Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 13:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: CD WOW = Svindel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 26 December 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

James Rabundus skrev:
floe skrev:
P Sikjær skrev:

Et sted som jeg syntes er godt at handle er hos www.cdskiven.dk

Der har jeg handlet i omkring 2 år nu, køber stort set alle cd plader hos dem. Jeg har endnu ikke oplevet problemer. Hvis der er noget der går i restordre, sender de det som de kan leverer med det samme og trækker først penge på min konto når de sidste varer bliver leveret det er efter min mening 112% god service.

Yderligere sender de en mail samme dag de afsender så ved jeg det er i postkassen dagen efter.

Med de priser er det da også let at yde fornuftig service

Hvis der findes andre steder som er billigere, så lad mig det endelig vide. Hvad der er sparet er tjent til nyt anlæg

Hej & go jul

Ja det ser ud til at være et dyrt sted at handle, prøv istedet et par af dem her

http://www.sneglen.dk/

http://www.stereostudio.dk/

http://www.tpmusik.dk/

http://www.rillen.dk/

http://www.imusic.dk/?gclid=CMXk0o39jpACFQNjMAodJRu5lQ

http://www.gufmusik.dk/

http://www.bangcd.com/index.aspx

og her hvis du kommer til sverige, da de ikke sender til deres ædle broderfolk !!!

http://www.ginza.se/index.aspx

og så lige et special wonder, hvis du er til Porcupine Tree og des lige

http://www.porcupinetree.com/

Med go (bagh) jul til jer alle

Hej JAmes

Tak skal du have for linkene, så er der lidt at se på i de mørke timer.

Godt nytår.

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 26 December 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Man kan stadig få pr. efterkrav,  der er sket det at før når jeg feks. bestilte vare ved et computerfirma på efterkrav,  så kommer pakkerne som sædvanlig dagen efter,  men så skal du vente en dag mere før post DK får lettet Rø... og får sendt dig den seddel der gør at du kan hente/indløse din pakke.

Så bestiller man pr. efterkrav kan man bare ikke få den leveret ved døren mere,  og skal desvære vente en dag ekstra for at kunne få pakken udleveret selvom den ligger på posthuset.

Det er simpelthen blevet totalt elendigt efter det system de har nu, højere priser og dårligere service.

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 December 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Poul-erik skrev:
Så bestiller man pr. efterkrav kan man bare ikke få den leveret ved døren mere,  og skal desvære vente en dag ekstra for at kunne få pakken udleveret selvom den ligger på posthuset.

Jeg går bare ned på posthuset og spørger efter pakken - uden seddel. Det virker fint i min del af landet

Det er kun ca. hver anden gang sedlen overhovedet dukker op...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 Januar 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Nogen som har handlet hos CD-Wow for nylig?

Ougaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har adskillige gange og for ganske nylig handlet hos CD WOW, og jeg har aldrig oplevet problemer af den ovennævnte karakter - eller af den nedennævnte forøvrigt.

Men sidste gang - her i 2009 - blev én af de bestilte CD'er "taget i tolden". Det betød, at en CD til 119 kr. blev 184 kr. dyrere (29 kr. i moms og 155(!) kr. i gebyr til PostDanmark). Problemstillingen er faktisk også omtalt i en tidligere tråd på dette forum.

Som jeg læser CD WOWs hjemmeside, burde det ikke ske, at man bliver opkrævet yderligere betaling ved levering. Ved henvendelse har CD WOW imidlertid henvist til, at skatter mv. ligger uden for deres kontrol, hvilket vel med nogen ret kan hævdes. Det skal understreges, at CD WOW som en "goodwill gesture" har tilbudt mig en e-voucher på beløbet som kompensation. 

Sagen er, som jeg forstår det, at CD WOW (ofte?) sender fra Hong Kong, altså et tredjeland. Dette betyder, at der skal (eller - om man vil - risikeres at skulle) betales moms, hvis varen har kostet mere end 80 kr. (Ved køb over 1.150 kr. skal endvidere betales told.) Se http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1790220&vId=202222& i=1#i1790220. Hvis der skal betales moms og/eller told, tager PostDanmark så gebyret på 155 kr. Alt dette kan også læses på PostDanmarks hjemmeside. Men jeg var altså ikke klar over det.

Det bemærkes, at CD WOW vist altid sender bestilte varer enkeltvis, hvilket sikkert kan være fint af hensyn til moms og told, men noget skidt med gebyret.

Uanset at priserne på alle produkter på CD WOWs "danske" hjemmeside med en pris over 80 kr. kan betragtes som vildledende, er dette ikke ment som en påstand om, at CD WOW er svindel eller lignende. Den vurdering ønsker jeg ikke at lave.

Men man bør som køber være opmærksom på, at der ved køb foreligger en risiko for en væsentlig fordyrelse, hvis den bestilte vare har en pris på over 80 kr., og dette bør indgå i overvejelserne forud for en bestilling hos CD WOW. Der er mildt sagt ikke megen konkurrencedygtighed over de priser som herefter opstår, hvis man er så uheldig at "blive taget".   

Til top Vis Ougaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ougaard

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Ougaard skrev:
Jeg har adskillige gange og for ganske nylig handlet hos CD WOW, og jeg har aldrig oplevet problemer af den ovennævnte karakter - eller af den nedennævnte forøvrigt.

Men sidste gang - her i 2009 - blev én af de bestilte CD'er "taget i tolden". Det betød, at en CD til 119 kr. blev 184 kr. dyrere (29 kr. i moms og 155(!) kr. i gebyr til PostDanmark). Problemstillingen er faktisk også omtalt i en tidligere tråd på dette forum.

Som jeg læser CD WOWs hjemmeside, burde det ikke ske, at man bliver opkrævet yderligere betaling ved levering. Ved henvendelse har CD WOW imidlertid henvist til, at skatter mv. ligger uden for deres kontrol, hvilket vel med nogen ret kan hævdes. Det skal understreges, at CD WOW som en "goodwill gesture" har tilbudt mig en e-voucher på beløbet som kompensation. 

Sagen er, som jeg forstår det, at CD WOW (ofte?) sender fra Hong Kong, altså et tredjeland. Dette betyder, at der skal (eller - om man vil - risikeres at skulle) betales moms, hvis varen har kostet mere end 80 kr. (Ved køb over 1.150 kr. skal endvidere betales told.) Se http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1790220&vId=202222& i=1#i1790220. Hvis der skal betales moms og/eller told, tager PostDanmark så gebyret på 155 kr. Alt dette kan også læses på PostDanmarks hjemmeside. Men jeg var altså ikke klar over det.

Det bemærkes, at CD WOW vist altid sender bestilte varer enkeltvis, hvilket sikkert kan være fint af hensyn til moms og told, men noget skidt med gebyret.

Uanset at priserne på alle produkter på CD WOWs "danske" hjemmeside med en pris over 80 kr. kan betragtes som vildledende, er dette ikke ment som en påstand om, at CD WOW er svindel eller lignende. Den vurdering ønsker jeg ikke at lave.

Men man bør som køber være opmærksom på, at der ved køb foreligger en risiko for en væsentlig fordyrelse, hvis den bestilte vare har en pris på over 80 kr., og dette bør indgå i overvejelserne forud for en bestilling hos CD WOW. Der er mildt sagt ikke megen konkurrencedygtighed over de priser som herefter opstår, hvis man er så uheldig at "blive taget".

Fin beskrivelse der beskriver forholdene!

Her er lidt mere "baggrundsstof" der viser at problemet tilsyneladende er blevet større, når nu det pludselig er en nyhed  http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/01/07/060258.htm

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Ougaard skrev:

Men der er jo netop tale om uetisk salgsmetode (eller svindel om man vil), da der på intet tidspunkt på hjemmesiden står, at varerne sendes fra (bl.a.) Hong Kong. Det er noget svineri.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Ougaard skrev:

Men der er jo netop tale om uetisk salgsmetode (eller svindel om man vil), da der på intet tidspunkt på hjemmesiden står, at varerne sendes fra (bl.a.) Hong Kong. Det er noget svineri.

Svineri ja, men svindel er det jo nok ikke.

Jeg har bemærket mig at andre firmaer der er lidt vægelsindede med hensyn til afsendelsesland som regel nævner det, mens jeg har indtryk af at CD-WOW generelt er pænt ligeglade med at vi danskere har et problem - de mener at de har løst problemet ved at udstede vouchers, hvilket i værste fald bare er skruen uden ende.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Husk lige at de 80 kr. er inklusiv fragt!!!!! Det har jeg måtte lære på den hårde måde. Blev stævnet for ikke at betale, men vandt delvist sagen da DHL havde lavet en fejl. Puhaaa....

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

HCC
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Lydcentrum

Bruger siden: 25 November 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

CD WOW er skodDead. Fik ikke en skive efter 3 måneder engang... og pengene var svære at få igen, men det lykkedesAngry
Til top Vis HCC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HCC

Aschwarz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har handlet hos CD WOW i et par år nu, og jeg har ikke oplevet de problemer der omtales.

Sidst bestilte jeg AC/DC og Narnia starten af December, AC/DC kom efter ca. 1 uge men Narnia

der skulle have været en julgave kom desværre lige efter jul.

Men jeg er ellers godt tilfreds, til de priser er der ingen undskyldning for at "brænde selv."

Til top Vis Aschwarz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aschwarz

Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
Husk lige at de 80 kr. er inklusiv fragt!!!!! 

De 80 kr. er ikke inkl. porto! Det er alene varens værdi, der afgør, om de 80 kr. er overskredet eller ikke.

Men hvis beløbet så er over grænsen, så skal man også betale moms af portoprisen...

Aschwarz skrev:
Men jeg er ellers godt tilfreds, til de priser er der ingen undskyldning for at "brænde selv."

Det er der faktisk ingen undskyldninger for overhovedet...

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Yoda skrev:

Der mangler ligesom også noget, når man ikke har det originale cover.

snegom07
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:

Yoda skrev:

Ja, og hvis man bliver ved med at kopiere, vil jeg godt se hvad det ender med, jeg tror ikke, at der kommer ret mange udgivelser 

Ouch OuchOuchOuchOuchOuchOuchOuchOuchOuchOuch

Til top Vis snegom07's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snegom07

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

snegom07 skrev:
flpdk skrev:

Yoda skrev:

Ja, og hvis man bliver ved med at kopiere, vil jeg godt se hvad det ender med, jeg tror ikke, at der kommer ret mange udgivelser 

Man kan også bare begynde udelukkende at udsende nyt musik på vinyl, så tror jeg al den pirat-kopiering faldt til et meget lavt niveau med det samme.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:
snegom07 skrev:
flpdk skrev:

Yoda skrev:

Man kan også bare begynde udelukkende at udsende nyt musik på vinyl, så tror jeg al den pirat-kopiering faldt til et meget lavt niveau med det samme.

Og man kunne ydermere forsyne alle nye pladespillere med en 30 cifres aktiveringskode, bestående af både tal og bogstaver (denne ide er inspireret af Micro$oft).

EDIT: Jeg sidder iøvrigt og lytter på MiniDisc lige nu.
Min transportable afspiller har anslået batteridrift til 53 timer i træk.

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Yoda skrev:
AkilleuZ skrev:

De 80 kr. er ikke inkl. porto! Det er alene varens værdi, der afgør, om de 80 kr. er overskredet eller ikke.

Men hvis beløbet så er over grænsen, så skal man også betale moms af portoprisen...

Aschwarz skrev:

Ikke det jeg har erfaret... Told og skat. siger også selv at de 80 kr. er inklusiv fragt!!! Prøv at gi dem et ring i morgen

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har også handlet med CD-Wow i et par år nu. Altid uden problemer. Lev. kan måske NOGEN gange være lidt lang. Men til de priser kan man altså ikke forlange alt.

Dog CD-Wow har været igennem en sværd tid. Og for at overleve har de vel så flyttet distributionen.

Det skal dog siges, at efter debatten med moms og told kom frem, har jeg kun købt cd'er til under 80 kr. Bare for at være sikker. Problemet er dog, hvis man får en bonus på 10 kr. Og man køber en cd til 89 (altså 79 med bonus) så står der 89 kr værdi uden på pakken. (I hvert fald de 2 gange sidst jeg har gjort det.) Men jeg har fået dem uden moms. DOg var det et stempel på den ene kuvert fra Skat. med "frigivet"

Jeg synes også deres udvalg er blevet lidt tyndt.

Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
Yoda skrev:
AkilleuZ skrev:

Ikke det jeg har erfaret... Told og skat. siger også selv at de 80 kr. er inklusiv fragt!!!

Det tror jeg ikke på. De 80 kr. har altid været ex. porto, da det er varens værdi, der afgør prisgrænsen. Det er i øvrigt også opfattelsen på Dansk Hjemmebioforum (www.dahf.dk). Jeg har kun en enkelt gang hørt om en person, der er blevet bon'et for en forsendelse, der lå under 80 kr. ex. porto, og da indrømmede PostDK, at det var en fejl. Jeg kan dog lige nu ikke finde tråden på dahf.dk.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Yoda skrev:
AkilleuZ skrev:
Yoda skrev:
AkilleuZ skrev:

Ikke det jeg har erfaret... Told og skat. siger også selv at de 80 kr. er inklusiv fragt!!!

Det tror jeg ikke på. De 80 kr. har altid været ex. porto, da det er varens værdi, der afgør prisgrænsen. Det er i øvrigt også opfattelsen på Dansk Hjemmebioforum (www.dahf.dk). Jeg har kun en enkelt gang hørt om en person, der er blevet bon'et for en forsendelse, der lå under 80 kr. ex. porto, og da indrømmede PostDK, at det var en fejl. Jeg kan dog lige nu ikke finde tråden på dahf.dk.

Skat's regler på områder, og dertil skal gebyret fra Post Danmark tillægges.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes