Forfatter |
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt info fra Skat:
Ved indførsel af varer af ringe værdi skal der dog ikke betales told, moms og eventuel punktafgift. Du skal således kun betale told, hvis hele forsendelsens værdi overstiger 22 EURO (ca. 165 kr.). Du skal betale moms og punktafgift, hvis forsendelsens værdi overstiger 80 kr. Fritagelsen gælder ikke for spiritus, vin, øl, parfume og toiletvand samt tobaksvarer, dvs. cigaretter, cigarer, cerutter, cigarillos og røgtobak.
(kilde: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=300092&vId=201486).
Der er åbenbart to beløb man skal være opmærksom på.
1. Grænsen for betaling af told er kr. 165,- incl. fragt.
2. Grænsen for betaling af moms og punktafgift er kr. 80,- incl. fragt.
Jeg har læst andre steder på nettet, at når folk ringer ind til Skat får de forskellige svar, afhængig af hvem de taler med. Skat's medarbejdere har åbenbart ikke styr på reglerne. __________________ Mvh Flemming
|
Til top |
|
|
Ougaard Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 32
|
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er tilsyneladende uklarhed om, hvornår der skal betales told, mens det må være sikkert at grænsen for moms er 80 kr. - uanset hvordan værdien så skal beregnes.
Jeg vil ikke hævde at have fundet det endegyldige svar (over 1.150 kr.). Men ovenståede link (over 165 kr.) angiver at gælde for perioden 13. september 2007 til den 29. april 2008, mens de 1.150 kr. er angivet som gældende fra 28. november 2008.
Her skal det vel blot konstateres, at man ved køb fra CD WOW - og sikkert en del andre steder - skal være opmærksom på, at der ved køb over visse grænser ifaldes moms og eventuelt told - og altså et gebyr til PostDanmark.
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
Der er åbenbart to beløb man skal være opmærksom på.
1. Grænsen for betaling af told er kr. 165,- incl. fragt.
2. Grænsen for betaling af moms og punktafgift er kr. 80,- incl. fragt.
Jeg har læst andre steder på nettet, at når folk ringer ind til Skat får de forskellige svar, afhængig af hvem de taler med. Skat's medarbejdere har åbenbart ikke styr på reglerne. |
|
|
Jeg har skrevet til både EU-oplysningen og Post Danmark desangående, og man er nødt til at læse mellem linierne Se eventuelt http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=69713&K W=Wymax&PN=0&TPN=1 hvor jeg har lagt nogle af de svar jeg har fået og konklusioner jeg har lavet på grundlag af disse svar.
Men du er inde på det rigtige, dog er toldgrænsen i dag 1.150 kr. Desværre skal der stadig betales moms af værdi over 80 kr., hvilket ikke ville gøre noget, men for at behandle dette tager posten sig betalt med de 155 kr., hvilket fordyrer en CD eller DVD/Blu-Ray væsentligt. Det er forbrugerens ansvar at vide hvor der sendes fra, men man kan ikke på forhånd sørge for fortoldningen, så ryger din vare over 80 kr. i fælden bliver det dyrt.
|
Til top |
|
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ougaard skrev:
Der er tilsyneladende uklarhed om, hvornår der skal betales told, mens det må være sikkert at grænsen for moms er 80 kr. - uanset hvordan værdien så skal beregnes.
Jeg vil ikke hævde at have fundet det endegyldige svar (over 1.150 kr.). Men ovenståede link (over 165 kr.) angiver at gælde for perioden 13. september 2007 til den 29. april 2008, mens de 1.150 kr. er angivet som gældende fra 28. november 2008.
Her skal det vel blot konstateres, at man ved køb fra CD WOW - og sikkert en del andre steder - skal være opmærksom på, at der ved køb over visse grænser ifaldes moms og eventuelt told - og altså et gebyr til PostDanmark.
|
|
|
Beklager, jeg fik ikke set det var en gammel vejledning. __________________ Mvh Flemming
|
Til top |
|
|
René Bo Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 213
|
Sendt: 24 Januar 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu aldrig haft de problemmer....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
René Bo Nielsen skrev:
Jeg har nu aldrig haft de problemmer.... |
|
|
Det sker heldigvis sjældent at nogen ryger i den "fælde", men det er også først opstået efter CD-WOW i stor stil benytter ikke-EU lande som afsendelsesland, så risikoen er der. Jeg har heller ikke oplevet det, men det er nok fordi jeg helt er holdt op med at handle med CD-WOW fordi jeg er bange for at ryge i 
|
Til top |
|
|
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun gode erfaringer med CD WOW. Mon ikke bare det er en fejl der bliver løst med det samme, hvis du gør dig ulejligheden at tage kontakt til dem?
__________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Predator skrev:
Jeg har kun gode erfaringer med CD WOW. Mon ikke bare det er en fejl der bliver løst med det samme, hvis du gør dig ulejligheden at tage kontakt til dem? 
|
|
|
Øh, hvilken fejl tænker du på ? At de sender fra et ikke EU-land ?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Predator skrev:
Jeg har kun gode erfaringer med CD WOW. Mon ikke bare det er en fejl der bliver løst med det samme, hvis du gør dig ulejligheden at tage kontakt til dem?  |
|
|
Jeg har såmænd haft skrevet til dem, men fik blot en tilbagemelding om at det var et problem de holdt øje med - men at jeg jo altid kan få en gift voucher på fortoldningsbeløbet. Min fortolkning af det svar er at de er totalt rygende ligeglade med det.
|
Til top |
|
|
Ougaard Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 32
|
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er min "oplevelse", Predator refererer til, så vil jeg henvise til, hvad jeg allerede har skrevet om CD WOW's svar på min henvendelse. Her gives svaret i citat:
"Thanks for your e-mail and sorry for the inconvenience caused to you.
Please note that any customs or taxes charged is completely beyond our control. However, if you can collect the items and pay the relevant duty, we will, as a goodwill gesture we will reimburse the fee in the form of an e-voucher, once you have sent us proof of the charges and the Order Number.
Apologies once again for any inconvenience caused as it certainly isn't our intention and thank you for your patience and understanding."
Som Stanley skriver, så sender CD WOW fra et tredjeland. Det er ikke en fejl - det er deres helt legitime business case.
Men så skal der - afhængigt af købets størrelse - betales moms, told og/eller afgift til PostDanmark. (Det er alene et spørgsmål om, hvorvidt man bliver "taget" i tolden.) Det har ikke noget med CD WOW at gøre; det er ikke en fejl fra deres side, de kan ikke forhindre det, og de anfører følgelig, at det er uden for deres kontrol.
Uanset hvad man må synes om CD WOW, og om man har oplevet dette problem, så er det en konsekvens af CD WOW's business case. De vælger tilsyneladende at kompensere gennem vouchers, som jeg personligt vil anbefale, at man bruger til at købe produkter til under 80 kr.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ougaard skrev:
Som Stanley skriver, så sender CD WOW fra et tredjeland. Det er ikke en fejl - det er deres helt legitime business case.
Men så skal der - afhængigt af købets størrelse - betales moms, told og/eller afgift til PostDanmark. (Det er alene et spørgsmål om, hvorvidt man bliver "taget" i tolden.) Det har ikke noget med CD WOW at gøre; det er ikke en fejl fra deres side, de kan ikke forhindre det, og de anfører følgelig, at det er uden for deres kontrol. |
|
|
Det er naturligvis helt op til CD-WOW at bestemme hvorfra de vil afsende deres varer. Problemet er bare at en del af os har igennem nogle år været vant til at CD-WOW sendte deres varer igennem f.eks. Sverige netop for at vi danske kunder ikke skulle få problemer, og den procedure har de nu skiftet uden at gøre os bekendt med det.
På deres hjemmeside står der vist heller ikke noget herom - det er noget de fleste andre online stores faktisk gør opmærksomme på, om de sender fra Jersey e.l. Er de beliggende på Jersey giver det sig selv, men er de beliggende på England mainland bør de gøre opmærksom på det, for så forventer kunden at varen sendes fra England, med mindre andet oplyses.
|
Til top |
|
|
snegom07 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vil jeg mene at det er din egen skyld, da du der kan betale med girokort, som følger med pakken, som du får udleveret før indbetaling
|
Til top |
|
|
kennlh Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 988
|
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
Brug CDON, der kan du handle pr. efterkrav, så løber man ikke ind i det problem. |
|
|
Man kan ikke sende pr efterkrav med post danmark mere...
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennlh skrev:
flpdk skrev:
Brug CDON, der kan du handle pr. efterkrav, så løber man ikke ind i det problem. |
|
|
Man kan ikke sende pr efterkrav med post danmark mere...  |
|
|
Virksomheder kan godt, men private kan ikke.  Virksomheder kan altså sende pr. efterkrav til både private og andre virksomheder. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Virksomheder kan godt, men private kan ikke.  Virksomheder kan altså sende pr. efterkrav til både private og andre virksomheder. |
|
|
Små virksomheder kan ikke... Hvis Post Danmark ikke "gider" at lave en erhvervsaftale med dig, kan du ikke sende pr. efterkrav. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Spencer skrev:
Virksomheder kan godt, men private kan ikke.  Virksomheder kan altså sende pr. efterkrav til både private og andre virksomheder. |
|
|
Små virksomheder kan ikke... Hvis Post Danmark ikke "gider" at lave en erhvervsaftale med dig, kan du ikke sende pr. efterkrav.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Er det hvis du ikke vil fylde et postbur om dagen? Hvor stor skal du være, før de vil have dig som kunde? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
mcs_5 skrev:
Spencer skrev:
|
|
Små virksomheder kan ikke... Hvis Post Danmark ikke "gider" at lave en erhvervsaftale med dig, kan du ikke sende pr. efterkrav.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Hvor stor skal du være, før de vil have dig som kunde?
|
|
|
min. 125kg __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
guffi Udelukket fra forum

Brokkehoved KSB
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være, ham som sender pakkerne afsted, har handlet hos Vassagohifi på et tidspunkt he he
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
snegom07 skrev:
Så vil jeg mene at det er din egen skyld, da du der kan betale med girokort, som følger med pakken, som du får udleveret før indbetaling
|
|
|
Du kan mene hvad du vil, men det ved du ikke noget om.
Men det er der cder de har sendt som var de forkerte og nogle af dem ville de have penge for to gange.
|
Til top |
|
|