Forfatter |
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Jeg skal jo bruge over 10 meter.
|
|
|
 Cirka 10 meter skal jeg bruge +- 1 meter
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ok. Det er da ikke så galt synes jeg. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er noget af det tandberg jeg stadig synes er fedt - Det er sku de studio monitors
Jeg gide rikke brokke mig og det lille rum længere __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP: Jeg vil mene at stort set alt Tandberg har lavet er fedt, men nu er jeg jo også ved at være helgarderet Tandbergmand  Jeg behøver vidst heller ikke kommentere mere om rummet
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2008 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nummer 500 indlæg er nu skrevet  Lige nu høre jeg Money For Nothing for fuld skrue. Kæft det spiller godt Hvis nogle skulle være i tvivl er det denne der er kraftværket bag det hele 
|
Til top |
|
|
febbe Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Roky lækkert anlæg, den er virkelig lækker den der tandberg. Hvor meget effekt spytter den ud? lyder jo til der er kræfter nok  ps. Fed Musik smag, Straits er bare toppen
|
Til top |
|
|
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 863
|
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ulfsn Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 129
|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
2080,var det ikke 2x115 gammeldagse watt i 4 ohm da-tro? Har ikke lest hele tråden din Roky,men har du greid å temme den litt uregjerlige diskanten i 2080en? Ellers så måå du prøve å få leid deg et større rom til SMene.De spiller bare med halv musikalsk effekt i slike omgivelser.Jeg har mine i et rom på ca 20 m2,og det er også hakket for lite.Som nevnt i Tantes tråd så blomstrer de først med rikelig effekt,(og egentlig er 2080 hakket for svak),og et stort nok rom,(ikke nevnt i Tantes tråd).SMene er oppgitt til å tåle 100 W,men jeg har hørt de spille høyere enn andre høyttalere oppgitt til det dobbelte.Og dette er interessant.For det første er de laget helt feil etter dagens statutter når det kommer til høyttalerbygging.Dvs front og bakvegg er nesten dobbelt så bred som sidene.Uansett hvem du spør,som hevder å ha peiling på slikt,vil si at det motsatte hadde vært mye bedre...For det andre.Hvordan er det mulig at en såpass beskjedent oppgitt høyttaler virkelig KAN spille så utrolig høyt? (ikke det at jeg bruker å gjøre det til vanlig)
For det tredje så er det ganske utrolig hvordan bassgjengivelsen i denne kassen,som etter alle nye tanker,er for liten,kan gi en så dyyyp men samtidig utrolig rask bass.Dette er det svært få nye høyttalere som gjør bedre,uansett pris.Svakhet,om det kan kalles det er følsomhet for plassering og rom,med den følge at mellomtonen blir litt bløt.3d blir også da vanskelig å oppnå
Men-jeg tror at clouet er at SMene viser seg fra sin mest kompromissløse side med myyye effekt på forsterkersiden,selv ved lavt volum.(og et stort nok rom)
Kjempefin tråd dette også Roky Hvorfor er det så god tone i (nesten) Tandberg-trådene tro
Mvh Rune
PS. Tandberg brukte bestandig det dårligste resultatet de fikk etter målinger av et gitt antall apparater i sine skjemaer.Men likevel er TandbergWatt noe av de rareste wattene jeg har vært borti....
__________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 01:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der gang i tråden hehe Der skal nok blive svaret på det i morgen  (I lige måde 2-mas, det kan vidst ikke vente til i morgen    ) Lige nu står den som vanligt på jahh i har nok gættet det; Dire Straits  Fanget i 1978 er jeg  Samme årgang både "plade", højtaler og forstærker så'n cirka:
|
Til top |
|
|
adamtulinius Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulfsn skrev:
SMene er oppgitt til å tåle 100 W,men jeg har hørt de spille høyere enn andre høyttalere oppgitt til det dobbelte |
|
|
Det antal (uforvrængede) watt en højtaler kan tåle har heller intet at gøre med hvor højt den spiller! Man siger, rundt regnet, at hver gang man vil spille 3dB højere, så skal effekten fordobles. Dette medfører, at en højtaler X med en følsomhed på 93dB, der kan tåle 100watt ren effekt, kan spille højere end højtaleren Y med følsomheden 87dB, og en grænse på 200watt.
|
Til top |
|
|
ulfsn Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
adamtulinius skrev:
ulfsn skrev:
SMene er oppgitt til å tåle 100 W,men jeg har hørt de spille høyere enn andre høyttalere oppgitt til det dobbelte
|
|
|
Det antal (uforvrængede) watt en højtaler kan tåle har heller intet at gøre med hvor højt den spiller! Man siger, rundt regnet, at hver gang man vil spille 3dB højere, så skal effekten fordobles. Dette medfører, at en højtaler X med en følsomhed på 93dB, der kan tåle 100watt ren effekt, kan spille højere end højtaleren Y med følsomheden 87dB, og en grænse på 200watt.
|
|
|
Naturligvis riktig det ,men jeg var mer ute etter å påpeke at en god del eldre ,både høyttalere og forsterkere oppga dette langt mer realistisk enn dagens produsenter gjør.
mvh Rune __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
Til top |
|
|
Marantzman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige nu står den som vanligt på jahh i har nok gættet det; Dire Straits
Fanget i 1978 er jeg Samme årgang både "plade", højtaler og forstærker så'n cirka:

------------------------------------------------------------ -----------------------------------
Lige netop dèn plade har jeg lige fået inden for døren på "minty" vinyl og den lyder bare SÅ fedt på min Marantz 6300/Luxman 1050/JBL L26. En dejlig blød groovy lyd hele vejen igennem som jeg synes at de kom lidt væk fra på de senere udgivelser. Ubetinget en fed skive!
mvh
Marantzman
|
Til top |
|
|
ulfsn Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må kanskje legge til at Tandberg Studio Monitor ikke har spesiellt høy følsomhet.Lurer på om den ikke ligger rundt 87-88 dB.Likevel spiller den utrolig høyt og rent med beskjedne forsterkere,men som nevnt,uten 3d effekten.
mvh Rune __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulfsn/febbe: Det passer næsten med 2*115 Watt i 4 ohm.
TR2080
De to sidste cifre i den serie passer med hvor mange Watt de yder, dog er
TR2080 en ulv i forklæder og minder utroligt meget om TR2075. TR2080
har eftersigende en NOGET lysere lyd, og enkelte opgraderinger. Bla. Potmetre er
udskiftet til nogle der er langt bedre i TR2080. Andet skalalys til det mere
moderne. Andre knapper i blankpoleret aluminium. Andet materiale ved terminalerne (Har tjekket med TR2075mkII)
(De spader der giver forbindelsen er vist ændret til messing eller lignende). Den
indre mekaniske opbygning er vidst også ændret en smule, men har ikke
nærstuderet diagrammer.

Jeg synes bestemt at disse målinger er værd at bemærke.
Nogen vil sikkert påstå at de ikke er rigtige og at Tandberg har fusket med
disse
TR2080 har langt flere kræfter end de 4*4800 uF den er
udstyret med lyde som om. Jeg har aldrig hørt Studio Monitors med andet
end min TR2080, og jeg har aldrig hørt den lyde presset. Studio Monitors har
trods alt en driftseffekt på 6 Watt!
2-mas: du er så heldig er du hehe. Jeg har desværre ikke nogen Straits plader, men det kommer nok en dag
adamtulinius du har helt ret i det du skriver. Dog tror jeg ulfsn har fat i en vigtig pointe. Der er ikke snydt med oplysningerne i samme grad som i dag. De minimale forvrængninger som TR2080 har ved givne belastninger er flotte selv den dag i dag. Husk at Studio Monitors er udviklet specielt til TR2075 (Til dels TR2080  ) og da disse kan tåle 100 Watt i 8 Ohm (Målt af Tandberg) og TR2080 yder 2*75 Watt ved fuld belastning burde det ikke være muligt at overbelaste SM (I teorien). En herinde fra har jo prøvet at trykke speederen helt i bund med Studio Monitors- Gæt hvilken der måtte til afkøling først  Tak for det forøvrigt  Ulfsn: Tandbergs historie og lyd ligger kun op til en god stemning  Ja der mangler jo lige et led til før det er 100 % Tandberg   Marantzman: Jeps du har helt ret stemningen er perfekt på den plade. Også den første der hedder Dire Straits har en rigtig god stemning/den samme fede afslappende lyd. Febbe: Jeps Straits styrer  Mvh Roky
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
Sendt: 19 April 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey. Så fik jeg smidt en kommentar, på tide  Det ser godt ud ærgerligt at dit rum ikke er stører, men det er der jo en løsning på. Det er flot sådan noget Tandberg^^ du må skaffe en plade spiller så det er "rigtig" vintage. Har selv over vejet sådan noget vintage, det er jo ikke så dyrt igen så det kunne jo prøves. Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 19 April 2008 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal da vist være glad for at være sluppet for den Advance Acoustic, den skulle være riiimelig røv-nedern...
|
Til top |
|
|