Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 18:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Roky: IMF og eAR (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Hej Roky (og stadig et lille vink til farmand)

Hvor er det bare overfedt at læse din historie   ....den enthusiasme, indleven og de tanker du har gjort, viser at du virklig har tænkt dig om og lyttet "grundig"t . Selv ham den gamle der sidder og fedter i transistorer, kondensatorer, elektrolytter og andet elektrosjov burde være en kende stolt....selvom han nok ikke vil indrømme det . Måske er han bange for du kræver lommepengeforhøjelse snarest .....hvad gør man ikke for at få det rigtige grej ?

Den sti du har valgt at gå af, fører et rigtig godt sted hen, så fortsæt blot turen .

Er sikker på at vores tante i København, vil gi' mig ret, når jeg siger, at vi er nogen der går lidt bagved, og gerne guider dig i den rigtige retning i det omfang, du SELV føler du har brug for det.

God travetur  .....nå ja og tillykke med de 250

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

2-mas

Ja det jeg skrev blev næsten formuleret som et eventyr, men det er nu ganske vidst

Jeg tror faktisk også at han er en kende stolt- snakken falder tit hen på Tandberg når vi snakker med andre lydfreaks around.
Tjo det med lommepengene går nu nok- jeg har arbejdet som en gal i sommers for at kunne slappe lidt af her i det onde vintervejr- at jeg så er meget nærig med alt andet end musik hjælper også på det- der skal være råd til musik selvom man er studerende

Jeg synes også det er lidt sjovt at jeg startede op med et anlæg der kostede mig over 20 k, og lyden blev jeg aldrig helt opstemt over- det lød bestemt ikke dårligt, men gløden synes jeg ikke forstærkeren kunne give mig.

Med skiftet og når jeg engang for solgt det grej som må videre, ender jeg op med et setup der kun har kostet det halve, men som stadig er så meget federe end før.

Jeg takker for hjælpen indtil videre, men rejsen er slet ikke slut endnu- og håber heller aldrig den ender...

Fantastisk vi har nettet til rådighed

Og tak for det iøvrigt

MVH Roky
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Så synes jeg det er ved at komme med opdate over hvordan opstillingen ser ud:

Taget fra Sweetspot: Pladen i kan se Tandberg'en står på er kun midlertidig indtil jeg får lavet en der er kraftige. - mellemlaget er traktorgummi

Det første man ser når man kommer ind på værelset er den Vanvittigt flotte palisander finer TR2080'eren er betrukket med

I skal da heller ikke snydes for et lækkert Closeup af Den smækre frue

Kommentarer modtages gerne ris som ros...

MVH Roky

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Vil da også lige give et gratis kig ind i min Marantz CD 72 mkII SE (også postet andre steder herinde)

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Det ser super godt ud.

Nu har jeg ikke lige fulgt med i tråden, men har du skiftet din PMA-1500 helt ud med tandberg forstærkeren?

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Den er altså fed den Tandberg og den ser super velholdt ud. Nu mangler du bare et nyt rum...

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Jo tak!

Der kun 2 ridser på aluminiummet som er værd at bemærke, men de kan kun ses på 5 cm afstand.

den fylder 30 år her i år og den er Still Going Strong

Finder nok nogle flere billeder frem senere!

MHT Til Rummet: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA VIL Jeg HAAAAAAAAAAAAAAAAAA

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Hæj roky

Har siddet og kigget på dit lytterum og bemærket hentydninger herinde mht. de klemte højttalere for enden af sengen.

Som jeg formoder, så står skrivebordet i modsatte ende af sengen ...right ? hvis det så kunne du da bytte om på det, så ville du kunne bruge sengen som lytteplads og mht. din bærbar pc på skrivebordet, ville signalet fra den kunne smides ind i anlægget ved vinduet.

Mvh. en som ved alt for "meget" om for "lidt" plads.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Hej Floe

havde ikke set du havde skrevet- var nok træt i går

Ja jeg har skiftet PMA'en ud med Tandberg TR2080. 

Tandbergen slår den på alle pumkter 

Den har mere spilleglæde! Mere Behagelig Diskant, Bassen er meget mere dominerende-manglede før bas, men det gør jeg ikke mere (ved godt at placeringen burde fremhæve bassen, men med Denon'en var den meget mere tilbagetrukket).

Mellemtonen er også blevet bedre, selvom den var ganske ok før.

Detaljegraden er utroligt nok også blevet endnu bedre, og jeg fornemmer ofte ting som jeg aldrig har hørt før, selvom jeg syntes PMA'en havde en meget stor detaljegrad.

MVH Roky

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

Hæj roky

Har siddet og kigget på dit lytterum og bemærket hentydninger herinde mht. de klemte højttalere for enden af sengen.

Som jeg formoder, så står skrivebordet i modsatte ende af sengen ...right ? hvis det så kunne du da bytte om på det, så ville du kunne bruge sengen som lytteplads og mht. din bærbar pc på skrivebordet, ville signalet fra den kunne smides ind i anlægget ved vinduet.

Mvh. en som ved alt for "meget" om for "lidt" plads.

Hej!

Det er ganske korrekt at jeg har alt for lidt plads til at udnytte mine Ikon'er

Det er også rigtig at mit skrivebord står parallelt med sengen. Problemet er at der står et skab parallelt med anlægget og det er så stort at en anden placering er umulig. Det ville ellers have været mere optimalt som du siger hvis sweetspot var så jeg kunne side i sofaen- til gengæld har jeg en kontorstol som agerer en super siddeplads, og kan tiltes så meget at jeg godt ville kunne falde i søvn hvis det var Problemet er self at Ikon'erne godt kunne trænge til at få lidt mere plads omkring sig(skrevet igen igen). Jeg kunne godt rykke dem længere ud- mod kanten af sengen, men jeg synes bare at jeg så kommer til at side alt for tæt på højtalerne.

MVH Roky der igen igen også som dig har alt for lidt plads

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Sendt: 19 Januar 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:

Hej!

Det er ganske korrekt at jeg har alt for lidt plads til at udnytte mine Ikon'er

Det er også rigtig at mit skrivebord står parallelt med sengen. Problemet er at der står et skab parallelt med anlægget og det er så stort at en anden placering er umulig. Det ville ellers have været mere optimalt som du siger hvis sweetspot var så jeg kunne side i sofaen- til gengæld har jeg en kontorstol som agerer en super siddeplads, og kan tiltes så meget at jeg godt ville kunne falde i søvn hvis det var Problemet er self at Ikon'erne godt kunne trænge til at få lidt mere plads omkring sig(skrevet igen igen). Jeg kunne godt rykke dem længere ud- mod kanten af sengen, men jeg synes bare at jeg så kommer til at side alt for tæt på højtalerne.

MVH Roky der igen igen også som dig har alt for lidt plads

Sådan en kontorstol som din, vil jeg have.

Tror godt at jeg kan slå din rekord mht. mindste lytterum ...hehe.  Mit lille hobby-elektronikværksted ( lytterum nr. 2 ), er "kun" 2,60 x 2,59 cm, men det er godt udnyttet med vægreoler fra gulv til loft og et vinkelbord så der er plads til både pc og diy byg/rep/mod.

Der lyttes meget musik i rummet som er godt akustiske set, pga. de mange ting i rummet, højttalerne er kun ca. 10 L og bestykket med 5 1/4" enheder, til trods for det kan de spille op til øresønderrivende højder og stadig med dybde og kontrol ( selvsagt pga. lille rum ).

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

hej KrammeAcoustics

Mht til kontorstol 5 ud af 5 stjerner.

Ja ok, det rum er vel nok mindre en de flestes herinde på forummet- kan godt forestille mig at der er en god Akustick derinde! har du nogen billeder af det herinde?

har lige målt mit: 2,50*3.10=7,75 kvadratmeter- men der er fyldt godt op med bøger på den modsatte væg som højtalerne står mod, så det hjælper også lidt.

Og det med musikken fra bærbar:

Jeg må sige at jeg faktisk kun hører musik fra min CD afspiller og så lidt fra FM en gang i mellem.

Jeg synes bare at det er for upersonligt at høre MP3 fra PC selvom det ganske vidst kan være fuldt på højde med en CD.- har ikke lagt et eneste nummer ind på pc'en og hører heller aldrig musik på MP3 afspiller- gør alt for at passe på mine ører
Jeg "tænker" tit på om jeg skal købe en Squeezebox, men det er jeg så gået væk fra igen, da jeg egentlig ikke har behov for det.

Et andet alternativ til CD ville være en Pladespiller, men det får jeg først nok når jeg flytter hjemmefra og får lidt mere plads- MEEEN man ved aldrig hvad HIFI kan "ende" op med

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 Januar 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Som jeg sikkert før har sagt, så er det et super setup, jeg tror virkelig at der er håb for ungdommen endnu. Jeg synes du udnytter den plads du har på bedste vis, men mere plads kan man altid ønske sig. Jeg har 30kvm, og mangler snart plads.

Så skal du bare på jagt efter en pladespiller og så lige en spolefætter.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Zakken mange tak og så sandelig i lige måde

Jeg har tit også overvejet en pladespiller, men problemet er at det fylder som en i silvan med alle de plader. Vi har nemlig desværre ikke noget rum i huset hvor de plader som jeg evt. ikke hører så meget kan være.

Men en rillefræser skal jeg en da en dag have - evt en Thorens!

Hmm ja en spolefætter kunne heller ikke være helt dårligt! den kan man jo hænge fladt på væggen, så den fylder ikke alverden her på værelset.- lige nu er jeg bare glad for at mit bedste møbel TR2080 tager al opmærksomheden

Ja hifiungdommen er slet ikke hvad den burde være, men jeg gør alt  for at lokke nye til

MVH Roky

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 20 Januar 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik.

Det ser sgu ikke helt tosset ud. Iøvrigt en rigtig fin TR2080'er, hvor jeg dog personligt, må nøjes med en Sølvsuper 12

Må se om ikke, vi kan finde en dag, hvor jeg kan få en lytter på de Dali'er der

Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Hej Mathias!

Lidt sent svar

Kongefruen er og bliver TR20**

Ja vi må finde en dag i nærmeste fremtid så du kan høre hvad de små knaldkasser kan præstere
Har du været inde i Hifiklubben og lytte på noget der?
Ellers er KT radio også et rigtig hyggeligt sted hvor også man kan gå og snuse lidt for sig selv!

Kunne mægtig gerne tænke mig at høre dit setup under "hjemlige" forhold

MVH Roky

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 23 Januar 2008 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Det er ved at være en del år siden jeg sidst var inde i KT radio. Men har da været et smut forbi HiFiklubben for nyligt, hvilket jo altid er hyggeligt

Det kan vi da sagtens finde ud af. Lyden er jo nok en "anelse" anderledes, end da du hørte dem i et stort festlokale

Mvh Mathias B

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2008 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Ja men så er det bare at komme derind igen

Pas på at lade være med at lytte til noget af det rigtig dyre grej (det kan hurtigt blive til en "kedelig "fornøjelse at komme hjem til sit eget)

Husk at gå ind i det lille rum på anden sal ved siden af det bose et eller andet (hvad er bose)- der har de noget overvildt grej stående.

Sidst jeg var derinde lyttede jeg til Dynaudio Contour s1.4 sammen med noget Ayre grej- Har aldrig hørt så meget lyd fra en stander HT

Jo der er nok noget mere kontant bas hjemme ved dig

Iøvrigt hvis jeg siger billeder hvad siger du så (HINT HINT)

MVH Roky

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 23 Januar 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også gerne snart derind igen. Har lidt planer om at opgradere til en Thule IA100 indenfor en overkommelig fremtid, så denne vil jeg da meget gerne høre og se på 

Jeg ved hvad du mener, men hele mit værelse skal snart ommøbleres totalt, med nyt fjernsyn og nye møbler osv. Så foreløbigt må du nøjes med nogle "gamle" billeder  :

http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4025&ip c=24420

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Ja du har jo snakket en del om den IA100.

Såvidt jeg husker har de den vidst stående inde i HK i Odense. Prøv og ring til dem og hør om du kan komme forbi og få et lyt på den self med dine højtalere. De SA'er kræver vel ikke den helt vilde effekt så IA100'eren burde sagtens kunne trække dem- om du kan lide lyden vil jo så vise sig

Du har vidst sagt det med ommøblering af værelset, så jeg kan godt forstå du venter med at poste billeder- My bad

Hmm jeg kan jo ikke se billeder inde på hifigalleri uden at være bruger- må hellere oprette mig en af dagene- som bruger altså

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes