Forfatter |
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
Sendt: 19 April 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes altid at der er mere dynamik på lp, end cd. Har du samme oplevelse? Ja billeder er en selvfølge glæder mig
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 19 April 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ligner meget den på billedet også mht. til farver. Dog er der ikke sådan en plade stabilisator eller hvad det nu er i midten, og skriften ved armen er ikke rød.
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svært at sige med den opsætning der er lige pt.
Har ikke nået at danne mig et generelt indtryk. Men jo det mener jeg. Langt de fleste udgivelser lyder jo også bedre på LP.
Mht Straits pladerne står det nok uafgjort. De CD'er man kan købe i dag er jo remasteret så de skulle lyde noget bedre end de originale.
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 20 April 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
De CD'er man kan købe i dag er jo remasteret så de skulle lyde noget bedre end de originale. |
|
|
Regn ikke nødvendigvis med det. Tit er det desværre omvendt: At de tidligere CD-udgivelser lyder bedre end de efterfølgende "supa-dupa" re-masters (hvor loudness og komprimering har fået et nøk opad).
Ikke altid men desværre ofte.
Loudness War.
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2008 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, Nej det er jeg godt klar over  - Her tænker jeg kun på Dire Straits pladerne. Men det kun en formodning jeg har mht. til disse.
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 20 April 2008 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark Knopflers bedste lydmæssigt er nok:
Mark Knopfler og Chet Atkins: Neck and Neck __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
Sendt: 20 April 2008 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige haft sådan en fætter på besøg mens min Primare var en tur i Sverige til reparation. Den er rimeligt ringe efter min ydmyge mening. Mangler detaljer og opløsning især i toppen og når man spiller højt mister den grebet i bunden. Og så var både fruen og undertegnede i øvrigt ved at få knald i låget af den blå bordelbelysning, men det har selvfølgelig ikke så meget med lyden at gøre. 
|
Til top |
|
|
guffi Udelukket fra forum

Brokkehoved KSB
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 20 April 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvordan kan du snakke om lydkvaliteten sutter R.. på fx Massive Attack eller at lyden er fantastisk på andre Cd'er / SACD når du har dit grej stillet op som du har, tænker specielt på dine højttalere .
Det kan da næppe lyde ret godt under nogen omstændighedder, når de er klemt inde sådan.
Ellers noget udemærket grej af en 15 årig 
M.V.H. Guffi
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
Sendt: 20 April 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Svært at sige med den opsætning der er lige pt.
Har ikke nået at danne mig et generelt indtryk. Men jo det mener jeg. Langt de fleste udgivelser lyder jo også bedre på LP.
Mht Straits pladerne står det nok uafgjort. De CD'er man kan købe i dag er jo remasteret så de skulle lyde noget bedre end de originale.
|
|
|
Jeg syntes også bassen er en del bedre på lp, ikke så klar lyd som på cd. Det kan jo have noget at gøre med at der er mere støv på mit værelse, end der er sand korn i Sahra  . Jeg har faktisk ikke nogle cd er med Straits, men dem på lp lyder super. Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 20 April 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå for djævlen, hvordan er det så at have den på besøg? Kommer billederne snart? Og bare et spørgsmål: Høre du slet ikke andet end Dire Straits, det er det eneste du snakker om  Men jo de lyder meget godt på plade, og dem kan du oftes finde i de fleste genrbugsbutikker, eller det kunne man i gamle dage, hvilket betyder at jeg har masser af dem  Høre det dog utroligt sjældent, deres sound er lidt for, hmm... Pæn for mig, sådan tror jeg godt man kan sige det  Men der er sku lige nogle klassikere, især på Brothers in arms, som jeg da indmellem ligger på.. Der har jeg både pladen og en remasteret cd, og der syns jeg altså cd'en taber stort i forhold til deres lyd på lp'en! __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
Sendt: 20 April 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Nå for djævlen, hvordan er det så at have den på besøg? Kommer billederne snart? Og bare et spørgsmål: Høre du slet ikke andet end Dire Straits, det er det eneste du snakker om Men jo de lyder meget godt på plade, og dem kan du oftes finde i de fleste genrbugsbutikker, eller det kunne man i gamle dage, hvilket betyder at jeg har masser af dem Høre det dog utroligt sjældent, deres sound er lidt for, hmm... Pæn for mig, sådan tror jeg godt man kan sige det Men der er sku lige nogle klassikere, især på Brothers in arms, som jeg da indmellem ligger på.. Der har jeg både pladen og en remasteret cd, og der syns jeg altså cd'en taber stort i forhold til deres lyd på lp'en! |
|
|
Enig! Og 2001 er en herlig spillemaskine, så det kan kun anbefales, at du glemmer at levere den tilbage til farmand.
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 20 April 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 20 April 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Scatcat: Mange tak Tjo kan nok ikke lokke den ud af min fars varetægt. Han bruger den normalt selv. Lige pt kan den dog ikke komme op at hænge på væggen, og da vi har trægulv er det lidt en dårlig kombi at stille den på et møbel som har forbindelse.
|
|
|
Ok, hvis det så ikke kan blive den så er f.eks. en Thorens TD320 MkIII en ret god plov, som burde kunne fås til rimelige penge (ca. 2K for en velholdt udgave). Den er født med TP91 arm, som er en ret god arm.
Og jo, en væg er must til pladespilleren __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Mark Knopflers bedste lydmæssigt er nok:
Mark Knopfler og Chet Atkins: Neck and Neck |
|
|
Ja den synes jeg også at lyden er rigtig god på  Jeg synes at kvaliteten på hans plader lydmæssigt svinger en del, men generelt er de ganske ok. Sailing to philadelphia og The Ragpickers Dream lyder også ganske fornuftige.
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Blå Fisk skrev:
Jeg har lige haft sådan en fætter på besøg mens min Primare var en tur i Sverige til reparation. Den er rimeligt ringe efter min ydmyge mening. Mangler detaljer og opløsning især i toppen og når man spiller højt mister den grebet i bunden. Og så var både fruen og undertegnede i øvrigt ved at få knald i låget af den blå bordelbelysning, men det har selvfølgelig ikke så meget med lyden at gøre.  |
|
|
Ja de dioder skulle være pænt voldsomme  - Min intuition valgte rigtigt  - Ellers var det bare skæbnen der ikke ville jeg skulle prøve en....
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
guffi skrev:
Hej
Hvordan kan du snakke om lydkvaliteten sutter R.. på fx Massive Attack eller at lyden er fantastisk på andre Cd'er / SACD når du har dit grej stillet op som du har, tænker specielt på dine højttalere .
Det kan da næppe lyde ret godt under nogen omstændighedder, når de er klemt inde sådan.
Ellers noget udemærket grej af en 15 årig 
M.V.H. Guffi |
|
|
Har kun nævnt at opsamlingen lyder dårligt! De normale udgivelser lyder ganske glimrende. Måske tror du det lyder dårligt og at jeg ikke KAN høre forskel, men det kan jeg lige love dig for jeg kan. Mit grej står ganske presset JA  men lyden er på ingen måde dårlig! Mit rum er faktisk temmelig dæmpet med alt det jeg har stående herinde. Husk det er trykkammer HT så bas er temmelig kontrolleret. Detaljegraden er faktisk strammet op efter jeg fik TR2080- Her kan Denon 1500 AE ikke følge med! TR2080 har fokus på hele spektret hvorimod Denon kun har fokus på diskant hvis jeg skal sige det lidt groft. (TR2080 er også en lys forstærker) Tak for det i øvrigt NB. Vintage power
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP: Jojo hører skam MEGET andet end DS  - Den står da på så vidtstrækkende genrer som Metallica og Katie Melua...Men forstår godt hvad du mener. Det kan godt fremstå som om jeg ikke hører andet Den Blå Fisk: Går nok ikke at nuppe den- Tror nok han vil opdage det Scatcat: Jep den vil jeg også skrive mig bag ørene. Eneste mulige placering på værelset er også kun væggen  Den står oven på min TR2080 lige pt. Morten:   - Cd'erne er ellers billige lige pt, eller var hehe
Alle: HEY DET ER IKKE FODRINGSTID ENDNU   
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan jeg ikke trække den længere (håber det er nok til at styre jeres sult :

LouBP: Så sneg DS sig ind igen

|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 22 April 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er mindst lige så flot som jeg husker den  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2008 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|