Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 18:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Roky: IMF og eAR (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 01 November 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Hej Søren

Tror ikke den findes på Vinyl, desværre - Tror den ligger blandt top 5 de bedst lydende skiver jeg ejer.

Har lige fundet det her link: http://www.platekompaniet.no/Musikk.aspx/CD/Sigvart_Dagsland /Hymns/?id=FXCD348

Den kan dog skaffes rimeligt let her i Danmark.
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

rørgrej
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 November 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Hej Roky!

Ja-men, så må jeg nøjes med sådan en blank frisby!

mvh

Søren

Til top Vis rørgrej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rørgrej

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Du bliver ikke skuffet ! 

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 November 2009 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Hej Roky og rørgrej

Den Sigvart Dagsland frisbee er fløjet direkte ind i mit musikhjerte. Han er måske ikke the greatest sanger of all times, men MEGET melodisk er det. Ligesom med "Himmelskip" er også "hymns" optaget i forskellige kirker,og på begge skiver hører man Iver Kleive's forrygende orgelspil.

Made4u anbefalede iøvrigt denne plade i IMF-tråden for længe siden, og herfra er der også lutter   

God søndag d'herrer

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2010 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Hej Alle sammen.
Så er det vidst ved at være tid til en lille opdate.
Jeg har det sidste års tid prøvet 2 komponenter fra Tandbergs 3000-serie.TPA 3026A og TPA 3009A. Eftersigende de to
bedste forstærkere i serien. Ikke mindst hamrende dyre fra nye af. TPA 3009A var jeg så heldig at score til en rimelig penge
og så kunne jeg ikke dy mig – Troede aldrig jeg i mit liv skulle få mulighed for at prøve dem – Der er ikke produceret mere
end et par hundrede sæt. Hvordan spillede de så? 3026A spillede jeg med i godt og vel et halvt år. Der var smæk for
skillingen, men det var lidt for klinisk og rent. 3009A var jeg heller ikke ret imponeret over. Det lød som om de var lidt ude
af kondition og kunne ikke rigtigt give det punch jeg har været vant til. Til gengæld kunne de få mine IMF til at spille
HAMRENDE højt uden nogen form for forvrængning! – Om ikke andet så håber jeg de nye ejere er glade for dem, og at de
passer bedre i deres setup. Design og udførelse kan der i hvert fald ikke sætte nogen finger på.
Parallelt med 300A har jeg jo også haft en eAR 202 digitalforstærker på besøg. Magen til baskontrol og råstyrke har jeg ikke
hørt. Men, men, men, efter noget tid var det som om lyden var blevet mere plastisk, kedelig og uden nerve.
Så en dag da tiden var til det, satte jeg min gamle tro følgesvend; TR2080 ind som effekt og lavede lidt A/B test. Tjubang
chokolademand hvor lød TR2080 GODT! Det er sjovt fordi da jeg i sin tid startede med at lytte, syntes jeg bedre om eAR
202.
Med TR2080 blev alt bare præsenteret mere letflydende og ”musikalsk” . Musikalsk skal ikke forstås som en plørrevælling og
bamset rørlyd. Det skal forstås som om at lyden får et analogt pift, hvor man får lyst til at lytte, nyde, lytte…. Og det er lige
netop sådan situation er hjemme ved mig nu.
Det er lidt en ambivalent følelse jeg sidder tilbage med. Nu har jeg været temmelig en del igennem og alligevel er jeg endt
på med at bruge TR2080 som den første rigtige HIFI-forstærker jeg kom i besiddelse af. Havde jo også Denon PM 1500EA,
meeen…
Kan det virkeligt være rigtigt at de kære entusiaster i Norge byggede den hellige gral i form af TR2080? Svaret fra min side
må være nej, for der findes da nok meget andet som spiller bedre. Men jeg er ret sikker på at jeg skal lange MANGE
penge ud for at få noget der spiller væsentligt bedre.
Som pre bruger jeg min modificerede Kenwood L1000 C. Som højttaler bruger jeg mine IMF TLS80 mkII. De tre
komponenter danner tilsammen en lyd, som jeg er så tilfreds med at jeg ikke har lyst til at opgradere voldsomt i den
nærmeste fremtid. Jeg kan spille lavt og jeg kan spille så højt at jeg skal råbe for høre hvad jeg selv siger. Der er punch,
nerve og drive i alle musikgenrer – Hvis det er der på pladen naturligvis. Når pladen er komprimeret eller dårligt indspillet
bliver lyden ud af højttaleren også derefter. Men hvis den er godt indspillet og fri for nutidens slemme komprimering er
resultatet Inden for den nærmeste fremtid regner jeg med at opdatere delefilterkomponenterne til nogle med friske
værdier. Jeg tror de er ved at være i hegnet, selvom højttaleren lyder godt!?!
Til slut må tilføjes det nok så kendte Tandberg slogan:
”Før eller siden ender du alligevel med Tandberg”!

Fortsat god dag!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 17
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes