Forfatter |
|
P Sikjær Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 26 December 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej JAmes
Tak skal du have for linkene, så er der lidt at se på i de mørke timer.
Godt nytår. __________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
Sendt: 26 December 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan stadig få pr. efterkrav, der er sket det at før når jeg feks. bestilte vare ved et computerfirma på efterkrav, så kommer pakkerne som sædvanlig dagen efter, men så skal du vente en dag mere før post DK får lettet Rø... og får sendt dig den seddel der gør at du kan hente/indløse din pakke.
Så bestiller man pr. efterkrav kan man bare ikke få den leveret ved døren mere, og skal desvære vente en dag ekstra for at kunne få pakken udleveret selvom den ligger på posthuset.
Det er simpelthen blevet totalt elendigt efter det system de har nu, højere priser og dårligere service.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 26 December 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-erik skrev:
Så bestiller man pr. efterkrav kan man bare ikke få den leveret ved døren mere, og skal desvære vente en dag ekstra for at kunne få pakken udleveret selvom den ligger på posthuset. |
|
|
Jeg går bare ned på posthuset og spørger efter pakken - uden seddel. Det virker fint i min del af landet  Det er kun ca. hver anden gang sedlen overhovedet dukker op... Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 13 Januar 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen som har handlet hos CD-Wow for nylig?
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
Til top |
|
|
Ougaard Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 32
|
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har adskillige gange og for ganske nylig handlet hos CD WOW, og jeg har aldrig oplevet problemer af den ovennævnte karakter - eller af den nedennævnte forøvrigt.
Men sidste gang - her i 2009 - blev én af de bestilte CD'er "taget i tolden". Det betød, at en CD til 119 kr. blev 184 kr. dyrere (29 kr. i moms og 155(!) kr. i gebyr til PostDanmark). Problemstillingen er faktisk også omtalt i en tidligere tråd på dette forum.
Som jeg læser CD WOWs hjemmeside, burde det ikke ske, at man bliver opkrævet yderligere betaling ved levering. Ved henvendelse har CD WOW imidlertid henvist til, at skatter mv. ligger uden for deres kontrol, hvilket vel med nogen ret kan hævdes. Det skal understreges, at CD WOW som en "goodwill gesture" har tilbudt mig en e-voucher på beløbet som kompensation.
Sagen er, som jeg forstår det, at CD WOW (ofte?) sender fra Hong Kong, altså et tredjeland. Dette betyder, at der skal (eller - om man vil - risikeres at skulle) betales moms, hvis varen har kostet mere end 80 kr. (Ved køb over 1.150 kr. skal endvidere betales told.) Se http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1790220&vId=202222& i=1#i1790220. Hvis der skal betales moms og/eller told, tager PostDanmark så gebyret på 155 kr. Alt dette kan også læses på PostDanmarks hjemmeside. Men jeg var altså ikke klar over det.
Det bemærkes, at CD WOW vist altid sender bestilte varer enkeltvis, hvilket sikkert kan være fint af hensyn til moms og told, men noget skidt med gebyret.
Uanset at priserne på alle produkter på CD WOWs "danske" hjemmeside med en pris over 80 kr. kan betragtes som vildledende, er dette ikke ment som en påstand om, at CD WOW er svindel eller lignende. Den vurdering ønsker jeg ikke at lave.
Men man bør som køber være opmærksom på, at der ved køb foreligger en risiko for en væsentlig fordyrelse, hvis den bestilte vare har en pris på over 80 kr., og dette bør indgå i overvejelserne forud for en bestilling hos CD WOW. Der er mildt sagt ikke megen konkurrencedygtighed over de priser som herefter opstår, hvis man er så uheldig at "blive taget".
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ougaard skrev:
Jeg har adskillige gange og for ganske nylig handlet hos CD WOW, og jeg har aldrig oplevet problemer af den ovennævnte karakter - eller af den nedennævnte forøvrigt.
Men sidste gang - her i 2009 - blev én af de bestilte CD'er "taget i tolden". Det betød, at en CD til 119 kr. blev 184 kr. dyrere (29 kr. i moms og 155(!) kr. i gebyr til PostDanmark). Problemstillingen er faktisk også omtalt i en tidligere tråd på dette forum.
Som jeg læser CD WOWs hjemmeside, burde det ikke ske, at man bliver opkrævet yderligere betaling ved levering. Ved henvendelse har CD WOW imidlertid henvist til, at skatter mv. ligger uden for deres kontrol, hvilket vel med nogen ret kan hævdes. Det skal understreges, at CD WOW som en "goodwill gesture" har tilbudt mig en e-voucher på beløbet som kompensation.
Sagen er, som jeg forstår det, at CD WOW (ofte?) sender fra Hong Kong, altså et tredjeland. Dette betyder, at der skal (eller - om man vil - risikeres at skulle) betales moms, hvis varen har kostet mere end 80 kr. (Ved køb over 1.150 kr. skal endvidere betales told.) Se http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1790220&vId=202222& i=1#i1790220. Hvis der skal betales moms og/eller told, tager PostDanmark så gebyret på 155 kr. Alt dette kan også læses på PostDanmarks hjemmeside. Men jeg var altså ikke klar over det.
Det bemærkes, at CD WOW vist altid sender bestilte varer enkeltvis, hvilket sikkert kan være fint af hensyn til moms og told, men noget skidt med gebyret.
Uanset at priserne på alle produkter på CD WOWs "danske" hjemmeside med en pris over 80 kr. kan betragtes som vildledende, er dette ikke ment som en påstand om, at CD WOW er svindel eller lignende. Den vurdering ønsker jeg ikke at lave.
Men man bør som køber være opmærksom på, at der ved køb foreligger en risiko for en væsentlig fordyrelse, hvis den bestilte vare har en pris på over 80 kr., og dette bør indgå i overvejelserne forud for en bestilling hos CD WOW. Der er mildt sagt ikke megen konkurrencedygtighed over de priser som herefter opstår, hvis man er så uheldig at "blive taget". |
|
|
Fin beskrivelse der beskriver forholdene!
Her er lidt mere "baggrundsstof" der viser at problemet tilsyneladende er blevet større, når nu det pludselig er en nyhed http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/01/07/060258.htm
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ougaard skrev:
Men man bør som køber være opmærksom på, at der ved køb foreligger en risiko for en væsentlig fordyrelse, hvis den bestilte vare har en pris på over 80 kr., og dette bør indgå i overvejelserne forud for en bestilling hos CD WOW. Der er mildt sagt ikke megen konkurrencedygtighed over de priser som herefter opstår, hvis man er så uheldig at "blive taget". |
|
|
Men der er jo netop tale om uetisk salgsmetode (eller svindel om man vil), da der på intet tidspunkt på hjemmesiden står, at varerne sendes fra (bl.a.) Hong Kong. Det er noget svineri. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Ougaard skrev:
Uanset at priserne på alle produkter på CD WOWs "danske" hjemmeside med en pris over 80 kr. kan betragtes som vildledende, er dette ikke ment som en påstand om, at CD WOW er svindel eller lignende. Den vurdering ønsker jeg ikke at lave. |
|
|
Men der er jo netop tale om uetisk salgsmetode (eller svindel om man vil), da der på intet tidspunkt på hjemmesiden står, at varerne sendes fra (bl.a.) Hong Kong. Det er noget svineri.
|
|
|
Svineri ja, men svindel er det jo nok ikke.
Jeg har bemærket mig at andre firmaer der er lidt vægelsindede med hensyn til afsendelsesland som regel nævner det, mens jeg har indtryk af at CD-WOW generelt er pænt ligeglade med at vi danskere har et problem - de mener at de har løst problemet ved at udstede vouchers, hvilket i værste fald bare er skruen uden ende.
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk lige at de 80 kr. er inklusiv fragt!!!!! Det har jeg måtte lære på den hårde måde. Blev stævnet for ikke at betale, men vandt delvist sagen da DHL havde lavet en fejl. Puhaaa....
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
HCC Udelukket fra forum

Tidl. Lydcentrum
Bruger siden: 25 November 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
CD WOW er skod  . Fik ikke en skive efter 3 måneder engang... og pengene var svære at få igen, men det lykkedes
|
Til top |
|
|
Aschwarz Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 107
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har handlet hos CD WOW i et par år nu, og jeg har ikke oplevet de problemer der omtales.
Sidst bestilte jeg AC/DC og Narnia starten af December, AC/DC kom efter ca. 1 uge men Narnia
der skulle have været en julgave kom desværre lige efter jul.
Men jeg er ellers godt tilfreds, til de priser er der ingen undskyldning for at "brænde selv."
|
Til top |
|
|
Yoda Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 285
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Husk lige at de 80 kr. er inklusiv fragt!!!!!
|
|
|
De 80 kr. er ikke inkl. porto! Det er alene varens værdi, der afgør, om de 80 kr. er overskredet eller ikke. Men hvis beløbet så er over grænsen, så skal man også betale moms af portoprisen...
