Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 14:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Tape Connection igen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
heha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 21 Maj 2009 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Hej Kim.

Den havde jeg set komme- Som jeg forstår-
En produktion som eks Linkin Park- Afsætter kontinuerligt meget effekt
i mellemtone/ bas område - Gør klassisk det på samme måde!
Det er jo så godt at FKN´s afgørelse er truffet af kompatente personer på
baggrunds matriale udarbejdet af fagpersoner.Og på baggrund af facts fra
TC´s matriale- Det er samme fremgangs måde de formentlig ville bruge i
den situation du bruger med farven på bilen- Her er jo alt jo sole klart(aftalt).
Det fremgår både af TC salgsmatriale og sagkundskaben- Dvs jurister/ sagkyndige.
Husk dommen- Det var den fulde garanti og det at TC ikke kom med indput/ reagerede
gennem forløbet der faldt til grundlag for FKN´s beslutning.
Matrialet der danner grundlag, er fuldt dokumenteret. Dvs ikke baseret på spekulationer
fra min side- Eller min måde at formulere mig på i forum. Der nok kan opfattes/fortolkes lidt
forskelligt af de forskellige mennesker der læser dem!(kommunikativt)
Dvs at jeg er sikker på at også en gennemlæsning af rapporten vil blive fortolket af den
der læser den- For mit vedkommen beviser den at enhederne ER blevet undersøgt, udtaget
skåret op og målt!
TC tabte fordi de IKKE var AKTIVE i sagen og fordi de havde FULD garanti.
Stadigvæk relevant med sagen i denne tråd!

Mvh
He

Til top Vis heha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heha

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Maj 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder paf tilbage......

Nu har jeg aldrig hørt Vienna (min fejl :) ), men det ville ikke være mit valg til typisk rock. Ingen tvivl om at den kan gengive alt materiale, og også
gøre det DYNAMISK som dette ord skal forstås (hvilket sgu' ikke er det samme som tævehøjt). At sige at den kan spille tævehøjt, er som at sælge
elastik i metermål. Det er så vag en formulering, som nærmest inviterer til at give den fuld klampe (og det er vel reelt her at TC begår deres eneste
brøler). Jeg er ikke i tvivl om at de kan spille højt nok til at gøre mig upopulær hos naboen (hvilket endnu ikke er sket med mine Logan's).

Jeg er enig med Kim Olsen. At TC vælger at indgå forlig, kan efter min bedste overbevisning kun skyldes manglende lyst til at bruge mere tid på
denne sag, og er næppe udtryk for at de føler skyld i sagen.
Til top Vis golfdane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af golfdane

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Maj 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

heha skrev:
TC tabte fordi de IKKE var AKTIVE i sagen og fordi de havde FULD garanti.
Stadigvæk relevant med sagen i denne tråd! 

Du rammer selv hovedet på sømmet, nemlig at TC ikke svarede, og dermed tabte per de facto.

en reel domstolsafgørelse af sagen vil i min optik få et ganske andet udfald, netop fordi at

a: garanti dækker ikke fejlbrug, medmindre fejlbruget er opstået fordi at der er fejlkomponenter i. det kræver dog fuld adgang til at måle enheder og komponenter igennem med et fejlfrit eksemplar som reference

b: generelle anprisninger kan ikke benyttes til at gøre en mangel gældende.

heha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Hej.

En domstolsafgørelse får vi jo så ikke.
Det var det jeg allerhelst ville have.. Da TC´s advokat
tog kontakt med henblik på forlig, og gik med til at
følge FKN´s afgørelse- Sagde min advokat da, at en
dommer ville følge forliget og at sagen ville ende der.
Det måtte TC´s advokat jo også være klar over, så den
eneste grund til at de pludselig ville have et forlig. Er at
de åbenbart frygtede en dom der gik dem imod!!
Jeg har famillie der er inde i tingene(arbejde) og dette er
lige så godt som en indrømmelse fra TC´s side. Så jeg taler
ikke om overbevisninger!
Her havde de jo netop leveret mig en anden "farve" end
den der stod på slutseddelen(deres eget materiale). Så
jeg er jo fuldt tilfreds med udfaldet. Hverken TC eller
produktet levede jo op til det anførte...
Og jeg poster gerne rapporten.( Hvilke forum-Andet?).
Det bliver i løbet af weekenden.

Mvh
He

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Sendt: 21 Maj 2009 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

heha skrev:

Det måtte TC´s advokat jo også være klar over, så den
eneste grund til at de pludselig ville have et forlig. Er at
de åbenbart frygtede en dom der gik dem imod!!
Jeg har famillie der er inde i tingene(arbejde) og dette er
lige så godt som en indrømmelse fra TC´s side.

Og jeg har set forældre købe 6 Danone Youghurt til deres barn, for bare at slippe ud af forretningen (og den pinlige situation med deres skrigende
barn) ......
Det gør jo ikke barnet til den som har ret.
Hvad får TC ud af at køre sagen til ende? Et ry for at tromle den lille mand ned, koste hvad det vil.

Hvis du har en kone ved du også, at det ikke altid kan betale sig at få ret
Til top Vis golfdane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af golfdane

Real_Zeke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Hehe endelig et indlæg med noget humor, den med danone har jeg faktisk selv lavet :P

Men tror heller ikke TC ville få noget godt ud af at køre en retsag mod deres kunder.

Til top Vis Real_Zeke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Real_Zeke

heha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2009 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Hej.

Vi var på vej i retten- Da TC ikke reagerede fandt
jeg en advokat. TC har offentligt udtalt at dette var
en principsag for dem og at de ikke ville følge FKN
da de ikke følte sig retfærdig behandlet!-De mente
ikke FKN havde handlet kompetent og var derfor
ikke enig i afgørelsen. Og derfor var jeg selvfølig
nødt til at lade den prøve at gå rettens vej.
Så det har de også været fuldt bevist om.
Da det blev nævnt for TC i en telefonsamtale af
min part, svarede chefen- Jamen det koster jo penge!!!
Lige til det sidste prøvede de at finde en anden
vinkel- De udbad sig min forstærker udleveret
til gennemsyn hos impotøren( højttalerne). Dette
var mere en 21/2 år efter sagens start. Min effekt
var solgt videre over et år tideligere på det tidspunkt.
De har da tromlet alt det de kunne... De holdt jo
bevist bare vejret og ventede på at stormen drev
over/ forsvandt.
Hvem har hylet- TC: De startede en tråd op ang
emnet- det gjorde jeg ikke!!! Jeg svarer for mig nu..

Mvh
He

ole_hoejlund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2008
Lokalitet: København
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
Real_Zeke skrev:

Nej det er jo netop det jeg ikke gør, og derfor ville jeg da også gerne høre TC's side af sagen. Derfor ville det være dejligt hvis de måske ville lægge et indlæg mere her i tråden :)

Med henblik på det første du skriver, så se på hvad Heha har skrevet. Ved ikke lige hvordan man laver de der citater

Okay, så blander du sagerne sammen. Du skrev at du mente den sag som denne tråd omhandler og det er da også den TC har kommenteret i starten af tråden. I den sag er der intet der indikerer at de ikke har talt sammen. De har jo netop skrevet deres version af sagen og skrevet at kunden har fået pengene og de er fjernet fra firmatjek. Så ser jeg nu ikke nogen grund til at de behøver kommentere yderligere på den sag.

Heha har kun skrevet om sin egen sag. Det er en gammel sag som TC har kommenteret herinde i en tidligere tråd, så jeg ser nu heller ingen grund til at de behøver kommentere ydeligere fordi den nu bliver debateret igen.

Stanley, det er ukorrekt. TC ville netop ikke gå i dialog med FKN i sagen, som denne tråd oprindeligt omhandlede. Det vil stadig være relevant at TC uddyber, hvorfor de mener tavshed er den rigtige måde at håndtere en sag på.

Til top Vis ole_hoejlund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ole_hoejlund

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Det er også det der er uforståeligt for mig - hvorfor har TC ikke svaret på FKN's henvendelser? De havde formentlig haft en
ganske god sag. Jeg tror heller ikke at kunden burde have haft medhold - beklager heha - men det er da klart at han får det
hvis man bare ignorerer FKN. Hvis det skyldes at man har overset eller glemt henvendelsen fra FKN, så er der ikke andet at
gøre end at bide i det sure æble og følge nævnets afgørelse.

Selvom jeg ikke har købt større ting hos TC, så har jeg fået rigtig god service hos dem - jeg har lånt flere ting med hjem
uden problemer, og der var god dialog hvor de tog sig den nødvendige tid, noget jeg også ar oplevet de har gjort over for
andre kunder. Så disse sager vil ikke afholde mig fra at handle hos dem; jeg tror der er tale om enlige svaler
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Måske er det forkert at TC ikke har svaret på FKN´s henveldelse her i anden omgang. Jeg forstår dem godt. I mit hoved har FKN fejlet i stor stil med hensyn til de såkaldte "defekte" højtalre, og hvis det er på et så uprofessionelt plan FNK er når det gælder HiFi, så kan det vel være lige med at bruge en masse tid på at skrive frem og tilbage.

Jeg har handlet en enkelt gang med TC og min opfattelse af dem er at de er en seriøs forhanlder.

Til dem som lader sig skræmme væk for at handle hos TC mener jeg at så længe der er tale om så  mig tynde sager, vil mit råd værre, følg din egen fornemmelse på hvordan du bliver betjent i butikken. Få og brug din egen efaring i stedet. Det er meget bedre end at lade sig påvirke af folk der har set sig sure på dem.

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

heha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2009 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Hej Encore.

Jeg henvendte mig med "anbefalet brev", da sagen trak ud.
Det svarede de heller ikke på!

Hele sagen startede ret trægt og med meget lange svartider eller slet ingen svar
fra TC.
TC har ansvar for deres salgsmatriale og garanti. Efter deres behandling af
sagen, mente jeg ikke de ville/kunne leve op til det- Det mente FKN heller ikke
at de gjorde, derfor gik FKN`s afsigelse dem imod. "Hvis man bare ignorerer FKN"
Det gjorde de jo efter eget udsagn fordi de ikke følte at FKN var kompatente i sagen.
Så det er en bevist handling fra TC= Deres måde at føre forretning på, der ikke er tro
over for deres udsagn mhs garantibetingelser og udsagn som:
                                                                                                              HiFimagasin, vinter 2004/2005 fra Tape Connection fremgår af side 2,
                                                                                                                 at der ydes 3 års garanti på hifi og surround.

CITAT.:"Mens de fleste af vores konkurrenter gemmer sig bag den nye lovgivning og nøjes med at give 6 måneders garanti, så tør vi garantere
dig at du får et kvalitetsprodukt med hjem når  du handler hos Tape Connection. Derfor giver vi 3 års garanti på alle hifi- og surround-produkter,
herunder DVD-afspillere og -optagere. Hos os slipper du for diskussioner og paragraf-rytteri - vi reparerer med et smil".

Derfor gik jeg videre, og er kun tilfreds med at få medhold da de hverken fulgte det ene eller det andet.
Og som denne tråd viser har de IKKE skiftet spor og fremviser samme forretnings metoder som FKN
endnu engang underkender.. Dialog med TC- Lige indtil de siger stop!!!
De overtræder jeres rettigheder som forbruger! Og det bliver kaldt "en tynd sag"......................

Mvh
He

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2009 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Hej heha
Ja, det er netop på det område jeg mener TC har begået en fejl. Ved ikke at svare. Som jeg husker det var det noget med
at de simpelthen ikke svarede på FKN's henvendelser, og det holder ikke. Hvis TC mener at nævnets sagkyndige ikke ved
nok om sagerne, må de komme med modargumenter mod dennes vurdering, evt. via en anden sagkyndig som efter TC's
mening ved hvad han taler om.
Mvh

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2009 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Er det ikke kun i TV sagen der ikke været en dialog i gang mellem TC og FKN.

I højtaler sagen har jeg den opfattelse at der har været en dialog mellem dem.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Hej heha
Ja, det er netop på det område jeg mener TC har begået en fejl. Ved ikke at svare. Som jeg husker det var det noget med
at de simpelthen ikke svarede på FKN's henvendelser, og det holder ikke. Hvis TC mener at nævnets sagkyndige ikke ved
nok om sagerne, må de komme med modargumenter mod dennes vurdering, evt. via en anden sagkyndig som efter TC's
mening ved hvad han taler om.
Mvh

De skriver jo "Hos os slipper du for diskussioner", og forholder sig herefter tavse.
TC får ikke andel i min SP-opsparing.

heha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2009 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Hej Encore.

TC forslog at jeg kunne få højttalerne undersøgt. Hos et værksted jeg valgte-
Det sker så gennem FKN hos en uvildig sagkyndig.... Mit valg!
Derefter siger TC at de ikke har haft chanchen til at undersøge højttalerne selv- Og nu bliver der så posted
i deres tråd at de har tilbudt at få sendt højttalerne til vienna gennem deres impotør.
Det tilbud har jeg aldrig modtaget fra TC. Desuden finder jeg i denne sammenhæng hverken Vienna eller
importør uvildig.
Mhs til TC´s mulighed for selv at have set højttalerne, det havde de på intet tidspunkt udvist interesse for- De
gav mig en pris på nye enheder og så var sagen slut fra deres synspunkt- Det var først efter FKN´s uvildige
sagkyndige at de reagere.

mhansen- I sagen med højttalerne svarede de ikke FKN een gang gennem forløbet og de reagerede heller ikke
på afgørelsen. De svarede heller ikke på mails jeg på foranledning af FKN sendte.

Mvh
He

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2009 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

OK Den er taget til efteritning:-)

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

heha skrev:
Hej Encore.

Derefter siger TC at de ikke har haft chanchen til at undersøge højttalerne selv- Og nu bliver der så posted
i deres tråd at de har tilbudt at få sendt højttalerne til vienna gennem deres impotør.
Det tilbud har jeg aldrig modtaget fra TC. Desuden finder jeg i denne sammenhæng hverken Vienna eller
importør uvildig.
Mhs til TC´s mulighed for selv at have set højttalerne, det havde de på intet tidspunkt udvist interesse for- De
gav mig en pris på nye enheder og så var sagen slut fra deres synspunkt- Det var først efter FKN´s uvildige

Mvh
He

Ja ok, det er ikke så godt. Hvis jeg skal finde en forklaring på hvorfor TC ikke har tilbudt at tage dem ind og kigge på dem,
så skyldes det måske at de har fundet sagen så åbenlys at de ikke føler det er værd at bruge tid på. Og det vil jeg nok give
dem ret i. Jeg deler - sagt i al fredsommelighed - mening med de mange andre her på forum der mener at højttalerne er
blevet mishandlet, uanset hvad TC måtte have skrevet i en annonce. Men det ændrer ikke ved at de skal svare på FKN's
henvendelser, og når de ikke gør det, så taber de.
Mvh

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
heha skrev:
Hej Encore.

importør uvildig.

Mvh
He

Ja ok, det er ikke så godt. Hvis jeg skal finde en forklaring på hvorfor TC ikke har tilbudt at tage dem ind og kigge på dem,
så skyldes det måske at de har fundet sagen så åbenlys at de ikke føler det er værd at bruge tid på. Og det vil jeg nok give
dem ret i. Jeg deler - sagt i al fredsommelighed - mening med de mange andre her på forum der mener at højttalerne er
blevet mishandlet, uanset hvad TC måtte have skrevet i en annonce. Men det ændrer ikke ved at de skal svare på FKN's
henvendelser, og når de ikke gør det, så taber de.
Mvh

En forretning, der ikke synes at deres kunder er "værd at bruge tid på", er så en forretning jeg ikke vil bruge tid på at handle i.

heha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Hej Encore.

Jeg spillede på de højttalere uden at musikken/forstærkeren
klippede- Så jeg stod uforstående overfor defekten- Da sagen
så gik videre og at jeg ifølge en sagkyndig ikke havde behandlet
højttalerne forkert, dvs brændt svingspolerne af så beviser det
min udlægning af at jeg spillede forsvarligt.
At mellemtonerne så er defekte- Litze tråden mellem svingspolen/
chassiet er fysisk revet over/ af loddepunktet. Spolerne målte fint
og var ikke misfarvede/ boblede i lakken.
Så der er jo undtagelser for det åbenlyse! Derfor følte jeg det også
at det kun var rigtigt at gå videre.

Mvh
He

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2009 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

heha skrev:
Hej Encore.

At mellemtonerne så er defekte- Litze tråden mellem svingspolen/
chassiet er fysisk revet over/ af loddepunktet.

Mvh
He

OK. Hvordan vurderede den sagkyndige så at dette var sket?

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes