Sendt: 27 September 2011 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skrevet: Man 26. sep 2011, 13:58
Så er det på tide at få skiftet det gamle tv ud.
Jeg har ikke fulgt så meget med i alle de nye tiltag der er kommet til tv i øjeblikket.
Jeg kan dog se at min gamle fladskærm, ikke viser HD så godt som nye tv gør, og det er efterhånden 5 år gammelt, så jeg
tænker på at købe et nyt og smide dette i soveværelset.
Så har jeg nogle spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med herinde.
1 - 3D tv, viser de stadig "alm" tv i lige så god opløsning som ikke 3D tv gør, eller går noget af kvaliteten af ved 2D ?
2 - THX i tv ? Er det noget man skal gå efter eller er det et salgs trick ?
3 - Tv menu via HDMI. Mit gamle tv kunne vise en masse informationer omkring programmerne man så og kommende
programmer osv., men når jeg sætter det til via HDMI, kan den ikke komme med alle disse oplysninger og de kommer
gennem boksen (som noget helt andet kun virker halvdelen af gangene). De nye tv kører vel for det meste via HDMI pga HD
bokse osv, kan de viser oplsyninger omkring programmer osv ?
4 - Internet tv / Smart Tv - Er det noget værd at gå efter? Har hørt både godt og dårligt om det, men som jeg ser det, er det
noget man måske burde vente med ?
5 - Kommer der noget nyt som man burde vente på eller kan man sagtens købe nu? Fx kommer der et eller andet vildt i
starten af det nye år eller er det ikke noget specielt man burde vente på?
6 - Kan i anbefale nogle modeller ? Skal stå i stuen, gerne 48 eller over. Der skal sættes xbox, ps3, pc, hd boks, wii til tvet.
3-5 meter fra sofaen.
Fx havde jeg et panasonic tv et par dage, men jeg synes det var meget mørkt i farverne.
Jeg har også kigget på det nye philips , men hvordan bliver alm. programmer vist? Og er der så sorte bjælker i siderne
under nyhederne fx.?
Hvad ville i gå ud og købe nu eller efter jul ?
|