Forfatter |
|
L.Ron.Harald Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
Sendt: 24 August 2011 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey folkens
Jeg har fået nyt tv (Samsung UE40D6505) det hele er super fint. Men når jeg laver en kanal søgning finder det helt rigtig en masse kaneler. Men ikke en eneste HD kanal, hvilket det jo burde det har det samtlige tunere... Jeg er stofa kunde og brugte før en zaptorboks men uden kort. Der fik jeg en massse HD kanaler. (Dr HD, Tv2 sport HD, Eurosport 1 & 2 HD, Tv2 Film HD, 6'eren HD, og en par andre. Men som sagt nu har jeg ikke en eneste. Nogen der har det samme problem eller kan hjælpe mig lidt her. Det er en lidt blandet fornøjelse, når man ikke kan få det fulde udbytte ud af det...
På forhånd tak.
Hilsen Martin __________________ Samsaung UE40D6505
Nad T743
Jbl Es30
Jbl Es25
PS3
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 24 August 2011 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.Ron.Harald
Jeg tror det er Stofa der ikke leverer disse kanaler uden Zaptor boksen. Du skal nok være kunde hos YouSee, for her er de alle sammen frit og kvit.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 August 2011 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det giver selvfølgelig god mening. Men burde jeg ikke kunne fange Dr Hd i det mindste??
Tror ikke Yousee er en mulighed i Horsens. Mener at Stofa huserer her? Ret mig endelig hvis jeg tager fejl. __________________ Samsaung UE40D6505
Nad T743
Jbl Es30
Jbl Es25
PS3
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 24 August 2011 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal selvfølgelig kunne se de HD kanaler du betaler for, og man kan sagtens se dem uden Zaptor boks og kort, med mindre
det er
tilvalgskanaler der er tale om.
Søg kun på digitale kanaler.
Vær derefter obs på at følgende skal være indstillet således:
Frekvens: 346 MHz (346000 kHz)
Netværks-ID: 0
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6900 KS
Derefter bør dit tv kunne finde alle digitale kanaler, inkl. HD kanaler.
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 August 2011 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hjalp gevaldigt. Så har jeg alle mine kaneler igen :)
Tusinde tak for hjælpen :) __________________ Samsaung UE40D6505
Nad T743
Jbl Es30
Jbl Es25
PS3
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 24 August 2011 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.Ron.Harald skrev:
Det hjalp gevaldigt. Så har jeg alle mine kaneler igen :)
Tusinde tak for hjælpen :) |
|
|
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
katten80 Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 19 December 2011 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har så købt et Samsung TV 7005-udgaven men kan heller ikke finde alle kanaler bla. TV3 og samtlige HD-kanaler - er det fordi jeg genbruger nogle sindssygt gamle kabler eller er kanalsøgningen udført forkert? Vi har både søgt på analoge samt digitale kanaler.
(advarsel: jeg er på ingen måde kyndig udi tv-verdenen, så gode, pædagogiske forklaringer er nødvendige )
Håber I kan hjælpe 
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 19 December 2011 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kattern80, hvis du læser trådstarters poster, gi´r han al den info, der skal til for at få hjælp. TV-udbyder, bopæl/by, hvilket er nødvendigt for at hjælpe dig. Det svarer lidt til at du skriver: Jeg har ingen musik, hvad skal jeg gøre????  . Opgiv ovennævnte, og så står thuekay garanteret på spring for at hjælpe  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 19 December 2011 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
katten80 skrev:
Jeg har så købt et Samsung TV 7005-udgaven men kan heller ikke finde alle kanaler bla. TV3 og samtlige HD-kanaler - er det fordi jeg genbruger nogle sindssygt gamle kabler eller er kanalsøgningen udført forkert? Vi har både søgt på analoge samt digitale kanaler.
(advarsel: jeg er på ingen måde kyndig udi tv-verdenen, så gode, pædagogiske forklaringer er nødvendige )
Håber I kan hjælpe 
|
|
|
Hvis du har Yousee som leverandør, burde nedenstående kunne hjælpe dig!
Her kan du se, hvilket netværks-id du skal bruge.
Og her kan du se hvordan du indstiller det på et Samsung tv.
|
Til top |
|
|
katten80 Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 19 December 2011 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoyD: Ha ha, det kan du selvf have ret i. Jeg har Yousee og bor i Værløse (Storkøbenhavn)
Finlytteren: Tusinde tak for linksene, har printet dem så jeg kan tage dem med hjem til min 10-tommerlfinger kæreste 
Ville I så ikke købe nye kabler eller kan det altid betale sig når man har nogle gamle nogen? Vil det kunne medføre en markant forskel eller skal man virkelig være feinscmecker for at kunne se det?
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 19 December 2011 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Katten80
Bruger du gamle Scart kabler og vil forsætte med det kan det betaler sig at købe nye. Men ikke de dyre som sådan, men fordi dem du har måske kun er forbundet på de 13 af de 21 ben. Derved overføres RGB signalet ikke. Alle scart stik i dag er forbundet på alle ben så det overføres med skarpere og mere farvemættet billede plus det stå mere roligt. 
Er det HDMI kabler kan du da købe nye, men ikke de dyreste med ferrit ringe i hver ende. Det kunne løfte det lidt billede mæssigt.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|