Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 21:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Roky: IMF og eAR (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 08 August 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Overhovedet ikke - Min TR2080's pre hælder en smule mod det varme  - og så alligevel ikke - Hvis det er komprimeret musik straffes det med dårlig lyd. Streamer kun FLAC.

Vil ikke bytte IMF'erne for meget - Hørte noget sonus faber i en shop den anden dag - Det var noget bovlamt ...
Jeg har meget bas, men kun når det er der på pladerne

Der er ingen problemer med forældrene - De kan spille temmeligt højt - Men det gør jeg ikke ret tit.

Har kigget med i din tråd - lækre sager 

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 August 2009 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Roky < Tillykke med de nye sager  . Er det guf for EARgangene ? . Jeg glæder mig til ved selvsyn snart at høre dit setup. Rudkøbing here we come.....soon

Dit tls-80 sæt ER Thuekay's far's. Ham her www.soundfix.dk købte dem i Aarhus (jeg var med nede for at afhente dem) og videresolgte dem senere til mig.

Såvidt jeg husker ville Thuekay's far af med dem, fordi han ønskede noget mindre. Havde han hørt dem med en solid og strømstærk 150 watt+ forstærker, havde han nok overvejet det endnu en gang

Søndagshilsen

Thomas

Guld Tuborg + Thuekay < kaninen døde da kæresten forsvandt  

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 09 August 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

2-mas skrev:

Roky < Tillykke med de nye sager  . Er det guf for EARgangene ? . Jeg glæder mig til ved selvsyn snart at høre dit setup. Rudkøbing here we come.....soon

Dit tls-80 sæt ER Thuekay's far's. Ham her www.soundfix.dk købte dem i Aarhus (jeg var med nede for at afhente dem) og videresolgte dem senere til mig.

Såvidt jeg husker ville Thuekay's far af med dem, fordi han ønskede noget mindre. Havde han hørt dem med en solid og strømstærk 150 watt+ forstærker, havde han nok overvejet det endnu en gang

Søndagshilsen

Thomas

Guld Tuborg + Thuekay < kaninen døde da kæresten forsvandt  

Hej 2mas. Sjovt at høre/se hvor de IMF´er er havnet.

Min far solgte dem fordi han er ved at blive en vatarm Han er hoppet på den komplette B&O vogn, hvilken jo betyder små tøsede højttalere med masser af waf.

Min far har haft en dejlig strømstærk sag på dem, og de lød fantastisk i vores store stue med godt 4 meter mellem dem! Tillykke med dem

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Det er jo lidt sjovt at det er dine Thuekay  - Jeg lover dig at der bliver passet på dem :-)
Bliver stadig overrasket over hvor glimrende og med hvilket overskud TLS80 spiller - Skønt de nok kan trænge til en renovering i delefilter.

Jeg har overvejet at lave et helt nyt - Et som andre har haft erfaring med følgelig - Men det skal selvfølgelig være 100 reversibelt.

Guldtuborg: Det er TR2080 som pre - Lidt endnu, men ikke alt for længe

2-mas: Jeg glæder mig også !!! - IMF brugt som headfi

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 09 August 2009 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
Det er jo lidt sjovt at det er dine Thuekay  - Jeg lover dig at der bliver passet på dem :-)
Bliver stadig overrasket over hvor glimrende og med hvilket overskud TLS80 spiller - Skønt de nok kan trænge til en renovering i delefilter.

Jeg har overvejet at lave et helt nyt - Et som andre har haft erfaring med følgelig - Men det skal selvfølgelig være 100 reversibelt.

Guldtuborg: Det er TR2080 som pre - Lidt endnu, men ikke alt for længe

2-mas: Jeg glæder mig også !!! - IMF brugt som headfi

Dejligt at høre de bliver passet på... Min far var også meget glad for dem i sin tid.

Han er den eneste ejer frem til sidste år hvor de blev solgt. De er købt Audio Scan i Århus for den nette sum af 10k eller 20k. De var dyre ! De har spillet på Tandberg meget af deres levetid.

Så ved du også lidt om deres historie.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Ja det var noget meget dyre kasser dengang- såvidt jeg kan forstå svingede prisen omkring de 10 K.

tak for informationen - Det er sjovt at vide

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Hejsa Roky !

Hyggeligt og en oplevelse at besøge dig i søndags . Det var spændende at høre de forskellige forstærkere på dit setup.

Rummet er ikke stort, men lyden ER stor  . Masser af muskler vækker småtrætte IMF-højttalere. Man får bare lyst til at lytte mere og mere.

Takker også "bestyrerparret" på Restaurant Teglbakken  for sublim fortæring

Venlig hilsen

Thomas

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2009 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Selv Tak  - Det var en rigtig god dag!

Har købt en modificeret en Kenwood L1000 C som jeg fik lige inden 2-mas kom forbi - Og den er dæleme lækker kvalitet - Accuphase kvali til en meget rimelig penge.

Er ved at være rigtig tilfreds med lyden som den er nu. Der er kontrol og overskud som jeg ikke har hørt før i mit setup - Samtidig er lydbilledet let og luftigt.

Er jeg ved at være i mål

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2009 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Kommer man NOGENSINDE i mål ?....en god "scoring", så man SELV er tilfreds og IKKE føler behov for opgradering, ja så er man vel tæt på målet. 

Det jeg hørte hos dig var ganske enkelt fremragende, især når man tar rummets størrelse og de fysiske forhold i betragtning. Lyden var MUSIKALSK så det pat...ups BATTER , og man får klart lyst til at høre mere. 

Spændende bliver det også, når du på et tidspunkt får et større rum, men uanset hvad, er lyden nu så god, at forbedringer begynder at blive svære at finde og desværre også betydelig dyrere, vil jeg tro.

God weekend

rørgrej
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 September 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Hej Roky!

Tør man spørge, hverdan det går med opgraderingen af din Play Station I??

mvh

Søren

Til top Vis rørgrej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rørgrej

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 04 September 2009 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:

Har købt en modificeret en Kenwood L1000 C som jeg fik lige inden 2-mas kom forbi - Og den er dæleme lækker kvalitet - Accuphase kvali til en meget rimelig penge.

Er ved at være rigtig tilfreds med lyden som den er nu. Der er kontrol og overskud som jeg ikke har hørt før i mit setup - Samtidig er lydbilledet let og luftigt.

Er jeg ved at være i mål

A hva har du, en Kenwood L1000 pre sådan en kan jeg godt huske fra den gang i starten af 1990'erne, den skal være bygget som en kampvogn og have en prima performen  og så en remote...

Nu ved du jo godt, at nogle billeder af den pre og nogle af dine indtryk, vil være på sin plads her i din tråd, ik Roky!... 

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

2-mas skrev:

Kommer man NOGENSINDE i mål ?....en god "scoring", så man SELV er tilfreds og IKKE føler behov for opgradering, ja så er man vel tæt på målet. 

Det jeg hørte hos dig var ganske enkelt fremragende, især når man tar rummets størrelse og de fysiske forhold i betragtning. Lyden var MUSIKALSK så det pat...ups BATTER , og man får klart lyst til at høre mere. 

Spændende bliver det også, når du på et tidspunkt får et større rum, men uanset hvad, er lyden nu så god, at forbedringer begynder at blive svære at finde og desværre også betydelig dyrere, vil jeg tro.

God weekend

Nej det gør man vel ikke - Hifi-fidelity skrev dengang at der var meget at hente med et støjfilte til Kwnwood'en - Så det skal der helt klart eksperimenteres med. Desuden har jeg et ønske om at få ekskorteret mine standardstrømledninger ud i skraldespanden... Det bliver nok noget DIY

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

rørgrej skrev:

Hej Roky!

Tør man spørge, hverdan det går med opgraderingen af din Play Station I??

mvh

Søren

Hej Søren,

Der er sket det at jeg har fået loddet alle komponenter på strømforsyningsdelen samt forstærkerdelen med rør udgang. Det eneste jeg mangler er at forbinde ledninger til det forskellige. Desværre kom jeg så sent i gang med det i sommerferien, at jeg ikke blev færdig. Lige nu er det skole på fuldtidsbasis - Men det får ikke lov til at ligge hen - Har forresten også lavet en prøvekasse som det skal være i.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2009 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:
Roky skrev:

Er jeg ved at være i mål

A hva har du, en Kenwood L1000 pre sådan en kan jeg godt huske fra den gang i starten af 1990'erne, den skal være bygget som en kampvogn og have en prima performen  og så en remote...

Nu ved du jo godt, at nogle billeder af den pre og nogle af dine indtryk, vil være på sin plads her i din tråd, ik Roky!... 

Ja den er bygget helt godt - Blev sammenlignet med konstruktioner til 20-30 K dengang i 1990'erne. Skal nok skyde nogle billeder ved lejlighed. Men I må lige vente nogle dage. Den står på musik i aften

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
Guldtuborg skrev:
Roky skrev:

Er jeg ved at være i mål

Ja den er bygget helt godt - Blev sammenlignet med konstruktioner til 20-30 K dengang i 1990'erne. Skal nok skyde nogle billeder ved lejlighed. Men I må lige vente nogle dage. Den står på musik i aften

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2009 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:
Roky skrev:
Guldtuborg skrev:
Roky skrev:

Er jeg ved at være i mål

Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

rørgrej
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Hej Roky!

På en måde må det da være positivt, hvis tiden går med at høre musik, istedet for at "trættes" med andre nørder, der er mere optaget af udstyret - end musik.

Teknikken er KUN midlet - ikke målet!!!

mvh

Søren

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg: "Vi" tager tingene som de kommer her sydpå

Hermed et par billeder:

Som I kan se på det nederste billeder, er der loddet en del kondensatorer ud (I følge en opskrift af high-fidelity.)

Mig bekendt pralede Kenwood med at det var den første fuldt balancerede pre i verden (Har desværre ikke mulighed for at teste dette.)

Lydmæssigt var det første der slog mig, at lydbilledet blev bredere, dybere og til tider en smule mere detaljeret.

Referencen for luftighed i lydbilledet, hvor det sidste i bunden desværre mangler samt lydtrykket, besidder Tandberg TR2080 dog stadigvæk- Og det er min helt og aldeles "objektive" vurdering!

Har også købt mig to sæt Blue Jeans LC-1 kabler henholdsvis mellem pre og en af signalkilderne. Bruger ikke den store tid på at nærlytte til kabler, men jeg fornemte alligevel en smule forbedring over hele spektret- Har læst at det også skal have nogle timer før det er bedst - Desuden var det billigt.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

rørgrej skrev:

Hej Roky!

På en måde må det da være positivt, hvis tiden går med at høre musik, istedet for at "trættes" med andre nørder, der er mere optaget af udstyret - end musik.

Teknikken er KUN midlet - ikke målet!!!

mvh

Søren

Hej Søren,

Jo bestemt, men jeg kan nu alligevel ikke lade være med at tjekke ud på sidelinjen - Nogle gange skal man rigtignok lige trække håndbremsen og tænke på at musikken også skal nydes. I den anledning vil jeg anbefale noget musik af en norsk kunstner ved navn Sigvart Dagsland. Pladen hedder Hymns:

Hvis man er til stille og rolig musik, akkompagneret med få instrumenter, masser af rum og iøvrigt så godt indspillet, at man kunne have være der selv, så skal man ikke tvivle med at købe den.
Klart én af de bedste plader jeg har erhvervet mig i år 2009

rørgrej
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Hej Roky!

Det lyder absolut, som noget jeg også kunne finde stort behag i at lytte til. Fås den også på vinyl - du kender jo min svage side?

mvh

Søren

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum