Forfatter |
|
Sportsguitarist Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
Sendt: 23 December 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt rigtig, RIGTIG mange plader hos cd-wow. De har af og til været lidt sløve med leveringen, men der har aldrig været en smutter. De har endda en enkelt gang eller to, sendt en skive mere, fordi det bestilte var forsvundet i posten.
|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 23 December 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har bestilt masser af cd'er/dvd'er fra cdwow, nogle gange går det lidt trægt med leveringen, men servicen har altid været i top. Og de gange jeg har mailet til dem har jeg fået lynhurtigt svar.
|
Til top |
|
|
Figaro01 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 25 December 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
har også handlet en del hos CD WOW uden problemer
|
Til top |
|
|
James Rabundus Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 25 December 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
Sendt: 25 December 2008 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg handler meget hos CD WOW og kun gode erfaringer. Lange leveringstider er snarere postvæsenernes skyld, selvom det da hænder at en vare ikke er på lager. Set i lyset af de lave priser er det absolut til at leve med!
Jeg har aldrig haft problemer med at få en ny vare hvis noget er forsvundet i posten. __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
Til top |
|
|
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 25 December 2008 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
zaka skrev:
Spencer skrev:
kanvas skrev:
Det er altså første gang jeg har været ude for at et firma trækker pengene før de afsender. 
( Og I dette tilfælde afsender de altså slet ikke)
P.S. Jeg har betalt med kreditkort, så jeg ved godt at pengene kan trækkes tilbage, men alligevel...... |
|
|
Det gør Axelmusic.com hele tiden. De trækker beløbet pronto. 
|
|
|
Jamen det må de slet ikke og det alene er nok til at gøre indsigelse i banken.
|
|
|
Deres .com er placeret i udlandet, hvorfor de kan følge reglerne for det land, forretningen er placeret i. Axelmusic.dk må ikke trække beløbet før afsendelse, da den er placeret i Danmark, men axelmusic.com må gerne. 
|
|
|
Jeg er ikke sikker på det er rigtigt. Hvis jeg husker korrekt, har der for nyligt været en dom, som skabte præcedens om at hvis man har en xxxx.com hjemmeside med dansk sprog, så skal den følge den danske lovgivning, men hvis det var engelsksproget, så følger den det respektive land virksomheden var placeret i __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
Til top |
|
|
kanvas Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
Sendt: 25 December 2008 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige modtaget denne mail fra CD WOW
Hi,
Thank you for your e-mail and sorry for the inconvenience caused.
This is to inform you that we have processed a full refund on 24/12/2008.
Please note that it takes about 5 -7 working days for the refund to reflect back to your card.
Can I kindly ask you to wait for the requested time and then get back to us if you are still awaiting the refunds.
If you do have any further questions in the meantime then please do not hesitate to get back to us.
Kind Regards, Keith | Customer Services Representative CD WOW!
De tilbagebetaler altså beløbet, og kan derfor ikke kaldes et svindelfirma, men jeg syntes stadig at det er utrolig dårlig forretningspolitik at trække penge for en vare man ikke kan levere, og derefter tilbabetale efter ca. 14 arbejdsdage (Beløbet er trukket på min konto 15-12-2008)
Jeg vil ikke handle her mere.
God jul
|
Til top |
|
|
guffi Udelukket fra forum

Brokkehoved KSB
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 25 December 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
Brug CDON, der kan du handle pr. efterkrav, så løber man ikke ind i det problem. |
|
|
Troede ikke der var noget der hed pr. efterkrav mere for private.
|
Til top |
|
|
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
Sendt: 25 December 2008 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
guffi skrev:
flpdk skrev:
Brug CDON, der kan du handle pr. efterkrav, så løber man ikke ind i det problem. |
|
|
Troede ikke der var noget der hed pr. efterkrav mere for private. |
|
|
Næh det troede jeg da heller ikke? Nå - jeg har også handlet en del gange ved cdwow uden andre problemer end laaaange leveringstider, men med de priser de holder sig, så synes jeg sku at det er værd at vente. En ting jeg dog aldrig gør igen er at forsøge at købe mine julegaver der!  - Jeg har nok delvist selv været ude om en dårlig oplevelse, da jeg først bestilte den 10. december. Da det gik op for mig at det kunne komme til at knibe sendte jeg en mail til deres kundeservice hvori jeg gav udtryk for at jeg ønskede at annullere min bestilling, medmindre de kunne garantere levering før jul. Denne mail fik jeg aldrig noget svar på og da jeg nogle dage senere modtog et par mails fra dem (på dansk) med besked om at leveringen ville blive forsinket, svarede jeg prompte tilbage (på dansk) at jeg ønskede at annullere ordren. Efter et par dage fik jeg så svar tilbage på (på engelsk) om at de ikke forstod hvad jeg skrev. Det er muligt at jeg burde have forudset det, men hvorfor fanden sender de ikke bare sådanne mails ud på engelsk hvis de ikke er i stand til at læse og forstå dansk?! Denne blev så besvaret på engelsk hvori jeg endnu engang bad dem om at annullere ordren og herefter fulgte så et svar om at det var for sent at annullere, da varene allerede var blevet sendt... Jeg har betalt via paypal, så jeg er spændt på at se om jeg får nogle problemer med at få mine penge retur - det burde dog ikke være et problem. Men jeg er sku træt af at skulle bruge så meget tid på det og ikke mindst træt af at jeg skal bøvle med at få sendt l**tet retur! Det er nemlig ikke lige nogle skiver jeg tilfældigvis selv gider at eje...  __________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 25 December 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
taz123456 skrev:
Spencer skrev:
zaka skrev:
Spencer skrev:
kanvas skrev:
Det er altså første gang jeg har været ude for at et firma trækker pengene før de afsender. 
( Og I dette tilfælde afsender de altså slet ikke)
P.S. Jeg har betalt med kreditkort, så jeg ved godt at pengene kan trækkes tilbage, men alligevel...... |
|
|
Det gør Axelmusic.com hele tiden. De trækker beløbet pronto. 
|
|
|
Jamen det må de slet ikke og det alene er nok til at gøre indsigelse i banken.
|
|
|
Deres .com er placeret i udlandet, hvorfor de kan følge reglerne for det land, forretningen er placeret i. Axelmusic.dk må ikke trække beløbet før afsendelse, da den er placeret i Danmark, men axelmusic.com må gerne. 
|
|
|
Jeg er ikke sikker på det er rigtigt. Hvis jeg husker korrekt, har der for nyligt været en dom, som skabte præcedens om at hvis man har en xxxx.com hjemmeside med dansk sprog, så skal den følge den danske lovgivning, men hvis det var engelsksproget, så følger den det respektive land virksomheden var placeret i
|
|
|
Nu er axelmusic.com 100% engelsksproget, så derfor er de i deres gode ret til at følge de engelske regler, når virksomheden desuden opererer fra england. De har sågar forpligtet sig til at føre al email-korrespondance på engelsk, samt kun føre R1 titler. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 December 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanvas skrev:
Har lige modtaget denne mail fra CD WOW
Hi,
Thank you for your e-mail and sorry for the inconvenience caused.
This is to inform you that we have processed a full refund on 24/12/2008.
Please note that it takes about 5 -7 working days for the refund to reflect back to your card.
Can I kindly ask you to wait for the requested time and then get back to us if you are still awaiting the refunds.
If you do have any further questions in the meantime then please do not hesitate to get back to us.
Kind Regards, Keith | Customer Services Representative CD WOW!
De tilbagebetaler altså beløbet, og kan derfor ikke kaldes et svindelfirma, men jeg syntes stadig at det er utrolig dårlig forretningspolitik at trække penge for en vare man ikke kan levere, og derefter tilbabetale efter ca. 14 arbejdsdage (Beløbet er trukket på min konto 15-12-2008)
Jeg vil ikke handle her mere.
God jul
|
|
|
Hvis en netshop reagerer hurtigt med tilbagebetaling, og ellers har høj pålidelighed, med hvorvidt de faktisk har de varer de siger er på lager, har jeg det fint med at de bruger kunderne som bank. Det skyldes primært at jeg ikke synes at bankerne skal tjene alt for meget på høje kassekreditrenter hos virksomhederne. Når kunderne agerer bank, får de samtidig varerne en smule billigere, og faktisk i den sidste ende en del billigere, end hvis varelageret er financieret via en normal kassekredit. Jeg er således glad for at konkurrere med bankerne, så længe netbutikkerne ikke er for overdrevent langsommelige med at betale tilbage, og så længe deres varelager-status er nogenlunde pålidelig. Irritationsmoment nr. 1 over dem alle, er sjusket emballage, der fra starten er dømt til at ødelægge varen. Specielt med boxeditions, er dette meget irriterende.  Irritationsmoment nr. 2 er upålidelig lagerføring, hvor de meget tit ikke har de varer de siger de har.  På 3. pladsen kommer så langsommelig tilbagebetaling. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 December 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
guffi skrev:
flpdk skrev:
|
|
Troede ikke der var noget der hed pr. efterkrav mere for private. |
|
|
Fra virsomheder til private, er der stadig efterkrav som en mulighed. Det er kun som afsendelsesmulighed, private nu er afskåret. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
Sendt: 25 December 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan siges meget kort, en netshop skal holde sig til det de lover på deres hjemmeside. Hvis det betyder, at de ikke trækker pengene før varen er afsendt, er det hvad de skal holde sig til. __________________ Mvh Flemming
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 December 2008 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
Det kan siges meget kort, en netshop skal holde sig til det de lover på deres hjemmeside. Hvis det betyder, at de ikke trækker pengene før varen er afsendt, er det hvad de skal holde sig til. |
|
|
Det er klart, at webshoppen forpligter sig til at overholde deres engne skrevne retningslinier. Ydermere er reglerne i Danmark strengere end mange andre steder, og her er det decideret ulovligt at trække et beløb før varens afsendelse. Når axelmusic kan forvirre nogen, kan det skyldes at deres .dk og .com er to adskilte forretninger, med forskellige regler, eftersom de opererer fra henholdsvis Danmark og England. EDIT: CD-WOW har lignende opbygning mht. sprog: http://dk.cdwow.com/http://www.cdwow.com/Den dansksprogede del, må ikke trække beløbet før afsendendelse. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 25 December 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har aldrig handlet der og uden problemer
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 25 December 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gælder det også når firmaet ikke er dansk eller har en afdeling i Danmark? Det er da ulogisk - det burde da være reglerne i firmaets hjemland der gælder... Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 December 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Gælder det også når firmaet ikke er dansk eller har en afdeling i Danmark? Det er da ulogisk - det burde da være reglerne i firmaets hjemland der gælder...
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Det har betydning hvilket sprog, der skrives i på hjemmesiden, idet en forbruger må regne en hjemmeside hvor alt skrives på dansk, for at være en dansk hjemmeside. Sådan har reglen i hvert fald været hidtil, men jeg må indrømme at der sker en del med regler, som jeg ikke har fulgt op på - og det kan være ændret. Jeg tror det dog ikke... EDIT: Hvis vi kommer derud, hvor EU-bekendtgørelser overskygger danske bekendtgørelser, så er jeg hægtet helt af.  Der har jeg ikke excelleret. Mht. et firma, der er registreret i england og har dansksproget hjemmeside, er der måske nogle EU regler? Det kan let blive lidt indviklet der... __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
Sendt: 26 December 2008 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er man i tvivl så kontakt firmaet, så har man det også på skrift. __________________ Mvh Flemming
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 December 2008 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget normalt at udenlandske sites trækker beløbet øjeblikkeligt. Hvis de så har varerne, har jeg ikke et problem med det. Men de sites der tit ikke har varerne på lager, trods deres lagerstatus siger at de har, er noget ""#€%&/. Jeg har holdt en længere pause fra axelmusic.com grundet den praxis.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
Sendt: 26 December 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes nu at i virker noget utålmodigt.Jeg har handlet på nettet over 5000 gange og det kan tælles på 2 hænder,hvor mange gange de har måtte
sende varen igen eller refundere den.Jeg er ALDRIG blevet snydt,bevar mig vel,så har der været nogle gange hvor man er blevet skuffet ved køb
af brugte plader,men sgu' aldrig blevet fuppet.
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
Til top |
|
|