Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 19:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: DVB-T satboks (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AlligatorAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Hej. Pt kører jeg bare med et normalt analogt signal med dr1,dr2,tv2 og noget andet slam. Ingen af de sjove kanaler, men nu kører der reklamer på dr1 der fortæller at hvis jeg skaffer en DVB-T satboks, så kan jeg uden af at opgradere mit yousee-abonnement se den nye kanal Dr Update. Den kanal vil jeg gerne modtage, men hvilken digital modtager skal jeg købe?

Hvad kan i forslå?
Til top Vis AlligatorAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AlligatorAllan

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Øhh - jeg tror lige, at du skal have styr på begreberne før vi kan hjælpe dig....

DVB-T = jordbaseret, digitalt sendenet

DVB-S = Satellitbaseret, digitalt sendenet. Dansk kanaler nåes gennem Viasat eller Canal Digital

DVB-C = Kabelbaseret, digitalt sendenet - f.eks. YouSee.

Det lykkedes dig at rode alle 3 ind i ovenstående. Hvad har du idag - og hvad ønsker du?

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Øhh - jeg tror lige, at du skal have styr på begreberne før vi kan hjælpe dig....

DVB-S = Satellitbaseret, digitalt sendenet. Dansk kanaler nåes gennem Viasat eller Canal Digital

Det lykkedes dig at rode alle 3 ind i ovenstående. Hvad har du idag - og hvad ønsker du?

Og lige for at være en røv, så er DVB-T ikke jordbaseret men luftbaseret... Signalet kommer ikke fra jorden, men gennem luften fra antenne... Deraf forkortelsen DVB-T (Digital Video Broadcasting - Terrestrial)

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
kaso skrev:

Og lige for at være en røv, så er DVB-T ikke jordbaseret men luftbaseret... Signalet kommer ikke fra jorden, men gennem luften fra antenne... Deraf forkortelsen DVB-T (Digital Video Broadcasting - Terrestrial)

Terra = Jord  - altså Terrestrial = Jordbaseret....

Det betyder at sendemasterne står på jorden - i modsætning til satelliterne. Så signalet kommer fra Jorden, men ikke igennem jorden, hvis vi skal igang med insekterotikken.

Dette for at skelne fra DVB-S, der jo også sender signalerne gennem luften - men signalerne sendes fra satellit i modsætning til DVB-T, der sendes fra Jorden.....

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

AlligatorAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Bor i en ungdomsbolig, hvor jeg tror jeg har grundpakken fra Yousee fra stikket i væggen. Har aldrig gjort andet end at forbinde fjernsyn og stik i væggen.

Hvad jeg er på udkig efter er en boks så jeg kan se den nye Dr Update, og få bedre billedkvalitet på min 32 Hd-fjernsyn.
Til top Vis AlligatorAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AlligatorAllan

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes