Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DVD film på PC vs DVD afspiller ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
maxim27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 06 Juli 2009 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg vil først og fremmest sige at jeg har en PS3 og køber kun Blu-Ray film nu, men da PS3eren ikke er regions fri har jeg et
problem. For jeg har nemlig omkring 150-200 dvd film originale, dog ser jeg dem ikke så meget mere, men engang i mellem
vil man da gerne have sin starwars og lord of the rings bokse frem (alle er R1).

Så fik i indledningen.

Jeg har en virkelig lækker DVD afspiller i en DENON 2930 i sølv, men den står virkelig og tager støv og da jeg har brug for
penge pga nogle dumme regninger vil jeg gerne sælge den da den stadig er pænt meget værd.
Så mit spørgsmål er :
Jeg har en pc med det nyeste creative lydkort og nvidia grafikkort samt en icore7 processsor. Vil den kunne levere et ligeså
godt lyd og billed som dvd afspilleren eller bare næsten, eller er den DVDer bare klasser bedre.
Synes bare det er syndt den står og ser pæn ud uden at blive brugt, og hvis man ikke taber noget eller meget lidt i kvalitet
så kan man ligeså godt sælge.

Side spørgsmål, hvor stort er springet fra en Denon 2930 til en DENON 1400 kvalitets messigt, for den ligger i en kasse
ovenpå.

Det hele handler om kvalitet her, hvis jeg mister for meget med både PC og Denon 1400eren beholder jeg den, men hvis det
ikke er tydeligt, kan en anden få glæde af den.

Hvad siger i, er det totalt minus lyd og billed messigt på en PC trukket til min projektor, eller kan den godt leverer. Og hvad
med de 2 afspillere vs hinanden. ?
Til top Vis maxim27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af maxim27

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Juli 2009 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Hvilket grafikkort har du præcist? Hvis det enten GTX 280, GTX 285 eller GTX 295, så vil jeg mene at du kan få en meget god billedkvalitet evt. med de rigtige programmer til din computer. Creatives nye lydkort skulle være rigtig gode, men jeg har ikke læst så meget om deres evner til netop dit formål. Prøv evt. bare at tjekke lyden ud. Det kan vel ikke tage meget mere end en halv time at sætte din computer til dit setup.
At prøve det af, og se om du er tilfreds er nok det bedste råd.
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 Juli 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Jeg er sikker på, at resultatet kan blive mindst ligeså godt med PC'en. Mht. lydkort, går jeg ud fra at du kører en bitstream digitalt til din receiver? Så kan lydkortets kvalitet stort set være ligegyldig.

Men synes da du skal afprøve det. Som ovenstående indlæg skriver, kan det ikke tage lang tid at sætte op  

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

maxim27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Juli 2009 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Hehe, ja jeg sætter det lige op når jeg har de rette kabler.

Mht til mit lydkort og grafikkort så er de :

Nvidia GTX 295.

Creative PCI-E Sound Blaster X-FI Titanium Champion Series.

Men mon ikke kvaliteten burde se ok ud, men der er stor forskel på hvilke film man ser. Tror en så god dvd afspiller mest
kommer til sin ret med en film som Lord of the Rings og lign. Nogle gange kan det være svært at lave en test overfor
hindanden, når man ikke har 2 ens setups ved siden af hindanden.

Grafikkortet har en HDMI ud port og ved at der kommer både billed og lyd fra kortet, men bruger den en lyd chip på
grafikkortet eller bruger den automatisk default lyden på PCens setup ? Eller skal jeg køre lyden ud coaxialt/optisk fra
lydkortet ?

PS.

Mit anlægs setup er :

Onkyo TX-SR 875 Reciever
PS3 (Blu-Ray)
1080P Sanyo PLV Z-3000
Onkyo THX højtalersæt

Med Dette setup kan det godt virke mærkeligt jeg er i økonomisk nød, men disse dele er købt over lang tid :-).
Til top Vis maxim27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af maxim27

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes