Forfatter |
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 22 April 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det så ikke sådan en du skal have fingre i?
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 22 April 2008 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
Sendt: 22 April 2008 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha uha det ser lækkert ud, jeg er næsten helt misundlig (på din far ha ha). Du skal da have en plade spiller til det set-up i hvert fald  Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 22 April 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathias: Ej det bliver nok ikke sådan en. 1) Den er for dyr 2) Jeg vil hellere have en lidt ældre model sådan en synes jeg er fed herFloe: Det er tanken der tæller ikke   - Må lige smide en comment i din tråd en dag. Det er godt nok noget vildt grej du har dig efterhånden. Tillykke med de nye kasser- Nøj de er flotte Morten: Ja jeg må sige jeg er solgt. Tror ikke jeg kan leve uden når jeg først får hørt lidt flere plader. Der har ikke været tid til at høre ret meget  så et egentligt indtryk er for tidligt at postulere
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 26 April 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom den første "købe i butik plade" i hus:  Må sige at jeg er positivt stemt Masser af mikrodetaljer  Måske er lyden en smule mere rund end på CD. Har lidt svært ved at skrive andet, for der er umiddelbart ikke noget som pladespilleren gør dårligere end CD-afspilleren- I den her sammensætning!   Mvh. Roky NB. En stille jagt på en pladespiller er sat ind
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak  Må sige at mine Studio Monitors måske er en smule for store til mit 7,75 kvm rum  Men det går  Jeg har kun problemer med bassen når volumen nærmer sig HØJT!!!! Ikke at den bliver upræcis, men at den får rummets møblement til at spille med   Vellyd er kodeordet hjemme ved mig  Er rigtig godt tilfreds med lyden! Tandberg's lyd passer lige til mig   Min største AHA oplevelse kom da jeg fik min TR2080 ind i stedet for Denon PMA 1500 AE. Den gjorde alt bedre end denon'en. Jeg regnede med at der ville være færre detaljer, men det var overhovedet ikke tilfældet. Der kom flere detaljer+ En bedre bund+ en bedre mellemtone + en bedre diskant   At nogen så ikke kan lide designet forstår jeg ikke. Den er for mig symbol på en forstærker der er bygget med kærlighed og intet andet  Tandberg forever  Mvh. Roky
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må indrømme at jeg aldrig har lagt ører til en Tandberg. Til gengæld har jeg flere gange hørt Denon PMA-1500AE, og magen til pling-pling lyd skal man lede længe efter  Så jeg tvivler ikke på at dine ældre Tandberg lyder en hel del bedre  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heh, har tit undret mig over hvorfor der er så mange herinde der satser så hårdt på vinyl  Min gamle Thorens har stået på en hylde i temmelig lang tid. Hvis vi snakker kr-øre, skal der efter min opfattelse mindst en to-tre gange så meget til, hvis man vil have samme gode lyd ud af en riaa-pladespiller kombi, som man ville få af en drev-dac ting til noget mindre penge + at en vinyl høvl er mere bøvlet at omgåes i det daglige. Selvfølgelig kan man mene, at det er mere hyggeligt med sidstnævnte, og det vil jeg bestemt ikke bestride, mener bare ikke at man på nogen måde får bedre lyd ud af det, hvis man tager prisen i betragtning. Jeg risikerer nok en ordentlig røvfuld her, men synes lige det skulle klemmes ud mellem sidebenene  MVH Freddy
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa... Et eller andet må det jo kunne siden at vi gider alt det bøvl!
|
Til top |
|
|
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Tjaa... Et eller andet må det jo kunne siden at vi gider alt det bøvl!  |
|
|

Udover bøvlet er der også ofte problemer med komprimering af lyden på CD.
Og er man halvgammel er der også problemet med, at man havde 5-10 års samling af plader stående inden CD blev moderne. Det er noget dyrt bøvl at skulle skifte det hele ud. 
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo da, jeg er for såvidt ikke uenig med nogen af jer, min pladesamling befinder sig i en flyttekasse  Hvad lyden angår, er den ligeså "ægte" på en cd som på vinyl. Mange moderne indspilninger er jo digitale, og så har vi jo komprimeringen over det hele  Spørg bare Stockfisch hvordan de bærer sig ad med ødelægge det hele. Prøv at se på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=3Gmex_4hreQ Jeg unskylder lige hyperlinket, Firefox kan åbenbart ikke gøre det rigtigt  Hvis jeg må fremhæve en uspoleret indspilning, skal det være Blues Singer med Buddy Guy, der kan man faktisk høre biler køre forbi udenfor lydstudiet. Om producerens monitor anlæg har været så ringe at han ikke kunne høre det, eller man bevidst har undladt at redigere det, ved jeg ikke :-) MVH
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå men mon ikke vi bør tage denne diskussion i en seperat tråd?  Det er trods alt Roky's "billeder af mit udstyr tråd".
Apropos Loudness War så er der allerede denne lange tråd (<- Jeg bruger også Firefox  ).
Mvh.
|
Til top |
|
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil indrømme lyden af vinyl er anderledes og tit bedre end CD, men desværre er mediet alt for skrøbeligt og mere tidskrævende. Derfor valgte jeg for mange år siden vinyl'en fra.
Kan man opfinde en materiale som er mere robust end vinyl hopper jeg på pladespiller-vognen igen. __________________ Mvh Flemming
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gør skam ikke noget- Har det selv med at gå OT  I går tog jeg lige en tur på det lokale loppemarked og det blev bl.a. til sådan en sag:  Gud for øregangen  Hvordan er lyden på CD-versionen? Men en del skidt kan jeg høre der er i rillerne! Hvordan renser i jeres plader effektivt?
|
Til top |
|
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg jo allerede klar over at du har en god musiksmag.
Se lige hvad jeg købte i en genbrugsforretning på sjælland i weekenden.
84 stykker...... Næsten alle i perfekt stand.

|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da helt være, kære Zak, sikke en fangst! Hvor var du henne, og hvad gav du pr. styk? Jeg går ud fra, de ikke stod i en 50'er alle sammen __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah, lad os sige at jeg var i nærheden af Slagelse.
Til en 50ér var det nok kun blevet til to. Jeg fik hele balladen for 400.-. Det er vel omkring en flad 5 krone pr. stk.
Der er alle plader fra Pat Benetar, alle Totos plader, lidt Beatles og ellers godt blandet.
Men det er jo lidt OT. Så bare Rokys Queen plade og ville prale med at jeg fandt 2 fra Queen og en enkelt Freddy Mercury. Sorry Roky.
|
Til top |
|
|