Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juli 2024 | 11:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: For 1 mio. Focal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 12 September 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

"Beryllium er 2½ gang lettere end titanium, men syv gange stærkere, med den samme masse. "

2½ gange lettere med den samme masse? Ahvaforennød?

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
lexus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1037
Sendt: 12 September 2008 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

 Ja,og hva så????
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 12 September 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
"Beryllium er 2½ gang lettere end titanium, men syv gange stærkere, med den samme masse. "

2½ gange lettere med den samme masse? Ahvaforennød?


Der står jo ikke det du skriver   
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
abel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 566
Sendt: 12 September 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Fc-Sonny skrev:

Ja ja som jeg plejer at sige: Bare man var millionær.




Ikke engang det er nok til at jeg skal have de højttalere - de er da SINDSYGE store og grimme....

__________________
/Abel
Til top Vis abel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abel
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 12 September 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

for ikke at nævne to tåbelige "statements" at tweeteren er "handmade" og at der benyttes "Beryllium" ..., Yamaha NS1000 fra sen 1970'erne kan leve op til de to "blingbling" ord 

__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 12 September 2008 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Minder mig om en tråd på avsforum. Trådstarter skrev

"Jeg har 1 mio. til at købe nye højttalere for. Skal jeg købe Bose, eller brugt Bose?"

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 2916
Sendt: 12 September 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

ML_CLS skrev:
for ikke at nævne to tåbelige "statements" at tweeteren er "handmade" og at der benyttes "Beryllium" ..., Yamaha NS1000 fra sen 1970'erne kan leve op til de to "blingbling" ord 

Reklamens magt er forunderlig

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1887
Sendt: 13 September 2008 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Hold da op!

Man må jo efterhånden ikke skrive rosende om sit eget produkt før man skal havles ned.

Focal skal sælge højttalere ligesom alle andre. Og Ingen af jer ville være et hak bedre hvis i selv skulle sørge for at sælge den slags produkter.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 13 September 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

ML_CLS skrev:
for ikke at nævne to tåbelige "statements" at tweeteren er "handmade" og at der benyttes "Beryllium" ..., Yamaha NS1000 fra sen 1970'erne kan leve op til de to "blingbling" ord 


Og hvor er vi nogen der er umådelige trætte af at der ALTID er nogen som skal kommentere de indsendte nyheder negativt - uanset hvad de handler om - og hvor lille en viden personen har om produktet....

Hvis du havde bare det fjerneste kendskab til producenten ville du vide at berylium-diskanten så godt som er deres varemærke...


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 13 September 2008 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Uddyb venligst din påstand vedr. hvad jeg har viden om 

mht. Beryllium, så var det IKKE Focal som var først med brug af det matriale til dome enheder, det være sig fremstillet som diskant eller mellemtone enhed.

 



__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
tadman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 438
Sendt: 13 September 2008 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
ML_CLS skrev:
for ikke at nævne to tåbelige "statements" at tweeteren er "handmade" og at der benyttes "Beryllium" ..., Yamaha NS1000 fra sen 1970'erne kan leve op til de to "blingbling" ord 


Og hvor er vi nogen der er umådelige trætte af at der ALTID er nogen som skal kommentere de indsendte nyheder negativt - uanset hvad de handler om - og hvor lille en viden personen har om produktet....

Hvis du havde bare det fjerneste kendskab til producenten ville du vide at berylium-diskanten så godt som er deres varemærke...

Men det er faktisk korrekt, at Yamaha med andre i slut 70'erne producerede ht med Be.

TAD, dvs. Pioneers prof. afd. laver deres vha. pådampning i nogle ret kostbare "forme", som vistnok kun bruges en gang. Det er en meget bekostelig affære ved pådampning, idet Be således er ekstremt giftigt. Bagefter sweeper TAD i øvrigt deres membraner under microskop, for at rette evt fejl vha. håndpudsning. TAD startede vist i 79 med deres Be. En pådampning er at foretrække, idet du kan lave endnu tyndere og mere jævne ensartede membraner og dermed bedre styre processen - desuden "stresser" du heller ikke metallet.

Når det er sagt, så er det vel i orden at kommentere artiklerne og produkterne med forbehold? Jeg mener selv, at deres membran er lige lille nok i deres Be version, idet Be ikke bryder op i samme grad som andet materiale. Dermed opnår du ikke samme "fylde" (læs forvrængning) ned af til - dette høres blandt andet ved en ex. Martin D28 eller lignende, der lyder som om der er 10'ere på, hvilket aldrig er tilfældet! De kunne med fordel have gjort membran bare en halv gange større uden at miste noget særligt op af til, idet magneten har et højt flux og membranen er stiv, let og har ekstrem egendæmpning.

Hvad der synes mere bemærkelsesværdigt mht alle de enorme kostbare ht, er det forhold, at ingen af dem har korrekt fase, som det ellers postuleres, og at dette forhold tilsyneladende kan rettes ind ved korrekt vinkling. Men ingen af disse ht har en flad impedansgang, som er udgangspunktet for en sådan antagelse! Hvad være er, så er det altså problematisk at lave bas ude i et rum, og hvordan har producenterne i øvrigt taget højde for forholdet mellem forstærkeren udgangsimpedans i forhold til enhedernes og kabinetternes interne Q? Hvad nu hvis man ønsker at benytte en rørforstærker med en udgangsimpedans på 2 - 3 ohm?

Kasserne er enorme, og med lidt held i det helt rigtige rum med det rigtige udstyr, så kan det formentlig lyde ok. Men fasefejl, rumresonanser, løbetider, peaks osv. kan selv en mere eller mindre fejlkonstrueret ht anno 2008 til en million kr. ikke rette op på...

ps. Folk der ikke aner hvad jeg taler om, bedes venligst ikke kommentere dette indlæg, da vi bare spilder hinandens tid...

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 13 September 2008 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

André Jensen skrev:
Sveske skrev:
"Beryllium er 2½ gang lettere end titanium, men syv gange stærkere, med den samme masse. "

2½ gange lettere med den samme masse? Ahvaforennød?


Der står jo ikke det du skriver   

Hvorfor ikke? "men syv gange stærkere" må da være en temmelig indskudt sætning.

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 13 September 2008 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
André Jensen skrev:
Sveske skrev:
"Beryllium er 2½ gang lettere end titanium, men syv gange stærkere, med den samme masse. "

2½ gange lettere med den samme masse? Ahvaforennød?


Der står jo ikke det du skriver   

Hvorfor ikke? "men syv gange stærkere" må da være en temmelig indskudt sætning.

Tror at du skal forstå det som "Beryllium er både lettere og stærkere end titanium"

/henrik



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 14 September 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Ja da, men det er virkelg skidt formuleret. Tænk at man gør det i en reklametekst for så dyr en højttaler.

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3095
Sendt: 14 September 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Ja da, men det er virkelg skidt formuleret. Tænk at man gør det i en reklametekst for så dyr en højttaler.

Så vidt jeg kan se, er det dig der ikke formulerer dig særligt godt. Måske du skulle have dine skolepenge retur?



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 14 September 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

ML_CLS skrev:

Uddyb venligst din påstand vedr. hvad jeg har viden om 

mht. Beryllium, så var det IKKE Focal som var først med brug af det matriale til dome enheder, det være sig fremstillet som diskant eller mellemtone enhed.

 



Mit indlæg var rettet imod din forudfattede negative holdning til artiklen. Jeg synes efterhånden at det er en kedelig tendens, at det til samtlige nyheder ses, at een eller flere absolut SKAL forsøge at finde et eller andet de kan brokke sig over.


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 14 September 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Sveske skrev:
Ja da, men det er virkelg skidt formuleret. Tænk at man gør det i en reklametekst for så dyr en højttaler.

Så vidt jeg kan se, er det dig der ikke formulerer dig særligt godt. Måske du skulle have dine skolepenge retur?

Lad os nu lige holde personfjendtlighederne på et absolut minimum, det er jo trods alt ikke en skolegård det her.



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 2916
Sendt: 15 September 2008 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
ML_CLS skrev:

Uddyb venligst din påstand vedr. hvad jeg har viden om 

mht. Beryllium, så var det IKKE Focal som var først med brug af det matriale til dome enheder, det være sig fremstillet som diskant eller mellemtone enhed.

 



Mit indlæg var rettet imod din forudfattede negative holdning til artiklen. Jeg synes efterhånden at det er en kedelig tendens, at det til samtlige nyheder ses, at een eller flere absolut SKAL forsøge at finde et eller andet de kan brokke sig over.

Nu er reklame jo uhæmmet anprisning af egne produkter så selvfølgelig skal krabasken frem.

Tilføjelse: Sør'me om du ikke ligefrem reklamerer for omhandlede producent, krabasken venter lige om hjørnet

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 15 September 2008 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Det er da lidt utroligt at man ikke skal længere frem end halvanden side i en nyhedstråd før folk begynder at sigte på hinanden og ikke emnet. Så fremover bil personrelaterede indlæg blive slettet og hvis det alligevel ikke hjælper så har vi, apropos skolegårdsretorikken, gjort plads til at man kan få en rum tid "uden for døren".

Mvh

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 15 September 2008 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
floe skrev:
ML_CLS skrev:

Uddyb venligst din påstand vedr. hvad jeg har viden om 

mht. Beryllium, så var det IKKE Focal som var først med brug af det matriale til dome enheder, det være sig fremstillet som diskant eller mellemtone enhed.

 



Mit indlæg var rettet imod din forudfattede negative holdning til artiklen. Jeg synes efterhånden at det er en kedelig tendens, at det til samtlige nyheder ses, at een eller flere absolut SKAL forsøge at finde et eller andet de kan brokke sig over.

Nu er reklame jo uhæmmet anprisning af egne produkter så selvfølgelig skal krabasken frem.

Tilføjelse: Sør'me om du ikke ligefrem reklamerer for omhandlede producent, krabasken venter lige om hjørnet



Puuhadada ja Hvad er det for en verden vi lever i?


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes