Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juli 2024 | 13:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Gryphon Audio Designs Mikado Signature (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1148
Sendt: 09 September 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

FHWac skrev:
Jean M Jarre skrev:

antileon

Hvad er det der skulle være så nyt og revolutionerende ved Jeres upsampling til 32/192 ?

Accustic Arts gamle DAC model 3 upsamplede til 32/384 og deres nye upsampler til 66/1532, så jeg ser ikke noget vildt eller nyt i det.

Men måske det ikke er det samme I gør, altså forstået således at det er en helt ny måde at gøre det på, den måde I gør, dette er kun af rent nysgerrighed jeg spørger og på ingen måde for at skyde efter Jeres produkt.

Mvh

JMJ

 

Upsampler de kun eller D/A-converter de også i den opløsning?

Jeg er ikke 100% sikker men jeg tror de D/A konvaterer også, men som sagt er jeg ikke sikker her er hvad jeg lige kunne finde af data.

DAC MK3

The world’s first DAC to feature a
32bit/384kHz conversion technique, the DAC
I-MK3 utilizes an Accustic Arts exclusive: an
8-times oversampling, 119dB dynamic,
premium quality parallel multiplier with 32-bit
accumulator that boosts incoming, 16-bit
signal beyond 24-bit, to 32-bit resolution
before conversion

Solid-state 32 bit/384kHz DAC

Digital filter: Premium quality parallel multiplier with 32 bit accumulator, 8-
times oversampling, 3-pole FIR filter with constant group delay time,
digital deemphasis, damping in the restraint range > 119 dB, transmitted
ripple < +/- 0.00004 dB

 

DAC MK4

Brand new multi bit digital-to-analog converter (DAC) technology

Fully balanced design with a new 66 bit/1536 kHz concept

Converter technology:

66 bit/1536 kHz (max. sampling rate)

 

 



__________________
Det første kvinder bliver døve på er øjnene.

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre
 
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1148
Sendt: 09 September 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Håber ovenstående indlæg kaster lidt lys over det.

 

Mvh

JmJ

 



__________________
Det første kvinder bliver døve på er øjnene.

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre
 
FHWac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 390
Sendt: 09 September 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Ja det er lidt sjovt med 66bit. Gad vidst om de kan teste det. 66bit svare til 397dB. 66bit i oversamplingsfilteret lydder fornuftigt, men som jeg forstår deres teknik har de en masse multibit converterer sat parallelt. Det vil vel svare til at når jeg sætter 4 PCM1704 parallelt så får jeg 24x4 bits opløsning eller hva?? De skriver også 110db S/N men 0,0002% forvrængning som svare til -114db?? Je gtror der er nogle salgs bit involveret i deres tekst.

Jeg ved nu ikke om Gryphon siger det er revolutionerende med 32/192 men de er nogen af de 1. der bruger AKM's nye 32/192 converter.

Til top Vis FHWac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FHWac
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2118
Sendt: 09 September 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Der må jo være en eller anden mening med det? For en D/R på 120dB. som AKM'erne kan klare, det kan mange 24bit DAC'er også klare, og nogen endda bedre.
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 753
Sendt: 09 September 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Tror 66 bit må stamme fra noget DSP Processering?

Jeg kan ikke fine andre end AKM's DAC, der kører 32bit/192kHz.

Synes faktisk det lyder meget interessant! Større samplingfrekvens - "sløvere" filter - mindre fasedrej, kan man vel sige.



__________________
Mvh. MGP

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 10 September 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Gryphon Audio Designs skrev:
Gryphon is shipping products all over the world...

Denne tråd ville være langt mere spændende, hvis vi rent faktisk kunne se, lytte og købe maskinen. Nu er det ikke er muligt (i flg. Flemming Rasmussen), så det bliver desværre en meget teoretisk tråd, hvor man aldrig får bekræftet om de omtalte tekniske landvinger reelt betyder en bedre lyd.

 

Trist at dansk udviklet, produceret og formodet gode produkter, ikke er tilgængelig på hjemmemarkedet

 



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1148
Sendt: 10 September 2008 kl. 06:53 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:

Tror 66 bit må stamme fra noget DSP Processering?

Jeg kan ikke fine andre end AKM's DAC, der kører 32bit/192kHz.

Synes faktisk det lyder meget interessant! Større samplingfrekvens - "sløvere" filter - mindre fasedrej, kan man vel sige.

Så vidt jeg kan forstå er det ikke noget DSP værk, men jeg ved det ikke.

Og det er jo heller ikke altid fordi de tekniske specifikationer er flotte, at tingene spiller specielt godt eller er bedre end andet grej der er der ude.

Jeg spørger kun af ren nysgerrighed, da det jo er et parameter der bliver slået på at det er en 32bit maskine, og det er jo ikke noget nyt, så ville egentligt bare gerne have at vide om det var samme princip eller hvad der egentligt ligger bad Gryphons nye 32 bit teknologi.

 

Mvh

JMJ

 



__________________
Det første kvinder bliver døve på er øjnene.

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre
 
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 2916
Sendt: 10 September 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

FHWac skrev:

Ja det er lidt sjovt med 66bit. Gad vidst om de kan teste det. 66bit svare til 397dB. 66bit i oversamplingsfilteret lydder fornuftigt, men som jeg forstår deres teknik har de en masse multibit converterer sat parallelt. Det vil vel svare til at når jeg sætter 4 PCM1704 parallelt så får jeg 24x4 bits opløsning eller hva?? De skriver også 110db S/N men 0,0002% forvrængning som svare til -114db?? Je gtror der er nogle salgs bit involveret i deres tekst.

Jeg ved nu ikke om Gryphon siger det er revolutionerende med 32/192 men de er nogen af de 1. der bruger AKM's nye 32/192 converter.

Varm luft leveres i alle opløsninger, også de umulige og de fantasilianske

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn
 
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1148
Sendt: 10 September 2008 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
FHWac skrev:

Ja det er lidt sjovt med 66bit. Gad vidst om de kan teste det. 66bit svare til 397dB. 66bit i oversamplingsfilteret lydder fornuftigt, men som jeg forstår deres teknik har de en masse multibit converterer sat parallelt. Det vil vel svare til at når jeg sætter 4 PCM1704 parallelt så får jeg 24x4 bits opløsning eller hva?? De skriver også 110db S/N men 0,0002% forvrængning som svare til -114db?? Je gtror der er nogle salgs bit involveret i deres tekst.

Jeg ved nu ikke om Gryphon siger det er revolutionerende med 32/192 men de er nogen af de 1. der bruger AKM's nye 32/192 converter.

Varm luft leveres i alle opløsninger, også de umulige og de fantasilianske

Nu kan jeg ikke sige hvordan den nye Gryphon cd spiller da jeg ikke har hørt den, ej heller ikke bedømme om det er varm luft eller ej, den tvivl vil jeg klart lade produktet komme tilgode.

Med henblik på den omtalte Accustic Dac, så er det ikke varm luft den er god, om det er teknikken eller hvad ved jeg ikke men den spiller virkeligt godt.

Mvh

Kim

 



__________________
Det første kvinder bliver døve på er øjnene.

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes