Forfatter |
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 24 November 2005 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
yep hvad med billeder..
novisad
|
Til top |
|
|
mga1 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 91
|
Sendt: 24 November 2005 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan
Tillykke med dit fine anlæg. Det er noget af en udstyrliste du har fået stykket samme.
Selv har jeg Helicon 800 som forsynes af en Denon AVC-A1SE (upgraded til A1SR) samt en Denon DVD A11, hvilket jeg er meget meget tilfreds med.
Jeg har aldrig helt forstået kritikken af Helicon højtalerne, og Helicon 800 i særdeleshed. Jeg ved ikke om det er ekstreme HiFi nørder der finder det for let at købe Dali og derfor vender tommelfingren nedaf. Jeg synes det lyder total fedt. Både når det angår film og musik. Lydbilledet et alt omfagende. Lydbilledet fylde bogstavligt talt hele rummet med klar vellyd. Når jeg ser en film, har jeg lydmæssigt, fuldstændig den samme fornøjelse som i Imperial. På ingen måde vil jeg sige at lyden er lidt bedre i Imperial, tværtimod, den er ikke på samme åben. Min Lyd er bare fantastik. Hvad angår musik, ja, der er ikke et øje tørt.
God fornøjelse med dit anlæg fremover
Morten
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 24 November 2005 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Hej drenge....
Så er der købt lidt nyt igen, denne gang til 'surround-tilbygningen' en ny Denon DVD-A11 og samtidigt er kablerne her opgraderet til Tara Labs Axiom phonokabler samt Tara Labs Air coaxkabel
Jeg købte Denon'en af Hifi-Klubben til en meget fornuftig demopris, da modelen jo er udgået... Denon DVD-A11 er forøvrigt anmeldt her på HIFI4ALL...!
Så nu mangler jeg kun nogle gode netkabler samt stikdåse, så er jeg i 'hus'
mvh. Jan
|
|
|
Og en center og en subwwofer, så vidt jeg kan se af listen __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
Sendt: 24 November 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder....
Som sagt tidligere, syntes jeg det er lidt vildt at købe et digi-cam for kun at tilfredsstille hifi4all's læsere.. - og da jeg er gammel amatørfotograf, ville jeg alligevel ikke nøjes med et 'billigt' kamera til 1.999,-.... jeg har set på et Canon spejlreflex digi-cam til 12k, men der kom lige en A11'er i vejen sammen med nogle kabler...
Men som også er nævnt tidligere i tråden, så afholder jeg gerne en lytteaften for dem som har lyst og selvfølgelig gerne hvis der er een med et digi-cam...
Og Brian jeg mangler ikke en center og en sub... jeg har rigelig sub i mine Helicon, og min stue er lille nok til at undvære en center.... når jeg får de sidste kabler skal der spares op til et nyt lytterum, enten en større lejlighed eller et hus på landet.... og så kan det være der kommer en sub til samlingen.... det bliver så B&W ASW750 til 13k og en Helicon C200 til 12k...
mvh. Jan
__________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 26 November 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder....
Er der nogen her som har erfaring med netstøj-filter....! og hvis man køber et sådan' er det så egentlig lige meget med spec. netkabler eller hva'...?
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 03:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen HIFI & HIGH-END rødder...
Efter at have læst en tråd her på HIFI4ALL om netstøj filtre, og artiklen i det seneste nummer af HIGH fidelity om samme samt hjemmesiden www.sas-audio.dk om Nordost Thor netstøj filter til ca. 20k, er jeg blevet ening med mig selv om at det kræver en nærmere undersøgelse... selvom det er mange penge bare for et filter.... - men mange mener at det giver en forbedring uden lige, som at skifte til de ultimative signalkabler...!
Nordost Thor har 6 udtag, og tanken at de 6 udvalgte skulle så være 3 stk. Holfi Pre/Effekt/CD samt de 2 Denon '3803' / 'A11' og det sidste skulle så gå til LOEWE TV'et for et bedre billed...
Men hvad mener i... er der noget om snakken, har i nogen erfaringer...?
Mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se nu bare at å nogle fotos på ike så meget snak .
Og ja der er meget om snakken om de strøm filter , meget bedre end nye kabler .
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2057
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan.
Ok med kameraet. Det er jo også vigtigt at få noget man er tilfreds med. Det dyreste er at købe for billigt...
Hvad angår netstøjfiltre, har jeg ikke meget erfaring. Jeg har prøvet en skilletrafo, som havde en lidt kedelig effekt på effektforstærkeren, den tog ligesom brodden af dynamikken. Nok fordi en skilletrafo virker lidt som et filter. Lyt i hvertfald grundigt inden du kaster 20k efter strømfiltre osv. I øvrigt ville jeg ikke sætte tv'et i netstøjfilteret. Tv'er støjer vist temmelig meget ud på nettet, og der er jo ingen grund til at ødelægge den nyrensede strøm fra filteret med det.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2005 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Hej igen HIFI & HIGH-END rødder...
Efter at have læst en tråd her på HIFI4ALL om netstøj filtre, og artiklen i det seneste nummer af HIGH fidelity om samme samt hjemmesiden www.sas-audio.dk om Nordost Thor netstøj filter til ca. 20k, er jeg blevet ening med mig selv om at det kræver en nærmere undersøgelse... selvom det er mange penge bare for et filter.... - men mange mener at det giver en forbedring uden lige, som at skifte til de ultimative signalkabler...!
Nordost Thor har 6 udtag, og tanken at de 6 udvalgte skulle så være 3 stk. Holfi Pre/Effekt/CD samt de 2 Denon '3803' / 'A11' og det sidste skulle så gå til LOEWE TV'et for et bedre billed...
Men hvad mener i... er der noget om snakken, har i nogen erfaringer...?
Mvh. Jan
|
|
|
Prøv eventuelt også at snakke med vassagohifi/Jensen om Exactpower som også skulle være vældig effektivt. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle..
Til Præsten:
Ja netstøj filtre deler vist 'folk og fæ' i 2 lejre dem som ikke kan få armene ned og dem som påstår at det går ud over dynamiken... og jeg må da også indrømme det bliver lidt sværer at lokke 20k ud af den gamle her, til et FILTER.. hvis jeg ikke hører til den første gruppe... mht. til TV'et så kan det vel ikke ødelægge strømen for de andre, eller hva'..? - og hvad er egentlig forskellen på en skille-trafo og et netfilter..?
Til Brian:
Nu er det lidt nemmere for mig at cykle til KT-radio i København eller HIFI-Forum på Frederiksberg end til vassagohifi i Odense.. - og for resten Brian, var der ikke en ny forstærker på vej til dig, eller var det bare et ønske du havde sendt til julemanden
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan Jan jeg har haft netstøjfiltrer men kunne ikke forskel hmm kan da sikkert være at andrer kan høre det men ikke i mit tilfælde ..
Novisad
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad...
Ja, jeg er også lidt bange for virkningen eller manglen på samme, specielt er jeg lidt bange for at lyden bliver for klinist og at dynamikken ryger sig en tur... I hvert fald er det ikke noget jeg bare køber uden at ha' lånt det hjem og prøvet... - det ville være langt nemmere at lokke mig til at købe en 50" plasma skærm til hjemmebioen 
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hifijan
Jeg har læst det meste af din tråd her. Det har været spændene læsning. Med mit kendskab til det udstyr du har, tror jeg ikke du får noget der er meget bedre uden du skal op i en helt anden priklasse.
Mht. til netstøj filtre, så har jeg Holfi's Main filter 16 A Du kan læse om det her.
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=151&zoneid=3
Jeg kan ikke finde ud af med mig selv om det virker eller ej. Men noget jeg helt bestemt synes hjælper, er net kabler. Jeg har købt nogen kabler denne side.
http://www.hificable.dk/shop/index.php?page=shop.browse& category_id=5&option=com_phpshop&Itemid=29
Jeg har Level 3 kablet på min effekt forstærker og Level 2 kabler på For- forstærker og CD
Generalt bliver hele lydbilledet løftet, bassen bliver starmmere og toppen bliver mere åben og blød, uden at man mister noget, tvært imod. Så dem kan jeg anbefale. De er meget flinke, og der er fuld returret i 14 dage, hvis man ikke er tilfreds.
De Helicon 400 må du da aldrig skile dig af med. Jeg har selv Euphonia serien hele vejen rundt, og de er da bare for fede.
Hilsen Michael
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Michael....
Tak for info, det ser ud til at være noget som jeg seriøst bør overveje... specielt de der 'High-end Netkabel level 3' - desværre ser det ikke ud til at Denon AVR-3803 & Denon DVD-A11 kan ta' dem... men eet stk. Holfi Mains Filter 16 A & 3 netkabler 'level 3' til Pre/effekt/CD bliver jo 'kun' 6k.... og det syntes jeg da er et fund til prisen, hvis det virker...
Jeg kan da godt misunde dig dine Euphonia højttalere, jeg ville oprindeligt gerne ha' haft Euphonia MS4, men havde desværre ikke råd på det tidspunkt... MEN, jeg er nu også meget glad for mine Helicon 400, selvom de ikke har den plads de fortjener...
mvh. Jan
__________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hifijan
Du kan sagtens bruge kablerne i dit Denon udstyr. Det er ganske alm. standard stik i den ende der skal i udstyret.
Som sagt, så ved jeg ikke om Holfi Main filteret er pengende værd. Så jeg ville prøve med net kabler først. Har også hørt at det vil give noget hvis CD afspiller og forstærker sider på hver deres fase/gruppe. Har ikke fået taget mig sammen til at prøve endnu.
Du har ret i at Helicon skal have meget plads for at spille optimalt. Men du skulle jo også flytte på et tidspunk...
Hilsen Michael
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Michael...
Nu siger du alm. stik... vil det sige at de ikke er med jord stik... Jeg har en el-gruppe til anlæget alene med 2 faset/nul og JORD og jeg vil da nødigt undvære JORDEN
Med hensyn til Denon, så er der ikke stik mulighed i '3803'eren men i A11'eren er alm. stik uden jord... hele surround-tilbygningen er ikke 'jordet' men har en stel-ledning fra stereo-delen..
Holfi's filter koster jo 'kun' kr. 1.400,- så det er da forsøget værd...
Og jo jeg vil gerne flytte til noget større, så mine Helicon'er bliver hos mig til deres enheder hænger i laser... og måske vil det lykkes en dag hvis jeg ikke hele tiden bruger overskudet på anlæg...
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Brian:
Nu er det lidt nemmere for mig at cykle til KT-radio i København eller HIFI-Forum på Frederiksberg end til vassagohifi i Odense.. - og for resten Brian, var der ikke en ny forstærker på vej til dig, eller var det bare et ønske du havde sendt til julemanden
mvh. Jan
[/QUOTE]
Jo, jo....
Audia Flight Two forstærker OG CD-afspiller er på vej fra Italien til Holstebro __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian...
TILLYKKE.... Nu kender jeg ikke Audia, men det lyder sku' seriøst - er det Jensen som skal levere...?
Hvad skal sådan et par julepakker koste..
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Hej Brian...
TILLYKKE.... Nu kender jeg ikke Audia, men det lyder sku' seriøst - er det Jensen som skal levere...?
Hvad skal sådan et par julepakker koste..
mvh. Jan
|
|
|
Ja. Det er Jensen der får lov at lege julemand.
Listeprisen for de to er samlet 40k. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hej Hifijan
Jo jo der er selvfølgelig jord i kabler og stik, også i Holfi skinnen.
Blev lidt nysgerig om den Holfi skinne ting nu virkede, så jeg satte min for-forstæker over i en alm. stik dåse.
Den kom hutigt tilbage. Så den vikrer nok mere end man lige høre ved første lyt.
Jeg kender det med at bruge penge på hifi. Har selv sagt til mig selv, at nu er det slut med at invistere i noget nyt. Det er da også gået meget godt de sidste par måneder.
Hilsen Michael
|
Til top |
|
|