Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juli 2024 | 13:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: PLINIUS nu repræsenteret i DK (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 05 September 2008 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
jensen skrev:

Morten sådan er det indefor hifi i danmark.

Husk det har jeg prøvet en del gange nu.

Hvordan vil du dog løfte rundt på den store amp ??.



Hej Rene,

ja, jeg ved det, og det må vi bare leve med. Mon ikke vi klarer det? 

Jeg kunne selv løfte min Rogue, Zeus så jeg går da også ud fra, at jeg kan løfte den bette forstærker jeg har bestilt 

Ja kunne jeg også engang, men det er slut alt for mange tunge løft har sæt en stopper for det, eller er det mine to ulykker ? måske.

Ja jeg tænker på alle dine trapper op haha

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 05 September 2008 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
TRX850 skrev:
jensen skrev:

Morten sådan er det indefor hifi i danmark.

Husk det har jeg prøvet en del gange nu.

Hvordan vil du dog løfte rundt på den store amp ??.



Hej Rene,

ja, jeg ved det, og det må vi bare leve med. Mon ikke vi klarer det? 

Jeg kunne selv løfte min Rogue, Zeus så jeg går da også ud fra, at jeg kan løfte den bette forstærker jeg har bestilt 

Ja kunne jeg også engang, men det er slut alt for mange tunge løft har sæt en stopper for det, eller er det mine to ulykker ? måske.

Ja jeg tænker på alle dine trapper op haha



Du har ret: Jeg klarer ikke selv trapperne op    Og den med alderen havde jeg liiiiiige glemt at indregne 

I øvrigt så er jeg ved at købe et nyt lytterum... øhh.. Jeg mener et nyt hus, hvor der er bedre forhold for hifi og Ducati...




 

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 05 September 2008 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
jensen skrev:
TRX850 skrev:
jensen skrev:

Morten sådan er det indefor hifi i danmark.

Husk det har jeg prøvet en del gange nu.

Hvordan vil du dog løfte rundt på den store amp ??.



Hej Rene,

ja, jeg ved det, og det må vi bare leve med. Mon ikke vi klarer det? 

Jeg kunne selv løfte min Rogue, Zeus så jeg går da også ud fra, at jeg kan løfte den bette forstærker jeg har bestilt 

Ja kunne jeg også engang, men det er slut alt for mange tunge løft har sæt en stopper for det, eller er det mine to ulykker ? måske.

Ja jeg tænker på alle dine trapper op haha



Du har ret: Jeg klarer ikke selv trapperne op    Og den med alderen havde jeg liiiiiige glemt at indregne 

I øvrigt så er jeg ved at købe et nyt lytterum... øhh.. Jeg mener et nyt hus, hvor der er bedre forhold for hifi og Ducati...




 

Hehe det er vigtigt at have alt med i betragtning når alderen er fremskredet!!

Bare kom med mere af alt muligt - vi skulle have at der ikke er krudt nok til flere ligegyldige ytringer fra............hvem pokker var det nu?? Ham den glemte.........øh, ja!!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 05 September 2008 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
jensen skrev:
TRX850 skrev:
jensen skrev:

Morten sådan er det indefor hifi i danmark.

Husk det har jeg prøvet en del gange nu.

Hvordan vil du dog løfte rundt på den store amp ??.



Hej Rene,

ja, jeg ved det, og det må vi bare leve med. Mon ikke vi klarer det? 

Jeg kunne selv løfte min Rogue, Zeus så jeg går da også ud fra, at jeg kan løfte den bette forstærker jeg har bestilt 

Ja kunne jeg også engang, men det er slut alt for mange tunge løft har sæt en stopper for det, eller er det mine to ulykker ? måske.

Ja jeg tænker på alle dine trapper op haha



Du har ret: Jeg klarer ikke selv trapperne op    Og den med alderen havde jeg liiiiiige glemt at indregne 

I øvrigt så er jeg ved at købe et nyt lytterum... øhh.. Jeg mener et nyt hus, hvor der er bedre forhold for hifi og Ducati...




 

Fedt nok.

Men da ikke til ducen ? den ruster jo lige meget hvor den står

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 388
Sendt: 05 September 2008 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

René, nu husker du at ændre din "nu er der motorcykler på de danske veje så se dem" til måske en der kunne sådan her: "nu er der hifi-nørder indendøre, så tag ind og besøg dem (og tag gerne en spandauer med) på med kaffen og musikken)

Tør man spørge? Er Plinius powered by MOS-FET eller Bi-Polar bolsjer?

De store amps med de store kølerflanger, er bare guf 

Kan man lytte på Plinius, nogen steder i sydjylland?

 



__________________
Med venlig hilsen
Til top Vis Two Chanel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Two Chanel
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 05 September 2008 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Two Chanel skrev:

René, nu husker du at ændre din "nu er der motorcykler på de danske veje så se dem" til måske en der kunne sådan her: "nu er der hifi-nørder indendøre, så tag ind og besøg dem (og tag gerne en spandauer med) på med kaffen og musikken)

Tør man spørge? Er Plinius powered by MOS-FET eller Bi-Polar bolsjer?

De store amps med de store kølerflanger, er bare guf 

Kan man lytte på Plinius, nogen steder i sydjylland?

 

Nej for jeg køre hele året.

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 05 September 2008 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Men da ikke til ducen ? den ruster jo lige meget hvor den står

Sådan er det jo, når noget af ens motorcykel er lavet af metal i modsætning til  plastic raketterne fra Japan  

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB
 
MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 05 September 2008 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Two Chanel skrev:

Tør man spørge? Er Plinius powered by MOS-FET eller Bi-Polar bolsjer?

Det er sparsomt, hvad jeg har kunnet finde om teknikken i de ædlere dele. Udgangene skriver de dog lidt om for de bruger en assymetrisk kobling, hvor de bruger matchede NPN udgangstransistorer. Lidt anderledes end det ''normale'', hvor der bruges NPN og PNP.

Men altså: Bipolare, og kun NPN'ere. De mener åbenbart det giver en bedre linaritet..

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 05 September 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
jensen skrev:

Men da ikke til ducen ? den ruster jo lige meget hvor den står

Sådan er det jo, når noget af ens motorcykel er lavet af metal i modsætning til  plastic raketterne fra Japan  

Pawa Pawa min ven

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 05 September 2008 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:

Hvilken fantastisk fordrejning han kan drømme op af det jeg faktisk har skrevet i her i tråden om mine erfaringer med Plinius. Ud over, at det er god underholdning, så er det også et studie i Pouls tilsyneladende umættelige behov for selviscenesættelse. Hvor er det fantastisk, at et menneske kan have en sådan trang til at være i centrum, alene dér midt på scenen badet i projektørlyset. Men hvor er det patetisk at han så ikke evner at fremsige så meget som en eneste replik på den scene han så gerne vil indtage. Her på scenen hvor dialogen foregår er han stum, lammet og ja - den aldeles ligegyldige mand...

Poul, du er i en klasse, hvor du er helt, helt alene...

"...umættelige behov for selviscenesættelse...", " ...trang til at være i centrum...", - undskyld men hvad er meningen med dette forum? Er det ikke at iscenesætte sig selv -  at være være i centrum i sin egen tråd. Vise/fortælle om det man har/måske vil købe!
Og er der noget galt i det? Næ -  egentlig ikke, men lige præcis vedr. selviscenesættelse, så når Poul sgu' ikke en del forumdeltager til sokkeholderne.

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100
 
MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 05 September 2008 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

sd2100 skrev:

TRX850 skrev:

Hvilken fantastisk fordrejning han kan drømme op af det jeg faktisk har skrevet i her i tråden om mine erfaringer med Plinius. Ud over, at det er god underholdning, så er det også et studie i Pouls tilsyneladende umættelige behov for selviscenesættelse. Hvor er det fantastisk, at et menneske kan have en sådan trang til at være i centrum, alene dér midt på scenen badet i projektørlyset. Men hvor er det patetisk at han så ikke evner at fremsige så meget som en eneste replik på den scene han så gerne vil indtage. Her på scenen hvor dialogen foregår er han stum, lammet og ja - den aldeles ligegyldige mand...

Poul, du er i en klasse, hvor du er helt, helt alene...

"...umættelige behov for selviscenesættelse...", " ...trang til at være i centrum...", - undskyld men hvad er meningen med dette forum? Er det ikke at iscenesætte sig selv -  at være være i centrum i sin egen tråd. Vise/fortælle om det man har/måske vil købe!
Og er der noget galt i det? Næ -  egentlig ikke, men lige præcis vedr. selviscenesættelse, så når Poul sgu' ikke en del forumdeltager til sokkeholderne.

Jo det er vi helt enige i: Det er netop for målet med sådan et forum, at vi deltager, debatterer, viser grej, stiller spørgsmål og naturligvis iscenesætter os selv ved vores deltagelse. Sådan er et levende fora -heldigvis- og det er fantastisk at folk kaster sig ind på scenen og deltager.

Pointen med Poul er jo at han åbenbart vil bruge ethvert middel for at bringe sig i centrum, men uden at deltage, hvorved han gør sig selv til en ligegyldig parantes i debatten. Det er vi efter denne tråd at dømme flere deltagere, der er enige om...

Men som Jan Graffo deltager med ovenfor: Lad os nu stoppe reklamen for Pouls flyverskjul...

 

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB
 
HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 05 September 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
Two Chanel skrev:

Tør man spørge? Er Plinius powered by MOS-FET eller Bi-Polar bolsjer?

Det er sparsomt, hvad jeg har kunnet finde om teknikken i de ædlere dele. Udgangene skriver de dog lidt om for de bruger en assymetrisk kobling, hvor de bruger matchede NPN udgangstransistorer. Lidt anderledes end det ''normale'', hvor der bruges NPN og PNP.

Men altså: Bipolare, og kun NPN'ere. De mener åbenbart det giver en bedre linaritet..

Hej Two Chanel,

TRX850's forklaring vedr. transistorer er korrekt.

Pt. er jeg importør samt eneforhandler og vil fra og med oktober afholde demonstrationer efter forudgående aftale. Jeg overvejer endvidere et 'roadshow' rundt i landet, hvor man så kunne tilmelde sig events på forskellige Scandic hoteller. Fremtiden vil vise om der bliver flere forhandlere af Plinius i DK.

Hilsen Morten

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted
 
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 2916
Sendt: 05 September 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
Two Chanel skrev:

Tør man spørge? Er Plinius powered by MOS-FET eller Bi-Polar bolsjer?

Det er sparsomt, hvad jeg har kunnet finde om teknikken i de ædlere dele. Udgangene skriver de dog lidt om for de bruger en assymetrisk kobling, hvor de bruger matchede NPN udgangstransistorer. Lidt anderledes end det ''normale'', hvor der bruges NPN og PNP.

Men altså: Bipolare, og kun NPN'ere. De mener åbenbart det giver en bedre linaritet..

Det er jo ligesom i de tidlige 60'ere, så mangler vi blot det lille ord "germanium" hæftet på transistorerne og størrelsen på elektrolytten i udgangen 

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn
 
MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 05 September 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
TRX850 skrev:
Two Chanel skrev:

Tør man spørge? Er Plinius powered by MOS-FET eller Bi-Polar bolsjer?

Det er sparsomt, hvad jeg har kunnet finde om teknikken i de ædlere dele. Udgangene skriver de dog lidt om for de bruger en assymetrisk kobling, hvor de bruger matchede NPN udgangstransistorer. Lidt anderledes end det ''normale'', hvor der bruges NPN og PNP.

Men altså: Bipolare, og kun NPN'ere. De mener åbenbart det giver en bedre linaritet..

Det er jo ligesom i de tidlige 60'ere, så mangler vi blot det lille ord "germanium" hæftet på transistorerne og størrelsen på elektrolytten i udgangen 

Som ofte et lidt kryptisk svar fra dig    Men hvis du antyder, at effektforstærkeren skulle være AC koblet med en elektrolyt i udgangen, så er det ikke tilfældet - ifølge Plinius, der skriver følgende:

All of our power amplifiers (the SA Series) are configured as 'direct coupled'. This means that any DC fed to the input will be amplified and will appear at the output. As you can imagine, large amounts of DC are hazardous to loudspeakers and should be avoided. For this reason care must be taken in selecting a companion preamplifier.

 

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB
 
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 05 September 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

I øvrigt må Plinius vel være opkaldt efter historikeren af samme navn.




__________________
"There's no substitute for experience"
Til top Vis Jan Graffo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Graffo
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2226
Sendt: 06 September 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Plinius ser lækkert ud, synd jeg nok ikke har råd til at prøve det
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes