Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 20:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: GUF (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 15 September 2009 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 September 2009 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

trist at se..

internettet har fordele og ulemper..

det gjorde det ikke nemmere siden YouSee lover gratis musik med YouSee play.
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 September 2009 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Trist ja, husker godt når jeg var i KBH og lige sku' ind i GUF og ha' en sludder og få anbefalet et godt musikkøb. Men det er jo udviklingen. Internettet er meget nemmere, særligt hvis ens musiksmag ikke er til mainstream. Man kan surfe rundt og opdage musik man ikke kendte i forvejen og lytte på det et par gange inden man bestemmer sig for om det er et køb værd. Jeg har rigtig meget musik stående fra bands jeg nok aldrig havde opdaget ved at stå og bladre covers igennem i pladebiksen. Jeg laver sjældent fejlkøb, som da man stod i biksen og lyttede på hovedtelefoner (når der blev et par ledig). Men pladeforretningerne overlever jo fint hvis de følger med tiden, og sælger via eks. amazon. Jeg køber faktisk flere CD'er om året nu på nettet, end da jeg skulle ned og bruge en time i en pladebiks, fordi jeg kan lytte og handle når det passer mig.

Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Sendt: 15 September 2009 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Til top Vis golfdane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af golfdane

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Svend88 skrev:

Internettet er meget nemmere, særligt hvis ens musiksmag ikke er til mainstream. Man kan surfe rundt og opdage musik man ikke kendte i forvejen og lytte på det et par gange inden man bestemmer sig for om det er et køb værd. Jeg har rigtig meget musik stående fra bands jeg nok aldrig havde opdaget ved at stå og bladre covers igennem i pladebiksen.

Ja, det er ikke kun MP3 nettet kan fremme. Jeg har det præcis som du beskriver.

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2009 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Sendt: 15 September 2009 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

pof@ skrev:

Ja, det er ikke kun MP3 nettet kan fremme. Jeg har det præcis som du beskriver.

Ja, og så er nye CD'er (ved ik' m. vinyl og downloads) betydelig billigere på udenlandske sites. Alene det er jo også med til at man oftere køber musik. Så når den danske musikbranche piver over dalende salg, så ku' de jo prøve at sætte priserne ned.

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 15 September 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Ja ja ja men jeg syntes nu alligevel det er trist for det er altså meget hyggeligt at snuse i pladeshops så den dag de allesammen er lukket kan vi jo spørge os selv om det var det vi ønskede.

At sidde bag skærmen og bestille cd'er er der ikke meget hygge ved men jeg gør det dog selv engang imellem.Så det bliver nok noget med at sidste mand lukker og slukker.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 September 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Hvis i ville betale den pris det koster behøvede den ikke lukke - Men det vil i jo ikke vel 
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Sendt: 15 September 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:
Hvis i ville betale den pris det koster behøvede den ikke lukke - Men det vil i jo ikke vel 
Nej vi vil ej

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 03 Maj 2009
Sendt: 21 September 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:

Tjaeh.. Jeg støtter nu stadig mine lokale plade pushere, de gør en forskel i bybilledet som jeg nødig vil undvære.

Flemming
Til top Vis Halo8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Halo8

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Sendt: 21 September 2009 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Jeg forsøgte skam at støtte GUF's filial her i Ballerup ved at handle der en gang imellem, men det var altså ikke nok. Også jeg er skyldig i at gøre de fleste af mine indkøb på nettet (Amazon og imusic.dk), indrømmet...

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 21 September 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

holdkæfte vor det er surt at læse dette at GUF lukker, jeg kan huske da han stadested på sankthanstorv Nørrebro i København der har jeg dæleme købt mange skiver, det var en lille biks så tit stod man ude på gaden for at komme ind når der lige havde været lønnings dag

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Buyer no 1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2007
Sendt: 22 September 2009 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Weissbier skrev:
Jeg forsøgte skam at støtte GUF's filial her i Ballerup ved at handle der en gang imellem, men det var altså ikke nok. Også jeg er skyldig i at gøre de fleste af mine indkøb på nettet (Amazon og imusic.dk), indrømmet...

Jeg må melde mig i koret! Kom også en del i Ballerup, og var især glad for "reolen"  

Til top Vis Buyer no 1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buyer no 1

Strokes
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 September 2009 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg aldrig været  inde hos guf i den år række jeg boede i Kbh støttede jeg især pladeshoppen Loud records og før da Baden baden i studiestræde og det var selvføldelig vinyl den stod på.

Hører mest Electronica damn det er synd de små butikker lukker, jeg har været inde i Fona i Esbjerg for ikke så lang tid siden og det var sgu da det dårligeste udvalg længe set. Der er noget over pladeshops du kan jo blive rådgivet så man ikke kommer hjem med fejlkøb. Faktisk lidt sjovt jeg har osse tit være inde i Sex beat records at købe noget Punk.

Så jeg hopper med i sympatien som jer andrer drenge .
Til top Vis Strokes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strokes

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 22 September 2009 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Strokes skrev:
Nu har jeg aldrig været  inde hos guf i den år række jeg boede i Kbh støttede jeg især pladeshoppen
Loud records og før da Baden baden i studiestræde og det var selvføldelig vinyl den stod på.Hører mest Electronica damn det
er synd de små butikker lukker, jeg har været inde i Fona i Esbjerg for ikke så lang tid siden og det var sgu da det dårligeste
udvalg længe set. Der er noget over pladeshops du kan jo blive rådgivet så man ikke kommer hjem med fejlkøb. Faktisk lidt
sjovt jeg har osse tit være inde i Sex beat records at købe noget Punk.Så jeg hopper med i sympatien som jer andrer
drenge .

Når det gælder København, vil jeg nu vælge at forsvare Fona, for den butik de har på strøget har et godt udvalg i det
franske/tyske elektroniske, bedre end guf i mine øjne og som regel billigere :)

Men når det så er sagt, så har jeg handlet meget i Guf og det er da trist at miste dem, men over det sidste år eller 2 synes
jeg bare de har stået svagt, og har jeg holdt mig meget mere til Soundstation, Accord og Mint records - Som tit havde et
langt større udvalg til bedre priser.
Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 22 September 2009 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Fra før internettets tid og et godt stykke op i det nye årtusinde brugte jeg meget af min fritid i først Accord Lyngby og senere hen Baden Baden, GUF og hvad de ellers hed i p***erenden. Der var lidt livsstil over det, for ekspedienterne så seje ud og vidste helt vildt meget om musik. Så fik man arbejde, havde ikke rigtig tid til at surfe pladebutikker dagligt og nethandlen brød for alvor igennem.

Næsten over night kunne du købe alt - og jeg mener ALT - på nettet. Selv de mest obskure og sjældne cd'er og lp'er kunne støves op. Måske der var lidt ventetid, men det har der satme også været de gange, jeg bestilte hjem i GUF og andre irl-butikker. Og hvad mere var. Du kunne jo høre brudstykker af al musikken på nettet - i butikken krævede det ligesom at cd'en var hjemme. Og på nettet kunne du lynhurtigt se, hvad andre brugere mente og mere vigtigt, hvad de ellers anbefalede af musik. Jeg har lånt vel nok mange tusinder bånd og cd'er på biblioteker gennem tiderne. Ofte røg der ukendte ting med i "købet", men det var jo det rene ingenting ift. hvad internettet har gjort for nye bekendtskaber. Nethandel var - og er - som at blive ført gennem en labyrint, hvor du aldrig ved, hvor du ender.

En tur i GUF indbefattede en uhørt eksemplarisk tiltale og underdanighed for at få samme labyrinttur af de ansatte (deres velvillighed steg formentlig i takt med hvor godt du kendte Steen Jørgensen fra Sort Sol). De havde et ok bagkatalog på pop og rock, men hvis man også leger med elektronisk musik, hip hop, reggae, asiatisk/afrikansk musik og mere specielle udgivelser, så kom de til kort.

I dag køber jeg 99% af min musik på nettet. Primært Cdwow og Amazon, men også fra små netsteder i Sverige, Østrig og Italien. For selvom giganterne har et bredt udvalg, så har de langtfra alt.

GUF var til sidst en anakronisme ligesom alle andre cd-only-butikker er det. FONA overlever på alt det andet, de har, så skal nok fortsætte med cd'er ligesom Bilka. TP og Stereo Studie derimod går hårde tider i møde.
Til top Vis terp2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af terp2004

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 22 September 2009 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Kommer absolut ikke til at savne GUF. Troede kun det var mig fra provinsen som havde den opfattelse som beskrives i artiklen. De gange jeg var i butikken i KBH, følte jeg mig til besvær, så jeg stoppede med at handle der. At betjene kunderne virkede som noget sekundært for dem og lokalet virkede direkte snusket.

Tommy S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Sendt: 22 September 2009 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Også ØV herfra

99% af alt min musik er købt i butikker, og i de seneste 5 år har GUF på Frederikssundsvej været min favorit butik. Jeg er altid blevet godt behandlet der. Deres udvalg passede meget fint med min profil (min musik har rødder tilbage i 70'erne og 80'erne). Hos GUF er jeg ofte blevet inspireret til at købe musik som jeg ikke havde hørt om før.

Er TP alternativet? - det håber jeg ikke. Nu er jeg vel nødt til at bruge timer på internettet for at blive inspireret til musikkøb, og så er det vel nærliggende at bestille CD'erne over nettet, når man nu er der inde alligevel. Det er et meget kedeligt fremtidsperspektiv

Til top Vis Tommy S.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy S.

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 September 2009 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

http://ibyen.dk/gadeplan/article791844.ece

Selvom dette kun er et lille udsnit af kundernes udtalelser så er de eksempler som folk kommer med så grove at selvom det kun er sket i en sjældenthed så er de så utilgiveligt at det er nok til at opveje de positive oplevelser.

I så fald de udtalelser er rigtige så må man sige sig at de ansatte tildels er skyld i deres egen situation.

Jeg handler i stereostudiet som er meget billig og  på cd og dvds siden sagtens kan konkurrerer med netbutikker, så sig ikke det er umuligt at klare sig i dag som fysisk butik. TP er også billige og har endda større cd-udvalg. Hvis jeg skal have et helt nyt album eller dvd film så er det billigst hos cdwow men de 2 første nævnte særligt st. studie er meget billig ved ældre musik og film.

Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes