| Forfatter |
|
Gryff Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 11 September 2009 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
okay tak for svar det giver jo mening men er det alle deres singler eller ej.?
Jeg har i mange år ønsket man kunne få dem på cd.men det har man jo ikke.
|
|
|
Det korte svar er NEJ. Som lennon skriver var det (i UK) normal praksis, at singler ikke var inkluderet på albums (og nogle gange skete det så alligevel). Dengang solgtes singler faktisk i langt større oplag end LP'er. __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 11 September 2009 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ØV det kan sgu da ikke være rigtigt.
Hvordan får man så fat i alle single plader på cd.og hvorfor kommer de ikke nu det er jo meget mærkelig at alt ikke bliver udsendt nu.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2009 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
ØV det kan sgu da ikke være rigtigt.
Hvordan får man så fat i alle single plader på cd.og hvorfor kommer de ikke nu det er jo meget mærkelig at alt ikke bliver udsendt nu.
carsten
|
|
|
Altså du kan jo vælge at købe hele boksen ... men det lyder ikke lige som om, at det er det du vil.
Det hele bliver skam udsendt nu, men singlerne er altså ikke samlet eet sted, som du gerne vil have det. De er faktisk spredt ud over en hel del plader. På PAST MASTERS er kun lidt over halvdelen (24 af 44 sange). __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 11 September 2009 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
okay tak for svar det giver jo mening men er det alle deres singler eller ej.?
Jeg har i mange år ønsket man kunne få dem på cd.men det har man jo ikke.
|
|
|
Det tætteste du kommer er den der hedder 1 - men alligevel mangler meget.
Forøvrigt synes jeg deres 4-5 første plader er undervurderet. Man kan altså godt lave god musik selv om man ikke er skæv. Det er tidlig Beatles et bevis på. Man kan godt lave dårlig musik når man er skæv. Det er Led Zeppelin et godt eksempel på.
Can't Buy Me Love - Hard Days Night - When I Saw Her Standing There - Help - I Feel Fine - osv er alle første klasse rock/pop numre. __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2009 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille malurt i bægeret: Det lyder bedre end CD-laget på Rolling Stones ABKCO-plader, men ikke helt så godt som SACD-laget på disse Stones-plader. Hvorfor kunne vi ikke få dem i højopløsnings-format (SACD/DVD-A/Blu-Ray) NU (De skal nok komme) ???
__________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 11 September 2009 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff skrev:
| En lille malurt i bægeret: Det lyder bedre end CD-laget på Rolling Stones ABCKO-plader, men ikke helt så godt som SACD-laget på disse Stones-plader. Hvorfor kunne vi ikke få dem i højopløsnings-format (SACD/DVD-A/Blu-Ray) NU ??? |
|
|
Nu ved jeg ikke, om du mente det som et retorisk spørgsmål, men hvis ikke så lyder min hjemmestrikkede teori, at SACD jo er et Sony/Philips opfundet format, og de fleste SACD-udgivelser er Sony Music eller Sony Music-ejede pladeselskaber. DVD-Audio er, eller måske snarere VAR, et format styret af DVD-Forum, i hvis styrende organ EMI sidder/sad, og så vidt jeg husker, kom EMI-relaterede HD-udgivelser på DVD-Audio, men der er vist ikke udkommet noget i dette format i umindelige tider og er vel derfor reelt et uddødt format. SACD lever omend i det stille. Det er måske noget fordrukkent sludder, men... Blu-Ray derimod er ??????
PS: Hybrid-SACD ligger ellers lige for med dets bagudkompatibilitet - ærgerligt!
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
Gryff skrev:
| En lille malurt i bægeret: Det lyder bedre end CD-laget på Rolling Stones ABCKO-plader, men ikke helt så godt som SACD-laget på disse Stones-plader. Hvorfor kunne vi ikke få dem i højopløsnings-format (SACD/DVD-A/Blu-Ray) NU ??? |
|
|
Nu ved jeg ikke, om du mente det som et retorisk spørgsmål, men hvis ikke så lyder min hjemmestrikkede teori, at SACD jo er et Sony/Philips opfundet format, og de fleste SACD-udgivelser er Sony Music eller Sony Music-ejede pladeselskaber. DVD-Audio er, eller måske snarere VAR, et format styret af DVD-Forum, i hvis styrende organ EMI sidder/sad, og så vidt jeg husker, kom EMI-relaterede HD-udgivelser på DVD-Audio, men der er vist ikke udkommet noget i dette format i umindelige tider og er vel derfor reelt et uddødt format. SACD lever omend i det stille. Det er måske noget fordrukkent sludder, men... Blu-Ray derimod er ??????
PS: Hybrid-SACD ligger ellers lige for med dets bagudkompatibilitet - ærgerligt!
|
|
|
Det var vel blot en smule irritation over, at vi ikke får en helt optimal løsning (eksempelvis Hybrid-SACD), men det lyder da klart bedre end de gamle 87-udgaver.
... og der skal lyttes hele weekenden ... __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff skrev:
bittermand skrev:
Hermann. skrev:
| Så disse nye udgaver må generelt være for nye købere og samlere. |
|
|
...og audiofile, for jeg kan garantere dig, at det lydmæssigt er chokolade for ørerne - nat og dag '87-udgaverne kontra remasters.
|
|
|
Helt enig. Her netop hørt de fire første ("Please, Please Me", "With The Beatles", "A Hard Days Night", "Beatles For Sale") i stereo-udgaven ... og WOW (i forhold til 87-udgaven) !!!
|
|
|
Nu har jeg så også hørt HELP!, RUBBER SOUL og REVOLVER. Og jeg er om muligt endnu mere imponeret, end jeg var i forvejen. Hvor lydbilledet på 1987-CD'erne kunne være en anelse udflydende, er det nu knivskarpt. Man kan meget tydeligt lokalisere de enkelte instrumenter og stemmer i stereo-billedet. Desuden er enhver tendens til "hi-hat grød" og "mudderbas" forsvundet. __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
jac65 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 11 September 2009 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder bare kanon!...:-)...er det udelukkende stereo versionerne du lytter til?
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jac65 skrev:
| Lyder bare kanon!...:-)...er det udelukkende stereo versionerne du lytter til? |
|
|
Jeg har købt både stereo- og mono- boxen, men jeg har kun nået at høre de første 7 plader i stereo-boxen. Man skal jo også arbejde og sove ...
Lyden på de fire første er ikke helt så god som på de senere plader, men stadig væsentlig bedre end 1987-udgaven.
Lyden på HELP!, RUBBER SOUL og REVOLVER er bare out-of-this-world. __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
jac65 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2009 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fire første og sgt. pepper skal altså høres i mono!...;-)...det er min erfaring med Beatles i hvert fald! De øvrige fungerer godt i stereo!
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2009 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff skrev:
| Lyden på HELP!, RUBBER SOUL og REVOLVER er bare out-of-this-world. |
|
|
DAMN...du gør fan'me ikke ventetiden til næste fredag lettere...
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2009 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
Gryff skrev:
| Lyden på HELP!, RUBBER SOUL og REVOLVER er bare out-of-this-world. |
|
|
DAMN...du gør fan'me ikke ventetiden til næste fredag lettere...
|
|
|
Nu kan du også skrive SGT. PEPPER på listen ...
Samme konklusion: Et utroligt stramt, skarpt og detaljeret lydbillede, som 1987-udgaverne ikke kommer i nærheden af.
Har du ikke nogle bekendte, du kan høre (eller låne) pladerne hos? __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 11 September 2009 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et hurtigt spørgsmål, hvor køber man Beatles remastered mono box (13 cd) mest fordelagtigt..? (sorry hvis dette har været fremme før)
mvh
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2009 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff skrev:
| Har du ikke nogle bekendte, du kan høre (eller låne) pladerne hos? |
|
|
Ja og nej, en ven har mono-boxen og venter, ligesom jeg, på stereo-boxen fra Japan. Men han har vist travlt med at lytte selv. Iøvrigt virker mono-tingen der heller ikke rigtigt for mig, som andet end en smule bagstræberisk - så jeg må bare vente...stereo skal der til!
kickly skrev:
| Et hurtigt spørgsmål, hvor køber man Beatles remastered mono box (13 cd) mest fordelagtigt..? (sorry hvis dette har været fremme før) |
|
|
Jeg tror ikke, det kan gøres meget billigere end på Amazon.co.uk, som forlanger godt og vel 1700 kr., imusic.dk skal have 2200 kr. og CDON.COM 1900 kr.
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2009 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu mangler jeg så kun at høre YELLOW SUBMARINE, LET IT BE og PAST MASTERS. Jeg tør godt drage min klnklusion:
Hvor lydbilledet på 1987-CD'erne kunne være en anelse udflydende, er det nu knivskarpt. Man kan meget tydeligt lokalisere de enkelte instrumenter og stemmer i stereo-billedet. Et utroligt stramt og detaljeret lydbillede, som 1987-udgaverne ikke kommer i nærheden af. Enhver tendens til "hi-hat grød" og "mudderbas" er forsvundet.
THE BEATLES (den hvide) og ABBEY ROAD lyder faktisk så godt, at jeg ikke (synderligt) savner SACD eller lignende.
Jag har stikprøvelyttet MONO-boxen, og man kan altså godt høre, at der er brugt mere tid og flere penge på at restaurere STEREO-boxen, så med mindre man er meget fanatisk samler, synes jeg, at det er STEREO-boxen, man skal satse sine penge på. Desuden får man kun en komplet BEATLES-samling ved at købe STEREO-boxen. __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2009 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jac65 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2009 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super!...de stereo ting jeg har hørt har også været helt fantastiske!...vil meget gerne høre de mono, især sgt. pepper og det tidlige, men det er jo en dyr fornøjelse...
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2009 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg skrev tidligere, har jeg købt begge boxe, og er nu næsten færdig med at gennemlytte hele STEREO-boxen.
jac65 skrev:
| Super!...de stereo ting jeg har hørt har også været helt fantastiske!...vil meget gerne høre de mono, især sgt. pepper og det tidlige, men det er jo en dyr fornøjelse... |
|
|
Jeg kan kun sige, at jeg udelukkende har købt mono-boxen for fuldstændighedens skyld. ...
... og selvom man har købt MONO-boxen bliver man nødt til at købe STEREO-udgaverne af YELLOW SUBMARINE, ABBEY ROAD, LET IT BE OG PAST MASTERS, hvis man vil have en komplet Samling af Beatles på CD.
YS, AR og LIB er slet ikke inkluderet i MONO-boxen - og fra "Past Masters" mangler sangene "Ballad of John and Yoko", "Old Brown Shoe" og singleudgaven af "Let It Be", da disse sange kun blev udgivet i Stereo.
Hvis man kan leve uden orkestermusikken fra YELLOW SUBMARINE kan man dog også undvære denne CD, da "Only a Northern Song", "Hey Bulldog", "It All Too Much" og "All Together Now" ER inkluderet i mono-udgaver, der oprindeligt var beregnet på en aldrig udsendt EP, mens "All You Need Is Love" og "Yellow Submarine" findes på andre plader.
Det samme problem har STEREO-boxen ikke. Man får en komplet Beatles-samling, selvom nogle få numre stadig er i mono. (Sikken en ballade, der ville blive, hvis man var nødt til at købe mono-boxen for at få "She Loves You", hvor stereo-masteren er gået tabt).
Forskelsbehandling ??? Tjaa ... __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
jac65 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2009 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faldt lige over denne side:
http://www.beatledrops.com/
her kan man sammenligne de forskellige udgivelser gennem tiden fra de orig. vinyl til de nye remastered...
|
| Til top |
|
| |