Sendt: 28 December 2009 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Guru'er!
Her følger en klage til TDC (jeg har ikke sendt den endnu). Den er nok lidt lang, men jeg synes ikke rigtig at det kan gøres kortere. Har I nogen kommentarer? Skal jeg skrive noget om? En ting er helt sikkert; fyren i Frederikssund reddede min dag!
Til TDC. Min far og mor køber den 1. dec. et Denver 22" TV med dvd til min datter i julegave. De har set tilbudet i jeres tilbudsavis (http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=f5_p_dat_butik_ta) (side 11, øverst). Vi modtager tv-signal via tagantenne og DVB-T og idéen er at min datter skal kunne se DR Ramasjang på det nye tv. Min far er klar over problematikken vedrørende mpeg-2 og mpeg-4. Derfor sikrer han sig at tv'et kan modtage og dekode mpeg-4 signaler via DVB-T. Der står 'alt-i-en-løsning' og 'DVB-T til digitale signaler' i tilbudsavisen og der står mpeg-4 på papkassen. Den 25. dec. er gaverne uddelt og jeg skal installere tv'et på min datters værelse. Stor er min forundring, da tv'et ikke kan finde DR Ramasjang. TV'et er ikke udstyret med en DVB-T mpeg-4 dekoder, (men dvd-delen kan afspille mpeg-4 filer!)
Klage: 1. Gør dog kunderne tydeligt opmærksom på at produktet har visse begrænsninger. 2. TDC Butik Køge nægtede at tage tv'et retur 'da der jo er gået mere end 14 dage'. Mit argument om jeg ikke ville gøre brug af fortrydelsesretten, men at der derimod var tale om falsk markedsføring, faldt helt til jorden. Jeg måtte forlade butikken med uforrettet sag og et stærkt forhøjet blodtryk.
Ros: Efter den ubehagelige oplevelse i Køge, tog jeg til TDC Butikken i Frederikssund. Her var ekspedienten mere imødekommende og han havde nærmest overført beløbet til min Dankort inden jeg kunne sige 'Moving Picture Experts Group' eller 'Digital Video Broadcasting Terrestrial'
__________________ madklub
|