Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juli 2024 | 12:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Dynaudio Consequence MkII (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1341
Sendt: 30 September 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

6 DB deling gør at ht egentlig burde hælde 14 Gr. bagover (Ved normal placering af enhederne)..............placerer man dem som "her", vil man på afstand opnå noget der ligner den hældning.
Og som Kjeldsen siger, så er der fordele ved at have bassen OPPE og diskanten NEDE (Hvis der er tæppe til at "kvæle" reflektionerne)

Mission gjorde lidt det samme, med deres små 2-vejs

At alle HT skulle være 8 ohm.......... Hmm, er alle biler også med 1.3 liters motor og blå ?
Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny
 
jørstad
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 30 September 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

er SKAANING kommet tilbage til sit gamle firma ??

 

hatten af for DYNAUDIO / SKAANING   det er nogle unikke i loudspeaker branchen

Til top Vis jørstad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørstad
 
stineamalie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 30 September 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Jeg synes bare bare man ser mange forstærkere kun opført i 8 ohm og det samme med højtalere. Det sjove er at der er ikke nogen der er kommet med en egentlig forklaring på den mindre modstand i den hersens konstruktion, men kun skrevet at jeg bure vide bedre og at alle biler er blå

De kunne være en smule mere konstruktivt at sætte folk som mig, der ikke er så gudsbenåede i hifi junglen, på plads med nogen forklaringer istedet.

Mvh. stineamalie
Til top Vis stineamalie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stineamalie
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2365
Sendt: 30 September 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

stineamalie skrev:
Jeg synes bare bare man ser mange forstærkere kun opført i 8 ohm og det samme med højtalere.
Det kan være ret krævende for en forstærkers strømforsyning at skulle trække højttalere med lav impedans, derfor er forstærkere der appellerer til "normale" menneskers pengepung som regel specificeret til at køre med 8 eller 6 ohms højttalere, selv om strømstærke forstærkere normalt ikke vil have problemer med 4 ohm. En forstærker i samme klasse som disse højttalere burde slet ikke have nogen issues i den retning.



__________________
Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
stineamalie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 30 September 2008 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

tak for oplysningen, se det var da et meget konstruktivt og lærerigt svar. Endnu engang tak for svaret.

Mvh. stineamalie
Til top Vis stineamalie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stineamalie
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 30 September 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Alle kan da se at lydbilledet kommer til at stå på hovdet. Endnu værre er deres serie af højtalere hvor diskanten er i midten her har man 2 lydbilleder et der står på hovdet og et lige under der vender rigtigt

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 30 September 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Alle kan da se at lydbilledet kommer til at stå på hovdet. Endnu værre er deres serie af højtalere hvor diskanten er i midten her har man 2 lydbilleder et der står på hovdet og et lige under der vender rigtigt

Hilsen Jonas Bojer

Det gælder så langfra alle konstruktioner. Jeg kan f.eks. personligt sige ok for denne:

 



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1341
Sendt: 30 September 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Alle kan da se at lydbilledet kommer til at stå på hovdet. Endnu værre er deres serie af højtalere hvor diskanten er i midten her har man 2 lydbilleder et der står på hovdet og et lige under der vender rigtigt

Hilsen Jonas Bojer

Allerværst er dem der ikke forstår sig på HT

Jonas....... Skal man så LIGGE NED når man lytter på en Dali Megaline.......... Fordi diskanten sidder ude i siden --
Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 30 September 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Alle kan da se at lydbilledet kommer til at stå på hovdet. Endnu værre er deres serie af højtalere hvor diskanten er i midten her har man 2 lydbilleder et der står på hovdet og et lige under der vender rigtigt

Hilsen Jonas Bojer

Flot Jonas

Her er nu ingen problemer selvom jeg jeg både har mellemtoner og basser over og under diskanterne

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2539
Sendt: 30 September 2008 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Sh*** for et skrummel.

__________________
Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
Til top Vis Scatcat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scatcat Besøg Scatcat's Websted
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 30 September 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Alle kan da se at lydbilledet kommer til at stå på hovdet. Endnu værre er deres serie af højtalere hvor diskanten er i midten her har man 2 lydbilleder et der står på hovdet og et lige under der vender rigtigt

Hilsen Jonas Bojer

Får du ikke sovet nok i disse dage?? For det der, er da noget søvndrukkent sludder.....

I en meget naiv og blå-øjet verden ville det måske give et lydbillede der "står på hovedet", men her tror jeg egentlig bare at du skal studere lidt på hvordan en højttaler rent faktisk fungerer og ikke mindst - hvordan lyden transporteres i luften!

Hvad så hvis man ligger deres Andre højttaler-serier ned - såsom Confidence?? Bliver det så til en stereo-højttaler - hvis det ene lydbillede "står på hovedet", kan man jo bare vende fasen, så det vender rigtigt....så har man da stereo, ik?? Eller???

Hehe........"står på hovedet"........



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 30 September 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:
Jonas bojer skrev:
Alle kan da se at lydbilledet kommer til at stå på hovdet. Endnu værre er deres serie af højtalere hvor diskanten er i midten her har man 2 lydbilleder et der står på hovdet og et lige under der vender rigtigt

Hilsen Jonas Bojer

Allerværst er dem der ikke forstår sig på HT

Jonas....... Skal man så LIGGE NED når man lytter på en Dali Megaline.......... Fordi diskanten sidder ude i siden --

Så er Megaline da genial hvis man f.eks. sover i sovepose, for så kan man jo også fange lyden i posen og blande den, så den kommer til at vende rigtigt!!

Aaaaah, nu blev det vist min tur til at vrøvle, men det er også sidst på dagen.....hehe



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1341
Sendt: 30 September 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Jonas bojer skrev:
Alle kan da se at lydbilledet kommer til at stå på hovdet. Endnu værre er deres serie af højtalere hvor diskanten er i midten her har man 2 lydbilleder et der står på hovdet og et lige under der vender rigtigt

Hilsen Jonas Bojer

Får du ikke sovet nok i disse dage?? For det der, er da noget søvndrukkent sludder..... - haha haha haha haha haha

I en meget naiv og blå-øjet verden ville det måske give et lydbillede der "står på hovedet", men her tror jeg egentlig bare at du skal studere lidt på hvordan en højttaler rent faktisk fungerer og ikke mindst - hvordan lyden transporteres i luften! Ja bare LIDT viden inden man skriver, ville ikke være HELT skævt

Hvad så hvis man ligger deres Andre højttaler-serier ned - såsom Confidence?? Bliver det så til en stereo-højttaler - hvis det ene lydbillede "står på hovedet", kan man jo bare vende fasen, så det vender rigtigt....så har man da stereo, ik?? Eller???

Hehe........"står på hovedet"........ - hahahaha hahahaha

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny
 
kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 30 September 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Jeg bliver simpelt hen nødt til at eje en D'appolito-konstruktion, så jeg kan få to lydbilleder med det ene vendt på hovedet...

Hold da helt kæft - eller rettere, bliv ved, hvis du kan flere...

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 30 September 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Hej hehe dejligt man stadig kan få folk op af stolene ;O) jer der kender mig burde da huske jeg ikke går op i lydbillede overhovdet men derimod kun musikken og kvaliteten heraf.

Husk jeg får gåsehud hver gang jeg lytter mine plader ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 
heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1341
Sendt: 30 September 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Alle kan da se at lydbilledet kommer til at stå på hovdet. Endnu værre er deres serie af højtalere hvor diskanten er i midten her har man 2 lydbilleder et der står på hovdet og et lige under der vender rigtigt

Hilsen Jonas Bojer


Der er 826894 indlæg her på forum, DET her (lige over) er uden tvivl det dummeste, mest uintelligente indlæg af ALLE sammen

Jeg håber virkelig det er en joke, eller et forsøg på at lave rav i den............ For at tro sådan

Jonas..... Du HAR da ellers givet UDTRYK for at du vidste LIDT om lyd


Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny
 
heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1341
Sendt: 30 September 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Hej hehe dejligt man stadig kan få folk op af stolene ;O) jer der kender mig burde da huske jeg ikke går op i lydbillede overhovdet men derimod kun musikken og kvaliteten heraf.

Husk jeg får gåsehud hver gang jeg lytter mine plader ;O)

Hilsen Jonas Bojer


Jamen det ved vi skam - vi kender dig så godt at du i en og samme tråd skrev at en Gravity var elendig fordi man kunne høre blæserne - og at man efter meget kort tid med en emhætte tændt, ikke lod mærke til den fordi man glemte den, når man hørte musik.

Jo jo, vi kender dig

Du kunne også høre en LILLE forskel ved at vende fasen på højttalerne......... Det som snakken gik ud på i en tråd............. Da det så kom til stykket, mente alle vi andre at vende + og - på BEGGE højttalere, altså den absolutte fase ---- Hvor imod du mente på den ENE højttaler......... Jo jo, du kunne skam høre en lille forskel ......... Der hvor vi andre mener at lyden bliver ulidelig, flagrende og utålelig.

Vi lader den stå et øjeblik

Mvh - Ham der får gåsehud hver gang han læser Jonas´s indlæg
Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny
 
Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2090
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Øhøj i kahytten jeg har set dem i virkeligheden, de er virkelig flotte  lækker udført ham som ejer dem sagdeat det kræver en forstærker, men der virkelig kan trække strøm og han sagde virkelig meget.

Men han fortalte også de har en dejlig klang samt at de stort set har det hele.

mvh
Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Hej hehe dejligt man stadig kan få folk op af stolene ;O) jer der kender mig burde da huske jeg ikke går op i lydbillede overhovdet men derimod kun musikken og kvaliteten heraf.

Husk jeg får gåsehud hver gang jeg lytter mine plader ;O)

Hilsen Jonas Bojer

Det kan være at du får gåsehud fordi det hele er væltet om kuld og kommer ud som en tynd gang te???

Du får ingen op af stolene - du skaber kun undren over at du kan komme med så stupide udtalelser gang på gang. Går du op i musik og kvalitet, følger et sammenhængende lydbillede automatisk med - det har intet at gøre med " en ting som kun hi-fi nørder går op i" som du sikkert vil ævle om i næste indlæg!!

Os der kender dig, ved nøjagtigt hvilken type indlæg du skriver - det sædvanlige "jeg aner ikke hvad jeg snakker om, men jeg håber ikke at folk har opdaget det"-ævl!

Sorry, Jonas - det er ikke for at være grov, men spænd lige hjelmen og forsøg at forstå hvordan tingene fungerer. Som ingeniør burde det være en formalitet for dig!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:
Jonas bojer skrev:
Hej hehe dejligt man stadig kan få folk op af stolene ;O) jer der kender mig burde da huske jeg ikke går op i lydbillede overhovdet men derimod kun musikken og kvaliteten heraf.

Husk jeg får gåsehud hver gang jeg lytter mine plader ;O)

Hilsen Jonas Bojer


Jamen det ved vi skam - vi kender dig så godt at du i en og samme tråd skrev at en Gravity var elendig fordi man kunne høre blæserne - og at man efter meget kort tid med en emhætte tændt, ikke lod mærke til den fordi man glemte den, når man hørte musik.

Jo jo, vi kender dig

Du kunne også høre en LILLE forskel ved at vende fasen på højttalerne......... Det som snakken gik ud på i en tråd............. Da det så kom til stykket, mente alle vi andre at vende + og - på BEGGE højttalere, altså den absolutte fase ---- Hvor imod du mente på den ENE højttaler......... Jo jo, du kunne skam høre en lille forskel ......... Der hvor vi andre mener at lyden bliver ulidelig, flagrende og utålelig.

Vi lader den stå et øjeblik

Mvh - Ham der får gåsehud hver gang han læser Jonas´s indlæg

Hehe, graver vi lidt, er der mange flere guldæg.......der findes tidspunkter hvor man burde tie stille, men der vælger de forkerte som regel at komme med deres "viden"!

Puha, jeg får helt gåsehud.....men jeg tror sgu nærmere at det skyldes at der er p***ekoldt i min stue pga. et åbent vindue. Det har en helt anden effekt end et smadret lydbillede.....Jonas, har du husket at lukke vinduerne??



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes