Forfatter |
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
was ist das det ligner en kopi maskine eller en printer 
|
Til top |
|
|
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er Arcams nye kopimaskine og printer! 
Den nye AVR 600 receiver til de nye HD formater. Bortset fra fraværet af et rumkorrektionssystem, så synes jeg nu den ser ganske nysselig ud. __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
Til top |
|
|
helledie Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 288
|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser RIGTIG spændende ud :-)
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har Hifi Klubbens overtagelse af Arcam mon noget at gøre med, at de gik konkurs for ikke så lang tid siden?
Nuvel, der vel en del hifi producenter, som sidder skidt i øjeblikket - især ovre i England.
Meridian er lige blevet opkøbt, og rygterne siger, at hele deres sortiment bliver ændret (læs: mere mainstream). Naim og Cyrus har det også rigtigt hårdt.
__________________ Udstyr: lidt af hvert
|
Til top |
|
|
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen tvivl om det er vanskelige tider især for de firmaer der ikke sørger for at følge med strømmen...however der er altid plads til gode special virksomheder.
Naim har hidtil været solidt, såe...er det en and ?
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvickly skrev:
Der er ingen tvivl om det er vanskelige tider især for de firmaer der ikke sørger for at følge med strømmen...however der er altid plads til gode special virksomheder.
Naim har hidtil været solidt, såe...er det en and ? |
|
|
Det er ikke en duck. De har stået stille i lang tid. Ser du på deres sortiment har de da heller ikke bevæget sig en millimeter. De kører med de samme serier igen og igen uden nogen forbedring/innovation. HDX er en tam løsning på et streambaseret system. Lægger du deres latterlige prispolitik oveni, så har de ikke særlige gode kort på hånden. __________________ Udstyr: lidt af hvert
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener du de har stået stille eller mener du deres udvalg ikke bevæger sig (der er efter min mening ret stor forskel på disse to udsagn)
Jeg har ingen kommentarer til deres HDX da jeg ikke er til det marked, ej heller har jeg hørt den.
mht prispolitik er den gal i DK ifht UK, men der er da mange andre firmaer der har den store tommelfinger fremme og høje lønninger samt udviklings omkostninger er da en stor post. Samtidig kan man da bare holde sig væk hvis man syntes det er for dyrt eller finde billigere alternativer.
Har du nogen dokumentation for din påstand om at Naim har det hårdt ? eller er det bare noget suppedas oppe i dit hoved ?
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvickly skrev:
Mener du de har stået stille eller mener du deres udvalg ikke bevæger sig (der er efter min mening ret stor forskel på disse to udsagn)
Jeg har ingen kommentarer til deres HDX da jeg ikke er til det marked, ej heller har jeg hørt den.
mht prispolitik er den gal i DK ifht UK, men der er da mange andre firmaer der har den store tommelfinger fremme og høje lønninger samt udviklings omkostninger er da en stor post. Samtidig kan man da bare holde sig væk hvis man syntes det er for dyrt eller finde billigere alternativer.
Har du nogen dokumentation for din påstand om at Naim har det hårdt ? eller er det bare noget suppedas oppe i dit hoved ? |
|
|
Du har da en sjov måde at skrive til folk på. Er du en del af flat-earth slænget, hmm? Ja, de står stille, og det har de gjort i lang tid. Nej, det er ikke suppedas oppe i mit hoved. Der florerer ganske vist en del tråde på Naim's eget board, som desværre er blevet kraftigt censureret. Jeg har desuden en kilde i UK, som tilfældigvis har Naim i sit sortiment. Så nej, ingen suppedas, men mon ikke du kan finde noget i ugens tilbudavis... __________________ Udstyr: lidt af hvert
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var det facts jeg søgte og det kan du åbenbart ikke skaffe, altså bare en uintelligent påstand -
Hvad har din pointe med flat earth at gøre ?
Hvad kommer det sagen ved hvem og hvad jeg er er..
|
Til top |
|
|
nuri58 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 17 November 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce skrev:
Den nye AVR 600 receiver til de nye HD formater. Bortset fra fraværet af et rumkorrektionssystem, så synes jeg nu den ser ganske nysselig ud. |
|
|
Ja det er lige det med rumkorrektion - det er ikke godt nok, hvis det kun er bas/diskant og niveau der kan stilles. Det er en af de ting der generer mig ved min AVR300. __________________ Arcam AVR600; Martin Logan: Aeon I, Cinema I, Script i, Grotto; Projet RPM 1.3/Denon DL103r; Pioneer BDP-320; Electrola Monster MKII; Philips 37PF9830, Panasonic AE4000
|
Til top |
|
|
helledie Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 288
|
Sendt: 18 November 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
nuri58 skrev:
Bruce skrev:
Den nye AVR 600 receiver til de nye HD formater. Bortset fra fraværet af et rumkorrektionssystem, så synes jeg nu den ser ganske nysselig ud. |
|
|
Ja det er lige det med rumkorrektion - det er ikke godt nok, hvis det kun er bas/diskant og niveau der kan stilles. Det er en af de ting der generer mig ved min AVR300. |
|
|
Hva synes du da mere der skal være?
|
Til top |
|
|
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 19 November 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvickly skrev:
Nu var det facts jeg søgte og det kan du åbenbart ikke skaffe, altså bare en uintelligent påstand -
Hvad har din pointe med flat earth at gøre ?
Hvad kommer det sagen ved hvem og hvad jeg er er..
|
|
|
Mon ikke, at det seneste halve år også har været hård ved hifi-branchen, når næsten alle andre brancher er presset, og når de seneste år (ja, år) har været hård ved high fi branchen? Jo. Jeg tror vi vil se en stribe af lukninger/sammenslutninger blandt alle størrelse af kendte hi-fi virksomheder fremover.
Og så er det bare sådan, at når en virksomhed får økonomiske problemer, kan ingen uden for virksomheden bevise noget - det vil altid være basseret på megen usikkerhed. Kun de største leverandører og største kunder har valide symptomer at basere deres vurdering om problemer på. Det er ikke uintelligent, som du betegner det. Det er ikke facts, men rygter. Rygter er ikke beviselige for almenmand førend virksomheden er helt nede at ligge. Så kan du mene noget negativt om det at rygtesmede eller at viderebringe rygter - det er noget andet. __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
Til top |
|
|
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
Sendt: 19 November 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke meget morfar agtigt over et sæt 802, hvis man smækker noget ordenligt foran dem.
MA 6900 (McIntosh) VPI pladespiller, Transparent ULTRA signal og højtaler kabel og McIntosh cd spiller. Dem der kan påståe det modsatte har ikke haft det til at stå og spille på det. Det er nok et af de 3 mest energiske setup´s jeg har hørt.....
|
Til top |
|
|
nuri58 Forum Bruger

|
Sendt: 06 December 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
helledie skrev:
nuri58 skrev:
Bruce skrev:
|
|
Ja det er lige det med rumkorrektion - det er ikke godt nok, hvis det kun er bas/diskant og niveau der kan stilles. Det er en af de ting der generer mig ved min AVR300. |
|
|
Hva synes du da mere der skal være?
|
|
|
Ikke andet, blot rumkorrigtion - resten ser super ud. __________________ Arcam AVR600; Martin Logan: Aeon I, Cinema I, Script i, Grotto; Projet RPM 1.3/Denon DL103r; Pioneer BDP-320; Electrola Monster MKII; Philips 37PF9830, Panasonic AE4000
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 06 December 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
Har Hifi Klubbens overtagelse af Arcam mon noget at gøre med, at de gik konkurs for ikke så lang tid siden?
Nuvel, der vel en del hifi producenter, som sidder skidt i øjeblikket - især ovre i England.
Meridian er lige blevet opkøbt, og rygterne siger, at hele deres sortiment bliver ændret (læs: mere mainstream). Naim og Cyrus har det også rigtigt hårdt.
|
|
|
Ja ellers bliver de solgt til et at de store firmaer også får de det lavet i kina.
Sådan som det er gået for mange kendte mærker.
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
gæst skrev:
|
|
|
Ja ellers bliver de solgt til et at de store firmaer også får de det lavet i kina.
Sådan som det er gået for mange kendte mærker. |
|
|
Ja, Arcam blev jo solgt til Kina. Det samme gjorde Meridian. Og nu er det også blevet officielt at Naim har fyret over en håndfuld af deres medarbejdere. De står skidt i det. Tilgengæld ser det ud til at ATC og AVI klarer sig fint igennem denne (finans)krise. __________________ Udstyr: lidt af hvert
|
Til top |
|
|
Sir Round Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
Sendt: 09 December 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
Ja, Arcam blev jo solgt til Kina. Det samme gjorde Meridian.
|
|
|
Det har jeg ikke hørt. Hvor ved du fra at Meridian skulle være solgt til Kina?
|
Til top |
|
|
nuri58 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2009 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den manglende rumkorrigtion fik også mig til at lede efter noget andet, men inden jeg fandt noget gik det op for mig, at AVR 600 faktisk har rumkorrigtion i en eller anden udstrækning .
Nu har jeg så fået mere erfaring med dette. Rum EQ virker og jeg har i al fald fået nogle resonancer væk og et bedre lydbillede. Den kan slås fra/til på hver enkelt indgang, men sammen med dolby loudness bliver det helt godt.
I øvrigt sælger HFK tingene til passende priser sammenlignet med hvad jeg kan finde på nettet fra rundt om i verden.
Jeg tror ikke Arcam er solgt til kineserne, med de får produceret derude, mens R&D stadig ligger i UK.
__________________ Arcam AVR600; Martin Logan: Aeon I, Cinema I, Script i, Grotto; Projet RPM 1.3/Denon DL103r; Pioneer BDP-320; Electrola Monster MKII; Philips 37PF9830, Panasonic AE4000
|
Til top |
|
|