Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 09:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Engelske net-butikker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thni72
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2009
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 26 November 2009 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg siddet og pløjet mig igennem en 8-10 engelske hifi-web-shops, og INGEN indtil videre vil sende ud af landet. Det er jo ærgerligt, for priserne ligger generelt 25-40% lavere end i DK. Det er nu også ret uforståeligt, for hvilke ekstra besværligheder kan butikken have med det? Det står i skarp kontrast til stort set alle amerikanske web-shops som gladeligt sender ud af landet.

Lykkedes mig at finde en butik, der sendte ud af landet og endda lavede moms-refusion, hvis det var uden for EU, men KUN til britiske soldater! Hvor mærkeligt er det?

Er det englændernes ø-mentalitet, der igen skinner igennem, eller er der en fornuftig grund?

Kender I nogen gode engelske hifi-butikker, der sender ud af England?

Jeg har set mig lun på TEAC Reference 600 anlægget. Det koster næsten 14.000 i DK og ca. 8000 i UK!

Mvh
Thomas
Til top Vis thni72's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thni72

LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 November 2009 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Hopper lige med på en lytter.
Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Sendt: 26 November 2009 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

thni72 skrev:
Nu har jeg siddet og pløjet mig igennem en 8-10 engelske hifi-web-shops, og INGEN indtil videre vil sende ud af landet. Det er jo ærgerligt, for priserne ligger generelt 25-40% lavere end i DK. Det er nu også ret uforståeligt, for hvilke ekstra besværligheder kan butikken have med det? Det står i skarp kontrast til stort set alle amerikanske web-shops som gladeligt sender ud af landet.

Lykkedes mig at finde en butik, der sendte ud af landet og endda lavede moms-refusion, hvis det var uden for EU, men KUN til britiske soldater! Hvor mærkeligt er det?

Er det englændernes ø-mentalitet, der igen skinner igennem, eller er der en fornuftig grund?

Kender I nogen gode engelske hifi-butikker, der sender ud af England?

Jeg har set mig lun på TEAC Reference 600 anlægget. Det koster næsten 14.000 i DK og ca. 8000 i UK!

Mvh
Thomas

Såvidt jeg er orienteret har det noget at gøre med nogle EU regler der dikterer hvilke varer man kan sende mellem EU lande (for at undgå parallelimport mv.) Elektronik er en varegrupe som falder under disse regler......og det har dermed intet at gøre med briternes mentalitet. Jeg synes dog at erindre at der er personer herinde der købt f.eks. Onkyo hos britiske forhandlere

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

thni72
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2009 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

Såvidt jeg er orienteret har det noget at gøre med nogle EU regler der dikterer hvilke varer man kan sende mellem EU lande (for at undgå parallelimport mv.) Elektronik er en varegrupe som falder under disse regler......og det har dermed intet at gøre med briternes mentalitet. Jeg synes dog at erindre at der er personer herinde der købt f.eks. Onkyo hos britiske forhandlere

Der mangler lige en vigtig detalje: jeg bor i Grønland og altså udenfor EU, men de vil stadig ikke sende hertil.

Og da det åbenbart ikke er konsekvent og nogen åbenbart gør (eksemplet som du nævner), kan det vel ikke være en lov, der forbyder det?

Mvh
Thomas

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

thni72 skrev:
Filmtossen skrev:

Der mangler lige en vigtig detalje: jeg bor i Grønland og altså udenfor EU, men de vil stadig ikke sende hertil.

Og da det åbenbart ikke er konsekvent og nogen åbenbart gør (eksemplet som du nævner), kan det vel ikke være en lov, der forbyder det?

Mvh
Thomas

Har du talt med butikkerne? eller kun set på deres hjemmeside?

Altså at en lov skulle afholde personer, butikker mv. fra at overtræde den er vel utopi, der sker lovbrud hver eneste dag. har selv handlet med firmaer i USA som angav andre priser, indhold mv.på pakker for at kunne omgå told og moms.....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Ghump
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 November 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Lyder lidt underligt det med EU landene, for der er da masser af tyske netbutikker der bliver nævnt igen og igen herinde. Hvis det var EU regler burde det samme vel gælde for britterne?

Hvis du har fundet et par butikker, så stik dem en mail og spørg pænt. Det kunne jo være....

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

og så er det lige det med soldaterne....det er på ingen måde mærkeligt, eller urimeligt. Det er sådan en fin service som lande som f.eks. UK og USA har for deres soldater som tager kloden rundt og risikerer liv og lemmer, som så kan købe varer til fordelagtige priser.....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2009 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Ghump skrev:

Hvis det var EU regler burde det samme vel gælde for britterne?

ikke nødvendigvis, jeg mener at det har noget med varegruppen og dennes prisniveau at gøre....det er regler der er til for at beskytte udvalgte medlemslande...

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

thni72
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
og så er det lige det med soldaterne....det er på ingen måde mærkeligt, eller urimeligt. Det er sådan en fin service som lande som f.eks. UK og USA har for deres soldater som tager kloden rundt og risikerer liv og lemmer, som så kan købe varer til fordelagtige priser.....

Jeg mener bestemt ikke at det er urimeligt at soldater kan handle. Det mærkelige består i at de gerne sender til udlandet i disse tilfælde men ellers ikke. Besværet er det samme.

Jeg tror ikke rigtig på den med EU-landene, da en del tyske butikker gerne gør det og svenske ligeså. Men måske UK har en særordning eller måske har butikkerne forpligtet sig overfor importørerne til ikke at eksportere, fordi priserne er så meget lavere i UK?

Englænderne har jo heller aldrig været de ivrigste globalister og da toldmure ikke er tilladt indenfor EU, kan man jo omgåes det på andre måder. Nå, bare lige min egen mening. "Det åbne marked" er det i hvert fald ikke.

Jeg har skrevet til 4-5 butikker indtil videre, som alle blot har skrevet at de ikke sender til udlandet, uden yderligere grund. "De beklager meget".

Bevarer dog håbet indtil videre :)

Mvh
Thomas

thni72
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2009 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

De kan altså ikke købe det til fordelagtige priser. Bor man udenfor EU skal man ikke betale moms til det land, det er købt i. Det gælder alle, og ikke kun soldater.

thni72
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Så var der sør'me bingo!

Efter at have kigget på en del hjemmesider, der direkte skrev at de ikke sender til udlandet + skrevet til dem, der levnede tvivl om det, ialt 12-15 stykker, var der endelig et positivt svar!

Fik et meget venligt og uddybende svar fra
http://www.bartlettshifi.com/

De sender altså til udlandet og laver i øvrigt momsrefusion til kunder udenfor EU. Jeg har mailet dem og spurgt om de har nogen anelse om hvorfor så mange af deres konkurrenter ikke gør det. Vender tilbage hvis de svarer.

Er der slet ikke nogen af jer andre, der har kendskab til engelske butikker, der sender til udlandet?

Hurra hurra. Var ved at opgive håbet.

Mvh
Thomas

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 03 Maj 2009
Lokalitet: København
Sendt: 26 November 2009 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Jeg tror egentlig ikke at det skyldes så meget EU men snarer at diverse fabrikater har pålagt forhandlerne/distributørerne ikke
at måtte sælge uden for deres eget marked.

Flemming
Til top Vis Halo8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Halo8

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2009 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

thni72 skrev:
Filmtossen skrev:

De kan altså ikke købe det til fordelagtige priser. Bor man udenfor EU skal man ikke betale moms til det land, det er købt i. Det gælder alle, og ikke kun soldater.

Det kan de altså godt. en britisk soldat udstationeret i afghanistan betaler inegen moms, og han er da stadig bosiddende i UK, er prisen så ikke fordelagtig?

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 28 November 2009 kl. 03:28 | IP-adresse registreret  

Halo8 skrev:
Jeg tror egentlig ikke at det skyldes så meget EU men snarer at diverse fabrikater har pålagt forhandlerne/distributørerne ikke
at måtte sælge uden for deres eget marked.

Præcis, det er derfor. De risikerer at miste retten til at sælge produkterne, hvis de eksporterer.

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes