Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: PS3 - Hvad er godt og hvad er skidt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Juni 2009 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har en 80Gb og den støjer ikke. Billedet er brilliant, lyden er en anelse "klemt" i sammenligning med Toshiba HD-XE1  

LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 Juni 2009 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Hej Lph

Ps3 er en dejlig lille maskine med mange fine muligheder, ud over bluray,dvd,media center, osv er der jo også den åbentlyse funktion, at den rent faktisk gør det ret godt som spille konsol også

De nye er ret støjsvage, jeg har personligt lyden fra min gennem en dac. for lige at "åbne" den lidt ellers syntes jeg faktisk den gør det ret godt af en 25-3000 kr's maskine.

Du kan jo goså prøve at "lege" lidt med det her det er et super nice lille program.

http://code.google.com/p/ps3mediaserver/

http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list

http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Juni 2009 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Lillenørd:

Det er da topsejt software. Min PS3 står og streamer mine FLAC fra min NAS nu - under 5 min efter jeg så linket. Jeg ved dog ikke hvad jeg kan bruge det til

Har du eksperimenteret med om signalet komprimeres undervejs?

EDIT: efter at have rodet lidt med det, tror jeg rigtig mange som mig vil finde det yderst interessant da det er en enkelt måde at omgå formatbegrænsningerne på PS3. Hvis man f.eks. har en medieserver der kan trække "Java PS3 media server" kan man jo bruge PS3 til at streame ALT til tv/surround/stue...

Tak for tippet.

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg lige læse tråden hurtigt igennem og jeg er også lidt lun på en PS3 som for det meste skal fungere som Blu-ray afspiller til min nye HD skærm.

Får man valuta for sine penge eller er man bedre tjent med at købe en ren blu-ray maskine for de det samme beløb som en PS3 koster ?

Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

MoTiNi skrev:
Nu har jeg lige læse tråden hurtigt igennem og jeg er også lidt lun på en PS3 som for det meste skal fungere som Blu-ray afspiller til min nye HD skærm.

Får man valuta for sine penge eller er man bedre tjent med at købe en ren blu-ray maskine for de det samme beløb som en PS3 koster ?

Prøv at søg efter en tråd som tester Blu-ray afspillede vs. PS3'en mht. HD-lyd. PS3 kan ikke bitstreame lyden ud, og sørger derfor selv for dekodningen. Dette skulel i teorien være præcist det samme, men der er åbenbart stor forskel i lyden fra PS3 til dekodning i receiveren. Mht. billede osv, er en PS3 på lige fod med de andre.

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet at søge, men fandt kun denne tråd omkring PS3 som Blu-ray afspiller

Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Hej Alle sammen.

Tak for alle jeres imput, jeg har gjort det hele op og i sidste ende kom det ned til støj nievau og hvor vidt jeg egentlig ville komme til at bruge PS3 som consol. Jeg tror desværre ikke jeg ville komme til at bruge den som consol, så jeg valgte at købe en "ren" DB afspiller.

Valget faldt på SAMSUNG BD-P3600 og jeg er utrolig glad for den. Lækkert design, næsten lydløs, nem at betjene og på det trådløsenet 30sek efter "donglen" var sat i, dejlig nemt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes