Forfatter |
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 08 August 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overhovedet ikke - Min TR2080's pre hælder en smule mod det varme - og så alligevel ikke - Hvis det er komprimeret musik straffes det med dårlig lyd. Streamer kun FLAC. Vil ikke bytte IMF'erne for meget - Hørte noget sonus faber i en shop den anden dag - Det var noget bovlamt ... Jeg har meget bas, men kun når det er der på pladerne  Der er ingen problemer med forældrene - De kan spille temmeligt højt - Men det gør jeg ikke ret tit. Har kigget med i din tråd - lækre sager
|
Til top |
|
|
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 863
|
Sendt: 09 August 2009 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky < Tillykke med de nye sager . Er det guf for EARgangene ? . Jeg glæder mig til ved selvsyn snart at høre dit setup. Rudkøbing here we come.....soon 
Dit tls-80 sæt ER Thuekay's far's. Ham her www.soundfix.dk købte dem i Aarhus (jeg var med nede for at afhente dem) og videresolgte dem senere til mig.
Såvidt jeg husker ville Thuekay's far af med dem, fordi han ønskede noget mindre. Havde han hørt dem med en solid og strømstærk 150 watt+ forstærker, havde han nok overvejet det endnu en gang 
Søndagshilsen
Thomas
Guld Tuborg + Thuekay < kaninen døde da kæresten forsvandt 
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 09 August 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas skrev:
Roky < Tillykke med de nye sager . Er det guf for EARgangene ? . Jeg glæder mig til ved selvsyn snart at høre dit setup. Rudkøbing here we come.....soon 
Dit tls-80 sæt ER Thuekay's far's. Ham her www.soundfix.dk købte dem i Aarhus (jeg var med nede for at afhente dem) og videresolgte dem senere til mig.
Såvidt jeg husker ville Thuekay's far af med dem, fordi han ønskede noget mindre. Havde han hørt dem med en solid og strømstærk 150 watt+ forstærker, havde han nok overvejet det endnu en gang 
Søndagshilsen
Thomas
Guld Tuborg + Thuekay < kaninen døde da kæresten forsvandt 
|
|
|
Hej 2mas. Sjovt at høre/se hvor de IMF´er er havnet.
Min far solgte dem fordi han er ved at blive en vatarm Han er hoppet på den komplette B&O vogn, hvilken jo betyder små tøsede højttalere med masser af waf.
Min far har haft en dejlig strømstærk sag på dem, og de lød fantastisk i vores store stue med godt 4 meter mellem dem! Tillykke med dem __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo lidt sjovt at det er dine Thuekay - Jeg lover dig at der bliver passet på dem :-) Bliver stadig overrasket over hvor glimrende og med hvilket overskud TLS80 spiller - Skønt de nok kan trænge til en renovering i delefilter. Jeg har overvejet at lave et helt nyt - Et som andre har haft erfaring med følgelig - Men det skal selvfølgelig være 100 reversibelt. Guldtuborg: Det er TR2080 som pre - Lidt endnu, men ikke alt for længe  2-mas: Jeg glæder mig også !!! - IMF brugt som headfi
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 09 August 2009 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Det er jo lidt sjovt at det er dine Thuekay - Jeg lover dig at der bliver passet på dem :-) Bliver stadig overrasket over hvor glimrende og med hvilket overskud TLS80 spiller - Skønt de nok kan trænge til en renovering i delefilter.
Jeg har overvejet at lave et helt nyt - Et som andre har haft erfaring med følgelig - Men det skal selvfølgelig være 100 reversibelt.
Guldtuborg: Det er TR2080 som pre - Lidt endnu, men ikke alt for længe
2-mas: Jeg glæder mig også !!! - IMF brugt som headfi 
|
|
|
Dejligt at høre de bliver passet på... Min far var også meget glad for dem i sin tid.
Han er den eneste ejer frem til sidste år hvor de blev solgt. De er købt Audio Scan i Århus for den nette sum af 10k eller 20k. De var dyre ! De har spillet på Tandberg meget af deres levetid.
Så ved du også lidt om deres historie. __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det var noget meget dyre kasser dengang- såvidt jeg kan forstå svingede prisen omkring de 10 K. tak for informationen - Det er sjovt at vide
|
Til top |
|
|
2-mas Forum Bruger

|
Sendt: 01 September 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Roky !
Hyggeligt og en oplevelse at besøge dig i søndags . Det var spændende at høre de forskellige forstærkere på dit setup.
Rummet er ikke stort, men lyden ER stor . Masser af muskler vækker småtrætte IMF-højttalere. Man får bare lyst til at lytte mere og mere.
Takker også "bestyrerparret" på Restaurant Teglbakken for sublim fortæring 
Venlig hilsen
Thomas
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 04 September 2009 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv Tak  - Det var en rigtig god dag! Har købt en modificeret en Kenwood L1000 C som jeg fik lige inden 2-mas kom forbi - Og den er dæleme lækker kvalitet - Accuphase kvali til en meget rimelig penge. Er ved at være rigtig tilfreds med lyden som den er nu. Der er kontrol og overskud som jeg ikke har hørt før i mit setup - Samtidig er lydbilledet let og luftigt. Er jeg ved at være i mål
|
Til top |
|
|
2-mas Forum Bruger

|
Sendt: 04 September 2009 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer man NOGENSINDE i mål ? ....en god "scoring", så man SELV er tilfreds og IKKE føler behov for opgradering, ja så er man vel tæt på målet.
Det jeg hørte hos dig var ganske enkelt fremragende, især når man tar rummets størrelse og de fysiske forhold i betragtning. Lyden var MUSIKALSK så det pat...ups BATTER , og man får klart lyst til at høre mere. 
Spændende bliver det også, når du på et tidspunkt får et større rum, men uanset hvad, er lyden nu så god, at forbedringer begynder at blive svære at finde og desværre også betydelig dyrere, vil jeg tro.
God weekend 
|
Til top |
|
|
rørgrej Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 04 September 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Roky!
Tør man spørge, hverdan det går med opgraderingen af din Play Station I??
mvh
Søren
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 04 September 2009 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Selv Tak - Det var en rigtig god dag!
Har købt en modificeret en Kenwood L1000 C som jeg fik lige inden 2-mas kom forbi - Og den er dæleme lækker kvalitet - Accuphase kvali til en meget rimelig penge.
Er ved at være rigtig tilfreds med lyden som den er nu. Der er kontrol og overskud som jeg ikke har hørt før i mit setup - Samtidig er lydbilledet let og luftigt.
Er jeg ved at være i mål
|
|
|
 A hva har du, en Kenwood L1000 pre  sådan en kan jeg godt huske fra den gang i starten af 1990'erne, den skal være bygget som en kampvogn og have en prima performen  og så en remote... Nu ved du jo godt, at nogle billeder af den pre og nogle af dine indtryk, vil være på sin plads her i din tråd, ik Roky!... __________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 04 September 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas skrev:
Kommer man NOGENSINDE i mål ? ....en god "scoring", så man SELV er tilfreds og IKKE føler behov for opgradering, ja så er man vel tæt på målet.
Det jeg hørte hos dig var ganske enkelt fremragende, især når man tar rummets størrelse og de fysiske forhold i betragtning. Lyden var MUSIKALSK så det pat...ups BATTER , og man får klart lyst til at høre mere. 
Spændende bliver det også, når du på et tidspunkt får et større rum, men uanset hvad, er lyden nu så god, at forbedringer begynder at blive svære at finde og desværre også betydelig dyrere, vil jeg tro.
God weekend  |
|
|
Nej det gør man vel ikke  - Hifi-fidelity skrev dengang at der var meget at hente med et støjfilte til Kwnwood'en - Så det skal der helt klart eksperimenteres med. Desuden har jeg et ønske om at få ekskorteret mine standardstrømledninger ud i skraldespanden... Det bliver nok noget DIY
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 04 September 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
rørgrej skrev:
Hej Roky!
Tør man spørge, hverdan det går med opgraderingen af din Play Station I??
mvh
Søren |
|
|
Hej Søren, Der er sket det at jeg har fået loddet alle komponenter på strømforsyningsdelen samt forstærkerdelen med rør udgang. Det eneste jeg mangler er at forbinde ledninger til det forskellige. Desværre kom jeg så sent i gang med det i sommerferien, at jeg ikke blev færdig. Lige nu er det skole på fuldtidsbasis - Men det får ikke lov til at ligge hen - Har forresten også lavet en prøvekasse som det skal være i.
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 04 September 2009 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

|
Sendt: 05 September 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2009 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg skrev:
Roky skrev:
Guldtuborg skrev:
Roky skrev:
Selv Tak - Det var en rigtig god dag!
Har købt en modificeret en Kenwood L1000 C som jeg fik lige inden 2-mas kom forbi - Og den er dæleme lækker kvalitet - Accuphase kvali til en meget rimelig penge.
Er ved at være rigtig tilfreds med lyden som den er nu. Der er kontrol og overskud som jeg ikke har hørt før i mit setup - Samtidig er lydbilledet let og luftigt.
Er jeg ved at være i mål
|
|
|
A hva har du, en Kenwood L1000 pre sådan en kan jeg godt huske fra den gang i starten af 1990'erne, den skal være bygget som en kampvogn og have en prima performen og så en remote...
Nu ved du jo godt, at nogle billeder af den pre og nogle af dine indtryk, vil være på sin plads her i din tråd, ik Roky!...
|
|
|
Ja den er bygget helt godt - Blev sammenlignet med konstruktioner til 20-30 K dengang i 1990'erne. Skal nok skyde nogle billeder ved lejlighed. Men I må lige vente nogle dage. Den står på musik i aften
|
|
|

|
|
|
|
Til top |
|
|
rørgrej Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Roky!
På en måde må det da være positivt, hvis tiden går med at høre musik, istedet for at "trættes" med andre nørder, der er mere optaget af udstyret - end musik.
Teknikken er KUN midlet - ikke målet!!!
mvh
Søren
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg: "Vi" tager tingene som de kommer her sydpå  Hermed et par billeder:   Som I kan se på det nederste billeder, er der loddet en del kondensatorer ud (I følge en opskrift af high-fidelity.) Mig bekendt pralede Kenwood med at det var den første fuldt balancerede pre i verden (Har desværre ikke mulighed for at teste dette.) Lydmæssigt var det første der slog mig, at lydbilledet blev bredere, dybere og til tider en smule mere detaljeret. Referencen for luftighed i lydbilledet, hvor det sidste i bunden desværre mangler samt lydtrykket, besidder Tandberg TR2080 dog stadigvæk- Og det er min helt og aldeles "objektive" vurdering! Har også købt mig to sæt Blue Jeans LC-1 kabler henholdsvis mellem pre og en af signalkilderne. Bruger ikke den store tid på at nærlytte til kabler, men jeg fornemte alligevel en smule forbedring over hele spektret- Har læst at det også skal have nogle timer før det er bedst - Desuden var det billigt.
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
rørgrej skrev:
Hej Roky!
På en måde må det da være positivt, hvis tiden går med at høre musik, istedet for at "trættes" med andre nørder, der er mere optaget af udstyret - end musik.
Teknikken er KUN midlet - ikke målet!!!
mvh
Søren |
|
|
Hej Søren, Jo bestemt, men jeg kan nu alligevel ikke lade være med at tjekke ud på sidelinjen - Nogle gange skal man rigtignok lige trække håndbremsen og tænke på at musikken også skal nydes. I den anledning vil jeg anbefale noget musik af en norsk kunstner ved navn Sigvart Dagsland. Pladen hedder Hymns:  Hvis man er til stille og rolig musik, akkompagneret med få instrumenter, masser af rum og iøvrigt så godt indspillet, at man kunne have være der selv, så skal man ikke tvivle med at købe den. Klart én af de bedste plader jeg har erhvervet mig i år 2009
|
Til top |
|
|
rørgrej Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Roky!
Det lyder absolut, som noget jeg også kunne finde stort behag i at lytte til. Fås den også på vinyl - du kender jo min svage side?
mvh
Søren
|
Til top |
|
|