Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: PS3 - Hvad er godt og hvad er skidt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Hej Alle PS3 ejere.

Jeg søger lidt personlige oplevelser/erfaringer omkring PS3'eren.

Nu så jeg lige at der var kommet en ny PS3 med 160GB +3 spil til 3999 (hos den lokale biks).

Jeg har før gået og tænkt om jeg skulle købe en PS3 eller en BlueRay og valget hælder mere og mere til en PS3 da (efter hvad jeg har læst) skulle være stort set lige så god, dog lidt ringere på lydsiden, men kun ved musik afspildning. Jeg ser mest film, men kunne jo være jeg kom til at spille consol igen hvis der kom en PS3 i huset

En af de ting som kunne afskrække mig lidt er støjen fra sådan en maskine. Har en go kammi som har en af de første og den larmer som en sindsyg. Har dog læst at i de nyere modeller er blæseren blevet skiftet ud.

Hvad syntes i om støj niveau'et fra jeres PS3?

Og hvad har i af gode/dårlige oplevelser/erfarringer med jeres PS3?

/LPH

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Nu er definitionen af "larmer som en sindssyg" jo sikkert forskellig fra person til person, men jeg har købt én for en måneds tid siden, og synes ikke blæserstøjen er specielt slem. Man kan høre den hvis man gør sig umage, men det er slet ikke noget man tænker over synes jeg.

Der er vist også noget med, at den ikke kan bitstreame de nye HD-formater, men derimod sender dem ud som LPCM. Dette har intet at sige lydmæssigt, men nogle går meget op i, at der står "Dolby TrueHD" i displayet i sin processor

Men der er sikkert nogle herinde som har lavet en A/B sammenligning mellem en PS3 og en Blu-ray -  kunne være spændende at høre.

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Min ps3 larmer ikke. Det er en på 80gb, så om det er en ny eller gammle, ved jeg ikke. (det er jo så den nye, hvis du mener 60gb, som den gamle.) Men den larmer i hvert fald ikke specielt meget
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

LPH. skrev:

En af de ting som kunne afskrække mig lidt er støjen fra sådan en maskine. Har en go kammi som har en af de første og den larmer som en sindsyg. Har dog læst at i de nyere modeller er blæseren blevet skiftet ud.

/LPH

Hej

je synes også det er ret irriterende med støjen fra blæseren.
Min PS3 er også den første model (60GB), den støjer næsten lige så meget som min Xbox 360..
jeg har også hørt noget om at de nye modeller, er knap så støjende som de gamle modeller. om det er sandt ved jeg ikke.
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Mads57 skrev:
LPH. skrev:

/LPH

Hej

Min PS3 er også den første model (60GB), den støjer næsten lige så meget som min Xbox 360..
jeg har også hørt noget om at de nye modeller, er knap så støjende som de gamle modeller. om det er sandt ved jeg ikke.

Så må de nye modeller være forbedret en del. Jeg har haft min (nye 80gb) stående ved siden af en x-box og der var meget stor forskel mht. blæserstøjen.

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Ps3 kom i denne rækkefølge.
1. 60gb 4usb porte, kortlæser, ps1/2 spil kompatibel
2. 40gb 2usb porte
3. 80gb 2usb porte

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Jonas_h skrev:
Mads57 skrev:
LPH. skrev:

/LPH

Hej

Så må de nye modeller være forbedret en del. Jeg har haft min (nye 80gb) stående ved siden af en x-box og der var meget stor forskel mht. blæserstøjen.

det kan være jeg skal have mig en af de nye modeller så..

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har en 40gb model @ til 320gb som jeg selv har skiftet; let for alle...

Den støjer ikke og jeg er sart. Det er vist stadig lidt som at spille i lotteriet, mht. om man får en der støjer. Så køb hos fx. elmutanten hvor du har returret, hvis ikke du kan leve med den smule støj den genererer. Jeg er meget utilfreds med at den ikke kan afspille lossless audio, hvis den kunne det(håber på det kommer) synes jeg at det er en kanonmaskine. Du kan også købe en løs usb-dongle så den kan fjernbetjenes via en programerbar remote...

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Jeg er meget utilfreds med at den ikke kan afspille lossless audio, hvis den kunne det(håber på det kommer) synes jeg at det er en kanonmaskine.

mvh. Per.

Snakker vi blu-ray film her? For det kan den da sagtens?

EDIT: Efter lidt hurtig google-søgning kan jeg se, at den ikke understøtter lossless musik - så går ud fra, at det er det du mente

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Hej.

Nej ikke lossless filmlyd, det gør den fint. Den kan pt ikke afspille fx. flac osv. dvs rene lydfiler.

mvh. Per

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Jonas_h skrev:

PHN2 skrev:

Jeg er meget utilfreds med at den ikke kan afspille lossless audio, hvis den kunne det(håber på det kommer) synes jeg at det er en kanonmaskine.

mvh. Per.

Snakker vi blu-ray film her? For det kan den da sagtens?

EDIT: Efter lidt hurtig google-søgning kan jeg se, at den ikke understøtter lossless musik - så går ud fra, at det er det du mente

nej jeg tror det er musik han snakker om..
men mon ikk der kommer en opdatering, så man kan afspille lossless..

Haapanen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2008
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Den kan afspille .Wav, det er da lossless.

Min 80gb kan høres når der er absolut stille i min lejlighed, hvilket stort set aldrig forekommer. Jeg tror da en del stand alone afspillere også har en blæser indbygget.

Jeg synes den fungerer fint som bd afspiller, det kræver bare lidt tilvænning at bruge controlleren som remote. Jeg har i lang tid brugt den som musik server også(Wav filer på en ekstern harddisk), men jeg brød mig ikke om den løsning. Så jeg trækker et kabel fra min pc istedet. 

Til top Vis Haapanen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haapanen

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Hej.

Ja, men waw fylder dobbelt så meget som ex. flac el. ape.

mvh. Per.

Nibseman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Hej..

Ja jeg er så også en lykkelig ejer af en PS3 en 40gb version, jeg kan slet ik høre den når surrounden spiller der ud af, syns nu heller ikke jeg kan høre den når der er knap så meget gang i filmene eller spillene

Til top Vis Nibseman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nibseman

Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har en ag de første(60 gb) og jeg har da lagt mærke til at den er begyndt at larme lidt mere med tiden.
Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj

kasper-n
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Jeg mangler bitstream af D trueHD og DTS HD. Det kan godt være det bare er mig men jeg synes sgu det lyder bedre når min receiver decoder. Hvad larm angår kan man overhovedet ikk høre den hvis den står ved siden er en xbox 360, men den er ikke lydløs
Til top Vis kasper-n's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasper-n

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Sendt: 23 Juni 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

kasper-n skrev:
Jeg mangler bitstream af D trueHD og DTS HD. Det kan godt være det bare er mig men jeg synes sgu det lyder bedre når min receiver decoder. Hvad larm angår kan man overhovedet ikk høre den hvis den står ved siden er en xbox 360, men den er ikke lydløs

Burde det ikke være fuldstændig identisk lyd?  Hvilken receiver har du?

Kunne være sjovt at høre om andre som har prøvet begge og hvad de mener om forskellen.

kasper-n
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har en onkyo tx-607. Lyden burde være identisk men jeg synes bare det lyder bedre når receiveren står for dekodingen
Til top Vis kasper-n's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasper-n

NesraL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har 40 GB versionen, og har ingen problemer med blæserstøj, når den bare afspiller musik, spil eller blu-ray film. Hvis jeg sætter den til at opskalere DVD film, er tilfældet til gengæld noget helt andet. Der kan den virkelig godt blæse igennem

Derudover er dekoderen til de nye HD-lydformater ikke imponerende.
Jeg er selv i en situation hvor jeg er ved at undersøge netop dette, og jeg overvejer at købe en dedikeret Blu-ray afspiller i stedet, da lyd dekodningen altså ikke er specielt god.

Til top Vis NesraL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NesraL

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

I forbindelse med at den originale 60Gb PS3 blev afløst, blev processoren opgraderet til een der bruger mindre strøm - og derfor laver mindre varme. Derfor larmer de nye mindre end 1. generation. Den opgraderede processor kan så ikke afvikle PS2 spil (og vist heller ikke SACD?).

Jeg har een af de allerførste, og den larmer når blæseren kører på 3. trin - hvis det er varmt og jeg spiller. Ellers ikke.

Forøvrigt køler den bedre når den ligger ned, da den står på luftindtaget når den står.

Mange af dem der brokker sig over larm, har forørigt spærret deres PS3 inde i et skab/reol. Når den ikke kan komme af med varmen skal den logisk nok køle mere

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes