Forfatter |
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 29 September 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
fedt anlæg du har fået skrabet sammen Roky
Gi'r den godt den Tandberg Effekt ? - Jeg vidste ikke at man kunne hive et pre signal ud af en 2080er
Jeg har også en T20 med Bypass knap og det er praktisk og jeg synes den lyder tilpas fedt at jeg ikke hungrer efter en T20 mkII - Man kan vel også bare lodde nogle lus på og bypasse bypass knappen eller ?
Håber dine hylder kan holde til vægten, jeg fik en gang en spolebåndoptager i hovedet med et af spole "spydene" der ramte lige oven i bæret - av få h - jeg havde sat en hylde op med store expander bolte, men de hev bare et stor del af væggen med ud, mens jeg sad på gulvet og rodede med ledninger (kendes under navnet kabler i dag) - jeg kan trøste mig med at det gjorde mere ondt på min Akai end det gjorde på mig - den blev aldrig rigtig god igen efter den tur - havde det været min Revox B77 havdet det nok været mig der havde kastet håndklædet i ringen
|
|
|
Tak r-l-b, Jeg er også rigtig rigtig glad for det  Jep jeg synes den har givet det hele et godt skub i lyden. Der er mere ro over det hele, og lydbilledet er også blevet mere detaljeret som nok kommer fra den ekstra power. Må erkende at jeg bruger min pladespiller alt alt for lidt  - Har også overvejet en mkII, men 1 så synes jeg mk I er federe og 2 så tvivler jeg lidt på at jeg - den smule jeg lytter til vinyl- kan høre en "markant" forskel. Som jeg kan læse rundt omkring skulle det give noget at bypasse omskifteren - Tror ik jeg kan høre forskel  . Det var godt nok ikke sjovt med den spolebåndoptager  - Jeg er heller ikke 100 % tryk ved at hænge så meget op på væggen...(Bliver det nok ikke før det en dag kommer ned på "gulvet". Hylderne skulle kunne klare 40 kg så det skulle ikke være dem der er problemet. Væggen er pudset og skelettet er træ der ligger på kryds og tværs - Lavet dengang hvor kvalitet det virkelig fandtes, så det burde faktisk heller ikke være noget problem. Komponenterne står også sådan at de er lige ovenover hylden, så der ikke kommer skæv belastning.
MathiasFB skrev:
Det ser lige så godt ud som sidst jeg så det 
Det kunne være lækkert med 2 x 3026A  |
|
|
Mange tak - Det skulle der gerne komme inden jul  
LouBP skrev:
Roky. Det ser sku godt ud hjemme hos dig efterhånden, og ikke så småt og klemt. Jeg har bare så skide svært ved at se,
for mit indre øje hvordan dit værelse ser ud. Kan du ikke tage sådan en for for billede serie  |
|
|
Tak  - Hylderne var nemlig lige tænkt som om de skulle give mere luft og den værdighed hifikomponenter fortjener  Jo da det kan nok arrangeres - Skal bare lige have ryddet alt det nipsværk (CD'er skolesager osv.) op som der unægteligt kommer - Er ikke rodehoved 
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
stineamalie skrev:
Hej Roky!
Altid været mega fan af dit anlæg, super gennemført. Jeg har en TD 320 og vil forfærdelig gerne rense/polere kanten på pladetallerken. Men hvordan har du båret dig ad? Jeg er lidt bange for at slibe for meget på den, da jeg frygter den vil blive ujævn i overfladen, men det kan være det ermig der tager lidt for meget på vej. Men fortæl endelig hvordan og med hvad...
Mvh. stineamalie
|
|
|
Mange tak Faktisk har jeg lavet en tråd på et tidligere tidspunkt, der kun omhandler rensning af min pladespiller Herjeg har brugt det fineste vådslibepapir jeg kunne købe - tror det var korn 1000. En spand med vand og så begyndte jeg ellers systematisk at slibe de forskellige flader. Tag den ene af kanterne af gangen- Husk ikke at slibe for hårdt (afhængig af hvor korroderet den er). Det med at ødelægge kanterne var jeg også bange for. Jeg brugte mine fingre til at "fiksere" sandpapirert med, så jeg ikke kom til at ridse på kanterne. Tror ikke du skal være bange for at gøre den ujævn - Det er meget lidt af overfladen du tager af med korn 1000- Jeg kontrollerede rigtig mange gange undervejs, for at være sikker på at jeg ikke lavede unoder. - Igen, kanterne er dem du skal være mest opmærksom på. Nogen starter med langt grovere papir, men det turde jeg ikke....Spørg løs hvis der er mere
|
Til top |
|
|
stineamalie Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 29 September 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay, mange tak for svaret. Jeg tror da bare jeg skal forsøge mig med sandpapiret, det lyder jo ret tilforladeligt.
Men tak for svaret endnu engang
mvh. stineamalie
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 08 August 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så Roky. Nu skal vi se billeder af din nye eAr 202´er 
Hvad spiller du ellers på  __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 08 August 2009 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Hvad spiller du ellers på  |
|
|
 Jaaa mand hørt, lad os se nogle foto-opload af dit set up, du har jo også anskaffet dig IMF 80' højttalere, så der må da være noget nyt (brugt) som du kan flashe her i din tråd  __________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg skrev:
thuekay skrev:
Hvad spiller du ellers på 
|
|
|
Jaaa mand hørt, lad os se nogle foto-opload af dit set up, du har jo også anskaffet dig IMF 80' højttalere, så der må da være noget nyt (brugt) som du kan flashe her i din tråd 
|
|
|
Hva dælen... Sådan et sæt er fine. Er det mon min fars gamle  __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep må se om jeg kan finde nogle frem  IWBB
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Guldtuborg skrev:
thuekay skrev:
Hvad spiller du ellers på 
|
|
|
Jaaa mand hørt, lad os se nogle foto-opload af dit set up, du har jo også anskaffet dig IMF 80' højttalere, så der må da være noget nyt (brugt) som du kan flashe her i din tråd 
|
|
|
Hva dælen... Sådan et sæt er fine. Er det mon min fars gamle
|
|
|
 Uhhaaa-da Thue, så skal din far bo i Aalborg og hede 2-mas  så det håber jeg da ikke for din skyld  men ham 2-mas er da en flink nørd __________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
HAHA !
Det er nok min fars gamle så. Jeg solgte dem nemlig til 2-mas fra aalborg
Dem har jeg hørt rigtig meget musik på med forskellige kilder foran. Specielt meget Pink Floyd __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
HAHA !
Det er nok min fars gamle s�. Jeg solgte dem nemlig til 2-mas fra aalborg
Dem har jeg h�rt rigtig meget musik p� med forskellige kilder foran. Specielt meget Pink Floyd |
|
|
 OK danmark er jo en lille verden, kan du mon genkende dem her  Roky har nok ikke noget imod, at vi lige anvender hans tråd til dette emne  han er jo en flik vintage-bruger  og vi venter jo på billeder fra Roky  Hhmmm  a hva syv - sker med "å"-erne !...  __________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2009 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget lille land
Ligner de fine der er nr. 4 fra venstre uden det sorte i bunden. De har jo fået "fusser" på. Det havde de ikke hos os. Der er da godt nok fyld op med IMF´er der hva
Hvad sker der med kaninen __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Meget lille land
Ligner de fine der er nr. 4 fra venstre uden det sorte i bunden. De har jo fået "fusser" på. Det havde de ikke hos os. Der er da godt nok fyld op med IMF'er der hva
Hvad sker der med kaninen |
|
|
Kaninen er på arbejdet, har lige sms'et lidt med den  __________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå Roky, der er nogen som venter på up date billeder!...
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skal nok komme i dag - Skulle lige have spist først
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thuekaj: Det kan faktisk godt være det er din fars jeg har erhvervet mig - Det må 2-mas vide  En ting er sikkert - De spiller IMPONERENDE godt. Der bliver ikke skiftet ud foreløbeligt. Man har ikke hørt Massive Attack Mazzanine før man har hørt det på et sæt IMF  Med den nye 202 jeg har købt har jeg nu fået så stram og kontant bas som jeg ikke troede muligt!!! - Der er bare øksehug uanset niveau. Til de par K den går for er det helt ufatteligt hvad man får for sine penge! Lidt billeder skal i ikke snydes for:     Ja man kan spejle sig i den lille fætter  IMF uden tøj
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desuden har jeg fået en modificeret PS1 på besøg og så har jeg lavet en lineær PSU til min SB3 - Det var et tiltrængt opgrade:   Har boret en del huller for at den kan slippe af med så meget varme som muligt. Mine komponenter sveder en del her om sommeren skal jeg lige hilse og sige fra dem 
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så får i ikke mere for den 25-øre. Forresten roder jeg også med en DIY Ps1 med rør i udgangen
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 08 August 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der holder altså 
Perfekt med noget ICE til de store kasser Nu bliver det vel ikke for "skarpt" i øregangen? 
Det må lyde frygtindgydende, hehe. Hvad f.... siger dine forældre 
Super 
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2009 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hej Roky, godt at se alle de dejlige ting som du leger med   Lige for at få det helt klart, hvad anvender du som forstærker/-amp  de IMF'er kan jo ikke få nok effekt (ifølge 2-mas)
|
Til top |
|
|