| Forfatter |
|
Leander Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heej :D
Jeg er efterhånden ved at være ret træt af PS3eren som bluray afspiller :(
Så er på udkig efter noget nyt, også fordi jeg gerne vil prøve at få Onkyoen til at dekode HD formaterne :)
Jeg er på udkig efter en afspiller i den måske lidt i middelklassen? ikke ret meget mere end 4500,- :)
Den skal spille sammen med min Onkyo 805, som så vidt jeg ved kan dekode alle HD lydformaterne, ikke sandt? :
Jeg rodede lidt inde på Hifiklubben og fandt:
Denon, er lidt bekymret for at den ikke har 2.0 profil? men er lidt usikker på hvad det er :)
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/blu-ray/denon_d vd-1800bd_blu-ray_afspiller_sort.htm
Så kiggede jeg selvfølgelig på samsungerne :D
Var inde i Sony Center og så sony's
http://www.sony.dk/product/blu-ray-disc-player/bdp-s550
Men er megetmeget åben for råd :D
Håber virkelig meget på lidt hjælp :) forhånd mange tak
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leander skrev:
| Jeg er på udkig efter en afspiller i den måske lidt i middelklassen? ikke ret meget mere end 4500,- :) |
|
|
Vent til Oppo'en kommer. Det burde være muligt eftersom du allerede har mulighed for at se BD-film. Oppo'en kommer til at koste højest 5k.
|
| Til top |
|
| |
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvornår kommer Oppo'en på markedet?
|
| Til top |
|
| |
Leander Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har vi noget info eller noget på denne Oppo :P
Hvad kan den i forhold til Denon,
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/blu-ray/denon_d vd-1800bd_blu-ray_afspiller_sort.htm - ?
Og i forhold til Sony's s550? :)
Hilsen :D
|
| Til top |
|
| |
Leander Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville det være vanvittigt at købe en "rigtig" cd afspiller? :)
Kan høre en tydelig forbedring når jeg sætter et optisk kabel mellem min macbook, macbooken virker til at spille meget bedre end fx playstationen?
:)
Eller hvor godt afspiller de nye bluray afspillere normale CDer? :D
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leander skrev:
Har vi noget info eller noget på denne Oppo :P
Hvad kan den i forhold til Denon,
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/blu-ray/denon_d vd-1800bd_blu-ray_afspiller_sort.htm - ?
Og i forhold til Sony's s550? :)
Hilsen :D |
|
|
Oppo billeder
Oppo Specs__________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Leander Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser jo fint ud kan man sige :D
Men kan også høre der er lidt delte meninger om den, og at Oppo måske er lidt hypet? :) Men skal selvfølgelig ikke gøre mig klog på noget..
Er sku stadig i tvivl om hvad jeg skal? nogen der kan forklare hvad 1.1 og 2.0 profil betyder? :D
|
| Til top |
|
| |
Yoda Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 27 Maj 2009 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leander skrev:
| nogen der kan forklare hvad 1.1 og 2.0 profil betyder? :D |
|
|
Ja. Det kan WikipediaPersonligt ville jeg bare købe en Panasonic. Den "gamle" BD35, hvis det skal være billigt eller den "nye" BD60, hvis det skal være nyeste model. Begge kræver installation af et SD-kort for at være Profile 2.0/BD Live, men da et sådan ikke koster meget mere end en 50'er, så ser jeg det ikke som et problem. __________________ Min DVD/HD-samling
|
| Til top |
|
| |
BendtPJ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 27 Maj 2009 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du køber Sony's 550 medfølger der kort på 1GB. Jeg købte en for 3 mdr siden og er indtil videre fuldt tilfreds. Jeg bruger en sony XA30ES til cd, der kan bul-ray-en ikke være med.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 27 Maj 2009 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leander skrev:
Men kan også høre der er lidt delte meninger om den, og at Oppo måske er lidt hypet? :) |
|
|
Der er overhovedet ikke delte meninger om den, og den er ikke hypet mere end den fortjener. Den har leveret ALT den har lovet, og de eneste der brokker sig er brokhoveder der allerede har købt en Pioneer afspiller, og selvfølgelig aldrig prøvet Oppo'en.
|
| Til top |
|
| |
Leander Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2009 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera :D
Det er bare fin! JA du har garanteret ret i at nogen har smidt penge efter noget andet, og så brokker sig lidt nu..
--
Læste lige om Profil 2.0, er det så meget andet end BD-Live , er der nogen der har prøvet det ? :) eller er det bare salgs lir!
Vil sige at Denonen stadig tiltaler mig lidt, også fordi de skriver den er god til CD'er? - Men så mangler der selvfølgelig Profil 2.0.
|
| Til top |
|
| |
Leander Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil bare lig sige at det blev en Sony BD550 :) Jeg fandt en der var et par måneder gammel og fik den til en fin pris! :)
og WOW! Er vildt facineret over den, hvertfald i forhold til playstationen, som er det eneste jeg har at sammenligne med :) Ikke nok med bedre lyd
og meget meget mere DYNAMIK, så skal der slet slet ikke skrues så højt op for at få den rigtige volumen! Den gør lydbilledet meget mere åbent og
spændende, og bag højtalerne har fået meget meget mere at lave! :) og så det at den ikke larmer! :D
|
| Til top |
|
| |