Aschwarz skrev:
Men jeg er ellers godt tilfreds, til de priser er der ingen undskyldning for at "brænde selv." |
|
|
Det er der faktisk ingen undskyldninger for overhovedet... __________________ Min DVD/HD-samling
|
Til top |
|
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoda skrev:
Det er der faktisk ingen undskyldninger for overhovedet...
|
|
|
Der mangler ligesom også noget, når man ikke har det originale cover. __________________ Mvh Flemming
|
Til top |
|
|
snegom07 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan også bare begynde udelukkende at udsende nyt musik på vinyl, så tror jeg al den pirat-kopiering faldt til et meget lavt niveau med det samme. __________________ Mvh Flemming
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
Man kan også bare begynde udelukkende at udsende nyt musik på vinyl, så tror jeg al den pirat-kopiering faldt til et meget lavt niveau med det samme. |
|
|
Og man kunne ydermere forsyne alle nye pladespillere med en 30 cifres aktiveringskode, bestående af både tal og bogstaver (denne ide er inspireret af Micro$oft). EDIT: Jeg sidder iøvrigt og lytter på MiniDisc lige nu. Min transportable afspiller har anslået batteridrift til 53 timer i træk.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoda skrev:
AkilleuZ skrev:
|
|
|
De 80 kr. er ikke inkl. porto! Det er alene varens værdi, der afgør, om de 80 kr. er overskredet eller ikke.
Men hvis beløbet så er over grænsen, så skal man også betale moms af portoprisen... 
Aschwarz skrev:
Men jeg er ellers godt tilfreds, til de priser er der ingen undskyldning for at "brænde selv." |
|
|
Det er der faktisk ingen undskyldninger for overhovedet...
|
|
|
Ikke det jeg har erfaret... Told og skat. siger også selv at de 80 kr. er inklusiv fragt!!! Prøv at gi dem et ring i morgen  __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også handlet med CD-Wow i et par år nu. Altid uden problemer. Lev. kan måske NOGEN gange være lidt lang. Men til de priser kan man altså ikke forlange alt.
Dog CD-Wow har været igennem en sværd tid. Og for at overleve har de vel så flyttet distributionen.
Det skal dog siges, at efter debatten med moms og told kom frem, har jeg kun købt cd'er til under 80 kr. Bare for at være sikker. Problemet er dog, hvis man får en bonus på 10 kr. Og man køber en cd til 89 (altså 79 med bonus) så står der 89 kr værdi uden på pakken. (I hvert fald de 2 gange sidst jeg har gjort det.) Men jeg har fået dem uden moms. DOg var det et stempel på den ene kuvert fra Skat. med "frigivet"
Jeg synes også deres udvalg er blevet lidt tyndt.
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
Til top |
|
|
Yoda Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 285
|
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Yoda skrev:
AkilleuZ skrev:
|
|
|
De 80 kr. er ikke inkl. porto! Det er alene varens værdi, der afgør, om de 80 kr. er overskredet eller ikke. Men hvis beløbet så er over grænsen, så skal man også betale moms af portoprisen... 
|
|
|
Ikke det jeg har erfaret... Told og skat. siger også selv at de 80 kr. er inklusiv fragt!!!
|
|
|
Det tror jeg ikke på. De 80 kr. har altid været ex. porto, da det er varens værdi, der afgør prisgrænsen. Det er i øvrigt også opfattelsen på Dansk Hjemmebioforum (www.dahf.dk). Jeg har kun en enkelt gang hørt om en person, der er blevet bon'et for en forsendelse, der lå under 80 kr. ex. porto, og da indrømmede PostDK, at det var en fejl. Jeg kan dog lige nu ikke finde tråden på dahf.dk. __________________ Min DVD/HD-samling
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoda skrev:
AkilleuZ skrev:
Yoda skrev:
AkilleuZ skrev:
Husk lige at de 80 kr. er inklusiv fragt!!!!! |
|
|
|
|
|
Ikke det jeg har erfaret... Told og skat. siger også selv at de 80 kr. er inklusiv fragt!!!
|
|
|
Det tror jeg ikke på. De 80 kr. har altid været ex. porto, da det er varens værdi, der afgør prisgrænsen. Det er i øvrigt også opfattelsen på Dansk Hjemmebioforum (www.dahf.dk). Jeg har kun en enkelt gang hørt om en person, der er blevet bon'et for en forsendelse, der lå under 80 kr. ex. porto, og da indrømmede PostDK, at det var en fejl. Jeg kan dog lige nu ikke finde tråden på dahf.dk.
|
|
|
Skat's regler på områder, og dertil skal gebyret fra Post Danmark tillægges. __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|