Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 19:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Nyt anlæg cerwin vega (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
arendal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Hej-

¨Jeg står og skal indvistere i nyt anlæg.

Har set på nogle cw højtalere.

Center CLSC-6C

Front CLSC-15

Side/Back 4stk E78

Sub CLSC-15S

Hvilken forstærker kan anbefales til at trække dette??

Jeg søger en rigtig dyyyb bass. Det skal bruges til at høre al slags musik, og film.

Tager også mod råd om valg af andre højtalere.

Hilsen Martin

Til top Vis arendal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af arendal Besøg arendal's Websted

jkk1989
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

CV.. ja.. Har selv lige solgt V-Serien fra dem.. Havde dem godt og vel et halv år.. I starten lød det bare så åhh fedt.. Men i enden så giver de lytter træthed.. og hovedpine af lytning.. Det er bestemt en fed højttaler.. Men den er udetaljeret og upræcis.. I enden vil du blive træt af dem er jeg næsten sikker på... Vis jeg var dig ville jeg i den prisklasse smide 1000kr. Oven i og evt købe et par Dali Concept 8.. Der er samtidig en god dyb bas og den er detaljeret og rigtig fin..

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Det er muligvis fordi at jeg ikke anvender mine højttalere hver dag eller hver uge, men jeg har haft mine højttalere siden sidste kvartal af 2004 og jeg er bestemt ikke blevet træt af at lytte til dem. Jeg elsker dem faktisk.

Jeg har lyttet til andres højttalere, højt som lav budget, og ender altid med at tænke "Godt jeg har mit eget derhjemme"

Hvis man sidder musestiller derhjemme, med nedrullede persienner, lydisoleret alt hvad der kan lydisoleres, sendt konen og andet rif raf ud af døren og KUN koncentrerer sig om musikken, så kan det godt være at der findes højttalere der er mere detaljerede. Men for resten af os, der befinder os hvor livet leves og som laver andet mens vi lytter til musikken er det uvæsentligt.

Jeg lytter selv meget til blues og pop musik og syntes bestemt at mine CW CLCS 12 er fantastiske.

Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
Til top Vis Clapton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clapton

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Fedt, at du er glad for dine CVér. En forstærker som kan matche og drive dine store fronter må være en fra H/K eller måske Marantz. Nu har du ikke skrevet hvad du har af økonomi, men det er ikke en af de små du skal vælge.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Clapton skrev:

Det er muligvis fordi at jeg ikke anvender mine højttalere hver dag eller hver uge, men jeg har haft mine højttalere siden sidste kvartal af 2004 og jeg er bestemt ikke blevet træt af at lytte til dem. Jeg elsker dem faktisk.

Jeg har lyttet til andres højttalere, højt som lav budget, og ender altid med at tænke "Godt jeg har mit eget derhjemme"

Hvis man sidder musestiller derhjemme, med nedrullede persienner, lydisoleret alt hvad der kan lydisoleres, sendt konen og andet rif raf ud af døren og KUN koncentrerer sig om musikken, så kan det godt være at der findes højttalere der er mere detaljerede. Men for resten af os, der befinder os hvor livet leves og som laver andet mens vi lytter til musikken er det uvæsentligt.

Jeg lytter selv meget til blues og pop musik og syntes bestemt at mine CW CLCS 12 er fantastiske.

Clapton, du skal ikke bilde mig ind at man ikke kan høre forskel på en ht som fx SA og så en ht som CV, hvis de kører i baggrunden. CV kan banke igennem  bassen, det kan SA ikke, men SA kan spille musik med en klarhed der vil noget. Det er mine opfattelser. Og jeg har haft et par CV V-10F hjemme på værelset over noget tid, hvor de ofte virkede som "musik til arbejdet" og den slags. Men jeg må sige at lyden var meget fjern og indelukket. De har et gevaldigt peak omkring de 50 hz (vil tro det er ca. der), som gør dem ubrugelige (for mig) at høre andet end techno og  bas-buldrende musik på. Ikke en højttaler efter min smag. Og vil bestemt ikke anbefale den til andre hvis de vil have en allround højttaler. For lige dét er de ikke.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 02:02 | IP-adresse registreret  

Harman Kardon går du ikke galt i byen af, men som toolate påpeger kan det svare sig at kaste lidt kugler  i model valget.

Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 02:33 | IP-adresse registreret  

Clapton vis du mindre det seriøst så kender jeg en super høre læge...

jeg har også hørt den der CLCS 12 et par gange, da en ven har dem... og må sige efter en ½ times tid har man virkelig bare lyst til karp ledningerne til anlæget... midt indtryk af de højttaler, skarp og upræcis diskant, flad og tør mellemtone og en bas der køre i de samme 5 toner hele tiden... men de kan satme spille højt... men det kan mine Ikon 6 altså også fint klar til midt behov, så nej tak...

og til arendal, vis du mindre det seriøst med de højttaler, så bare en forstærker der har så mange kræfter som muligt, og vis du vil ha noget ud af dem... og vis du skulle en dag savne noget ægte hifi, så er en Dali concept 8 også en super højttaler, som også kan spille tordene højt med et godt tryk i bassen... men som også kan klar et godt styk musik med gode detaljer i...

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Det var da utroligt.

Cerwin-Vega er akurat lige så meget HIFI som alle andre højttalere på markedet i budget-prisklassen. Sådan er det altså bare, eller skal vi til at tage en længere diskution om hvad der er HIFI, ægte lyd, og lignende igen herinde?

Mange er jer herinde er jo lidt fanatiske hvad angår musik, det er jo også derfor I kommer her på HIFI4all.dk. Vi er dog nogle stykker der har en anden musik preference end største parten herinde og som vi er glade for det vi har. Men vores HIFI er åbenbart ikke godt nok til dette forum, da det ikke er ægte eller HIFI.

Tag nu at lade folk selv bestemme hvad de vil have og lytte til, i stedet for at fordømme noget største parten af jer ikke har lyttet til nogensinde. I skulle komme hjem til mig og så sætter jeg noget blandet musik på og jeg er ret sikker på at I vil blive overrasket over hvordan CV-CLCS serien kan lyde, når man sætter det rigtigt op.

Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
Til top Vis Clapton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clapton

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

jkk1989 skrev:
CV.. ja.. Har selv lige solgt V-Serien fra dem.. Havde dem godt og vel et halv år.. I starten lød det bare så åhh fedt.. Men i enden så giver de lytter træthed.. og hovedpine af lytning.. Det er bestemt en fed højttaler.. Men den er udetaljeret og upræcis.. I enden vil du blive træt af dem er jeg næsten sikker på... Vis jeg var dig ville jeg i den prisklasse smide 1000kr. Oven i og evt købe et par Dali Concept 8.. Der er samtidig en god dyb bas og den er detaljeret og rigtig fin..

Hej,

Nu er det jo ikke V serien han vil købe, og hvis du ikke har hørt V serien sammen med CLSC serien så er der alså meget forskel på hvordan de spiller.

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Clapton skrev:

Det var da utroligt.

Cerwin-Vega er akurat lige så meget HIFI som alle andre højttalere på markedet i budget-prisklassen. Sådan er det altså bare, eller skal vi til at tage en længere diskution om hvad der er HIFI, ægte lyd, og lignende igen herinde?

Mange er jer herinde er jo lidt fanatiske hvad angår musik, det er jo også derfor I kommer her på HIFI4all.dk. Vi er dog nogle stykker der har en anden musik preference end største parten herinde og som vi er glade for det vi har. Men vores HIFI er åbenbart ikke godt nok til dette forum, da det ikke er ægte eller HIFI.

Tag nu at lade folk selv bestemme hvad de vil have og lytte til, i stedet for at fordømme noget største parten af jer ikke har lyttet til nogensinde. I skulle komme hjem til mig og så sætter jeg noget blandet musik på og jeg er ret sikker på at I vil blive overrasket over hvordan CV-CLCS serien kan lyde, når man sætter det rigtigt op.

Udemærket. Jeg forstår godt din pointe, og er enig med den. Jeg prøvede ikke at 'økse' nogen ned med mit indlæg før. Men blot at fortælle at de fleste CV ikke kan spille særlig meget med særlig stor troværdighed. Og det kan der vidst ikke argumenteres imod. Når de har det ordentlige peak i bassen, en lukket diskant og en mellemtone der siger 'nej tak', er det svært at kalde det en 'troværdig musikgengivelse'. Men jeg har kun hørt CV V-10F, og det er muligt der er stor forskel på den og så andre serier, men folk siger at mange CV 'lider' af de samme laster.

Det skal selvfølgelig ikke holde en tilbage! For hvis folk finder den bahagelig og god til deres behov, er der ingen grund til at give mere (set fra et rationelt synspunkt Man får jo ofte lyst til at opgradere).

Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

arendal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Hmm det var nogle blandede svar, måske skulle jeg spørge på en anden måde.

Skal have et nyt anlæg til max 30k. Det skal have en rigtig dyyb bass og lyde godt til al slags musik.

Martin

Til top Vis arendal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af arendal Besøg arendal's Websted

Toolate
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Februar 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Jeg laver lige om da jeg sov lidt i timen. Det er ok med dit valg af htére og her ville jeg vælge npget HK eller Marantz. Men køb en strømstærk sag da det vil gavne dine cvére. Deres dvdére er osse ok. Så det er bare og komme i gang.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65

arendal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Det eneste jeg allerede har er bag og side højtalere CV-E78. Har intet andet. Så skal have en center, et par ordentlige gulv, og en stor sub. Og selvfølgelig en forstærker der kan trække det. Og så kabler til at forbinde det.

Martin

Toolate
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Februar 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Har du været ude og lytte på noget. Eller er valget faldet på cv da du har de andre.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65

arendal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Har være ude at lytte på sådan et sæt som dette.

Center CLSC-6C

Front CLSC-15

Sub CLSC-15S

Men vil jo gerne have noget man ikke bliver træt af lige med det samme.

Martin

arendal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Skal lige siges at jeg er vild med den bass det levere.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Bas mig her og bas mig der!!! Har folk ikke opdaget, at musik består af andet end bas?? Der er aldrig nogen der søger god mellemtone eller diskantgengivelse. Altid bare bas bas bas!

Selveste Thomas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

jkk1989 skrev:
CV.. ja.. Har selv lige solgt V-Serien fra dem.. Havde dem godt og vel et halv år.. I starten lød det bare så åhh fedt.. Men i enden så giver de lytter træthed.. og hovedpine af lytning.. Det er bestemt en fed højttaler.. Men den er udetaljeret og upræcis.. I enden vil du blive træt af dem er jeg næsten sikker på... Vis jeg var dig ville jeg i den prisklasse smide 1000kr. Oven i og evt købe et par Dali Concept 8.. Der er samtidig en god dyb bas og den er  og rigtig fin..

hey. Syns ligesom også lige jeg ville have et ord indført her..

Har selv lige smidt mit anlæg ud på siden her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35429&P N=1

Og jah du er helt fuldstændigt galt på den, hvis du vil bare det mindste samligne V serien og CLSC serien.. Så er den helt galt oppe i styrer huset.. De minder ik om hinanden..

Er udemærket klar over at CV ik er den mest detaljeret højtaler. det er de jo sjovt nok heller ik kendt for at lave.. Men den nye serie CLSC er betydelig mere detaljeret end V serien i sær!

Syns også som en af de andre nævnte du skulle komme hjem til ham.. Du kunne komme herhjem og prøve at lytte mit anlæg igennem og selv tage musik med.. DU vil blive utrolig overrasket. Men syns når nu du har den mening om dem, smut ned i hifi klubben og tjek dem ud .. helt sikkert.

jeg er ik uenig i at Dali Concept 8 er en fin højtaler. slet ik, det er den. Og den kan levere lidt bass. og lidt dyb bass. Men jo slet ik samlignet med CV.. Og køber ham som lavede Emnet her den opsætning han siger.. Det vil fanme blive et nice anlæg. SÅ kan Dali sku godt pakke sine sager sammen. Han vil få et anlæg der spiller super fedt og som kan rykke taget af.. Det er sådan vi kan lide det..!

men vil også anbefalde forstærker måske H/K.. Men for at få nok effekt bag ved. bliver det en dyr fornøjelse. Du kan gøre det meget billigere med NAD og så kan du også få nok effekt bag ved, ved at sætte det rigtige sammen, som alle ved !!!!

//Selveste Thomas

Man kan ik have det godt med sig selv, hvis ikke man kan vågne op til et par Cerwin-Vega hver dag!

Til top Vis Selveste Thomas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Selveste Thomas

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Selveste Thomas skrev:

jkk1989 skrev:
CV.. ja.. Har selv lige solgt V-Serien fra dem.. Havde dem godt og vel et halv år.. I starten lød det bare så åhh fedt.. Men i enden så giver de lytter træthed.. og hovedpine af lytning.. Det er bestemt en fed højttaler.. Men den er udetaljeret og upræcis.. I enden vil du blive træt af dem er jeg næsten sikker på... Vis jeg var dig ville jeg i den prisklasse smide 1000kr. Oven i og evt købe et par Dali Concept 8.. Der er samtidig en god dyb bas og den er  og rigtig fin..

hey. Syns ligesom også lige jeg ville have et ord indført her..

Har selv lige smidt mit anlæg ud på siden her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35429&P N=1

Og jah du er helt fuldstændigt galt på den, hvis du vil bare det mindste samligne V serien og CLSC serien.. Så er den helt galt oppe i styrer huset.. De minder ik om hinanden..

Er udemærket klar over at CV ik er den mest detaljeret højtaler. det er de jo sjovt nok heller ik kendt for at lave.. Men den nye serie CLSC er betydelig mere detaljeret end V serien i sær!

Syns også som en af de andre nævnte du skulle komme hjem til ham.. Du kunne komme herhjem og prøve at lytte mit anlæg igennem og selv tage musik med.. DU vil blive utrolig overrasket. Men syns når nu du har den mening om dem, smut ned i hifi klubben og tjek dem ud .. helt sikkert.

jeg er ik uenig i at Dali Concept 8 er en fin højtaler. slet ik, det er den. Og den kan levere lidt bass. og lidt dyb bass. Men jo slet ik samlignet med CV.. Og køber ham som lavede Emnet her den opsætning han siger.. Det vil fanme blive et nice anlæg. SÅ kan Dali sku godt pakke sine sager sammen. Han vil få et anlæg der spiller super fedt og som kan rykke taget af.. Det er sådan vi kan lide det..!

men vil også anbefalde forstærker måske H/K.. Men for at få nok effekt bag ved. bliver det en dyr fornøjelse. Du kan gøre det meget billigere med NAD og så kan du også få nok effekt bag ved, ved at sætte det rigtige sammen, som alle ved !!!!

//Selveste Thomas

Man kan ik have det godt med sig selv, hvis ikke man kan vågne op til et par Cerwin-Vega hver dag!

Hej Thomas,

Som du ved så har jeg haft begge sæt og haft mulighed for at afprøve begge sæt på en forstærker ved tilslutning A & B, efter længere tid må jeg erkende at CLSC-12 er væsenligt bedre end V12f.

Men der skulle lige gå et stykke tid før det rigtigt gik op for mig, men nu var begge sæt også nye så det ene kan forandre sig væsentligt mere end det andet.

Min erfaring er at spar ikke de 800,- pr. stk for at købe et sæt V12f istedet for CLSC-12, den lyder bedre, og den har noget hen efter den lidt tunge bas som mine elskede DC-12 havde(hvor jeg savner dem).

Og en ting mere, TRO ikke på de data der bliver opgivet om CLSC-12 & V12f, clsc er opgivet til 92Db, og V12f er opgivet til hele 98db, og det er ikke sandt da jeg har haft de to sæt højtalere på en og samme forstærker, og mulihed for at skifte imellem dem lynhurtigt.

Det er lidt synd med de opgiveler da hvis man er ude på at spille vildt højt og høre et sæt Clsc-12, og ved hvad følsomheden på en højtaler går ud på, ja så burde en V12f kunne aflevere ligeså mange Db i lydtryk med 100w som en Clsc-12 kan med 400w da der er 6db forskel på de to højtalere, og det er alså ikke rigtigt de dataer passer ikke. 

Hvad jeg selv mener så er begge sæt meget tæt på 92db, da jeg har højtalere som måler ægte 98db at sammenligne med, og der kan du faktisk ikke høre de andre.

Toolate
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Februar 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig med, at CV leverer noget seriøst bass. Det kan vi nok ikke komme uden om.

Men kan vi ikke komme med nogle bud til arendal i stedet for, at diskutere CV´s formåen.

Vi kan jo ikke sige hvad du bliver træt af a lyd. Vi alle har jo vores mening om hvad der godt, dyrt som småt og billigt som stort. 

Det er derfor det er vigtigt, at få en lyttet til en masse htére og komme hjem med et indtryk af, at det man har lyttet til er det rigtige. Her fra går turen så videre til det der skal trække de valgte htére. Og vilken det så bliver er jo så afhængig af de htére du vælger.

Men går valget til CV syntes jeg du bør vælge H/K eller Marantz med preout til en ekstra effektforstærker til dine fronthøjtalere. Så rykker du i hvert fald tilbage i sofaen.

Hej igen. 

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum