion med indbygget svaghed, der blev gjort opmærksom på fra start, er de gamle Quad ESL57, som har en fastsat max spænding, de tåler. Hvis en konstruktion har en medfødt svaghed, bør man i det mindste ikke lave salgsmateriale, der antyder at den ikke har. Man kan for så vidt vælge at kalde det et luksusproblem, hvis de omtalte Viennahøjttalere lyder fremragende, til det punkt hvor de tager skade, men det er også en slags svaghed. Svagheden i denne sag, må være selve omtalen af højttaleren i pressematerialet, hvor den fremhæves som en anden type højttaler, end den reelt er. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
heha skrev:
Hej.
Det var storebroderen jeg have: Vienna Beethoven Concert Grand.
Mvh
He |
|
|
Den dykker til 3 Ohm ved 90Hz, og trækker i det hele taget meget strøm. Hvis forstærkeren har kræfterne, bør det ikke være noget problem, men mister den grebet, kan den let skade højttalerne. Synd at TC ikke allerede fra start bad om at forstærkeren blev tjekket. Vi ved reelt ikke om forstærkeren havde en svaghed. Men du har først solgt den meget længe efter, så jeg kan ikke se at du har gjort noget galt, på det punkt. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
ole_hoejlund Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 23 Maj 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
ole_hoejlund skrev:
Stanley skrev:
Real_Zeke skrev:
Nej det er jo netop det jeg ikke gør, og derfor ville jeg da også gerne høre TC's side af sagen. Derfor ville det være dejligt hvis de måske ville lægge et indlæg mere her i tråden :)
|
|
|
Okay, så blander du sagerne sammen. Du skrev at du mente den sag som denne tråd omhandler og det er da også den TC har kommenteret i starten af tråden. I den sag er der intet der indikerer at de ikke har talt sammen. De har jo netop skrevet deres version af sagen og skrevet at kunden har fået pengene og de er fjernet fra firmatjek. Så ser jeg nu ikke nogen grund til at de behøver kommentere yderligere på den sag.
|
|
|
Stanley, det er ukorrekt. TC ville netop ikke gå i dialog med FKN i sagen, som denne tråd oprindeligt omhandlede. Det vil stadig være relevant at TC uddyber, hvorfor de mener tavshed er den rigtige måde at håndtere en sag på.
|
|
|
Hvad er ukorrekt ? Real Zeke og jeg taler om dialog med kunden ikke om FKN.
|
|
|
OK, min fejllæsning. Undskyld.
Fejllæsningen skyldes dog, at du mener, at der ingen grund er til, at TC kommenterer sagen yderligere, "fordi de har talt sammen". Eftersom sagen handler om manglende dialog mellem TC og FKN, troede jeg "de" henviste til FKN.
Jeg mener stadig, at det er relevant, at TC kommenterer sagen. TC tabte sagen, fordi de ikke ville tale med FKN. TC har stadig ikke kommenteret, hvorfor de ikke vil tale med FKN. Det er en ret vigtig sag for mig som forbruger. Hvis en forhandler ikke respekterer FKN, har jeg kun forhandlerens velvilje at stole på, hvis vi er uenige. Det vil være for dyrt som privatforbruger at lægge sag an.
|
Til top |
|
|
heha Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg kæmper i øjeblikket med uploading af rapporten- Delfrekvendsen er lige under 150HZ. Og lige en rettelse-Det var kun på den ene mellemtone, tråden var "flået"af. Begge enheder: "membranens limning til svingspoleformen af aluminium er svigtet"
Vender tilbage hurtigst muligt.
Mvh He
|
Til top |
|
|
heha Forum Bruger

|
Sendt: 26 Maj 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Maj 2009 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
heha skrev:
Hej.
Jeg kæmper i øjeblikket med uploading af rapporten- Delfrekvendsen er lige under 150HZ. Og lige en rettelse-Det var kun på den ene mellemtone, tråden var "flået"af. Begge enheder: "membranens limning til svingspoleformen af aluminium er svigtet"
Vender tilbage hurtigst muligt.
Mvh He
|
|
|
En limtype, der ikke egner sig til høje temperaturer, er noget uheldigt i en højttaler.  Specielt med den måde som musikken komprimeres på, på de fleste nyere CD-udgivelser. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
René Bo Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 213
|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
edtwodth skrev:
Firmatjek kan jo selvfølgelig have lavet en fejl, men jeg hælder nu mere til at pengene ikke er udbetalt til kunden som lovet af TC.
Det er jo set før at TC har lidt problemer med hvad de lover og hvad der så egentlig sker ;)
Men hvis pengene er udbetalt til kunden er det jo bare alletiders, selv om TC i sagen har opført sig som et lille fornærmet barn efter min mening:
Buhuu, jeg er ikke enig med jer så jeg sætter mig ned i et hjørne og nægter at sige noget, buhuuu....   
Forsat go dag
edtwodth (enfrusteretforbruger.dk)
|
|
|
Ja du gætter for du ved ikke hvad der er sket i sagen. Du griber bare enhver chance til at hetze mod TC.
Hvem er det egentlig der opfører sig som et lille fornærmet barn ?
Jeg er helt enig! Det er sgu for nemt at hænge et firma sådan ud. For ALLE firmaer har på et tidspunkt bøvl med en kunde, og det behøver nødvendigvis ikke altid være firmaets skyld... Og herren her, kan åbenbart ikke glemme igen! Selv om han fik sine penge tilbage, så bruger han enhver anledning til at hænge firmaet ud! Der kan man sgu snakke om at bære nag... Vor herre bevares, kom dog videre!
|
|
|
A
|
Til top |
|
|
René Bo Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 213
|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
Der er altid 2 sider af en sag, at der ud af måske 1000 kunder er 1 der er uhældig og føler han ikke får den service han er berettiget til, ja det kan man finde hos alle forhandlere.
Jeg har personligt gennem de sidste 10 år handlet for på den forkerte side af 200.000 hos TC, hver gang jeg har haft bare det mindste problem har TC fikset og det har været til UG, jeg tror altså også at det betyder MEGET hvordan man henvender sig og hvordan man kommunikerer med butikkerne/forhandlerne, kommer der en kunde ind stille og roligt og fornuftigt og har et problem så er forhandleren oftes meget mere imødekommende end hvis kunden råber og skriger og truer med bål og brand.
Men der er ALTID nogle der skal forsøge at gøre en forhandler til en skurk uden at kende sagens agter 100% for det er der kun 2 der gør kunden og forhandleren.
Tag den sidste sag hvor en IDIOT brænder sine højttalere af, TC og Vassago tilbyder 100% at skifte alle enheder blot de bliver indleveret, men det vil kunden ikke, nej hvorfor ikke ? fordi han har fortrut sit køb og vil have andre højttalere, derefter går han til forbruger klage nævnet, som ikke fatter en skid om teknik, ja og så køre trædemøllen.
Der er ALTID 2 sider af en sag, og om hvem der har ret og uret vil jeg ikke tage stilling til blot ud fra 2 hånds information, men en ting er sikkert jeg kan VARMT anbefale TC og har kun gode oplevelser fra dem.
Kan se der er en eller flere der pludselig ikke vil handle på grund af en tvivlsom sag som vi ikke kender facts på ud over 2 hånds beretninger og nettet, det vil sige at hvis 1 ud af måske 1000 eller flere tilfredse kunder føler sig uretfærdigt behandlet, så skal man ikke handle der mere ?
Så kan I jo ikke handle i et eneste varehus mere, de har sikkert 20-50 klagende kunder om dagen, som også føler sig uretfærdigt behanlet, hvor køber i så ind ;-) ps. denne er ment som en humoristisk provokation, og lad nu være med at gå helt amok, men blot for at sætte Jeres tanker igang.
Mvh
JMJ |
|
|
Helt enig med dig! Forfatteren af denne tråd, bærer da vist lidt nag..... Han fortsætter på sin egen hjemmeside, med at køre hetz på Tape Connection. http://enfrustreretforbruger.dk/home/nnection. Det er åbenbart ikke nok at få ret....
|
Til top |
|
|
tobo Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 62
|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Helt enig med dig! Forfatteren af denne tråd, bærer da vist lidt nag..... Han fortsætter på sin egen hjemmeside, med at køre hetz på Tape Connection. http://enfrustreretforbruger.dk/home/nnection.
Det er åbenbart ikke nok at få ret....
[/QUOTE]
Jeg vil godt lige have rettet noget: Jeg har som trådstarter absolut intet med hetz ell.tilsvining af Tape Connection at gøre, jeg har ikke en hjemmeside og hvis i kikkede ordentlig efter ville i også se at det er en anden bruger.
Mvh __________________ Classic no. 6.6
Classic nr.18
Squeezebox 3
Martin Logan Sequell ll
Vincent silver rca
Van d Hul revelator højt. kabel
|
Til top |
|
|