Forfatter |
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hallo Roky  tillykke med alt det ny anskaffet vintage grej  fin måde at anvende penge på   Den ortofon-dims hvad kan du fortælle om den  og please, et nærbilled
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
super flot.... ...er dog selv stået af vinyl-ræset,
men keep on....
|
Til top |
|
|
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser skide godt ud, Roky :) Dét er et hifi-setup :)
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
lexus skrev:
super flot.... ...er dog selv stået af vinyl-ræset,
men keep on.... |
|
|
Det var da en forfærdeligt dårlig idé __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker  ...Svar kommer senere er på vej ud af døren.
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg: Det er faktisk min fars jeg har lånt på ubestemt tid  - Ved ikke så meget om den andet end den virker  - Jeg prøver at finde lidt information om den. Tante: Jeg ved snart heller ikke hvad jeg skal finde på at udskifte i mit setup for det jeg har nu lyder til et 12 tal    Jeg troede aldrig jeg skulle ende med et Tandberg setup som det du "har" haft  Jeg nyder det 100 % hver gang jeg tænder for grejet og sidder ofte og bare beundrer min TR2075 for hvor lækker og overlegen den er  Jeg har ikke et sekund den dag i dag fortrudt at jeg skiftede mit nymodens grej ud med det jeg har nu, for det spillede slet IKKE med de kvaliteter Tandberg formår. Ultradetaljeret dyyb mega bund forførende mellemtone og diskant der gør arbejdet BEDRE end de over tredive år nyere diskanter i Dali Ikon 6  Kærlighed og stædighed må være ordet for Tandbergs succes. Der er ikke sparet på materialer i TR2075 og man har brugt uendeligt mange timer på at ramme en lyd som gjorde alle tilfredse. Det samme gør sig gældende for SM og jeg har læst at man satte dem op mod konkurrenterne for at gøre den bedre end dem  - Målet var at bygge det bedst opnåedelige  - Den plakat (reklame) siger alt Tante  TR2075 måler på papiret mindre end de fleste tilsvarende Amp's i dag men musik det spiller den som få.  At lyden allerede dengang var så god sætter tingene lidt i perspektiv: Hvorfor vælge andet når man kan få Tandberg  Min far synes også at det lyder hammerfedt! En dag skal TR2075'eren lige på besøg i stuen og sætte mkII'eren på plads  - Vi kender NÆSTEN udfaldet  - TR2075 tror jeg godt han vil forenes med  Jeg har lyttet på vinyl siden fredags og det er bare hammerfedt- Dire Straits lyder
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

|
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hej Roky, kanon flot af dig  med de detaljeret foto, af den MCA-10'  Er der en label's med fabrikations dato, på bagsiden af printet  har set en magen til med label' bag på...  Det fik mig til at Google lidt, og kunne se  at den stadig er værdsat i kombination med de gamle Ortofon MC-pick up'er Og stadig flittigt i brug Som det sikkert er dig bekendt  har jeg en T-30'  en skøn step up transformator, som er helt passiv (uden batteri)
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal nok kigge en dag - I nærmeste fremtid! Tror det er en ganske udmærket kombi jeg har skaffet mig- Jeg har ikke rigtig nogen reference, men mangler lige nu ikke noget  Den er godt nok også lækker den T-30 
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du fået prøvet at koble dine forstærkere sammen så de kører for - og effekt?
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej ikke endnu. Er stadigt helt oppe at køre over hvor godt TR2075 lyder  Går nok ikke så længe inden jeg gør det. TR2080 skal jo nødigt stå og få slagtilfælde 
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det kommmer til at lyde godt. Jeg ved jo ikke hvad du snakker om, før du inviterer mig. Hint  
Nej det går ikke  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey den ser sku fed ud  Håber du får hørt noget Eric Clapton  Den ser rimlig velholdt ud. Du må i gang med at pille ved den. Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Nej ikke endnu. Er stadigt helt oppe at køre over hvor godt TR2075 lyder
|
|
|
Nåh, så er ørerne måske ved at ha' vænnet sig til den nye lyd, af en 33 år gammel reciever?  Det lader det næsten til  . Det er godt nok noget bovlamt noget, sådan noget gammelt bras - eller hva'?  Før du prøver at køre den som ren effektforstærker, så prøv lige 2080'eren først. Så bliver det spændende at høre hvad du mener om en 2080 nu. Sejt nok at du har begge to i huset!
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten: Ja den tårner sig flot på toppen af mit grej  - Lige nu står det hele lidt hulter til bulter....Den er dæleme fed kan jeg love dig for  Hvem er ham Eric  Tunghør: Jo jeg tror efterhånden jeg har vænnet mig til lyden  - Jeg tvivler efterhånden på at de sammen vil gøre det bedre end TR2075 alene- Den kan dæleme nogle tricks   . Jeg tror min TR2080 har stået stille i 15-20 dage nu, så jeg vil snart sætte den til igen. Jeg har oplevet at den laver unoder hvis ikke den står tændt en gang om dagen (brum ved opstart). Det med at prøve TR2080 en dag først, tror jeg er en rigtig god ide
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hej Roky, tillykke med den T-20 (som du præsenterer i Tante Bergs tråd)  Du bliver nød til at flå låget af, og vise nogle inside billeder af den step-up (be be)
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak  - Skal nok fået taget nogle billeder nu du spørger så pænt  - Er faktisk også spændt på hvordan den ser ud indeni 
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|